Урок "Не з дієприкметниками" для 7 класу

Про матеріал
Розробка уроку для 7 класу з використанням принципу індивідуалізації навчального процесу як основи активізації пізнавальної діяльності учнів. Мета: поглибити знання школярів про способи творення дієприкметників, зокрема про префіксальний спосіб; сприяти зміцненню навичок правопису дієприкметників з часткою не разом і окремо та позначати відповідні орфограми, з’ясовувати їх за допомогою орфографічних правил; формувати загальнопізнавальні вміння правильно писати дієприкметники з вивченою орфограмою.
Перегляд файлу

           
     Тема: Не з дієприкметниками

           Мета: поглибити знання школярів про способи творення дієприк­метників, зокрема про префіксальний спосіб; сприяти зміц­ненню навичок правопису дієприкметників з часткою не разом і окремо та позначати відповідні орфограми, з’ясо­вувати їх за допомогою орфографічних правил; формувати загальнопізнавальні вміння правильно писати дієприкмет­ники з вивченою орфограмою; розвивати творчі вміння аналізувати, порівнювати, конструювати мовні явища,висувати гіпотези,робити висновки; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного ма­теріалу виховувати у школярів почуття прекрасного, повагу до видатних людей міста, природних  і духовних наддбань рідного краю.

             Культура мовлення і стилістика: використання в мовленні                  дієприкметників.

            Міжпредметні зв’язки: історія Полтавщини.

                                                    література поетів Полтави та Карлівки

            Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

                                                 ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення епіграфа уроку й  робота з ним.

                                                                                                                «Той, хто по-справжньому

                                                                                                                   шанує і знає свою малу

                                                                                                                  батьківщину, з  усіх поглядів

                                                                                                                  справжня людина »

                                                                                                                                                            О.Хало    

                                                             

ІІІ.Генералізація знань(перевірка раніше засвоєних знань і умінь для роботи з новою темою).

Творче спостереження. Текст.

1.«Без сім’ї (не) має щастя на землі», - твердить українське прислів’я. Ми (не)уявляємо життя без рідних людей, які завжди готові зігріти нас теплом і (не) зміряною ласкою, допомогти й розрадити. Яких би життєвих (не)вдач людина (не ) зазнала, які б (не) згоди на( не) озорих  шляхах її (не) чекали, -  завжди вона знайде прихисток і розраду в Карлівці, де її підтримають і зрозуміють. (Діана Штепа)

Завдання для учнів:

1.Проведемо спостереження:знайдіть і випишіть у стопчик  слова з не, визначте частину мови. Визначте орфограму.

2. Згадаймо правила вживання  не з іменниками, прикметниками, дієсловами.

3.Що таке дієприкметник?

4. Назвіть ознаки яких частин мови,що ми розглянули , має дієприкметник .

5.Як бачимо,частка не також вживається з дієприкметниками.

4.Постановка проблемного питання.

- ЧИ МОЖЕМО МИ СКАЗАТИ,ЩО НЕ З ДІЄПРИКМЕТНИКАМИ ПИШЕТЬСЯ ЗА ПРАВИЛАМИ  ВЖИВАННЯ НЕ З ПРИКМЕТНИКАМИ І ДІЄСЛОВАМИ?

- Висловлення  дітьми гіпотез (метод «Мозковий штурм»).

- Учні разом з учителем формулюють навчальну проблему, а через неї - тему і мету.

5.Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація (сфокусувати учнів на проблемі). Очікування (щоб шлях був простіший,треба визначити,чого очікують діти)

- Висловіть свою думку. Можна почати із слів: «Від цього уроку я очікую уміти(знати,цінувати)…декілька учнів.

-  Робота над гіпотезами, висловленими учнями.

-  Робота з різними джерелами інформації (підручник, Укр. правопис).

(вичення теоретичного матеріалу) - С.159.

6 .Творче застосування та здобування знань,засвоєння способів діяльності шляхом вирішення проблемних питань, побудованих на основі  раніше засвоєних знань і умінь.

  • Робота з підручником - Вправа 278.
  • Спишіть речення, знайдіть дієприкметники, поясніть правопис.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

     Метод «Естафета»(методом естафети діти, поділені  на команди, виконують завдання: записують на дошці, підкреслюють дієприкметники з не, їх пояснюють написання, підтверджують твердження м-лом підручника.

Учитель:Карлівка- це не тільки отчий дім, це духовні наддбання наших предків.

1.Пісня- це (не)від’ємна частина життя карлівчан. 2. Заворожують зі сцени  Будинку культури неповторні голоси колективу ветеранів. 3.Непересихаючим джерелом любові до рідної землі є музика заслуженого діяча України Олексія Івановича Чухрая.

Завдання в групах (для візіалів, аудіалів, кінестетиків)

1група. Щоб збагнути душу народу Карлівщини, треба глибоко зануритись у (не)повторний світ літератури. Вік прихильників творчості Володимира Анатолійовича Слєпцова (не) обмежений, бо його вірші із задоволенням читають і дорослі, і малі. Неписаною традицією стало свято «Воскресни, писанко», котре проводиться на другий день Пасхи в Карлівці.

2 група. Творчість юної поетеси, випускниці першої школи, (не )наповнена  сумом розлуки з містом, а оптимізмом, теплим літом і весняним вінком пісень.

Напевно, мало ким залишилися (не )прочитані в дитинстві «Живі камінчики» Анатолія Григоровича Михайленка. З упевненістю можна сказати,що талант співу в карлівчан (не )позичений, а власний.

3група.Немає в нашому місті ніким (не )доглянутих пам’ятників чи братських могил. Пам’ятний знак жертвам Чорнобиля, установлений в 1997 році, нагадує нам про (не)загоєні рани. (Не)вшанованих героїв не залишилося: прізвища всіх полеглих викарбовано на меморіалі біля міського парку на вулиці Леніна.

- Вправа  - «Встанови відповідність».

- «ТАК/НІ»(учитель читає речення з дієприкметниками  і твердження(теоретичний м-л )

- «Я- творець» (поширити подані словосполучення з дієприкметником залежним словом) – посаджені дерева, відремонтовані лавки, облаштовані зони відпочинку, встановлені ігрові майданчики, пофарбовані гойдалки в парках, прибрані газони.

- «Я - садівник» (скласти речення про озеленення центру Карлівки)

- «Я - архітектор»( створити асоціативне гроно - «Рідне місто у майбутньому»)

7.Узагальнення досліджуваного на уроці та обговорення гіпотез.

Загальний висновок щодо проблемного питання, запропонованого на початку уроку.

Кінестетики: побудова структурної схеми про не з дієприкм.

Аудіали - спілкування: Яке значення мають ці знання і де їх можна використати?Що було легше?А що важко було в роботі?

Візіали: опишіть за допомогою асоціативних слів : що для вас є відкритий урок і співпраця з чужим вам учителем?(пояснення див. у Додатку 1 )

Додаток 1

       Візуал любить спостерігати, розглядати, зазвичай, мало читає. Тому таким дітям треба більше уваги приділяти розвитку його комунікабельності та мови. Із цією метою використовувати на заняттях метод «Читання тексту з позначками», «Спрямоване читання (« про себе » - для того, щоб знайти відповідь на запитання), «Аналіз художнього твору».

       У навчанні аудіала  найкраще спрацьовують усі словесні методи: діалог, бесіда, розповідь учителя, лекція.

       Кінестетик сприймає світ через дотики, рухи. Такий учень найкраще навчається в русі, тому йому важко всидіти на місці. Як наслідок, кінестетик має проблеми з поведінкою. Тому такій дитині часто доручаю бути асистентом: виходити до дошки, щоб перевірити вправу чи щось записати, також роздати або зібрати матеріали. Таким чином втримується увага кінестетика, а значить, ефективність сприймання матеріалу підвищується. Також пропонують рухливі ігри ( метод «Інсценізація»).

8.Підсумок уроку. Контроль за результатами навчальної діяльності, здійснюваний учителем і учнем, аналіз здібностей, що сформувалися під час опрацювання теми.  Оцінка навчальних досягнень.

9Рефлексійна анкета. (Метод «Мікрофон»)

На уроці я :   дізнався…   повторив…

                      навчився…   зрозумів…

10. Домашнє завдання: Опрацювати теоретичний матеріал про «Не з дієприкметниками»

            Написати твір - мініатюру «Коли мене захоплює моє рідне місто Карлівка ?»

                            Розробка уроку Кулинич О.С.

doc
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку