Урок "Написання частки не з дієсловами"

Про матеріал
- актуалізувати знання учнів про дієслово; - удосконалювати вміння писати частку не з дієсловами; - учити застосовувати вивчені правила на практиці.
Перегляд файлу

Тема: Написання частки не з дієсловами.

 

Мета: формування предметної компетентності:

актуа­лізувати знання учнів про дієслово;

удосконалювати вміння писати частку не з дієсловами;

учити застосовувати вивчені правила на практиці.

формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися: розвивати увагу і самостійність в роботі після її обмірковування;

- загальномовленнєві вміння і навички: виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова, нове, незрозуміле;

- контрольно-оцінні вміння: оцінювати свою діяль­ність за орієнтирами;

- інформаційної:  групувати за певними ознаками, виконувати творчі завдання;

 - комунікативної: збагачувати словниковий запас; вихову­вати любов до рідної мови;

- загальнокультурної: вчити зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

- соціальної: дотримувати правил культурної поведінки під час роботи в групах та під час проведення пошукової діяльності; відповідально ставитися до своїх обов’язків.

 

Обладнання: презентація PowerPoint до уроку,  кольо­рові картки із завданнями, українська мова: підручник для 4 кл./Л.О.Варзацька.

 

Очікувані результати:

  • учні знатимуть правопис частки не з дієсловами;
  • учні вмітимуть застосовувати правило написання частки не з дієсловами.

 

 

 

Хід уроку

I.Організаційний момент.

 

II. Актуалізація опорних знань.

1.Перевірка домашнього завдання.

2.Тести.

3. «Не дрімай, час дієслова визначай!».Запиши дієслова у три колонки:

Мин.ч.                               Теп.ч.                                Майб.ч.

Читав, намалює, танцює, росте, писатиме, сміялося.

 

4. Робота з фразеологізмами.

- Замініть вислови близькими за змістом дієсловами.

Тримати у голові ( пам’ятати)

Бити тривогу (турбуватися)

Накивати п’ятами (втікати)

Ламати голову (обдумувати)

Крутити носом (вередувати)

 

5. Добери синоніми до дієслів.

Думати - … ( мислити, міркувати, гадати)

Розмовляти - … (говорити, гомоніти, бесідувати)

Сміятися - … (реготати, хихикати)

 

III.Підготовка учнів до засвоєння матеріалу.

  • Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

Не кажи - не вмію, а кажи - навчуся.

 

IV.Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні ви дізнаєтеся про те, як писати частку не з дієсловами.

Вправа «Очікування»

 Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 

V.Сприймання і усвідомлення нового  матеріалу.

1.Робота з підручником. (вправа 330, с.153)

2. Робота в групі. Визнач правильне тлумачення фразеологізмів.

Вдень з вогнем не знайти   (неможливо відшукати)                  

Водою не розлити   (перебувати завжди разом)

Носа не висовувати  (не з’являтися)

Зуб на зуб не попадає ( змерзнути)

 

Проблемне завдання. Проаналізувати приклади.

не працює                  ненавидіти               недобачати

не бачить                   неволити                   недочувати

не скопав                  непокоїтись               недописати

не прийде                   нездужати                недолікувати   

 

Фізхвилинка.

 

Пропоную об’єднатися в групи і виконати завдання.

Знайди і виправ помилки.

За твоїм язиком невстигнеш і бігом.

 Непроси поради в старого, а проси в бувалого.

Не  хтувати здоров’ям – не   хтувати життям.

Нерадій чужому лихові. 

Під лежачий камінь вода нетече.

Непомиляється  той, хто нічого неробить.

 

VI.Закріплення матеріалу.

  1. Розподільний диктант. Згрупуйте дієслова, що пишуться окремо або разом з часткою не у два стовпчики.

(Не)співати,  (не)відходити, (не)здужати, (не)зрубати, (не)добачати, (не)навидіти, (не)прожити, (не)покоїтись.

 

2.Творча робота. «Правила безпеки на дорозі», «Правила безпеки в лісі».

НЕ

НЕ

НЕ

НЕ

VII. Рефлексія.

VIII.Домашнє завдання.

 

 

 

docx
Додано
7 березня 2021
Переглядів
1441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку