Урок "На які свята чекають узимку?"

Про матеріал
Урок розроблений до підручника Я досліджую світ (І. В. Грущинська, З. М. Хитра) .за програмою Савченко для 2 класу НУШ.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

2 клас

(до підручника  І. В. Грущинська, З. М. Хитра)

Тема: На які свята чекають узимку?

Узагальнена таблиця

№ п/п

Приклад навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного очікуваного результату

І

Ранкова зустріч.

Привітання.

Вправа «Покажи настрій».

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

МОВ

ПРО

ІІ

Хвилинка спостережень

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика уроку) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження Запитує, щоб довідатися більше.  Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження Розпізнає зміни в неживій та живій природі взимку Спостерігає за сезонними змінами у природі 

МОВ

ПРО

ІІІ

Розгадування ребусу Гра «Лабіринт»

Розгадує ребуси. Називає букви, звуки, характеризує їх . Ділить слово на склади Відтворює графічні знаки

МОВ

ІV

Гра «Сюрприз для тебе»

Сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

МОВ

ПРО

V

Вправа «Сюрприз»

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання. Спілкується з вчителем та однокласниками

МОВ

СЗО

VІ

Вправа «Продовж речення»

Висловлює власну думку та аргументує  її. Спілкується з вчителем та однокласниками  Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.

МОВ

 

VІІ

Відновіть вірш

 

Відновлює вірш, переставляючи слова місцями, використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для озвучення складеного вірша

МОВ

ГІО

 

VІІІ

Вправа «Збери  прислів’я»

 

Знайомиться  з прислів‘ями краєзнавчої тематики; розвиває вміння влучно й дотепно добирати слова,  комунікативні здібності,  бачить красу й силу кожного прислів'я.

МОВ

 

ІХ

Вправа «Скласти пазли»

 

Вправляться  у вмінні логічно мислити; визначає місце знаходження відповідного пазла, враховуючи  розмір, форму, колір при складання певних об’єктів.

МОВ

 

Х

Асоціативний кущ.

Спостерігає за сезонними змінами у природі. Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику. Розпізнає зміни в неживій та живій природі взимку

ПРО

СЗО

ХІ

Вправа «Звуко буквений розбір слів»

Розвиває навички звуко буквеного аналізу слова, поділу на склади, побудові звукової схеми слова.

МОВ

 

ХІІ

Вправа «Задача »

 

Розвиває вміння розв’язувати задачі. Знаходить число за даним відношенням «більше на…», «менше на …» Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом. Вправляться  у вмінні логічно мислити.

МАО

 

ХІІІ

Гра «Складіть побажання».

Вправа «Новорічні вітання»

 

 Сприймає монологічне висловлювання. Розвиває мислення,  Проявляє уважність. Продовжує знайомитися з традиціями відзначання українських народних свят; Проводить в групі прості спостереження. Запитує, щоб довідатися більше. Розвиває комунікативні здібності.

МОВ

ГІО

 

 

ХІV

Вправа «Намалюй різдвяну зірку»

Планує послідовність дій. Дотримується точності у побудові.

Демонструє іншим результати власної творчості.

МАО

 

ХV

Вивчення колядки

Збагачує словник «святковою» лексикою; продовжує знайомитися з символами, історією та традиціями відзначення українських народних свят. Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва

МИО

ХVІ

«Інтерв′ю зі Св. Миколаєм»

 Гра «Якби я був Дідом Морозом»

Гра «Якби я була Снігуркою»

Спілкується з вчителем та однокласниками.Виявляє творчість, акторські здібності.  Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

МОВ

ГІО

СЗО

ХVІІ

Підведення підсумків заняття.

Вправа «Піраміда позитивних почуттів».

Розповідає про власні емоції, які виникають під час роботи на уроці. Пояснює, що сподобалося, а що не сподобалося на уроці.

МОВ

ГІО

 

Мета: формування предметних компетентностей:

розширити та уточнити знання учнів про найпоширеніші зимові свята в Україні (День святого Миколая, Різдво, Новий рік); збагачувати уявлення школярів про обряди та звичаї українського народу; підтримувати інтерес до фольклорної обрядової творчості; розвивати бажання знати традиції та звичаї свого народу; виховувати через знайомство зі святами такі духовно-моральні якості, як доброта, любов до ближнього, милосердя, терпимість, працьовитість, любов і пошана до історичного минулого України, бажання зберігати обряди наших предків.

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність пригадувати необхідні знання і способи дій для виконання завдань, активно відтворювати необхідну інформацію, виявляти ініціативу під час виконання завдань;

комунікативної : удосконалювати навички роботи в групі;

соціальної: учити проявляти ініціативу, продуктивно співпрацювати з усіма членами групи;

загальнокультурної :удосконалювати вміння дотримувати норм мовленнєвої культури, ефективно застосовувати навички мовлення під час спілкування

Обладнання: малюнки про зимові свята, картки із завданнями, цеглинки ЛЕГО, мультимедійна презентація, підручник «Я досліджую світ» І. Грущинська, З. Хитра.

Хід уроку

  1. Ранкова зустріч.
    1. Привітання.

Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.

Зі снігом зимонька іде,

За собою день веде.

Станьмо разом, станьмо в коло!

Вірні друзі ми у школі!

Сьогодні  ми  будемо  вітатися  один  з  одним  за  руку  з  побажанням:  «Доброго дня, Іринко. Я бажаю тобі сьогодні…».

(Першим  розпочинає  вітатися  вчитель.  Педагог  звертає  увагу на  те,  щоб  діти дякували один одному за побажання і дивилися один одному в очі. Необхідно звернути увагу дітей на те, що настав останній тиждень року).

  1. Вправа «Покажи настрій».

Вчитель пропонує дітям показати свій настрій мімікою, жестами.

2.Хвилинка спостережень

- Яке сьогодні число, день , місяць? (13 січня, понеділок )

- Запишіть у зошитах хвилинку каліграфії сьогоднішнє число(13)

- Скільки десятків у цьому числі? Одиниць?

- Які ще двоцифрові числа можна скласти з цих цифр? (11, 33, 31) Запишіть їх.

- Складіть та обчисліть  приклади на додавання та віднімання використовуючи ці числа. (11+33,  11+31,  33+11,   33+31,  31+11,  31+33, 33-11, 33-31,  31-11, 11+11,  33+33,  31+31,  11-11.   31-31.  33-33. )

-Яка зараз пора року? (Синоптик в куточку природи робить відмітки)
-  Після якої пори року приходить зима?
-  Які зміни сталися у неживій природі?

- Чи видно Сонце на небі? Чи гріє воно? (Воно світить, але не гріє.)

- Якого кольору небо? Чим воно вкрите? Чи є хмари? (Небо часто вкрите важкими сірими хмарами, проте бувають і ясні дні.)

- Чи є вітер? Який він — холодний чи теплий? (Дмуть холодні вітри, на дворі холодно, морозно.)

- Чи є калюжі? Що сталося з водоймами? (Водойми вкриті кригою.)

- Що взимку довше — день чи ніч? (Дні короткі, а ночі довгі.)

-  Чи є опади? (Падає сніг.)

3. Розгадування ребусу

  • Так, дітки, це зима. Скільки складів у цьому слові?
  • А скільки звуків? Давайте назвемо їх.

- Назвіть усі голосні звуки . Приголосні. Охарактеризуйте кожен звук.

4.Гра «Лабіринт»

- Зафарбуйте кольоровими олівцями тільки ті кружечки на яких зображено букву «З» і прокладіть доріжку до зірочки.

5.  Гра «Сюрприз»

- Давайте встанемо в коло. Скажіть дітки, а що таке сюрприз? А були у вас приємні сюрпризи? Які? Які відчуття у вас були коли ви дарували або приймали сюрприз? Для чого роблять сюрпризи?

Вправа «Сюрприз»

  • Я приготувала для вас сюрприз, але потрібно відгадати, який саме. Ви задаєте питання, а я відповідаю тільки «так» або «ні». (В коробці малюнки до св. Миколая, Нового року, Різдва)

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "новий рік дід мороз"Пов’язане зображення

 

 

 

 

  • Яка пора року робить нам такі сюрпризи?

6. Розподіл дітей на 3 групи: Миколайчики, Новий рік, Різдво

7. Обмін інформацією. Тема уроку «Які свята відзначають узимку в Україні?»

- Що таке свято?

- Чи любите ви свята?

Вправа «Продовж речення»

Я люблю свята, тому що...

- Які свята ви знаєте?

- Які з них любите найбільше святкувати? Чому?

ІІ. Робота над новою темою.

Одним з найбільших зимових свят, яке відзначає український народ, є день Св. Миколая.

День Святого Миколая це свято для всіх дітей. Адже саме в цей день під подушкою у дітлахів знаходиться подаруночок. У цей день не тільки діти, а й всі дорослі святкують день Святого Миколая.

St-Nikolas1Запитання:

- Чи ви знаєте якого числа ми відзначаємо день Святого Миколая? (19 грудня)

- Що ви знаєте про це свято?

- Чому його чекають діти?

- Кому з вас Святий Миколай залишав подарунки під подушкою?

- А хто ж такий Миколай?

Давайте переглянемо мультфільм до пісні «Святий Миколай» (музика і вірші Руслана Греха, у виконанні Левка Дурка та Оленки Грех, та пригадаємо про це свято.( Ось посилання. https://www.youtube.com/watch?v=RjOcZkzrd6g ).

- Чому хлопчик і дівчинка по різному чекають свята Миколая?

 

2.1 Робота в групах

akcija_mikolajВідновіть вірш

 «Миколай»

1 гр. :

Коли замерзла             нічку,

І став біленькій           Миколай!

Зійшов у темну           гай,

На землю                     річка

 

2 гр:

Від хати і до                лід

Снігами через             хати,

Спішить, спішить       дід.

Старенький сивий      завзято

 

3 гр.:

Він в шапці                  кожуху

У теплім                       мішку.

Приніс усім                  невидимці

В чарівному                 гостинці

По одному представнику від команди зачитують утворений вірш


«Миколай»

Коли замерзла річка

І став біленькій гай,

Зійшов у темну нічку,

На землю Миколай!

 

Від хати і до хати,

Снігами через лід

Спішить, спішить завзято

Старенький сивий дід.

 

Він в шапці невидимці

У теплім кожуху

Приніс усім гостинці

В чарівному мішку.


2.2 Вправа «Збери  прислів’я»

 Як на Миколая впаде великий іній

то на добрі хліба та городину.

Якщо на Миколая буде мороз

то врожай на озимину.

Як на Миколая піде дощ

на гарний врожай хліба.

ІІІ. Фізкультхвилинка музична «Танці – зігріванці»

https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs

ІVПродовження роботи над темою уроку

4.1Робота в групах

Вправа «Скласти пазли»

http://mamietitine.m.a.pic.centerblog.net/0_a75a5_70d52c2_XXL.jpgПро свято Новий рікhttp://www.sveta-makrushina.narod.ru/image/new_4/kn-3.gif

 Перевірте, будь ласка, чи такі картинки - пазли у вас. 

Так про яке свято ми будемо говорити? Свою відповідь будуйте користуючись схемою

  • На мою думку (я вважаю), що …
  • Тому що …

- Що для вас означає це свято?

  1. Асоціативний кущ.

Залетіла до нас чарівна сніжинка,та не одна, а з подругами. Вони принесли з собою нові слова, які  допоможуть нам  зясувати без кого або без чого ви не уявляєте Новий рік.  Так, які асоціації у вас виникли, почувши словосполучення Новий рік.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuFUNY1zBHKKVk0FvlqNGh2B6tSA_AX46Q1jdGrwjvnBMQNKF4Ahttps://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuFUNY1zBHKKVk0FvlqNGh2B6tSA_AX46Q1jdGrwjvnBMQNKF4Ahttps://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuFUNY1zBHKKVk0FvlqNGh2B6tSA_AX46Q1jdGrwjvnBMQNKF4A 

                         ДІД  МОРОЗ                                СНІГУРОНЬКА

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuFUNY1zBHKKVk0FvlqNGh2B6tSA_AX46Q1jdGrwjvnBMQNKF4Ahttps://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuFUNY1zBHKKVk0FvlqNGh2B6tSA_AX46Q1jdGrwjvnBMQNKF4A 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuFUNY1zBHKKVk0FvlqNGh2B6tSA_AX46Q1jdGrwjvnBMQNKF4A                    ЯЛИНКА                                              ПОДАРУНКИ (ГОСТИНЦІ)

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuFUNY1zBHKKVk0FvlqNGh2B6tSA_AX46Q1jdGrwjvnBMQNKF4A 

                        ЯЛИНКОВІ ПРИКРАСИ                         МАСКАРАД    СВЯТО

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuFUNY1zBHKKVk0FvlqNGh2B6tSA_AX46Q1jdGrwjvnBMQNKF4A                        (кульки, ліхтарики, вогники)

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuFUNY1zBHKKVk0FvlqNGh2B6tSA_AX46Q1jdGrwjvnBMQNKF4A                                                            ГОСТІ                   РОДИНА

 

  Повторимо  новорічні слова хором.

  1. Робота в групах

Вправа «Звуко буквений розбір слів»

Зробити звукобуквений аналіз слів:

1 гр.: Снігуронька

  1. гр.: Ялинка

3 гр.: Гостинці

Вправа «Задача »

Розв'яжіть  задачу

Дмитрик вчепив на ялинку 23 кульки, 14- ліхтариків, а сніжинок- на 15 менше, ніж кульок і ліхтариків разом. Скільки сніжинок вчепив на ялинку Дмитрик?

4.4  Гра «Складіть побажання».

1. Складіть із поданих букв новорічне побажання

 

 

(З Новим роком!)

Свої привітання надіслали нам і казкові герої. Хто вони зараз ми з вами дізнаємося.

4.5 Робота в групах

Вправа «Новорічні вітання»

1 гр.

Довгий час стародавні слов'яни святкували Новий рік 1 березня. Вони подарували нам традицію запалювати вогники на новорічних ялинках. 

Понад 300 років тому, цар Петро I наказав святкувати Новий рік 1 січня. Тоді ж з'явилася традиція прикрашати ялинки, влаштовувати феєрверки та новорічні костюмовані карнавали.

Новорічне вітання
Серед неба й зірочок
Поспішає літачок.
За штурвалом Новий рік
Починає часу лік.
Новий рік приніс сніги,
Все прикрасив навкруги.
З ним підемо крок за кроком
Всіх вітати з Новим роком!

 

- Хто надіслав перше привітання? (Новий рік)

2 гр.

У нашій країні  Дід Мороз одягнений у червону шубу. У нього довга біла борода, а в руках - палиця. Приходить він у гості не тільки з подарунками, а й зі своєю помічницею – Снігуронькою.

У США, Канаді, Ангії та країнах Європи Діда Мороза звуть Санта Клаус.

Дід Мороз

У палатах з кришталю,
Що в льодяному краю,
Добрий сивий дід сидить,
Тихо-тихо ворожить.
Все він бачить і все знає:
Хто з нас мамі помагає,
Хто слухняний і сумлінний,
І в навчанні хто відмінний…
Чемним хлопцям і дівчатам
Дід везе дари на свято:
Під ялинку підкладає,
З Новим Роком всіх вітає!

 

- А від кого це вітання? (Діда Мороза)

3гр.

Снігуронька є онукою Діда Мороза, дівчинкою, створеною зі сніжинок. Ім’я Снігуроньки добре відомо нам з мультфільмів та казок.

  Діти  люблять Снігурку за її посмішки, солодкі  подарунки та доброту.  Костюм Снігуроньки –це сарафан, шубка і прикраса на голові.

Я — Снігуронька маленька,
Сніжна дівчинка гарненька.
З Новим Роком вас вітаю,
Щастя, радощів бажаю!

 

-Від кого ж третє вітання? (Снігуроньки)
В Україні існує своя унікальна особливість святкування Нового року.  Новий рік - це сімейне свято, тому усі родичі збираються за одним столом проводжають старий рік, бажаючи усім, щоб в старому році залишилося усе погане, а новий рік приніс тільки гарне. А в родині панувала злагода та щастя. Недаремно в народі кажуть:

  • В родині де лад, щастя дорогу не забуває.
  • Де мир та лад, там і Божа благодать.

Тож любі діти, вітаю вас з Новим роком! 
Хай ялинка, що вогнями сяє нині 
Щастя принесе усій _____________( родині). 
Хай здійсняться ваші мрії, 
Справдяться нехай_____________( надії), 
Хай погане все покине 
І розквітне____________( Україна)! 

4.6 Руханка  Гра «Йдемо на свято»

Діти йдуть по колу одне за одним. Якщо вчитель плескає в долоні один раз — діти підстрибують та йдуть далі, двічі — присідають і рухаються далі, тричі — піднімають руки вгору.

V Продовження роботи над темою уроку

 Згодом, 7 січня, настає Різдво. Саме напередодні цього дня, уночі, у міс Течку Віфлеємі Діва Марія народила Ісуса Христа, і щороку в Різдвяну ніч ясна Зірка на небі сповіщає про те, що Син Божий народився.

5.1 Робота в парі

Вправа «Намалюй різдвяну зірку»

Вчитель пропонує дітям намалювати різдвяну зірку, з’єднавши цифри у порядку зростання

zirka

Різдво Христове — одне з найбільших свят року. Його з нетерпінням чекають як малеча, так і дорослі. Найважливіший різдвяний обряд — Святий вечір.

Із давніх-давен в Україні у цей день усі християни старанно готувалися до Святої вечері. Господиня готувала дванадцять пісних страв. Головною стравою була кутя.

Господар, напоївши худобу, давши їй їсти, брав сніп соломи, оберемок сіна і йшов до хати. Сніп ставив у кутку або розкладав на підлозі — це дідух. Сіно клав на стіл. Господиня застеляла його білим обрусом та ставила приготовлені страви. Сідали за вечерю, коли на небі з'являлася перша зірочка. За вечерею мусила бути вся родина. У час вечері горіла воскова свічка. Після вечері люди колядували — завтра Різдво Христове!

5.2 Вивчення   колядки http://dnz189.dnepredu.com/uploads/editor/2636/98123/sitepage_371/images/kolyadniki.jpg

www.youtube.com/watch?v=lS477bDtgCA

Нова радість настала,                Просим тебе, Царю,

Яка не бувала,                             Небесний Володарю,

Над вертепом зірка ясна             Даруй літа щасливії

Світлом засіяла.                           Цьому господарю.

 

Де Христос родився,                  Даруй господарю,

З Діви воплотився,                     Даруй господині,

Як людина пеленами                  Даруй літа щасливії

Убого повився.                            Нашій України.

5.3 Робота в групах

Інтерактивна вправа:

1 група «Інтерв′ю зі Св. Миколаєм»

- Уявимо, що ви зустрілися зі Св. Миколаєм.

- Про щоб Вам хотілося проговорити з ним?

- Які бажання ви б висловили?

- Щоб Вам хотілося в нього запитати?

Гра «Крісло автора»

2 група Гра «Якби я був Дідом Морозом»

Діти фантазують та розповідають, що б корисного вони зробили для родичів, знайомих.

3 група Гра «Якби я була Снігуркою»

Діти фантазують та розповідають, що б корисного вони зробили для родичів, знайомих.

5.4 Робота з підручником ст.67-68

VІ. Підсумок уроку.

Молодці, діти! Ви гарно попрацювали сьогодні, були активними, старанними, веселими.

Оцініть свою роботу. Робота з ЛЕГО

Рефлексія. Вправа «Піраміда позитивних почуттів».

Вчитель простягає руку і каже: «Сьогодні ми побудуємо піраміду позитивних почуттів. На уроці мені сподобалось, що ви працювали наполегливо і старанно. А що вам сподобалося?»

Школярі по черзі підходять, кладуть свою цеглинку і говорять: «Мені сподобалось..., мені не сподобалось...»

 

docx
Додав(-ла)
Гладун Любов
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку