24 липня о 18:00Вебінар: Методи фасилітації для планування та реалізації STEM-проектів і не тільки

Урок "Накидання розчину на поверхні вручну"

Про матеріал

План уроку з предмета "Технологія штукатурних робіт" призначений для викладачів професійно - технічних навчальних закладів з професії: «Штукатур», кваліфікація 2 – 3 розряди

Перегляд файлу

Великою істиною архітектурної традиції, що свідчить водночас про справді уважнене ставлення до минулого, є те, що традиція повинна рухатись вперед, а не назад…

 

Ф. Журден

 

 

ТЕМА 5

Накиданная розчинових  сумішей навкидь  

 

Урок 21

 

 

Штукатурні шари

 

 

 

 

 

 

план уроку  

Предмет Технологія штукатурних  робіт

Тема програми  Накиданная розчинових  сумішей навкидь  

Тема уроку Штукатурні шари

Мета уроку:

а) навчальна – сформувати  необхідні знання про штукатурні шари

б) розвиваюча розвивати інтерес учнів до пізнання нового

в) виховна виховувати в учнях повагу до професії

Тип уроку Урок вивчення і засвоєння нових знань

Вид уроку  Лекція з елементами бесіди

Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання)  підручник

Хід уроку

1.  Організаційна частина:

  •   перевірка наявності учнів;
  •   перевірка готовності учнів до уроку.

2.  Актуалізація знань:

  •   повідомлення теми програми і уроку;
  •   цільова установка уроку;
  •   пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

3.  Формування нових знань:

  •   повідомлення нової навчальної інформації; показ нових прийомів розумової і практичної діяльності;

Обштукатурювати слід пошарово, тобто на поверхню послідо­вно, через певний час, накидають три шари штукатурки — набрезк, грунт та накривку. Одразу накидати товсті шари штукатурки не можна, оскільки вона може сповзти під час робо­ти, а після висихання розтріскатися.

Набрезк — перший шар штукатурної накиді. Він ліквідує нерівності та інші дефекти по­верхні. Товщина шару залежить від виду по­верхні та способу накидання розчину Для набризку використовуйте сметано-подібні розчини.

Рухливість розчину:

•8—12 см за ручного способу накидання;

•8—10 см за механізованого способу наки­дання.

За набризку зазвичай використовують роз­чини: вапняний (1:2,5-4), цементний (1:2,5-4), цементно-вапняний (1:0,3—0,5:3—5).

Розчин шару набризку, розтікаючись на всій поверхні, міцно зчіплюється з нею й утримує на­ступні шари — ґрунт, накривку. Щоб розчин на­бризку був рівної товщини, його потрібно набира­ти однаковими порціями та накидати з однієї відстані. Набрезк не розрівнюють, знімають лише надлишок з надто товстих ділянок.

Набрезк завжди накидайте навкидь, а не намазуйте, тоді він ліпше зчепиться з поверхнею.

Товщина за ручного способу накидання штукатурки 3—5 мм

за механізованого спо­собу накидання для дерев’яних поверхонь  9 мм; для кам'яних та бетонних поверхонь — не перевищує 12мм

Ґрунт, другий шар штукатурної накиді, є основним (за об'ємом) шаром. Він накидається після набризку і утворює необхідну тов­щину штукатурки, вирівнює поверхню.

Залежно від необхідної товщини штукатурного шару ґрунт на­кидають в один, два, а іноді й у три шари.

Товщина ґрунтового шару становить:

• вапняні, вапняно-гіпсові розчини — 7 мм;

• цементні, цементно-вапняні розчини — 5 мм.

Розчин для ґрунту приготовляйте трохи крутіший за розчин для набризку, враховуйте при цьому наявність у розчині гіпсу.

Рухливість розчину для ґрунту становить:

•7—9 мм (розчин без гіпсу);

•8—10 мм (розчин з гіпсом).

Перший шар ґрунту накидають навкидь, другий і третій — на­мазують. Після накидання ґрунту маяки усувають (гіпсові — ви­рубують), а утворений простір заповнюють розчином.

Накривка — третій шар штукатурки, що утворює тонку м'яку плівку, яка добре затирається або загладжується.

Товщина накривки не перевищує 2 мм. Рухливість розчину для накривки — 10—12 см. Зазвичай використовують вапняний (1:1—2), цементний (1:1—4,5) та цементно-вапняний (1:1—1,5:1,5—2) розчини.

Розчин для накривки більш масний — у його складі більше дрібного піску та вапна. Крупнозернистий пісок не може бути ви­користаний як заповнювач для розчинів накривки, оскільки під час затирання (загладжування) його частинки лишають борозни. Отже, пісок перед приготуванням розчинової суміші просіюють крізь сито з дрібними отворами. Накидати накривку можна на­вкидь або намазуванням.

  •   опитування учнів з метою перевірки засвоєння ними нової інформації;
  1. що називають штукатурними шарами;
  2. яке призначення та характерні риси кожного штукатурного шару.
  •   відповідь викладача на запитання учнів.

4. Закріплення нового матеріалу:

  •   видання завдань для самостійної роботи (Тестових завдань);
  •   пояснення послідовності їх виконання;
  •   перевірка правильності виконання учнями вправ;
  •   надання допомоги учням;

5. Підведення підсумків:

  •   аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунен­ня;

  •   повідомлення та обґрунтування оцінок;
  •   видача домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

Урок 22

 

 

Накидання кельмою не стіни

 

 

 

 

 

 

план уроку  

Предмет Технологія штукатурних  робіт

Тема програми  Накиданная розчинових  сумішей навкидь  

Тема уроку Накидання кельмою на стіни

Мета уроку:

а) навчальна – сформувати  необхідні знання про накидання

б) розвиваюча розвивати інтерес учнів до пізнання нового

в) виховна виховувати в учнях повагу до професії

Тип уроку Урок вивчення і засвоєння нових знань

Вид уроку  Лекція з елементами бесіди

Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання)  підручник

Хід уроку

1.  Організаційна частина:

  •   перевірка наявності учнів;
  •   перевірка готовності учнів до уроку.

2.  Актуалізація знань:

  •   повідомлення теми програми і уроку;
  •   цільова установка уроку;
  •   пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.
  •   перевірка опорних 3,У,Н учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку;
  • що називають штукатурними шарами;
  • яке призначення та характерні риси кожного штукатурного шару.

3.  Формування нових знань:

  •   повідомлення нової навчальної інформації; показ нових прийомів розумової і практичної діяльності;

Операції та прийоми накидання розчину навкидь з сокола

1. Набирання розчину на сокіл. З ящика штукатурною лопат­кою накладіть розчин на сокіл. Для цього візьміть у ліву

руку сокіл, а в праву — штукатурну лопатку, підійдіть до ящика і станьте так, щоб права нога була ближче до ящика. Один край сокола покладіть на борт ящика, інший підніміть уго­ру приблизно на 10 см. Похила площина сокола спиратиметься на руку та на борт ящика. Це надасть стійкості соколу, а рука менше напружуватиметься.

Потім візьміть з ящика порцію розчину і покладіть її спочат­ку на піднятий бік сокола (ближче до руки), а потім послідовни­ми рядами донизу. Надлишки розчину зніміть з країв сокола.

Набирання розчину з ящика на сокіл Набирання порції розчину з сокола

2. Набирання порції розчину з сокола кельмою. Сокіл з роз­чином злегка нахиліть від себе і наберіть порцію розчину правим ребром чи кінцем штукатурної лопатки по всій її довжині так, щоб лопатка рухалася від краю сокола до його середини. Розчин має не стікати з сокола і падати на підлогу.

3. Накидання розчину навкидь на стіни зліва направо — найзручніший прийом накидання розчину. За виконання кидка лопат­кою працює не вся рука, а тільки кисть. Для цього зробіть змах і різко зупиніть руку з кельмою. Змах не повинен бути дуже сильним, тому що від різкого поштовху розчин надто розбризкується. Різкість змаху залежить від крутості розчину та потрібної товщини штукатурного ша­ру. Для тонкого шару — змах різкий. Шар товстий — змах несильний.

4. Накидання розчину справа наліво виконувати складніше, немов через руку, відстань між кельмою та поверхнею збільшується, тому сила змаху теж збільшується.

5. За накидання розчину на середину стіни зліва направо до­тримуйтеся такої робочої пози. Ноги розставте на ширину пле­чей, праву ногу тримайте трохи позаду. Злегка зігніть ноги в колінах. Сокіл з розчином спирайте на зігнуту в лікті ліву руку, сокіл підтримуйте на рівні пояса лівою рукою. За накидання роз­чину на низ стіни вагу тіла перенесіть на ліву зігнуту ногу.

Тулуб нахиляйте залежно від рівня стіни від підлоги, накидай­те розчин знизу вгору.

6. За накидання розчину на середину і низ стіни справа наліво станьте півобертом до стіни, ноги розставте на ширину плечей; сокіл одним кінцем спирайте на злегка витягнуту ліву руку, пра­вою рукою набирайте розчин кельмою з сокола і на повну витяг­нуту руку робіть змах.

За накидання розчину на низ стіни на витягнуту праву ногу вище коліна спирайте одну сторону сокола з розчином, ліву но­гу зігніть у коліні та нахиляйте тулуб; на повну витягнуту руку робіть змах і кидок розчину з кельми.

Операції та прийоми

накидання розчину навкидь з ящика

Розчинковий ящик встановлюють на від­стані 1 м від стіни. Штукатур набирає з нього кельмою порцію розчину і накидає на стіну. Процес показано на рисунку

Якщо розчин накидають вище рівня ящи­ка, то його встановлюють близько до стіни. Це дозволяє не робити зайвих рухів, а роз­чин, що відлітає від стіни, знову потрапляє до ящика

Самоконтроль якості

1. Набирайте розчин з сокола рухом лопатки від краю сокола до його середини.

2. Стежте за силою змаху руки.

3. Шльопанці розчину мають перекривати один одного на 2—3 см.

4. Дотримуйтеся загальної товщини шарів (не більше ніж 15 мм), для цього регулюйте силу змаху кисті, стежте за консистенцією розчину.

Техніка безпеки

1. Перевірте ручку штукатурної лопатки. Вона має бути міцно закріплена, не мати гострих кутів, ребер, вибоїн. Це захистить ру­ки від натирань, мозолів тощо.

2. Під час роботи з металевим соколом трапляється, що кінець лопатки зривається зі слизької металевої поверхні сокола, лопат­ка може поранити руку, яка тримає сокіл. Щоб цього не сталося, упирати інструмент необхідно не полотном, а ручкою. Працюйте в рукавичках.

3. Категорично забороняється брати руками вапняний, вапня­но-гіпсовий, цементний розчини.

4. Під час роботи дотримуйтеся правильного робочого поло­ження. Це не тільки знижує втомлюваність, а й значною мірою запобігає травмам.

5. По завершенні роботи ретельно приберіть робоче місце, ви­мийте і протріть насухо інструмент.

 

 

  •   опитування учнів з метою перевірки засвоєння ними нової інформації;
  •  послідовність технологічних прийомів накидання розчину навкидь кельмою на стіни;
  • прийоми накидання розчину навкидь штукатурною лопаткою
  • з сокола і штукатурною лопаткою з ящика на стіни на різних рівнях;
  • правила техніки безпеки і самоконтролю під час виконання прийомів накидання розчину кельмою на стіни.
  • Які переваги дерев'яного сокола над металевим?
  • Коли ліпше застосовувати тарілчасті соколи?
  • Як треба тримати сокіл під час набирання на нього розчину?
  •   відповідь викладача на запитання учнів.

4. Закріплення нового матеріалу:

  •   видання завдань для самостійної роботи (Тестових завдань);
  •   пояснення послідовності їх виконання;
  •   перевірка правильності виконання учнями вправ;
  •   надання допомоги учням;

5. Підведення підсумків:

  •   аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунен­ня;

  •   повідомлення та обґрунтування оцінок;
  •   видача домашнього завдання.

 

 

Урок 23

 

 

Накидання кельмою не стелю

 

 

 

 

 

 

план уроку  

Предмет Технологія штукатурних  робіт

Тема програми  Накиданная розчинових  сумішей навкидь  

Тема уроку Накидання кельмою на стелю

Мета уроку:

а) навчальна – сформувати  необхідні знання про накидання

б) розвиваюча розвивати інтерес учнів до пізнання нового

в) виховна виховувати в учнях повагу до професії

Тип уроку Урок вивчення і засвоєння нових знань

Вид уроку  Лекція з елементами бесіди

Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання)  підручник

Хід уроку

1.  Організаційна частина:

  •   перевірка наявності учнів;
  •   перевірка готовності учнів до уроку.

2.  Актуалізація знань:

  •   повідомлення теми програми і уроку;
  •   цільова установка уроку;
  •   пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.
  •   перевірка опорних 3,У,Н учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку;
  • що називають штукатурними шарами;
  • послідовність технологічних прийомів накидання розчину навкидь кельмою на стіни;
  • прийоми накидання розчину навкидь штукатурною лопаткою
  • з сокола і штукатурною лопаткою з ящика на стіни на різних рівнях;
  • правила техніки безпеки і самоконтролю під час виконання прийомів накидання розчину кельмою на стіни.
  • Які переваги дерев'яного сокола над металевим?
  • Коли ліпше застосовувати тарілчасті соколи?
  • Як треба тримати сокіл під час набирання на нього розчину?

 

3.  Формування нових знань:

  •   повідомлення нової навчальної інформації; показ нових прийомів розумової і практичної діяльності;

За накидання розчину навкидь на стелі ви працюватимете на певній висоті. Для цього використовуйте інвентарні помости.

Правила техніки безпеки під час роботи на помостах

1. Працюйте на столах тільки з встановленими огорожами.

2. Встановлюйте столики без перекосу, перед роботою перевірте їхню горизонтальність і стійкість.

3. Перед роботою перевірте дощатий настил; він має бути без ушкоджень і не прогинатися.

4. Ніколи не перевантажуйте помости. Дотримуйтеся норм їхнього завантаження розчином: для складаних столиків — 50—60 кг; для універсальних збірно-розбірних помостів — 60—75 кг.

5. Помости встановлюйте на таку висоту, щоб від голови до стелі залишалося 15—20 см, це створює найбільш сприятливі умови для роботи. Перед початком роботи разом з майстром огляньте стан помостів і систематично стежте за ними протягом усього періоду роботи.

7. Протягом роботи надлишки розчину збирайте з настилу, щоб запобігти ковзанню.

Прийоми накидання розчину навкидь на стелю

1. Накидання розчину від себе. Набирання розчи­ну на сокіл і набирання лопаткою порції розчину з сокола вико­нуйте так само, як і за накидання кельмою на стіни.

Змах штукатурною лопаткою і кидки розчину спрямовуйте над і перед собою. Цей прийом легко виконувати тому, що вид­но розстеляння розчину на стелі.

 Прийоми накидання розчину на стелю

2. Накидання розчину безпосередньо над собою (над головою). Змах штукатурною лопаткою і кидки виконуйте не прямо над собою, а трохи праворуч, тоді розчин розстеляється майже над головою.

3. Накидання розчину через голову (через плече). Змах штукатурною лопаткою спрямовуйте через плече над голо­вою і трохи ліворуч. Шльопанці розчину спиняються за вашою спиною. За такого прийому потрібні неабиякі зусилля, тому що роботи здійснюються повністю витягнутою вгору рукою.

Для ліпшого формування навичок з накидання розчину на стелю відпрацьовуйте їх у такій послідовності: над і перед собою – над собою (над головою) - через голову (через плече)

  •   опитування учнів з метою перевірки засвоєння ними нової інформації;
  •  прийоми накидання розчину на стелю;
  •  правила техніки безпеки під час роботи на помостах.
  •   відповідь викладача на запитання учнів.

4. Закріплення нового матеріалу:

  •   видання завдань для самостійної роботи (Тестових завдань);
  •   пояснення послідовності їх виконання;
  •   перевірка правильності виконання учнями вправ;
  •   надання допомоги учням;

5. Підведення підсумків:

  •   аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунен­ня;

  •   повідомлення та обґрунтування оцінок;
  •   видача домашнього завдання.

 

 

Урок 24

 

 

Накидання ковшем

 

 

 

 

 

 

план уроку  

Предмет Технологія штукатурних  робіт

Тема програми  Накиданная розчинових  сумішей навкидь  

Тема уроку Накидання ковшем

Мета уроку:

а) навчальна – сформувати  необхідні знання про накидання

б) розвиваюча розвивати інтерес учнів до пізнання нового

в) виховна виховувати в учнях повагу до професії

Тип уроку Урок вивчення і засвоєння нових знань

Вид уроку  Лекція з елементами бесіди

Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання)  підручник

Хід уроку

1.  Організаційна частина:

  •   перевірка наявності учнів;
  •   перевірка готовності учнів до уроку.

2.  Актуалізація знань:

  •   повідомлення теми програми і уроку;
  •   цільова установка уроку;
  •   пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.
  •   перевірка опорних 3,У,Н учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку;
  • прийоми накидання розчину на стелю;
  •  правила техніки безпеки під час роботи на помостах.

3.  Формування нових знань:

  •   повідомлення нової навчальної інформації; показ нових прийомів розумової і практичної діяльності;

Накидання розчину навкидь на стіни

Накидання розчину навкидь на стіни ковшем здійснюється спра­ва наліво та зліва направо на верхню, середню, нижню частини стіни.

Ковшем ліпше накидати вапняні, цементно-вапняні та це­ментні розчини. Вапняно-гіпсові розчини швидко тужавіють, на­липають, і ківш стає важким.

Ящик для розчину ліпше використовувати на колесах, пересувний. Встановлюйте ящик біля стіни поблизу місця роботи; у міру пе­реміщення вздовж стіни переміщайте й ящик.

Ківш тримають не так, як кельму. Розчин набирають безпосередньо з ящика. Тримання ковша

На ковші великий палець розміщений уздовж ручки (підгинати його не можна), інакше ківш під час кидка розчину не бу­де вивертатися.

Руку з ковшем перед змахом тримайте на рівні пояса трохи позаду. Замахніться ковшем. Зробіть кидок.

Під час кидка ківш вивертається, і розчин, вихлюпуючись і розсіюючись об край ковша, покриває певну площу поверхні у вигляді грушоподібного шльопанця.

Чим рідше змах ковша, тим ширше і тонше кидок розчину, і на­впаки, особливо за накидання на верхній зріз нижньої частини стіни.

Накидання розчину навкидь на стелю

Здійснюється накидання над і перед собою зліва направо і спра­ва наліво. Ящик з розчином встановіть під місцем роботи на стелю. Рухи такі самі, як і за накидання на стіни, крім кидка.

Кидок робіть на повну руку, витягнуту вгору. Природно, збільшується витрата сил і часу. Накидати розчин на стелю складніше і довше, ніж на стіну.

Техніка безпеки

1. Перед початком роботи перевірте ручку ковша — вона має бути добре насаджена.

2. Уникайте потрапляння вапняного розчину в очі. Працюйте в захисних окулярах.

У разі потрапляння розчину в очі промийте їх негайно розчи­ном борної кислоти (1 чайна ложка на 1 склянку кип'яченої во­ди) і зверніться до лікаря.

3. Після роботи ретельно вимийте ківш; приберіть робоче місце.

  •   опитування учнів з метою перевірки засвоєння ними нової інформації;
  • прийоми накидання розчину ковшем на стіни та стелю різними способами;
  • як виконувати накидання розчину ковшем різними способами.
  •   відповідь викладача на запитання учнів.

4. Закріплення нового матеріалу:

  •   видання завдань для самостійної роботи (Тестових завдань);
  •   пояснення послідовності їх виконання;
  •   перевірка правильності виконання учнями вправ;
  •   надання допомоги учням;

5. Підведення підсумків:

  •   аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунен­ня;

  •   повідомлення та обґрунтування оцінок;
  •   видача домашнього завдання.

 

Інформаційна карта

 

 

Призначення простої штукатурки

 

Малюнок

Призначення

                          

                           1.основа

                           2. набризк

                           3. грунт

 

 

 

Проста штукатурка - застосовується для обштукатурювання поверхонь у підвалах, складах,  тимчасових будівлях, а також у підсобних приміщеннях громадських і виробничих будівель та для вирівнювання шару під облицювання конструкцій плиткою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Інформаційна карта

 

Призначення штукатурних шарів

 

Малюнок

 

Призначення

 

 

 

 

 

         

Набризк – перший шар штукатурки. Він ліквідує нерівності та інші дефекти поверхні. Товщина шару залежить від виду поверхні та способу накидання розчину. Для набризку використовують сметаноподібний розчин. Розчин шару набризку, розтікаючись на всій поверхні, міцно зчіплюється з нею й утримує наступні шари – грунт, накривку. Щоб розчин набризку був рівної товщини, його потрібно набирати однаковими порціями та накидати з однієї відстані. Нанесений шар набризку не згладжують штукатурними інструментами, а лише в деяких місцях, які сильно виступають, кельмою зчищають патьоки або грудки, його шершавість сприяє міцному зчепленню з шаром грунту. Товщина набризку при нанесенні його вручну складає 3-5мм; для кам’яних та бетонних поверхонь – не перевищує 5мм.

Рухливість розчину: 10-12 см. при ручному способі накидання.

 

 

 

 

 

      

Грунт – другий шар штукатурної накиді, є основним шаром. Він накидається після набризку і утворює необхідну товщину штукатурки, вирівнює поверхню. Залежно від необхідної товщини штукатурного шару грунт накидають в один, два, а іноді й у три шари. Кожний наступний шар грунту наносять після схвачування попереднього – якщо використовують вапняно-гіпсовий, складний або цементний розчини. Товщина грунту становить: для вапняних та вапняно-гіпсових розчинів – 7мм; для цементних, цементно-вапняних розчинів – 5мм.

Рухливість розчину для грунту становить:

7 – 9мм (розчин без гіпсу) та 8 – 10мм ( розчин з гіпсом).

 

 

 

 


технологічна картка

 

 

Накидання розчинової суміші навкидь кельмою з сокола

 

 

Малюнок

Спосіб виконання

 

 

        C:\Documents and Settings\UserXP\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\55.jpg 

Беруть у ліву руку сокіл, а в праву –кельму, один край сокола кладуть на борт ящика, інший піднімають угору приблизно на 10см. Потім набирають з ящика порцію розчину і кладуть її спочатку на піднятий бік сокола (ближче до руки), а потім послідовними рядами донизу

 

 

          

 

 

Сокіл з розчином злегка нахиляють на себе і набирають порцію розчину правим ребром чи кінцем кельми по всій її довжині так, щоб кельма рухалася від краю сокола до його середини

 

 

 

                

 

 

При накиданні розчину навкидь на стіни зліва направо кельмою працює не вся рука, а тільки кисть. Для цього роблять змах і різко зупиняють руку з кельмою. Змах не повинен бути дуже сильним. Для тонкого шару – змах різкий, шар товстий – змах несильний.

 

 

 

                  C:\Documents and Settings\UserXP\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\55.jpg

 

 

 

Накидання розчину справа наліво виконують, немов через руку, відстань між кельмою та поверхнею збільшується, тому сила змаху теж збільшується.


технологічна картка

 

 

Накидання розчинової суміші навкидь кельмою з сокола

на стіни на різних рівнях

 

 

Малюнок

Спосіб виконання

 

 

               567.jpg 

 

 

Стають півобертом до стіни, ноги розставляють на ширину плечей, праву ногу тримають трохи позаду. Злегка згинають ноги в колінах, сокіл одним кінцем спирають на злегка витягнуту ліву руку, правою рукою набирають розчин кельмою з сокола і на повну витягнуту руку роблять змах.

 

 

 

           555.jpg

 

 

При накидання розчину на низ стіни на витягнуту праву ногу вище коліна спирають одну сторону сокола з розчином, ліву ногу згинають у коліні і нахиляють тулуб; на повну витягнуту руку роблять змах і кидок розчину з кельми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

технологічна картка

 

Накидання розчинової суміші навкидь

кельмою з сокола на стелю

 

Малюнок

Спосіб виконання

 

 

                

 

 

 

Накидання розчину від себе. Змах кельмою і кидки розчину спрямовують над і перед собою. Цей прийом легко виконувати тому, що видно розстеляння розчину на стелі.

 

 

 

                

 

 

 

Накидання розчину над собою (над головою). Змах кельмою і кидки виконують не прямо над собою, а трохи праворуч, тоді розчин розстеляється майже над головою.

 

 

 

 

 

 

 

               

 

 

 

 

Накидання розчину через голову (через плече). Змах кельмою спрямовують через плече над головою і трохи ліворуч. Робота здійснюється повністю витягнутою вгору рукою.

 

 

 

 


технологічна картка

 

 

Накидання розчинової суміші навкидь з ящика

 

 

Малюнок

Спосіб виконання

 

 

           

 

 

 

 

Розчиновий ящик встановлюють на відстані 1м від стіни. Якщо розчин накидають вище рівня ящика, то його встановлюють близько до стіни. Під час роботи розчиновий ящик пересувають відповідно до наступного місця накидання розчину.

Для штукатурення стелі ящик розміщують під місцем, яке штукатурять.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


технологічна картка

 

 

Накидання розчинової суміші навкидь ковшем на стіни

 

 

Малюнок

Спосіб виконання

 

 

         C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\5049028.jpeg

 

Накидання розчину навкидь на стіни ковшем здійснюють справа наліво та зліва направо на верхню, середню, нижню частини стіни.

На відстані 1-1,2 м від стіни встановлюють ящик з розчином.

Взявши в руку ківш, набирають у нього розчин і сильним, паралельним стіні, рухом зверху вниз накидають його на поверхню так, щоб на ній утворювався тонкий рівномірний шар.

Руку з ковшем перед змахом тримають на рівні пояса трохи позаду. Чим різкіший змах ковша, тим ширше і тонше кидок розчину, і навпаки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


технологічна картка

 

 

Накидання розчинової суміші навкидь ковшем на стелю

 

 

Малюнок

Спосіб виконання

 

            

 

       

 

 

 

 

 

 

Накидання розчину навкидь на стелю ковшем здійснюється над і перед собою зліва направо та справа наліво. Ящик з розчином встановлюють під місцем роботи. Кидок роблять на повну руку, витягнуту вгору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


міні-конспект

 

 

Організація робочого місця

 

  • Робоче місце має бути добре освітлене;
  • На робочому місці не повинно бути сміття та зайвих матеріалів і інструментів;
  • Під час накидання розчину на стіни ящик з розчином розмішують поблизу стіни поряд з місцем роботи, при накиданні розчину на стелю – під місцем накидання розчину;
  •  Для виконання робіт на висоті потрібно встановити на робочому місці необхідні пристрої, а на них у зручних для роботи місцях – ящики для розчину, інструменти;
  •  При роботі з помостів, ящик встановлюють на помості на відстані 0.5 м від краю настилу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


міні-конспект

 

 

 

Правила безпеки праці під час виконання прийомів накидання розчину кельмою на стіни.

 

  1. Перевіряють ручку кельми. Вона має бути міцно закріплена, не мати гострих кутів, ребер, вибоїн. Це захистить руки від натирань, мозолів тощо.
  2. Під час роботи з металевим соколом трапляється, що кінець кельми зривається зі слизької металевої поверхні сокола, кельма може поранити руку, яка тримає сокіл. Щоб цього не сталося, упирати інструмент необхідно не полотном, а ручкою. Працюють в рукавицях.
  3. Категорично забороняється брати руками вапняний, вапняно-гіпсовий, цементний розчини.
  4. Під час роботи дотримуються правильного робочого положення. Це не тільки знижує втомлюваність, а й значною мірою запобігає травмам.
  5. По завершенні роботи ретельно прибирають робоче місце.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


міні-конспект

 

 

Правила самоконтролю під час виконання прийомів накидання розчину кельмою на стіни

 

  1. Набирають розчин з сокола рухом лопатки від краю сокола до його середини.
  2. Стежать за силою змаху руки.
  3. Ложки розчину мають перекривати один одного на 2-3 см.
  4. Дотримуються загальної товщини шарів (не більше ніж 12 мм), для цього регулюють силу змаху кисті, стежать за консистенцією розчину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тестові завдання

 

з/п

Запитання

Відповідь

Кількість

балів

   1.

 

 

   2.

 

 

 

   3.

 

 

 

 

   4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

Як необхідно обштукатурювати поверхні:

а) пошарово;

б) одразу накидати всі шари

Який шар штукатурки є першим:

а) грунт;

б) накривка;

в) набризк

Що необхідно, щоб шар набризку був рівної товщини:

а) набирати однаковими порціями;

б) накидати не з однієї відстані;

в) накидати різкими рухами

Для якої поверхні набризк має найбільшу товщину:

а) дерев’яної;

б) бетонної;

в) кам’яної

Яка рухливість розчину для грунту (розчин не містить гіпс):

а) 5 – 6 см;

б) 7- 9 см;

в) 10- 12 см

Як наносять другий шар грунту:

а) накидають;

б) намазують;

в) немає значення

У чому відмінна риса накидання розчину на низ стіни зліва направо від накидання його на середину стіни:

а) зміні нахилу тулуба;

б) нанесенні розчину на стіну;

в) сильніший змах кистю руки

Який прийом накидання розчину на стелю найпростіший для засвоєння:

а) накидання над і перед собою;

б) накидання над собою (над головою);

в) накидання через голову

На якій відстані розміщують розчиновий ящик від стіни при накиданні вище рівня ящика:

а) на відстані 1 м від стіни;

б) близько до стіни;

в) немає значення

Розчин накидають на стіни:

а) знизу вгору;             

б) згори донизу;       

в) з середини стіни

 

а

б

 

а

б

в

 

 

а

б

в

 

 

а

б

в

 

 

а

б

в

 

а

б

в

 

 

 

а

б

в

 

 

а

б

в

 

 

 

а

б

в

 

а

б

в

 

 

 


Тестові завдання

 

№ з/п

Запитання

Відповідь

Кількість

балів

   1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

   3.

 

 

 

   4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

9.

 

 

 

   10.

 

 

 

 

 

Накидання розчину навкидь на стіни ковшем здійснюється:

а) справа наліво;

б) зліва направо;

в) згори донизу

Які розчини краще накидати на поверхню ковшем:

а) цементні;       

б) вапняно-гіпсові;                     

в) гіпсові

Руку з ковшем перед змахом тримають:

а) на рівні пояса;          

б) трохи попереду;

 в) витягнутою

Які існують прийоми накидання розчину ковшем на стелю:

а) над собою;

б) над і перед собою;     

в) через плече     

Де встановлюють ящик з розчином при накиданні розчину ковшем на стелю:

а) у центрі помостів;

б) поблизу від місця накидання розчину;

в) безпосередньо біля місця накидання розчину;

г) під місцем накидання розчину

Робочим місцем штукатура називають:

а) ділянку, у межах якої  працює ланка;

б) ділянку, де розміщені інструменти, пристрої і матеріали

На якій відстані від краю настилу необхідно ставити ящик при роботі з помостів:

а) 1,2 м;

б) 0,5 м;

в) 1 м

Як необхідно набирати розчин з сокола рухом кельми:

а) від краю сокола до його середини;

б) з середини сокола до краю

Яка товщина простої штукатурки:

а) 8 мм;

б) 10 мм;        

в) 12 мм

Ручка кельми має бути:

а) міцно закріплена;

б)  мати гострі кути, ребра;

в) металевою

 

 

а

б

в

 

а

б

в

 

а

б

в

 

 

а

б

в

 

 

а

б

в

г

 

а

б

в

 

а

б

в

 

 

а

б

 

а

б

в

 

а

б

в

 

 

 

 

 

Тестові завдання

1. Набризк — це перший шар штукатурки?

2. Якою є товщина набризку за ручного способу на­кидання штукатурки:

а) 5 мм;

б) 8 мм;

в) 10 мм?

3. Товщина набризку залежить від виду обштука­турюваної поверхні?

4. Для якої поверхні набризк має найбільшу товщину:

а) дерев'яної;

б) бетонної;

в) кам'яної?

5. Для набризку використовують сметаноподібний некрутий розчин?

6. Якої рухливості розчин використовують для на­бризку:

а) 9 см;

б) 8-10 см;

в) 8—12 см;

г) 7 см;

д) 14 см?

7. Чому для набризку потрібен некрутий розчин:

а) для отримання рівномірно тонкого шару;

б) щоб затікав в усі заглибини;

в) щоб не виконувати розрівнювання;

г) щоб забезпечити добре зчеплення з іншими ша­рами штукатурки;

д) щоб підвищити продуктивність праці?

8. Другий шар штукатурної накиді є грунт?

9. Чи є ґрунт основним (за об'ємом) штукатурним шаром?

10. Обштукатурювану поверхню вирівнюють ґрунтом?

11. Яка рухливість розчину для ґрунту (розчин не містить гіпс):

а) 5—6 см;

б) 7 см;

в) 8 см;

г) 9 см?

12. За обштукатурювання розчинами, що містять гіпс, рухливість їх для грунту має бути вища?

13. Чи вирівнюють ґрунт?

14. Накривка — це третій шар штукатурки?

15. Вважається, що максимальна товщина накрив­ки має бути 2 мм. Чи так це?

16. Яка рухливість розчину для накривки:

а) 8 см;

б) 10 см;

в) 12 см?

17. Яка особливість розчину для накривки:

а) приготовляють на дрібному піску;

б) більш масний;

в) ретельно проціджують;

г) рухливість 6—9 см?

18. Яка максимальна товщина ґрунту:

а) 4 мм;

б) 5 мм;

в) 7 мм;

г) 10 мм?

19. Чи вирубують розчинові маяки після накидання ґрунту?

20. Чи можна намазувати накривку?

21. Яку максимальну кількість шарів ґрунту мож­на накидати:

а) один;

б) два;

в) три?

 

 

 

Тестові завдання

Оберіть правильну відповідь

1. Як укладають розчин на сокіл:

а) спочатку на піднятий бік; о) спочатку по центру;

в) спочатку на бік, що обпирається на борт ящика?

2. Під час забирання розчину з сокола його слід злегка нахиляти від себе?

3. Як потрібно брати розчин з сокола штукатур­ною лопаткою:

а) всією довжиною лопатки;

б) правим ребром лопатки;

в) кінцем лопатки?

4. Набираючи розчин з сокола ви стежте, щоб розчин не стікав з сокола і не падав?

5. За виконання кидка кельмою зліва направо пра­цюють:

а) всією рукою;

б) лише кистю;

в) не має значення?

6. Від чого залежатиме різкість змаху руки під час накидання розчину:

а) товщини штукатурного шару;

б) крутості розчину;

в) виду поверхні;

г) виду в'яжучого в розчині?

7. Чому виконувати кидки розчину справа наліво складніше, ніж зліва направо:

а) збільшується відстань від поверхні;

б) кидок виконується немов через руку;

в) потрібно збільшувати силу змаху?

8. Під час накидання розчину кельмою використо­вують прийом різкої зупинки руки після змаху?

9. За накидання розчину працюють в рукавичках?

10. Яких правил ТБ дотримуються до початку ви­конання роботи:

а) перевіряють справність інструменту;

б) одягають спецодяг;

в) правильно організовують робоче місце?

11. У чому відмінна риса накидання розчину на низ стіни зліва направо від накидання його на середину стіни:

а) зміні нахилу тулуба;

б) зміні робочої пози;

в) сильніший змах кистю руки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання

Оберіть правильну відповідь

1. За накидання розчину навкидь на стелі викори­стовують інвентарні помости?

2. Що використовують як настил:

а) дерев'яні щити;

б) дошки;

в) металеві настили?

3. У приміщеннях з якою висотою можна викорис­товувати складаний двовисотний столик:

а) 2,5 м;

6)3 м;

в) понад 3 м?

4. У чому полягає особливість складаного універ­сального столика:

а) можна використовувати для роботи в примі­щеннях заввишки 2,7 м;

б) зручний для роботи на сходових клітках;

в) легко регулюється висота столика;

г) легко збирається і розбирається;

д) має піднімальний пристрій?

5. Яку максимальну кількість розчину можна за­вантажити на складані столики відповідно до ви­мог правил техніки безпеки:

а) 20-30 кг;

б) 40-50 кг;

в) 50-60 кг?

6. На яку відстань від стелі встановлюють помости:

а) зріст штукатура +50 см;

б) зріст штукатура + ЗО см;

в) зріст штукатура + 20 см;

г) зріст штукатура + 15 см?

7. У якому напрямку виконують кидки розчину за на­кидання розчину на стелю над собою (над головою):

а) прямо над собою;

б) трохи праворуч;

в) трохи ліворуч?

8. Який прийом накидання розчину на стелю най­простіший для засвоєння:

а) накидання над і перед собою;

б) накидання над собою (над головою);

в) накидання через голову?

9. Яким має бути змах штукатурною лопаткою за накидання розчину через голову:

а) через плече, над головою;

б) через плече ліворуч;

в) через плече праворуч?

10. За якого способу накидання розчину на стелю працюють повністю витягнутою догори рукою:

а) накидання над і перед собою;

б) накидання через голову;

в) накидання над собою (над головою)?

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання

1. Яка робоча місткість розчину в ковші:

а) 1 л;

б) 1,1 л;

в) 0,8 л?

2. Які розчини ліпше накидати на поверхні ковшем:

а) вапняні;

б) цементні;-

в) цементно-вапняні;

г) вапняно-гіпсові;

д) гіпсові?

3. Чи відрізняється тримання ковша від тримання кельми?

4. Чому великий палець руки має розмішуватися вздовж ручки ковша:

а) для ліпшого ковзання розчину;

б) ківш під час кидка розчину не вивертатиметься;

в) за правилами техніки безпеки;

г) легше вихлюпувати розчин під час кидка?

5. Як потрібно наповнювати ківш розчином:

а) безпосередньо набрати з розчинового ящика;

б) за допомогою кельми;

в) набрати з сокола?

6. Де треба встановити ящик з розчином за наки­дання розчину ковшем на стіни:

а) біля стіни;

о) на відстані 0,5 м від стіни;

в) біля стіни поблизу місця роботи?

7. Які існують прийоми накидання розчину ковшем на стелі:

а) над собою;

о) над і перед собою;

в) через плече;

г) справа наліво;

д) зліва направо?

8. Де треба встановити ящик з розчином за наки­дання розчину ковшем на стелю:

а) у центрі помостів;

б) поблизу від місця накидання;

в) безпосередньо біля місця накидання розчину;

г) під місцем накидання розчину?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка – завдання

 

Користуючись малюнком опишіть дії штукатура.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку