Клас: 2 Вчитель: Задорожня В.С.
Предмет: Я досліджую світ Урок № 19
Підручник: Н.Бібік, Г.Бондарчук «Я досліджую світ» ч.1
Тема: «Збираємо врожай. Від зернятка до хлібини»
Мета: Набуття життєвих компетентностей через формування уявлення дітей про те, який шлях проходить зерно щоб стати хлібом, познайомити з різновидами зерняток, розвивати вміння досліджувати невідомі явища, бажання дізнаватися щось нове, цікаве, виховувати любов та бережливе ставлення до хліба, пошану до хліборобської праці.
Результати навчання. Учні наприкінці уроку вміють:
- розпізнавати осінні зміни;
- розповідати про процес отримання хліба з пшениці;
- називати професії людей, що задіяні у збиранні врожаю та виготовленні хліба;
- називати машини, які задіяні у процесі виготовлення хліба;
- вибирати зерна пшениці;
- розрізняти зерна за різними ознаками.
Хід уроку
Учні по черзі обирають привітання та вітаються з вчителем.
Прикріпити прищіпку на смайлик червоного, жовтого або зеленого кольору.
Все – із доброго чи злого –
Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка.
Хліб – з маленької зернини,
Дощ – із чистої краплини.
День турботою почнеться –
Все довкола усміхнеться.
Проганяй мерщій дрімоту
І рукам давай роботу.
І роби невтомно, вміло
Хоч мале, та добре діло. (Микола Сингаївський)
Ми сказали, що хліб починається з маленької зернини,. Тому ми сьогодні будемо досліджувати шлях зернинки.
А допоможуть нам слова-відгадки загадок.
Відгадування загадок
По полю бродить,
Зерно молотить,
Жне, косить,
Хліба не просить. (Комбайн.)
Маю жовтий вусок,
Запашний колосок.
Буде з мене мука
Й паляниця м'яка. (Пшениця.)
Наче сонце, на столі
Свіжа паляниця...
То на славу уродила
Золота ... (пшениця).
Хоч не солодкий, та дуже смачний.
Хоч і дешевий, проте дорогий.
Сядем обідати - він на столі.
Люблять його і дорослі, й малі. (Хліб.)
Відповідь: тракторист, пекар, водій, мірошник, комбайнер, продавець /продавчиня.
«Хліб – це достаток. З давніх-давен українці шанували хліб. Якщо шматок хліба падав додолу, його піднімали і цілували. Про хліб говорили і говорять з повагою.
З хлібом-сіллю на вишитому рушнику зустрічають в Україні почесних гостей.
Учені довели, що хліб – єдиний продукт, який вживають у їжу і цінують у всьому світі люди різних національностей і релігій»
Фізкультхвилинка.
Зернятка рису, соняха, фасолі, пшениці, гречки та кавуна потрібно розкласти на відповідні малюнки-наклейки.
Завдання дається по групам.
Гра «А що потім?»
Давайте пограємо у гру «А що потім?». Гру починаю я. Щоб виростити добрий урожай зерна, треба спочатку підготувати поле до посіву. А що потім? Хто перший підніме ручку, тому я надам слово і той повинен швидко і правильно продовжити розповідь: «Удобрити ґрунт». «А що потім?» «Зорати поле». Хто не зможе назвати, тому ми будем дружно допомагати. (Гра триває доти, доки діти не назвуть останній етап: «Хліб на столі» або «Хліб у магазині».)
Дано: малюнки борошна, води, солі, дріжджів, крахмалу, картоплі, оцету, соди, масла рослинного, сала, м’яса.
Групова робота
У підготовлений грунт посадимо насіння (за вибором учнів).