Урок "Написання з великої букви кличок тварин. Навчаюся писати клички тварин. "

Про матеріал
Українська мова, 2 клас, за Типовою освітньою програмою для 1-3 класів О.Я.Савченко, до підручника української мови та читання, автор Оксана Вашуленко
Перегляд файлу

 

Урок української мови

2 клас

 

Тема: Написання з великої букви кличок тварин. Навчаюся писати клички тварин.

Мета: формувати уміння розрізняти назви тварин та їх клички, писати їх з великої букви; закріплювати навички каліграфічного письма; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас слів, розвивати уміння добирати влучні клички тваринам, уміння доповнювати речення, виховувати любов до тварин.

Обладнання: картки, презентація, цеглинки LEGO, малюнки тварин, інтерактивна дошка.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу. Впава «так», «ні».

- Будемо штовхатися?

- Будемо ввічливими?

- На ноги наступатимемо?

- Будемо говорити одне з одним тихенько?

- Із зустрічними будем вітатися?

- Будем голосно кричати?

- Коли чуємо дзвоник на урок, то будемо ховатися під парти?

- Коли йдемо до їдальні миємо руки?

  1. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.

Прочитайте речення з дошки:

Іван Франко – український поет.

- Назвіть іменник, що відповідає на питання ХТО?

- Поясніть написання великої букви.

Виділене слово поділіть на склади для переносу.

Робота з картками:

Прочитайте слова: ЮРА, ШЕВЧЕНКО, ТАНЯ, ОМЕЛЬЧЕНКО, ЛЕСЯ, ІВАН, ГАЛЯ, ОРЛОВ, ПИСАРЕНКО.

- Дівчата читають імена, а хлопчики – прізвища.

Дайте повні відповіді на запитання:

– Назви своє ім’я, прізвище.

– Назви вулицю на якій проживаєш.

– Назви село в якому живеш.

То які ж слова пишуться з великої букви? (асоціативний кущ – квітка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Каліграфічна хвилинка.

Попереджуваний диктант.

Марійка, Кирило, Василь, Петренко, Іваненко, Юлія Анатоліївна.

4. Мотивація навчальної діяльності.

а) -Чи це всі слова, що пишуться з великої букви?

-Ваші припущення щодо нашого уроку? (відповіді дітей).

б) Відгадайте загадку:

На городі виростала,

 Сили набирала,

 Непомітно, дуже швидко,

 Великою стала.

Став тут дід усіх гукати

Та красуню рвати.

А цю казку, діти, ви

Встигли відгадати? («Ріпка»)

Screenshot_18

-Назвати дійових осіб казки.( на мультимедійній дошці з'являються герої казки)

-Як їх звати? ( написати навпроти їх імена та клички).

– Ваші припущення, що ж будемо вивчати сьогодні?

– Чи всі клички написали правильно?( так думки розділились).

– Тому поясніть свої думки.(відповіді дітей).

5. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні ми продовжимо вивчати вживання великої букви в кличках тварин.

а). – Клички тварин пишуться з великої букви, а їх назви з маленької.

– На подвір’ї діда у героїв нашої казки є друзі- інші тварини (діти називають по малюнках).

– Як назвете цих тварин одним словом? Чому?

б).– Добір кличок тваринам (з допомогою вчителя).

Картинки тварин для дітей Картки Домана "Свійські тварини" українською Вундеркінд з пелюшок | Картки  Домана Ламіновані картки Домана СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ Купити Київ, УкраїнаЛаміновані картки Домана Свійські тварини на рос. Конспекти заняття (ранній вік) Тема: «Свійські тварини» in 2020 | Animals,  Photography Свійські тварини: text, images, music, video | Glogster EDU - Interactive  multimedia posters

в). – Клички з назвами тварин запишіть у зошит.

6. Фізкультхвилинка.(музична).

7. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.

а). -Робота зпідручником: ст.58-59.

  • Ознацомлення з правилом про вживання великої літери в кличках тварин на с.58.
  • Виконання вправи 23. Робота в парах.

б). – Гра “Знайди зайве слово”. Поясни чому?

  • Іванко, пес Кудлай, Марійка, Олесь./ добери синонім до слова пес/.
  • Кіт Цезарь, корова Лиска, брат Назар.
  • Олена Петрівна, Марія Пилипівна, Іванович.

в). Гра: “Велика чи мала буква?” (вчитель читає слова, а діти підіймають цеглинки червоного кольору – велика буква, синього кольору – мала буква).

  •      Мурка, дівчинка, Олег, корова, Квітка, їжак, Маргарита, Бровко, борсук, коза, Іван Петрович, білка. собака, Наталя, Палкан, кішка, Ярослав, хлопчик, півень, місто, Дніпро, Кривий Ріг, Україна.

8. Самостійна робота.

а). Робота в парах. Розвиток зв’язного мовлення: Розповідь про свого

домашнього улюбленця за планом:

– Чи є у вас вдома тварина?

– Яку кличку вона має?

– Що любить робити?

б). Розповідь у вигляді діалога (2 учні).

  • Виконання вправи 25. Робота в парах.

- Прочитайте, замінюючи малюнки словами – назвами тварин та їхніми кличками. Запишіть утворені речення. Поясни написання слів. Скористайся словами для довідок.

9. Рефлексія.

 

– Що дізнались на уроці?

– Чого навчились?

– Що сподобалось?

– Кому все вдалося?

- Що давалось важко?

– Додамо пелюстку до квітки (асоціативний кущ).

10. Домашнє завдання ( за вибором на картках).

Картка 1.

  • Прочитайте.

Курочка…, котик…, хом'ячок…, цуценятко…, корівка …, коник ….

Придумайте клички тварин і запишіть їх.

Картка 2.

 

  • Прочитайте назви тварин.
  • Прочитайте клички тварин.

Назви тварин: корова, собака, кінь, котик.

Клички тварин: Зірочка, Гавчик, Сокіл, Мурчик.

  • Спишіть.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фисун Валентина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
3397
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку