Урок навчання грамоти (читання) у 1 класі за букварем М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко "Закріплення знань про звуки [с], [с’]. Позначення їх буквами С, с (ес)"

Про матеріал

Розробка уроку з навчання грамоти (читання) у 1 класі "Закріплення знань про звуки [с], [с']. Позначення їх буквами С, с (ес)" за букварем М.С. Вашуленко, О.В.Вашуленко (НУШ).

Перегляд файлу

Урок навчання грамоти (читання) у 1 класі

за букварем М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко

 

Тема: Закріплення знань про звуки [с], [с’]. Позначення їх буквами С, с (ес). Читання слів, речень, тексту з вивченими буквами. Опрацювання тексту на с.69.

 

Мета: Вдосконалити знання про звуки [с], [с’] та букви С, с (ес); поповнити словниковий запас учнів; вдосконалювати навички звукового аналізу слів; вдосконалити навички читання; розвивати зв’язне мовлення, увагу, спостережливість, активність.

 

Обладнання: картки-фішки для відтворення звукового аналізу слова; картинки до завдання на с.68 (слон, сойка, скат, сова, страус);  картинки до тексту на с.69 (сосна, шишка, дупло, білка, лис, лосі); вирізані долоньки (з одного боку долонька весела, а з іншого – сумна).

 

ХІД УРОКУ

  1.            Організація класу
  • Дзвоник уже продзвенів. Пора сідати за парти. Усі підготувались до уроку Читання? (Учитель перевіряє наявність на парті у дітей Буквара та карток-фішок для звукового аналізу).
  • Молодці! Розпочинаємо урок.

 

  1.         Мотивація навчальної діяльності

- Діти, що ми робимо на уроці читання?

- Вивчаємо нові літери, робимо звуковий аналіз слів, знайомимось із новими словами та  їх  значенням, вчимося читати, розповідати, будувати речення.

- Якими повинні бути учні на уроці?

- Уважними та активними.

 

  1.      Повторення вивченого матеріалу
  • Діти, давайте пригадаємо, які букви ми з вами  вже вивчили? (Діти називають букви з кишенькової азбуки, що прикріплена на дошці).
  • а, о, у, и, м, і, н, л, в, с.
  • Молодці! А які звуки утворюють ці букви?
  • [а], [о], [у], [и], [м], [м`], [і], [н], [н`], [л], [л`], [в], [в`], [с], [с`]
  • Ви вже знаєте, що звуки поділяються на голосні і приголосні. Назвіть усі голосні звуки.
  • [а], [о], [у], [и], [і] (вчитель забирає букви з кишенькової азбуки, що відповідають названим звукам).
  • Погляньте на кишенькову азбуку. Які букви у ній залишилися?
  • Приголосні.
  • Давайте паровозиком назвемо їх. Перший учень називає букву, а другий – її звукове значення.
  • (ем) - [м], [м`],
  • (ен) - [н], [н`],
  • (ел) - [л], [л`],
  • (ве) - [в], [в`],
  • (ес) - [с], [с`].
  • Давайте пригадаємо. Яку букву ми з вами вивчили на минулому уроці?
  • Букву (ес)
  • Назвіть звуки, які утворює буква (ес).
  • Звуки [с], [с`].
  •  Давайте за допомогою карток-фішок відтворимо звуковий аналіз слів: сон, лось, ліс, осінь
  • сон - [ - о - ] – у слові сон звук [с] – твердий;
  • лось - [ - о = ] – у слові лост звук [с`] – м’який;
  • ліс - [ = о - ] – у слові ліс звук [с] – твердий;
  • осінь - [о = о = ] – у слові осінь звук [с`] – м’який.

- Молодці! Ви бобре впорались із цим завданням.

 

  1. Основна частина уроку
  1. Робота з букварем

(Вчитель прикріплює картинки з зображенням слона, сойки, ската, сови, страуса на дошку).

  •       Діти, відкрийте Буквар на сторінці 6, 8. На малюнку зображено хлопчика з фотоапаратом. (Вчитель прикріплює на дошку картинки  на яких  зображені слон, сойка, скат, сова, страус).
  • На дошці прикріплено малюнки.
  • Назвіть, яких тварин зображено на малюнках?
  • Слон, сова, страус, птах (це - сойку), риба (а це -скат).
  • Давайте ще раз разом повторимо назви тварин.
  • слон, сойка, скат, сова, страус.

 

  • Розгляньте уважно малюнок і дайте відповідь на такі запитання:
  1.     Кого сфотографував хлопчик?
  2.     Який перший звук у кожному із цих слів?
  3.     Хто із цих тварин відноситься до птахів?
  4.     Хто із цих тварин відноситься до звірів?
  5.     Хто із цих тварин відноситься до риб?
  • Уважно подумайте. А хто може бути на світлині, яка «перевернута»?
  1. Якщо це птах, то сорока, синиця, снігур.
  2. Якщо це звір, то собака, свиня.
  3. Якщо це риба, то сом, скумбрія.
  4. А може ще комаха?
  • Які комахи ви знаєте, що починаються на букву (ес)?
  • Сонечко.
  • Молодці!

 

  1. Вправи з читання
  • У наступному завданні нам подано слова у стовпчиках.
  • Уважно послухайте завдання.
  1. Прочитайте слова і назвіть букви, якими вони відрізняються.
  • Ось, наприклад, читаю перший стовпчик:

 

 

  1. Знайдіть та прочитайте слова, що записані з великої літери.
  2. Знайдіть та  прочитайте слова, що починаються на склад (са).
  3. Знайдіть та прочитайте слова, у яких один голосний звук.
  4. Знайдіть та прочитайте слова, які мають склад (си).
  5. Знайдіть та прочитайте слова, які закінчуються на букву (и).
  6. Знайдіть та прочитайте слова, у яких три голосних звуки.
     
  1. Робота з малюнком
  • Погляньте уважно на малюнок, зображений у нижній частині сторінки Буквара.
  • Яку пору року зобразив художник?
  • Художник зобразив зиму.
  • А ви любите зиму?
  • Так!
  •       А чому ви любите зиму? Погляньте на малюнок. Там для вас є підказки.
  • Можна з друзями кататись на санчатах.
  • На ковзанах.
  • На лижах.
  • Можна зліпити снігову бабу.
  •       А ще можна з татом чи дідусем змайструвати годівничку для підгодовування птахів взимку і спостерігати за ними.
  • Подивіться ще раз на малюнок. Придумайте йому назву.
  • Зимові розваги.
  • Взимку надворі.
  • Друзі на вулиці.

 

 

  1. Фізкультхвилинка
  • Діти, ви трохи втомилися сидіти за партами?
  • Так.
  • Давайте зробимо нашу зимову фізкультхвилинку.

 

(Розводимо руками навколо)

 

(Рухаємо пальчиками рук, ніби розсипаємо сніг)

 

(Руки по черзі підносимо вгору  (права, ліва,

права, ліва) ніби розсипаємо сніжинки)

 

(Руки ставимо в боки на пояс і повертаємо тулуб вправо, вліво,

вправо, вліво )

 

(Тупаємо ногами: права, ліва, права, ліва,

права, ліва, права, ліва)

Зимонька до нас прийшла.

 

Сніг пухкий нам принесла.

 

І летять, летять сніжинки,

На дерева, на стежинки.

 

 

По сніжку як по пирині

Покачаємось на спині.

 

У заметах сніг лежить.

Під ногами він скрипить.

 

  • Розрухались? Сідайте. Продовжимо працювати.

 

  1. Робота з текстом
  •       На наступній сторінці є текст, в якому автор використовує нові й незрозумілі для вас слова. (Вчитель прикріплює на дошку картинки: сосна, шишка, дупло, білка, лис, лосі і називає їх).
  •       А чи знаєте ви, що таке дупло? (Вчитель показує малюнок).
  •       Хатинка в дереві, де живе білочка.
  •       Правильно.
  •       Дупло – це порожнина у дереві. Найчастіше дупло зустрічається на старих або мертвих деревах. У них білочки ховають свій зимовий запас – їжу, і зимують.
  •       Хтось із вас бачив дупло?
  •       Так, на старому дереві.
  •       А хто з вас бачив живу білочку?
  •       На старій черешні після дощу.
  •       В бабусі, на старій грушці. Там у білочки дупло.
  •       В парку на сосні.
  •       Якого кольору вона була?
  •       Коричневого, бурого.
  •       А який у неї хвіст?
  •       Пухнастий.
  •       Будьте уважні. Я зараз вам прочитаю текст і ми разом підберемо до нього заголовок. (Вчитель читає текст).
  •       Щоб вдало підібрати заголовок, дайте відповіді на мої запитання:
  1. Хто пішов у ліс?
  2. Які дерева ростуть у лісі?
  3. Кого побачили на сосні діти?
  4. Що було в лапках у білки?
  5. Які ще тварини були у лісі?
  • А тепер давайте разом підберемо заголовок.
  • «У лісі», «Зустріч у лісі», «Пригода у лісі».
  • А тепер давайте усі разом прочитаємо текст.

Завдання для пошуку в тексті:

  1. Прочитайте речення в якому є слово ліс.
  2. Віднайдіть і прочитайте речення, у якому мама говорить дітям про дупло.
  3. Віднайдіть і прочитайте речення, у якому розповідається про те, хто пішов у ліс.
  4. Віднайдіть у тексті усі слові, що починаються на літеру (ес).
  • Молодці!

 

  1. Підсумок уроку
  • Сьогодні на уроці ви добре попрацювали. Були уважними і активними й закріпили знання про звуки [с], [с`] які позначаються буквою С, с (ес).

Запитання до класу:

  1. З якою буквою ви сьогодні «подружидися»?
  2. Які звуки вона позначає?
  3. Які слова з цими звуками ви запам’ятали?
  4. З якими новими словами ви сьогодні ознайомились?
  5. На які групи поділяються тварини?
  6. Який заголовок ви підібрали до тексту?

 

(Вчитель роздає дітям вирізані паперові долоньки. З одного боку долонька весела, а з іншого - сумна)

  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
  • Підніміть угору вирізані паперові долоньки вашого настрою.

 

docx
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
5032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку