Урок "Нерівності трикутника"

Про матеріал
Мета: навчальна: сформулювати теорему про співвідношення між сторонами і кутами трикутника, розуміння і засвоєння нерівності трикутника; учити застосовувати вміння, які передбачають застосування цих теорем. розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до предмета, увагу, інтелектуальні здібності учнів, уміння аналізувати та робити висновки; виховна: виховувати почуття відповідальності, інтерес до предмета, уміння організовувати свою роботу. формування ключових компетентностей: інформаційної, комунікативної, пізнавальної, творчої. Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Геометрія 7 клас

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Перевірка домашнього завдання«Вподобайка»№1. Відповідь: а) P∆KPT = 15 см. б) P∆KPT = 10 см. № 425. Відповідь:100º, 80º, 100º, 80º.style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 4

«Картинна галерея»12346789105

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Завдання

Номер слайду 8

І варіант 1. Які кути називаються суміжними? Є) кути, сторони яких є доповняльними променями; Е) кути, на які розбивається розгорнутий кут його внутрішнім променем. Ж) кути, які в сумі дають 180°; 2. Який трикутник називають рівнобедреним? П) трикутник, у якого всі кути гострі; Р) трикутник, у якого всі сторони рівні; С) трикутник, у якого дві сторони рівні. 3. Яка властивість вертикальних кутів? А) вертикальні кути в сумі дають 180°; Б) вертикальні кути рівні; В) вертикальні кути утворюють розгорнутий кут. 4. Яка властивість кутів рівнобедреного трикутника? І) кути при основі рівні; К) всі кути рівні; Л) всі кути по 60°. 5. Який трикутник називається прямокутним? З) трикутник, у якого всі кути прямі; І) трикутник, у якого всі сторони перпендикулярні; К) трикутник, у якого один кут прямий.ІІ варіант 1. Які кути називаються вертикальними? Е) кути, сторони яких є доповняльними променями; К) кути, на які розбивається розгорнутий кут його внутрішнім променем. Л) кути, які рівні; 2. Як називаються сторони рівнобедреного трикутника? Т) гіпотенуза і катети; С) основа і бічні сторони; У) бедра і третя сторона. 3. Яка властивість бісектриси рівнобедреного трикутника? Г) бісектриса ділить кут на два рівні відрізки. В) бісектриса ділить протилежну сторону навпіл; Б) бісектриса, проведена до основи, є висотою та медіаною рівнобедреного трикутника. 4. Яка властивість внутрішніх різносторонніх кутів? Н) ці кути в сумі дають 180°; І) ці кути рівні;П) утворюють розгорнутий кут. 5. Яка властивість рівнобедреного трикутника? К) Кути при основі рівні; О) Бісектриса, проведена до бічної сторони, є медіаною і висотою; П) Його сторони перпендикулярні між собою.

Номер слайду 9

І варіант Е, С, Б, І, КбісектрисаІІ варіант Е, С, Б, І, Кбісектриса

Номер слайду 10

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 11

Деякий добродій Х захотів розбагатіти і почав продавати земельні ділянки, які мають форму трикутників. Продав 3 ділянки розміри яких:2м, 4м, 6м1м, 3м, 5м3м, 5м, 7м. Але люди, які купили перші дві ділянки, прийшли до нього з претензіями, що таких ділянок не існує.

Номер слайду 12

26 лютого. Класна робота. Нерівності трикутника

Номер слайду 13

Дослідницька робота (на парті учні мають по 3 трубочки)Завдання 1: 1) Виміряти довжини цих трубочок і скласти з них трикутник. 2) Порівняйте довжину кожної сторони трикутника із сумою двох інших сторін.

Номер слайду 14

Складіть трикутники:І група – трикутник зі сторонами 7см, 12см, 9см;ІІ група - трикутник зі сторонами 7см, 14см, 7см;ІІІ група - трикутник зі сторонами 5см, 16см, 7см. Порівняйте кожну сторону із сумою 2 інших сторін

Номер слайду 15

Нерівності трикутника Кожна сторона трикутника менша відсуми двох інших його сторін AB

Номер слайду 16

Нерівності трикутника Щоб перевірити дану нерівність, достатньо найбільшу сторону порівняти з сумою двох інших сторін. ABC 12<7+9 14<7+7 16<5+7

Номер слайду 17

Дослідницька робота (на парті учні мають різні види трикутників)Завдання 2: 1) Виміряти довжини сторін і протилежних кутів трикутника. 2) Порівняти довжини сторін із мірами цих кутів?

Номер слайду 18

Б і л ь ш а с т о р о н а В трикутнику:1) проти більшої сторони лежить більший кут; і навпаки, 2) проти більшого кута лежить більша сторона. АВС Співвідношення між сторонами та кутами трикутника

Номер слайду 19

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 20

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 21

Фізкультхвилинка. Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, Руки в боки, руки так. Руки вгору, як вітряк. Вище руки підніміть, А тепер їх опустіть. Далі плесніть кілька раз, За роботу, усе гаразд.

Номер слайду 22

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 23

Робота з підручником№445 (1)Малюнок 194 Задача 1 Периметр рівнобедреного трикутника 60 см, а дві його сторони відносяться як 2:5. Знайти сторони трикутника. Робота з підручником№460 Задача 2 Петрикові потрібно обгородити грядку трикутної форми, сторони якої відносяться як 4:5:8. Периметр ділянки 34 м. Знайти сторони ділянки

Номер слайду 24

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 25

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 26

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 27

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 28

Номер слайду 29

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 30

Номер слайду 31

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 32

Номер слайду 33

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 34

7-Б Опрацювати § 15,Виконати № 446, 456.

Номер слайду 35

Дякую за увагу

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Урок геометрії у 7 класі

«Нерівності трикутника. Співвідношення між сторонами

і кутами трикутника»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку. Нерівності трикутника. Співвідношення між сторонами і кутами трикутника

Мета:

навчальна: сформулювати теорему про співвідношення між сторонами і кутами трикутника, розуміння і засвоєння нерівності трикутника; учити застосовувати вміння, які передбачають застосування цих теорем.

 розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до предмета, увагу, інтелектуальні здібності учнів, уміння аналізувати та робити висновки;

виховна: виховувати почуття відповідальності, інтерес до предмета, уміння організовувати свою роботу.

формування ключових компетентностей: інформаційної, комунікативної, пізнавальної, творчої.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання: проектор, набір креслярських інструментів, роздатковий матеріал, підручник.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотиваційний етап

Отже, починаємо роботу. Я хочу, щоб епіграфом нашого уроку стали такі слова «Скажи мені – я забуду. Покажи мені – я запам’ятаю. Залучи мене – я навчусь»   (східна приказка) (Слайд 2).

ІІІ. Перевірка домашнього завдання (Гра «ВПОДОБАЙКА»)   (Слайд 3).

№1  Відповідь: а) P∆KPT  = 15 см.

                           б) P∆KPT  = 10 дм.   

 

№ 425   Відповідь:100º, 80º, 100º, 80º.

 

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Метод «Картинна галерея» 

Перед  Вами картини із зображенням різних трикутників, потрібно  «розвісити» всі картини на 2 стіни за спільною ознакою.  (Слайд 4).

Ну, що ж продовжимо далі. А допоможе нам сьогодні на уроці Ваш улюблений телефон (слайд 5). Та справа в тому, що спочатку потрібно його розблокувати. Тож скористаємося сканером QR-кодів, розшифруємо дану інформацію і виконаємо необхідне завдання.

https://learningapps.org/display?v=p56tmkm1j01

Продовжимо далі.

Самостійна робота (слайд 8)

І варіант

1. Які кути називаються суміжними?

Є) кути, сторони яких є доповняльними променями;

Е) кути, на які розбивається розгорнутий кут його внутрішнім променем.

Ж) кути, які в сумі дають 180°;

2. Який трикутник називають рівнобедреним?

П) трикутник, у якого всі кути гострі;

 Р) трикутник, у якого всі сторони рівні;

С) трикутник, у якого дві сторони рівні.

3. Яка властивість вертикальних кутів?

А) вертикальні кути в сумі дають 180°;

Б) вертикальні кути рівні;

В) вертикальні кути утворюють розгорнутий кут.

4. Яка властивість кутів рівнобедреного трикутника?

І) кути при основі рівні;

К) всі кути рівні;

Л) всі кути по 60°.

5. Який трикутник називається прямокутним?

З) трикутник, у якого всі кути прямі;

І) трикутник, у якого всі сторони перпендикулярні;

К) трикутник, у якого один кут прямий.

 

ІІ варіант

1. Які кути називаються вертикальними?

Е) кути, сторони яких є доповняльними променями;

К) кути, на які розбивається розгорнутий кут його внутрішнім променем.

Л) кути, які рівні;

2. Як називаються сторони рівнобедреного трикутника?

Т) гіпотенуза і катети;

С) основа і бічні сторони;

У) бедра і третя сторона.

3. Яка властивість бісектриси рівнобедреного трикутника?

Г) бісектриса ділить кут на два рівні відрізки.

В) бісектриса ділить протилежну сторону навпіл; Б) бісектриса, проведена до основи, є висотою та медіаною рівнобедреного трикутника.

 4. Яка властивість внутрішніх різносторонніх кутів?

Н) ці кути в сумі дають 180°;

І) ці кути рівні;

П) утворюють розгорнутий кут.

5. Яка властивість рівнобедреного трикутника?

 К) Кути при основі рівні;

 О) Бісектриса, проведена до бічної сторони, є медіаною і висотою;

 П) Його сторони перпендикулярні між собою.

 

Перевіримо, що у вас вийшло: І і ІІ варіант: Е, С, Б, І, К.

Завдання: перставте букви місцями,  додайте ще п’ять букв і вийде слово, яке є елементом трикутника. (бісектриса)

 

V. Вивчення нового матеріалу

1) (Створення проблемної   ситуації).

 Наш телефон ми розблокували, продовжимо далі.  Ми отримали повідомлення  з інтернет-магазину   Аliexpress.

   Деякий добродій Х захотів розбагатіти і почав продавати земельні ділянки, які мають форму трикутників. Продав 3 ділянки розміри яких: 2м, 4м, 6м; 1м, 3м, 5м і 3м, 5м, 7м. Але люди, які купили перші дві ділянки, прийшли з претензіями, що таких ділянок не існує.

Як  ви думаєте? Чому виникла така ситуація? (вчитель слухає відповіді учнів, разом роблять висновок, що не всі  трикутники з такими сторонами існуватимуть).

Для того ми й будемо вивчати геометрію далі і сьогодні вивчимо тему, яку ви бачите на екрані (слайд  6). Запишіть у зошити число, класна робота, тему уроку.

  1. Дослідницька робота (Слайд 7)

Завдання 1:

1) Виміряти довжини цих трубочок і скласти з них трикутник.

2) Порівняйте довжину кожної  сторони трикутника із сумою двох інших сторін.

Запитання вчителя:

  • Чи справилась із своїм завданням І група? (трикутник зі сторонами 7см, 12см, 9см)   Так.
  • Чи побудували трикутник зі сторонами 7см, 14см, 7см учні ІІ групи?  Ні.
  • А третя група змогла побудувати трикутник зі сторонами 5см, 16см, 7см?  Ні.
  • Від чого  залежить  можливість    побудови  трикутника? (Від довжин його сторін).
  • Який висновок можна зробити? (Кожна сторона трикутника менша  від суми двох інших  його сторін). Кожну із цих трьох нерівностей називають нерівністю трикутника.
  • Як ви думаєте, обов’язково перевіряти всі три сторони? Достатньо порівняти більшу сторону трикутника із сумою двох інших.

Завдання 2:

1) Виміряти довжини  сторін і кутів  трикутника.

2) Порівняти довжини сторін із мірами протилежних  до них кутів?

 

Який висновок ви можете зробити, провівши дане дослідження?

В трикутнику:

1) проти більшої сторони  лежить більший кут; і навпаки,  проти більшого кута

  лежить більша сторона.

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Поки ви працювали, на телефон прийшло декілька повідомлень у Messenger. (слайд 20).

 

  •   Виконання усних вправ
  1. Чи існує трикутник із сторонами 2 см, 5 см, 7 см? (Ні, бо 7=2+5)
  2. Чи існує рівнобедрений трикутник із бічною стороною 9 см і основою 18 см? (Ні, бо 18=9+9)
  3. Периметр трикутника 20 см. Чи може одна з його сторін дорівнювати 9 м? (Так, бо на дві інші припаде 11 см, а 9<11)
  4. Сторони трикутника 12,18, 8 см. Проти якої  сторони буде  найменший кут? (Проти сторони 8 см).

 

Фізкультхвилинка

 

  •   Виконання письмових вправ (слайд 23).

Нам знову прийшло повідомлення у додаток «Книги». А це означає, що ми працюємо з книгою, а зокрема і нашим підручником.

 

 Робота з підручником : №445(1). (Коментуємо з місця)

Скористаємось малюнком 194.

С=180º - (45º+60º)=75º. С найбільший, то найбільша сторона АВ.

 

Задача 1. (біля дошки) Периметр рівнобедреного трикутника 60 см, а дві його сторони відносяться як 2:5.  Знайти сторони трикутника

Розв’язання: 1) нехай бічні сторони трикутника 2х см, а основа – 5х см.

Тоді 2х+2х< – суперечить теоремі про нерівність трикутника.

  1.            нехай бічні сторони трикутника 5х см, а основа – 2х см.

Тоді 5х+5х+2х=60

12х=60

х=60:12

х=5

5*5=25 (см) – бічна сторона;

5*2=10 (см) – основа.

Відповідь: 25 см, 25 см, 10 см.

 

Робота з підручником : №460  (біля дошки)

Розв’язання: Ркв.=140 см.

140:4=35 (см) – сторона квадрата і трикутника;

210-140=70 (см) – залишиться на 2 сторони BD.

BD>AB, то BD>35, тому 210 см мережива не вистачить.

Відповідь: ні.

 

Задача 2 (додатково) самостійно

Петрикові потрібно обгородити грядку трикутної форми,  сторони якої відносяться як 4:5:8. Периметр ділянки 34 м. Знайти сторони ділянки.

Розв’язання: 4х+5х+8х=34

17х=34

х=34:17

х=2

4*2=8 (см)- І сторона;

5*2=10 (см)  - ІІ сторона;

8*2=16 (см) – ІІІ сторона.

Відповідь: 8, 10, 16 см.

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку (слайди 24-29)

Поки ми розв’язували задачі на телефон знову надійшло повідомлення у Instagram. Давайте розшифруємо сканером QR-кодів і прочитаємо його.

Цікаві факти про трикутник

  1. Трикутник - фігура, про властивості якої людство дізналось ще в VІ столітті до нашої ери. Наші предки помітили, одну цікаву властивість, яку називали жорсткість (з цим поняттям ви будете зустрічатися на уроках фізики).
  2. Трикутники широко застосовуються в нашому житті. Давногрецький мислитель Платон говорив: «Все в світі складається з трикутників».
  3. Бермудський трикутник – район в Атлантичному океані, в якому начебто відбуваються таємничі зникнення морських і повітряних суден.
  4. Трикутник також є поширеним символом на писанках. У ньому втілена ідея триєдиності: неба, Землі, води. Цей знак також символізує батька, матір, дитину. Це символ божественної Трійці.
  5. Лісова пташка малинівка, за свідченням орнітологів, здійснює прельоти тільки вночі. Орієнтується на великий літній трикутник на зоряному небі: Вега, Денеб, Альтаїр.

 

Можна наводити ще багато цікавих фактів про трикутник, але наш урок завершується.

VІІІ. Рефлексія

  1. Чи цікаво було вам сьогодні на уроці?
  2. Чи переконалися ви в тому, що геометрія потрібна і цікава?
  3. Що нового ви навчилися сьогодні?
  4. Що вам найкраще сподобалося?

 

ІX. Домашнє завдання

І отримайте ще повідомлення на Viber.

 Опрацювати § 15,  

Виконати №№ 446, 456.

Додаткове завдання

1

 

zip
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
3698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку