Урок "Наталя Забіла (про неї). Н. Забіла «Хто сильніший?»"

Про матеріал

Збагачувати та розширювати знання учнів про життя і творчість Наталі Змбіли, продовжувати формувати читацькі навички учнів; навчати визначати настрійтвору, передавати своє ставлення до змісту виразним читанням;допомогти відчути художній стиль поетеси

Перегляд файлу

Тема. Наталя Забіла (про неї). Н. Забіла «Хто сильніший?»

Мета: Збагачувати та розширювати знання учнів про життя і творчість Наталі Змбіли, продовжувати формувати читацькі навички учнів; навчати визначати настрій твору, передавати своє ставлення до змісту виразним читанням; допомогти відчути художній стиль поетеси.

 

Обладнання: портрет Н.Забіли, виставка книг, картки зі словами, малюнки Сонця і Вітру,  презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання

- Доброго дня, діти!

2. Перевірка готовності дітей до уроку

- Перевірте, чи все необхідне для уроку у вас лежить на партах, а саме підручник, зошит з друкованою основою, щоденник та пенал.

3. Перевірка д.з.

- Вашим домашнім завданням було читати вірші М. Підгірянки «Співанка про місяці» та «Діти й ластівка». Зараз ми перевіримо, як ви вмієте виразно читати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.                      Робота над скоромовкою

...У сороки-білобоки

п’ять малят сороченят.

Усі чисто хочуть їсти,

 треба всім їм дати лад ...

  •                          Прочитайте скоромовку повільно, пошепки. Про що вона?
  •                          Хто з вас може пояснити значення слів «дати лад»?
  1.                      Робота з деформованим текстом.
  •                          Прочитайте уривок із вірша і скажіть, що хотіла підкреслити авторка цими словами про барвінок?

..В_но п_д сн_г_м і п_д кр_г_ю

 вс_ з_м_ з_л_нь б_р_гл_

 і п_рш­_ стр_н_л_ з в_дл_г_ю

в__сн_н_ с_нц_ і т_пл_ ...

(Воно під снігом і під кригою всю зиму зелень берегло і перше стрінуло з відлигою весняне сонце і тепло...).

  •                          Учитель демонструє зображення барвінка, а діти роблять висновок, що авторка хотіла підкреслити стійкість рослини у будь-яку погоду.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.                      Опрацювання статті Наталя Забіла (про неї).

- А зараз ви самостійно прочитаєте про те, якою ж була Наталя Забі­ла, де жила, ким працювала, що зробила за своє довге життя.

- Відкрийте підручники на с.31, прочитайте напівголосно ці два абза­ци. Читаючи їх, помітьте (простим олівцем) ті місця, які допоможуть вам відповісти на запитання (вони  записані на екрані).

1) Скільки років було Наталі, коли вона приїхала в Україну?

2) Ким вона працювала?

3) Скільки книжок підготувала і видала для дітей?

2. Виставка книг поетеси.       

- Деякі з цих книг перед вами. Прочитайте назви. Які з названих збірок ви прочитали?

  1.        Розповідь про поетесу.

        Наталя Львівна Забіла народилася в 1903 році в Петербурзі, у дворянській родині, де любили музику, поезію, добре зналися на мистецтві.

       У 1917 році Наталя Забіла разом із сім'єю переїхала в Україну  і поселилася в невеличкому селищі Люботині, недалеко від Харкова. Сімнадцятирічною дівчиною вона почала вчителювати й одночасно вчилася у Харківському інституті народної освіти.

Писати вірші, казки та оповідання почала ше в дитинстві. Але на початку своєї літературної діяльності Н. Забіла писала і для дітей, і для і дорослих, нікому не віддаючи переваги. Але саме дитячою письменницею вона стала у тридцяті роки, а першою книжкою для дітей була «Ясочина книжка».

- Цю книжечку Н Забіла присвятила своїй доньці Ясочці. На жаль, дівчинка померла у 5-річному віці.

Н. Забіла — не лише відома поетеса, але й талановита казкарка, чудовий перекладач. В її доробку казки Пушкіна, вірші Чуковського, Маршака та інших поетів. Крім того, вона — автор підручників “Чи­танка” для другого класу (1933), для третього класу (1939).

  • Щоб ви переконалися в тому, що Наталя Забіла писала про вас і для вас, ваших ровесників і молодших друзів, перечитайте тільки назви творів, котрі увійшли до цього розділу вашого підручника (с. 141).

ІV. Опрацювання вірша Н. Забіли «Хто сильніший?»

  1.          Робота над заголовком.

- Прочитайте назву твору. Про що може у ньому розповідатися? Прочитайте тільки першу строфу. Визначте, який це вірш. (Казка.)

- Чому ви зробили такий висновок?

  1.          Словникова робота.

а) Вправа на розширення поля читання.

 Читання “сходинок” слів.

вію                                         даю

каже                                      грію

люблю                                   зумію

нажену                                  ласкаю

заяснію                                 розмечу

порядкую                             позриваю

 

  •                          Що об’єднує ці слова?

б) Тлумачення незрозумілих слів

Кашне – шарф

Жаско – жахливо, страшно.

  1.               Читання казки учнями (вголос).
  • Із прочитаних вами текстів Н. Забіли ви переконалися, що пись­менниця писала твори просто, доступно* вони читаються легко. А тому зараз прочитаємо цей твір вголос. Читаючи, подумайте, чи справді цей вірш є казкою. Хто його головні герої?
  1.               Повторне читання казки (мовчки).
  • Чому засперечалися Сонце й Вітер? Як вони вирішили перевірити свою силу?
  1.               Відтворення змісту прочитаного. Вибіркове читання.

- Чому Вітер вважав себе сильнішим? Прочитайте, як він про це

говорив.

- Що говорило про себе Сонце? Прочитайте.

- Чиї слова вам сподобались більше? Чим?

- На кому Сонце і Вітер вирішили спробувати свою силу?

- Знайдіть і прочитайте опис хлопчика. Що він робив на вулиці?

   - Прочитайте, як Вітер хвалився, а як він діяв. А як діяло Соще?

  - Як автор ставиться до Вітру й Сонця?

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.                      Характеристика головних дійових осіб.

Мовно-логічне завдання.

- Перечитайте дієслова, що на картках (із словникової роботи). Назвіть ті, які стосуються Сонця, а тоді ті, які — Вітру. (Уразі потреби діти звертаються до підручника.)

 

  1.                      Розвиток зв’язного мовлення.

Діти коротко розповідають про когось із героїв (користуючись словами з презентації).

 

  1.                      Робота з ілюстрацією до вірша.
  • Розгляньте малюнок (с.ЗЗ). Чи зумів художник передати на ілюстрації характерні риси героїв?
  1. Читання казки в особах.
  2. Робота в зошитах (с. 51, завд. 1—2).

 

V. Підсумок уроку

1. Бесіда з проблемним запитанням

- Дайте відповідь на запитання, яке стало заголовком казки «Хто сильніший?»

- Подумайте, що нам хотіла сказати цим віршем поетеса, від чого хотіла застерегти.

2. Д/з.

3. Оцінювання

 

 

 

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
8510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку