Контрольна робота за творчістю Т.Г. Шевченка 9 клас

Про матеріал

Контрольна робота за творчістю Т.Г. Шевченка 9 клас (тестові завдання з української літератури)..........................................................................................................................................................................................................................................................................

Перегляд файлу

Контрольна робота за творчістю Т.Г. Шевченка 9 клас

1. Дівчина з балади ,,Причинна"  «сумує, воркує, білим світом нудить», наче:

а) ластівка; б) синичка; в) голубка; г) солов’їха.

2.  Русалки балади ,,Причинна"   знову поверталися до води, коли:

а) загавкав собака;

б) піднявся вітер і розпочався дощ;

в) закукурікали півні;

г) закувала зозуленька.

3. Які тропи використано в цьому уривку Широкий Дніпр не гомонить, / Розбивши вітер чорні хмари, / Ліг біля моря одпочить?

а) Епітет і метафору;

б) метафору та алегорію;

в) алегорію та порівняння;

г) порівняння та гіперболу.

4. За народною уявою, русалки — це дівчата або жінки, які:

а) не дотримувалися заповідей Бога;

б) були прокляті матерями;

в) під час купання втопилися;

г) зрадили чоловіків.

5. Міфічні істоти вилізали вночі з Дніпра не берег у баладі «Причинна»  , щоб:

а) згадати своє життя, коли вони були людьми;

б) погрітися під місячним сяйвом;

в) зустрітися з ворожкою;

г) побачити і залоскотати козака.

6. Народ поважає Основ’яненка у творі «До Основ’яненка» за те, що він:

а) міг яскраво відтворити картини природи рідного краю;

б) надавав матеріальну допомогу бідноті;

в) мав співучий голос;

г) із захопленням розповідав цікаві пригоди і бувальщини.

7. Художні засоби, використані поетом у реченні Слава не поляже, / Не поляже, а розкаже, / Що діялось в світі.

а) епітет і анафора; б) повтор і метонімія; в) метафора і гіпербола; г) повтор і метафора.

8. Славу України, на думку Т. Шевченка у творі «До Основ’яненка», містять:

а) кургани; б) пісні українські; в) літописні трактати; г) твори політичного спрямування.

9. Голосною, правдивою, без хитрої мови називає поет у творі «До Основ’яненка»:

а) пісню; б) історію рідного краю; в) козацьку традицію; г) Московщину.

10. Укажіть троп, яскраво виражений в уривку: А весною, мов на диво, / На мене дивились:

а) гіпербола; б) порівняння; в) метафора; г) алегорія.

11. Описуючи гори Кавказу(,,Кавказ") , поет звертає увагу читача на те, що вони:

а) надто високі; б) засіяні горем; в) дуже старі; г) дивують своєю красою.

12. З питанням «Коли вона прокинеться?» письменник звертається у творі ,,Кавказ"  до:

а) справедливості; б) долі людської; в) свідомості кавказців; г) совісті гнобителів.

13. Народ уславлюватиме бога у творі ,,Кавказ"  у разі, якщо він його:

а) духовно збагачуватиме;

б) захистить і заспокоїть;

в) звільнить від поневолення;

г) шануватиме і прославлятиме у своїх молитвах.

14. Війна — це не тільки смерть «людей муштрованих», але й(,,Кавказ"):

а) голод; б) сльози; в) хвороба; г) розчарування.

15. Поет у творі ,,Кавказ" возвеличує не тільки «лицарів великих», але й:

а) гори Кавказу; б) Бога святого; в) батьків загиблих; г) тогочасну історичну епоху.

16. Характеризуючи правду, Т. Шевченко у творі ,,Кавказ" обурено проголосив, що вона:

а) закута в кайдани; б) кров’ю полита; в) п’яна; г) химерна і підступна.

17. Стародавнє місто, яке згадує Т. Шевченко, розпочинаючи поему( розділ «Передмова») :

а) Єгипет; б) Стамбул; в) Вавілон; г) Кафа.

 

18. Свій твір «Гайдамаки» письменник присвятив людині, яка безпосередньо брала участь у його викупі з кріпацтва( розділ «Передмова») :

а) В. Григоровичу; б) К. Брюллову; в) В. Жуковському; г) І. Сошенку.

19. Ліричний герой поеми «Гайдамаки»  буде «Білолицему» ( розділ «Передмова») :

а) розповідати цікаві пригоди з власного життя;

б) сповідувати власні гріхи;

в) писати твори про героїчне минуле;

г) співати думу.

20. Митець не може визначити меж для( розділ «Передмова» «Гайдамаки») :

а) творчих здібностей кобзарів;

б) краю;

в) світла;

            г) духовного збагачення кожної віруючої людини

21. Звертаючись до гайдамаків поема «Гайдамаки», поет пропонує їм( розділ«Передмова») :

а) вирушити на пошуки долі;

б) згадати славне минуле;

в) осмислити власну життєву мету;

г) згадати козацькі літописи.

22. Про кого Т. Шевченко зазначив, що вони на бенкеті, наче на раді(«Гайдамаки»  розділ «Передмова») :

а) гетьманів; б) сотників; в) панів; г) отаманів.

23. Ляхи у поемі «Гайдамаки» порівнюються із(розділ  «Інтродукція»):

а) жорстокими псами; б) вельможною панею; в) чорними воронами; г) смердючим болотом.

24. Король Польщі, який хотів шляхтичам добра, «як дітям мати» «Гайдамаки» (розділ  «Інтродукція»):

а) Сигізмунд-Август; б) Генріх Валуа; в) Станіслав Понятовський; г) Стефан Баторій.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Михальцова Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
24327
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку