Урок. Навчаюся вживати службові слова в мовленні. Складання речень.

Про матеріал
2 клас Тема. Навчаюся вживати службові слова в мовленні. Складання речень. До підручника м.С. Вашуленко, С. Дубовик
Перегляд файлу

 

2 клас

Тема.  Навчаюся вживати службові слова в мовленні. Складання речень.

 

Мета:

  • навчальна – продовжити ознайомлення зі службовими словами; учити упізнавати їх у реченні, пов’язувати між собою різні частини мови за допомогою службових слів;
  • розвивальна – розвивати спостережливість, увагу, зв’язне мовлення учнів;
  • виховна - виховувати культуру мовлення, любов до птахів рідного краю, бажання їх пізнавати, охороняти та підгодовувати у зимовий період.

 

Тип уроку: комбінований урок

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, природнича.

 

Обладнання. Мультимедійна дошка; підручник, зошит, картки з текстом; картки до гри «Склади прислів’я»; малюнок «яблуко і стріла», фізхвилинка «Ворона-Каркарона»; малюнки птахів,цеглинки Лего.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         ХІД УРОКУ

І. Вступна частина

   1.1 Організація класу

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймося – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

То ж гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо!

1.2 Рефлексія «Настрій- смайлик»

Визначаєм настрій на роботу під час уроку.

 

1.3 Хвилинка каліграфії

П п

Пт та ах хи птахи

  • Виконати звуко – буквений аналіз слова «птахи».

Над вікном щебетали  птахи.

  • Визначить, до якої частини мови належить кожне слово у реченні.

 

ІІ.Основна частина

   2.1 Актуалізація опорних знань

Робота з картками.

  • Вставте потрібні службові слова.

  В-2 У зоопарку живуть тварини. А в океанаріумі – морські жителі. Такий океанаріум є в Києві.

   Через скло люди бачать водорості, корали та молюски.

 

В-1  У природі є безліч великих і малих риб. Вони плавають у річках та морях. Є риби, які вміють вистрибувати та пролітати над поверхнею води. А є риби, які плавають на дні моря.

 

2.2 Мотивація навчальної діяльності

- Для того щоб краще знати рідну мову, продовжимо вивчати службові слова.

- Що ви побажаєте собі?

- Що ви побажаєте однокласникам ?

 

2.3 Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися вживати службові слова в мовленні. А також складати речення з ними.

 

2.4 Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с.100)

  1. Виконання вправи 5.

Прочитайте вірш Лесі Лужецької, доповнюючи його службовими словами з довідки.

  • Скільки прийменників вжито у вірші?
  • Назвіть найдовший прийменник. (без)
  • А тепер-найкоротший. (і)

 

  1. Виконання вправи 6.

Бесіда.

- Яких птахів побачили діти в лісі?

- Хто з вас бачив цих птахів?

- Яких ще птахів ви бачили у наших лісах?

- А яких птахів можна побачити у нас взимку?

- Чи легко птахам перезимувати? Чому?

- Як ми, діти, можемо допомогти перезимувати птахам?

 

Хвилинка відпочинку «Ворона-Каркарона».

 

  1.  Виконання вправи 7, с. 100

- Прочитайте  рядки слів. Назвіть у кожному рядку слова – назви предметів, слова – назви дій, слова – назви чисел.

- З кожним рядком слів складіть речення, додавши службові слова. Запишіть речення на дошці та у зошитах. Підкресліть службові слова.

З дерева білка стрибнула на пеньок.

У лапках тваринки два горішки.

На пеньку білочка поснідала.

 

4) Вправа «Знаю.Умію»

«Сорока»          Василь Вітка

З понеділка до суботи
Мені вчитись неохота.
А якби-то у неділю —
В школі б цілий день сиділа.

Білобока скрекотуха.
Не школярка, а хитруха.
Не потрібна нам така,
Гультяїв нехай шука.             (Довідка: з, до, а, у, в, б, не, а, не,)

Збірник віршів Василя Вітки для дітей про птахів "Пташина школа" українською мовою

ІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу

3.1 Підсумок вправи «Побажання»

- Які побажання здійснилися?

- Що ви зробили для цього?

  • Чи потрібні службові слова у мовленні?
  • Чи можна до службових слів поставити питання?
  • Чи можна службові слова назвати «маленькими»?
  • Чи може існувати мовлення без службових слів?

 

ІV. Заключна частина

4.1 Рефлексія

    Вправа «Яблуко і стріла»

- Чи досягли ви цілей нашого уроку?

4.2 Домашнє завдання

Творче завдання.

  • Складіть і запишіть 3 речення на тему « Зима». Підкресліть службові слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Картка.

Прочитайте вірш. Вставте пропущені слова.

Скаче дощик   ____ долині –

Зупинився ____ стежині…

___  __  сонечком подружився …

___ веселку перелився.

 

Картка.

Прочитайте вірш. Вставте пропущені слова.

Скаче дощик   ____ долині –

Зупинився ____ стежині…

___  __  сонечком подружився …

___ веселку перелився.

 

 

Картка.

Прочитайте вірш. Вставте пропущені слова.

Скаче дощик   ____ долині –

Зупинився ____ стежині…

___  __  сонечком подружився …

___ веселку перелився.

 

Ледачі двічі роблять,

а

скупі двічі платять.

Не кажи – не вмію,

а

кажи – навчуся.

Праця годує,

а

лінь марнує

 

Ледачі двічі роблять,

а

скупі двічі платять.

Не кажи – не вмію,

а

кажи – навчуся.

Праця годує,

а

лінь марнує

 

 

Ледачі двічі роблять,

а

скупі двічі платять.

Не кажи – не вмію,

а

кажи – навчуся.

Праця годує,

а

лінь марнує

 

.

docx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
2357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку