Урок навчання грамоти в 1 класі на тему «Закріплення знань про звукові значення вивчених букв

Про матеріал

Інтерактивний урок закріплення знань має на меті закріпити знання про звукові значення вивчених букв , вдосконалювати навички читання , уміння робити звуковий та звуко-буквенний аналіз слова, збагачувати словниковий запас учнів , виховувати інтерес до читання . Розробка може бути використана вчителями початкових класів та студентами педагогічних навчальних закладів.

Перегляд файлу

 

УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ  в 1 класі

 

Тема : Закріплення знань про звукові значення вивчених букв.

 

Мета : Закріпити знання про звукові значення вивчених букв , вдосконалювати навички читання , уміння робити звуковий та звуко-буквенний аналіз слова, збагачувати словниковий запас учнів , виховувати інтерес до читання .

 

Тип уроку: урок закріплення знань.

 

Форма проведення уроку: інтерактивний урок.

 

Обладнання: предметні малюнки , демонстраційні картки букв , складова  таблиця , записи на дошці.

 

ЗМІСТ УРОКУ

 

1.Організаційний момент . Активізація учнів до навчання .

- Подивіться мені в очі . Погляньте один на одного, посміхніться . Для того щоб  справитися з завданнями цього уроку будемо працювати старанно , слухати уважно .

2.Ознайомлення з завданнями уроку .

- Тож завдання нині на уроці такі:

Не просто слухати , а чути .

Не просто дивитися , а бачити.

Не просто відповідати , а міркувати .

Дружно й плідно працювати .

Будемо гарно читати.

Звуко-складові моделі слів будувати , цікаві вправі та завдання виконувати

3.Повторення вивченого про звуки і букви.

  • Гра " В гостях у фермера "

-(на дошці виставлені предметні малюнки свійських тварин ).

-Сьогодні ще раз завітаємо в гості до фермера . Скажіть які звуки можна почути в його господарстві ?

( Учні відповідають які звуки видає кожна тваринка, машина , трактор ).

-Чиї голоси можна почути в лісі ?

  • Гра " Хто що промовляє ?"

Вчитель                                                        Діти

  Зозуля кує            " Ку-ку , ку-ку ".                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Голуб воркує       " Гу-гу , гу-гу "                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Півень кукурікає     " Ку-ку-рі-ку "                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Сова кричить     "УУ-уу-уу"                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

- Як ви розпізнаєте птахів ? (за звуками ).

- Які це звуки ?( немовні звуки , звуки що зустрічаються в природі)

- За допомогою яких звуків спілкуються між собою люди ?( мовні звуки )

- Якими є мовні звуки ?( голосні й приголосні).

- Назвіть голосні звуки .

- Якими бувають приголосні звуки ?( тверді й м'які звуки )

- Чим позначаються звуки ?( буквами ).

- Чим відрізняється звук від букви ?( звуки ми чуємо і вимовляємо , а букви бачимо й пишемо ).

 

  • Гра " Впіймай звук - назви букву "

( Діти називають звук , показують букву , якою він позначається , друкують відповідну букву.).     

  • Відгадування загадок , побудова звукових моделей слів-відгадок.

Хто найперший входить в дім.

Потім всі хвостом за ним

(ключ).

 

 Дуже довга в нього шия .

І смугаста як у змія .

Нею він через паркан

Заглядає наче кран .

(жираф).

 

Не стулить і на мить очей ,

вночі полює на мишей .

Зате удень відпочива.

Ні, це не кішка , а …(сова).

 

 

  • Гра " Знайди помилку "

Я нагострив коз(с)у нову

І заходивсь косить траву .

-В якому слові помилка ?

- Складемо і запишемо речення зі словами коза - коса

Коса косить траву .

І_____  ____  ______ .

Мою козу звати Мілка .

І_____  ____  ______ .

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Встаньте , діти , посміхніться ,

Землі рідній поклоніться,

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться .

В різні боки похиліться ,

Веретеном повертіться ,

Раз присядьте , два присядьте ,

І за парти тихо сядьте .

  • Читання складів, слів , речень з вивченими буквами .
  • Гра " Чарівна квітка"

 

 

 

 

 

 

  • Гра " Чарівне коло "

-  Які слова прочитала булка в колі ?

 

 

  • Робота з букварем.

(Читання речень з букваря ст. 48-49).

  • Гра Хто в будиночку живе?

 

  • Робота в парах: (міні – таблиці в дітей).
  • Криптограма " Гномики ".

Уважно гномиків розглянь .

Слова в прислів'я поскладай .

Який лозунг був у гномиків ? .

( Один за всіх - і всі за одного ).


  • Гра " Буквена математика (таблиця ).

- Згадайте математичні дії і дізнайтесь. Кому допомагали гномики (Білосніжці).

  • Робота з дитячою книжкою .

А) Слухання оповідання " Кошенятам на обід " ( додаток № 2).

- Як звали котиків?

- Які овочі вони любили їсти ?

- Які напої вони любили пити ?

Б)Виконання розмальовки до оповідання " Кошенятам на обід " .

 

Кошенятам на обід

 


 

Жили-були двоє кошенят. Придумайте їм імена. Але в імені одного кошеняти звук [К] повинен зустрічатись в сере­дині слова, а ім'я другого повинно починатись з цього звуку.

Нехай будуть Котя і Мурка. У мами-кішки було багато турбот під час приготування обіду для кошенят. Давайте їй допоможемо.

Котя любив їсти такі овочі, назва яких починається на звук [к].

А Мурка любила їсти такі овочі, назва яких має цей звук у середині слова.

На перше Котя любив їсти страви, назва яких почина­ється і закінчується на звук [к].

А Мурка - страву, в назві якої цей звуку середині слова.

А що могла приготувати мама-кішка на друге?

Котя любив страви, назва яких теж починається на звук [к].

А Мурка любила на друге ті страви, в назві яких звук [к] є в середині слова.

На третє Котя любив пити напої, назва яких теж почи­нається на [к].

А Мурка - напої, в назві яких [к] зустрічається в сере­дині слів.

- Як їх звали?

- Як їх можна назвати? (Одне Котик, Котя, Котуня.

 Друге Царапка, Васька, Мур-лика, Мурка, Муркотик).

- Які це овочі? (Картопля,капуста, квасоля),

- Які овочі любила їсти Мурка? (Морква, петрушка, редька, баклажани).

- Яка це страва? (Капус­няк).

- Яка ж це страва? (Окрошка).

- Що любив їсти  Котя?

(Каша,    картопля,    котлети і т.д.).

  • Що  любила   Мурка?

(Налисники, макарони, рибку),

- Які це напої?

(Компот, квас),

-Я кі це напої?

(Шоколад, какао)

 

 

 

 

 

 

 

 

 



4. Підсумок уроку .

Чистомовка

Ли- ли -ли - урок дружно почали .

Ло- ло -ло- діло в нас на лад пішло.

Ем- ем -ем - радість мамам ми несем .

Ли-ли-ли -дуже раді всі були .

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
5410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку