Урок "Написання твору-розповіді «Осінь»"

Про матеріал
Тема. Написання твору-розповіді « Осінь» Мета: навчити учнів чітко і правильно формувати свої думки, вправляти монологічне і діалогічне мовлення, послідовно будувати судження,розвивати критичне мислення, уміння працювати в групах, виховувати почуття прекрасного. Обладнання: картини, малюнки, презентації, тлумачний словник. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення
Перегляд файлу

Українська мова, 3 клас

Тема. Написання твору-розповіді « Осінь»

Мета: навчити учнів чітко і правильно формувати свої думки, вправляти монологічне і діалогічне мовлення, послідовно будувати судження,розвивати критичне мислення, уміння працювати в групах, виховувати почуття прекрасного.

Обладнання: картини, малюнки, презентації, тлумачний словник.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

 

Хід уроку

1.Організаційний момент.

Добрий день, в добрий час!

Рада бачити я вас!

Не сама до вас прийшла,

Я вам гостю привела.

 

  Картинки по запросу картина презентация повер поинтhttps://www.youtube.com/watch?v=1o1LpY6V5qw

Вчитель. Здогадайтесь, яка  тема нашого уроку?Доведіть, що саме вона завітала  сьогодні.

Учні знаходять типові ознаки осені: різнобарвне листя, урожай фруктів і овочів, хмари, з яких падає дощ.

2. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

Інформація для роздумів.

Вчитель. У осені є три фрази, які в народі називають ранньою, золотою, пізньою.

Рання осінь припадає на вересень.

Вересневе небо синє

І сади ще пахнуть літом,

У садку вже жоржини

Розгорілись дивом- цвітом.

Вчитель.  Поясніть,  чому вересень пахне літом? (пояснення дітей)

Сьогодні на уроці ми працюємо групами: «Вересень», «Жовтень», «Листопад».

Група « Вересень» підготувала інсценівку української народної пісні

« Ходить гарбуз по городу»

Ходить гарбуз по городу,
Питається свого роду:
— А чи живі, чи здорові,
Всі родичі гарбузові?

Обізвалась жовта диня,
Гарбузова господиня:
— Іще живі, ще здорові
Всі родичі гарбузові!

Обізвались огірочки,
Гарбузові сини й дочки:
— Іще живі, ще здорові,
Всі родичі гарбузові!

Обізвались бурячки,
Гарбузові своячки:
Іще живі, ще здорові
Всі родичі гарбузові!

Обізвалась бараболя,
А за нею ще й квасоля:
— Іще живі, ще здорові
Всі родичі гарбузові!

Обізвався старий біб:
— Я іздержав увесь рід,
Ой ти, гарбуз, ти перистий,
З чим тебе ми будем їсти?

— Миска пшона, шматок сала, —
От до мене вся приправа!

 

Запитання головним героям.

  • Огірочки, на які вітаміни ви багаті?
  • Буряки, розкажіть  про свої ознаки?
  • Гарбузе, якого ти роду?
  • Моркво, скільки  ти маєш назв?

 

Хвилинка-цікавинка.

 

Розгадай ребус

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

Розповідь про картоплю.

 

   Картоплю до Європи  з Америки привезли як квітку, вона прикрашала клумби. І лише випадково, покуштувавши бульбу, стали завозити її як кормову культуру. В Україні є до 100 рецептів страв із картоплі.

 

Вчитель. Золота осінь припадає на жовтень. Це надзвичайно красивий місяць.

Картина Левітана « Золота осінь».

Картинки по запросу картина левітана золота осінь

Чи підходить даний вірш  до картини?

Сяють золотом берези,

Жовтень ним вінчає осінь.

Журавлиний ключ мережить

Висоти холодну просинь.

 

ІТК Робота з комп’ютером.

 

Тлумачний словник. Лексичне значення просинь.

Просинь1. Частина синього простору неба, яку видно в розриві між хмарами, у тумані. На горизонті затягують просинь Сірі, як рядна, завіси дощів (Микола Шеремет, Щастя.., 1951, 140); 
//  Синій колір чистого неба. Я люблю рум'яну осінь, Над садами чисту просинь (Михайло Стельмах, Живі огні, 1954, 3); З лиця Ніна більше схожа на батька.. В очах — глибока просинь (Юрій Мушкетик, Чорний хліб, 1960, 19).

2. Синюватий відтінок. Він, як усі короткозорі, задумливо мружив проти сонця свої красиві сірі з легенькою просинню очі (Юрій Збанацький, Сеспель, 1961, 10).

 

  • Що ще можна додати , дивлячись на картину?

 

Відповіді учнів( різнокольорові дерева, холодна синь неба, холод води).

3. Формування вмінь умінь і навичок

Гра «Мікрофон»

Група « Жовтень»

Учні передають один одному мікрофон, називаючи ознаки жовтня – сонячний, красивий, різнокольоровий…

У жовтні перелітні птахи готуються до відльоту у вирій, бо зникли комахи, які є основною їжею для пернатих друзів.

Збираються у мандрівку ластівки, шпаки, граки, лелеки.

Далі летять болотні птахи: дикі качки, журавлі, зозулі.

Творча робота. Скласти всім групам діалог журавлика і синички та представити іншим групам.(Від кожної групи представляє одна пара)

-Привіт , журавлику!

- Привіт, синичко!

- А куди це ти зібрався?

- У теплі краї.

-А чоо тобі тут не вистачає?

- Прийде зима, буде холодно, та й всі жаби та жучки поховаються.

- А  я тоді лечу до годівнички, там повно крихт і зерна.

- Ні, не підходить мені така їжа, мушу летіти у теплі краї.

-Прощавай , журавлику!

-Прощавай, синичко, до зустрічі навесні!

Хвилинка відпочинку

Картинки по запросу картина презентация повер поинтhttps://www.youtube.com/watch?v=xeHkYVT_KyQ

Вчитель. Пізню осінь у нас представляє листопад.

 Він сумний, похмурий, дощовий, вітряний.

 Ось що він говорить про себе:

Недарма мене зовуть

Хмурним листопадом.

Обірвав все листячко

І поніс над садом.

Вчитель. Учні групи «Листопад» підготували нам загадки та прикмети, які ми маємо відгадати та пояснити.

Хоч безкрилий, а літає,

Безголосий, а свище,

Хоч безрукий, а сердитий,

Рве сосни з коренищем.

А як втомиться, впаде

І нема його ніде.

(Вітер)

 

На долину на поділ

Ліг великий сивий віл.

Надійде теля червоне-

Геть того вола прогоне.

(Туман,сонце)

Вчитель. Чому так кажуть?( Висловити  свої міркування)  «Мікрофон»

Група « Вересень» Листопад осінь замикає, зимі ворота відчиняє.

Група «Жовтень» Листопад день вкорочує, а ночі доточує.

Група « Листопад» Листопад у ворота – замерзли всі болота.

Творча робота

Вчитель. Сьогодні  кожному з вас потрібно написати твір-розповідь про будь-який осінній місяць  .

Колективна робота.

Вчитель .Давайте ми коротко охарактеризуємо  кожний місяць.

Запис на дошці.

Вересень – теплий, щедрий, багатий, працьовитий, господарський.

Жовтень – красень. Різнокольоровий, проводжає птахів у вирій, вмощує спати тварин.

Листопад – дощовий, хмурний, холодний, готує все до зими.

Вчитель. Допоможе вам у роботі план, який записаний на дошці.

План

  1. Зміни погоди.

2.Зміни у житті рослин.

3.Зміни у житті тварин.

4. Твоє ставлення до місяця.

 Школярі  складають усні відповіді, а потім записують у зошитах.

Листопад

  Ось і прийшов до нас листопад.

  Це холодний, хмурий і дощовий місяць. На вулиці холодно. Небо вкривають важкі  сірі хмари. Часто йде дощ.У природі все завмерло. Не чути співу птахів, звірі теж ховаються у теплих нірках.

  Листопад готує землю до зими.

4 Підсумок уроку.

1 .Про яку пору року ми говорили на уроці?

2. Назвіть осінні місяці і поясніть, чому вони так називаються?

3.Прослухайте твори про  місяці.

4.Як ви гадаєте чи були б задоволені місяці такою характеристикою і чому?

5. Чи сподобався вам урок і над чим  би ви хотіли ще попрацювати?

5. Домашнє завдання

1.Намалювати ілюстрації до осінніх місяців.

2.Скласти казку про осінні місяці.

3.Написати вірш про осінь.

 

 

 

 

doc
Додано
1 березня 2020
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку