Проект - одна із найпродуктивніших інноваційних технологій, яка дає можливості залучити до діяльності всіх учнів. А ще це результативна робота із реалізації національно-патріотичного виховання на місцевому матеріалі.
НАВЧАЛЬНИЙ ПОШУКОВИЙ ПРОЕКТ
«ЛЮБЛЮ Я ГУТИ НІЖНОЮ ЛЮБОВ’Ю»
(На матеріалі творів поетів-земляків смт Гути
Богодухівського району, Харківської області)
Логотип уроку: образ-символ дитини, що у стрімкому польоті підіймає руки-крила до знань, які ведуть до успіху, щастя, задоволення.
Мета проекту:
- ознайомити учнів із нестандартною формою діяльності –
навчальним учнівським проектом;
- націлити дітей на розвиток художнього смаку, до пошуку цікавих,
оригінальних шляхів пізнання поезії й людей, що її створюють;
- виховувати любов до рідного краю, пошану до талановитих
людей, що нас оточують.
Тип проекту: навчальний, пошуково-дослідницький
Етапи проекту:
І-й. Підготовчий. Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема «Гути
поетичні». Грудень 2017 р.
ІІ-й. Пошуково- дослідницький. Січень- березень 2018 р.
ІІІ-й. Заключний. Урок літератури рідного краю. Презентація
проекту «Люблю я Гути ніжною любов’ю».
(Відкритий урок для членів Богодухівського районного
МО вчителів української мови та літератури).
І-й етап. Підготовчий
Урок № Дата Учитель Л. П. Дем’яненко
Тема: Гути поетичні
Мета:
- ознайомити учнів із нестандартною формою діяльності – учнівськими
пошуково-дослідницькими проектами;
- зацікавити учнів цією формою діяльності;
- розвивати інтерес до пошуку й творчості, дати дітям можливість відчути
ступінь свого особистого зростання;
- виховувати любов до свого рідного краю, шанобливе ставлення до
талановитих людей нашого селища.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення
Обладнання: зразки проектів, раніше створених учнями; зразки логотипів;
списки поетів-земляків різних поколінь; збірки віршів Н. Турукало-
Чагівець, О. Анохіної.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психологічне налаштування учнів на урок
ІІ. Мотивація нівчальної діяльності
Учитель: уроки українськох літератури призначені для того, щоб діти поринали у світ поезії й прози, вчилися їх розуміти. Ви вже знайомі з життям і творчістю багатьох письменників і поетів. Знаєте тих із них, хто жив на Харківщині й прославляв її у своїх творах. Згадайте їх.
Але сьогодні я хочу запропонувати вам тему, яка, можливо, видасться вам спочатку незрозумілою і, на перший погляд, - дивною.
ІІІ. Оголошення теми й мети уроку
Учитель: чому я обрала цю тему? Поясню.
Ми часто чуємо: талановита людина, обдарована людина. Та я впевнена, що мало хто з вас знає, що нас оточує багато дійсно талановитих людей.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Робота над завданнями
ІІ. Підсумок уроку
Учитель: у селища Гути й справді щаслива доля, бо красу й душу його оспівала не лише Н. Турукало-Чагівець.
Чи хочете ви дізнатися, хто ще писав і пише про наше рідне село?
Тому я пропоную вам пошуково-дослідницький проект «Люблю я Гути ніжною любов’ю».
У вас є можливість ознайомитися із зразками проектів, які створювалися учнями нашої школи, щоб мати уявлення про цю форму діяльності.
(Зразки учні розглянуть у вільний час і отримають необхідну інформацію)
ІІІ Домашнє завдання
ІІ етап. Пошуково-дослідницький
Тривалість: грудень-березень
Грудень
І. Створення груп (за принципом симпатії та спільних інтересів).
ІІ.Завдання для груп:
1-а група: провести конкурс логотипів проекту (розробити умови проведення конкурсу, зібрати зразки, провести конкурс, вибрати найбільш вдалий логотип)
2-а група: працюють за списком «Самодіяльні поети Гут» ( пошуки адресатів, зв’язки та зустрічі з ними, збирають біографічний та віршований матеріал)
3-я група: створюють збірку «Гути поетичні» ( узагальнюють матеріал, розробляють формат, підбирають фото з краєвидами Гут, ілюстрації)
4-а група: створюють комп’ютерну презентацію «Люблю я Гути ніжною любов’ю»
Січень – лютий
Березень
ІІІ етап. Заключний
Дата 12.03.2018 Учитель Л. Дем’яненко
Тема. Література рідного краю. «Люблю я Гути ніжною любов’ю»
(Гути поетичні)
Мета: - Узагальнити набуті в ході проекту знання учнів про самодіяльних поетів
рідного краю. Опрацювати окремі поетичні твори.
- Розвивати вміння логічно мислити, узагальнювати, робити висновки.
- Виховувати любов до рідного краю, поважне ставлення до його митців –
простих, але талановитих людей, прищеплювати бажання бачити наслідки
власної праці і оцінювати їх.
Соціокультурна змістова лінія:
Прості мешканці смт Гути – талановиті люди, які люблять свій рідний край.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: комп’ютерна презентація проекту для членів Богодухівського районного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури
Обладнання: комп’ютерна підтримка; збірки віршів; збірка «Гути поетичні», створена учнями; портрети самодіяльних поетів Гут; логотип; укомплектовані робочі матеріали проекту
Ключові поняття й терміни уроку: проект, логотип, презентація, літературний твір, митці, самодіяльні поети, талант, земляки, патріотизм
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психологічне налаштування учнів на урок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель: Сьогодні у нас особливий день: ми завершили важливу й велику роботу, якою займалися майже чотири місяці. Проект, над яким ми працювали, називається «Люблю я Гути ніжною любов’ю», підзаголовок цієї назви – «Гути поетичні». Я не буду багато говорити про нашу спільну роботу, бо знаю, що вам не терпиться самим поділитися плодами свого пошуку. Зверну лише увагу на логотип сьогоднішнього уроку (демонструється, додаток 1). Це дитина, що у стрімкому польоті підіймає руки-крила до знань, які неминуче приведуть до успіху. Підпис під ним – це приказка «Не сумуй, що в тебе немає знань». У кінці уроку ми повернемося до цього символу і, як висновок, з приказки утворимо прислів’я. Але це буде в кінці уроку, а зараз я надаю слово учням, які створювали проект і його презентацію.
ІІІ. Презентація пошукового матеріалу. ( Кожна група презентує свої пошукові матеріали, пояснює, відповідає на питання).
Схема презентації
1-а гр.
1. Оголошення мети, завдання групи.
2. З чого почали, що зробили (демонстрація матеріалів, додаток 2).
3. Що вдалося, що ні.
4. Демонстрація логотипу, обгрунтування вибору.
2-а гр.
1. Ознайомлення із списком поетів Гут (додаток 3).
2. Із чого почали, як шукали, що знайшли.
3-я гр.
1. Демонстрація збірки «Гути поетичні» (додаток 4).
2. Читання віршів поетів-земляків.
4-а гр.
1. Презентація проекту вцілому.
ІІІ Узагальнення й підсумок:
Учитель: Я хочу, щоб ми знову повернулися до логотипу нашого проекту. Нам треба, як я вже говорила на початку уроку, додати другу половину приказки. Це стане підсумком нашої спільної роботи. (Очікувані результати: …здобудеш їх у пошуку; …успіх прийде неодмінно; … радій, що ти їх здобуваєш та ін.)
Що дала вам робота над проектом? (Відповіді й думки учнів).
Гутянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Навчальний пошуковий проект
з української літератури
«Люблю я Гути
ніжною любов’ю»
( Гути поетичні)
Виконавці – учні 9 класу
Керівник проекту – Дем’яненко Л. П.
2017-2018
Додаток 1
Додаток 2
Умови конкурсу логотипів проекту
«Люблю я Гути ніжною любов’ю»
Конкурс логотипів проекту «Люблю я Гути ніжною любов’ю» (далі- проекту) проводиться серед учнів 9 класу Гутянської ЗОШ І-ІІІ ступенів згідно з календарним плануванням з української літератури (тема «Урок літератури рідного краю і РМ»).
- Усвідомлення основної думки проекту;
Конкурс проводиться 13.01.2018 року.
4. Учасники конкурсу
У конкурсі беруть участь учні 9 класу.
5. Умови конкурсу
На конкурс приймаються роботи у різній техніці, що відповідає темі проекту і розкривають його основну думку.
Формат обирає учасник.
6. Підведення підсумків
Група, якій доручено провести конкурс логотипів, розглядає, обговорює й обирає кращий логотип. Він стає логотипом проекту.
Додаток 3
Список поетів-аматорів Гут
Додаток 4