Урок з літературного читання, 3 клас.
Тема:«Стрімкий, як вітер». Дія четверта. Театралізуємо. Інсценізація п'єси – казки «Стрімкий, як вітер».
Автор: Горлова Олена Федорівна, вчитель початкових класів.
Новогригорівський заклад загальної середньої освіти Генічеської міської ради.
Урок з літературного читання для учнів 3 класу, знайомить із твором Наталі Осипчук «Стрімкий, як вітер». Дія четверта. Театралізуємо. Інсценізація п'єси – казки «Стрімкий, як вітер»....,Формує і розвиває предметні і ключові компетентності (комунікативну, читацьку, загально-культурну), суспільні цінності; розвиває уяву, художньо-образне мислення і мовлення , потребу самопізнання і самовдосконалення , навички співпраці та культури командної роботи; виховує співчуття і повагу до людей з особливими потребами, бажання допомогати пізнавати світ, виховувати чутливість, доброзичливе ставлення до тварин, бажання мріяти і досягати мети.
Новогригорівський заклад загальної середньої освіти
Генічеської міської ради
Наталя Осипчук «Стрімкий, як вітер». Дія четверта. Театралізуємо. Інсценізація п’єси – казки «Стрімкий, як вітер».
3 клас. Літературне читання
Учитель початкових класів
Горлова О.Ф
2022 рік
Тема уроку
Наталя Осипчук «Стрімкий, як вітер». Театралізуємо. Інсценізація п’єси – казки «Стрімкий, як вітер».
Автор розробки
Горлова Олена Федорівна, учитель початкових класів
Навчальний заклад
Новогригорівський заклад загальної середньої освіти Генічеської міської ради
Клас
3
Назва навчальної програми, автори програми
Літературне читання за Типовою освітньою програмою для 3-4 класів НУШ під керівництвом Савченко О.Я
Затверджена Колегією Міністерства освіти і науки 22 лютого 2018 року
Мета уроку
Формування і розвиток предметних і ключових компетентностей (комунікативна, читацька, загально-культурна), суспільних цінностей; розвиток уяви, художньо-образного мислення і мовлення , потреби самопізнання і самовдосконалення , навичок співпраці та культури командної роботи; виховання співчуття і поваги до людей з особливими потребами, бажання допомогати пізнавати світ, виховувати чутливість, доброго ставлення до тварин, бажання мріяти і досягати мети.
Учні знають
Театралізують, виявляють творчість, відповідають на запитання; самостійно будують висловлювання; досліджують слова.
Учні вміють
Театралізують, читають за особами з урахуванням характеру дійових осіб; передають інтонацію характер і почуття дійових осіб; взаємодіють усно; розуміють зміст прочитаного ;ставлять запитання; беруть участь у колективному обговоренні; висловлюють власні ставлення до змісту прослуханої інформації ; користуються формулами мовленнєвого етикету; дотримують правил спілкування.
Тип уроку
Урок розвитку компетентностей
Обладнання
Чарівна паличка ,цеглинки LEGO, малюнки, матеріали для методу «Кроссенс» , таблиці Шульте,підручник Українська мова та читання О.Я. Савченко
Меседж уроку
« Не розгубіть дитячих світлих мрій, і все розквітне навкруги веселкою надій»
Кольорові слова уроку
«Сьогодні учні кольорові ,актори в п’єси всі чудові.»
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.Об’єднання дітей в групи за малюнками
2. Інтерв’ювання.
Проблемне запитання
- Що таке щастя?
(Діти беруть інтерв’ю один у одного)
3.Вправа «Чарівна паличка»
- Уявіть, що у вас у руках чарівна паличка. Щоб ви зробили, щоб почуватися щасливими?
4. Вправа « Кроссенс»
- Про що піде мова на нашому сьогоднішньому уроці дізнаєтесь
, коли розгадаєте головоломку – кроссенс.
ТЕМА УРОКУ – Наталя Осипчук « СТРІМКИЙ ЯК ВІТЕР»
5.Повідомлення вчителя.
- Ви розгадали кроссенс і правильно визначили тему уроку
- Сьогодні ми завершуємо роботу над змістом п’єси – казки, проведемо підготовку до вистави, спробуємо відповісти на важливі запитання до змісту п’єси та будемо складати свою казку.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.Робота за таблицями Шульте ( розширення кута зору)
- Швидко знайдіть числа від 1 до 25
2. Читання в ролях четвертої дії
- Яка головна думка?
3. Робота з цеглинками LEGO
Розташуйте частинами плани тексту в потрібній послідовності
4. Фізкультхвилинка з ПіснейЗнайкою
- Оволодіти різні знаннями нам допомагають навчальні пісні. Вам подобається їх співати?...(Так). Тож давайте встанемо рівненько біля парт, поспіваємо і порухаємось у такт музики.
О, як це чудово, послухайте, діти, Планета велична, багата на диво,
Що всі нам знайшовся притулок у світі! Усе на ній є, щоб нам жити щасливо.
В безмежному космосі добре помітна Створивши життя на планеті чудовій,
Домівка людини – Земля наша рідна. Творець забезпечив найкращі умови.
5. Метод Storytelling
Діти складають свою історію про дельфіна та хлопчика(Робота в групах)
6.Інсценізація п’єси-казки «Стрімкий, як вітер» за епізодами
Епізод «Знайомство з дельфіном»
Епізод «Відчуття щастя»
Епізод « Дресирувальник та Михайло»
Епізод « Роман та мама»
7.Творче бачення тексту
- Щоб ви зробили на місці Романа?
8.Прийом «Швидкочитання»
Діти в обраній парі разом читають на швидкість та правильність будь-який уривок тексту. Далі йде обговорення.
ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Роман
2. Добрий, співчутливий
3. Переживав, розумів, мріяв
4. «Так і буде, Дельфіне!»
5. Мрійник
Ми люди, тож мусимо жити у згоді, В космосі вічнім сонечко красне
Любить берегти все живе у природі Твій осяває шлях
Щоб вдячно промовити знову і знову – Земле велична, земле прекрасна,
О,Земле велична , о, Земле чудова! Славим тебе в піснях.
Список використаних джерел
1. Відеопосібник « Всесвіт» ( 1 DVD)
2. Гутковський В.М., Гутник В.Д., Яновська Н.М. . Енциклопедія для дошкільних та загально-навчальних закладів « Всесвіт» частина 1.
ТОВ « Новий друк» Україна 2003 р. с. 34-40.
3.Олійник С.П.. Мій конспект. Українська мова та читання .3 клас, частина 2. Харків. Вид.група « Основа» 2021 р. с.177-178.