Урок "Тамара Коломієць(про неї). Т. Коломієць «Дбайкова пісенька в дорозі», «Хто розсипав роси?»"

Про матеріал

Спробуйте познайомити учнів з популярним дитячим героєм — працьовитим хлопчиком-мізинчиком Дбайком; викликати симпатії до нього, бажання наслідувати його добрі вчинки; повправлятися у дотриманні темпу читання віршів відповідного настрою; розвивати спостережливість та вміння

складати опис героя за малюнком.

Перегляд файлу

Тема. Тамара Коломієць(про неї). Т. Коломієць «Дбайкова пісенька в дорозі», «Хто розсипав роси?»

 

Мета: познайомити учнів з популярним дитячим героєм — працьовитим хлопчиком-мізинчиком Дбайком; викликати симпатії до нього, бажання наслідувати його добрі вчинки; повправлятися у дотриманні темпу читання віршів відповідного настрою; розвивати спостережливість та вміння

складати опис героя за малюнком.

Обладнання: портрет Т. Коломієць, презентація.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку:

І. Організація учнів до уроку.

 

ІІ. Фонетична розминка.

1. Гра «Дощик».

читання слів за цифровою підказкою.

6 добро 2 допомога 7 гілка

4 природа

1 бджілка 8 пташина 5 праця 3 маля

2. Читання скоромовки.

У млиночкові малому

Мишеня муку мололо,

Мама міряла муку

По наперстку у мішку.

3. Виразне читання вірша.

Дзень-брень! Дзень-брень!

Звідки кузня узялась?

Дзень-бом! Дзень-бом!

Дбайко стука молотком!

— Хто стукав молотком?

— Цікаве та гарне ім’я — Дбайко! А як воно виникло у нашій мові?

— А кого можна так назвати?

— Про значення цього слова нам розповідає у своєму вірші Тамара Опанасівна Коломієць.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя про поетесу (презентація)

— Народилась Тамара Опанасівна Коломієць 3 квітня 1935 року в місті

Корсуні в сім’ї службовця.

У школі Тамара Коломієць мріяла стати лікарем, бо дитяче серце довго

ще ятрили рани війни. Але коли надійшов час подумати про життєвий шлях

серйозно, то обрала журналістику.

У студентські роки видала свою першу книжку поезій «Проліски» (1956).

Наступного року на Всесоюзному фестивалі молоді й студентів у Москві

її було відзначено Золотою медаллю й першою премією.

Вагомий внесок зробила Т. Коломієць у дитячу поезію, зокрема віршами для дошкільнят та молодших школярів. Виступає вона у найрізноманітніших жанрах, створюючи казки, небилиці, лічилки.

IV. Опрацювання вірша Т. Коломієць «Дбайкова пісенька в дорозі»

1. Читання вірша вчителем.

— Якого друга і помічника має Дбайко?

2. Словникова робота.


Далека

марно

кружля-петля

клопітка

скати

квилить

путь

голо

квилить

сідло

буйних

гукніть


— Доберіть антоніми до слів: відпочиває, далека.

3. Самостійне читання. Аналіз прочитаного.

— Де кружляла дорога?

— Кому допомагав Дбайко?

— Прочитайте опис велосипеда.

4. Вправи на розвиток швидкості читання.

А) Гра «Небо і земля».

Б) Відновіть рядки з вірша.

З дечгнізка повило шатак і ликвить з пеляреку.

В) Зачитати із тексту тільки дієслова.

5. Творча робота.

— Продовжити розповідь про справи, які чекали на Дбайка.

V. Робота на віршем Т. Коломієць «Хто розсипав роси?»

1. Самостійне читання вірша.

2. Аналіз змісту прочитаного.

— Про яких героїв розповідає поетеса?

— Як їхні дії впливали на навколишній світ?

— чому поетеса вигадала такі імена?

— Які ще імена є в Дбайка?

VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Чи сподобалися вам поезії Т. Коломієць? Чим саме?

  • Які риси характеру, що притаманні Дбайкові, ви хотіли б розвинути у собі?

2. Оцінювання

3.  Д/з.

 

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
1332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку