18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Нумерація чисел 11-20.Додавання і віднімання в межах 20 на основі нумерації. Розв’язування задач"

Про матеріал

Інтегрований урок (математика, народознавство, трудове начання, музика), з використанням народних символів, для вдосконалення обислювальних навичків учнів, розвитку логічного мислення та пам'яті.

Перегляд файлу

 

Математика

1 клас

Тема: «Нумерація чисел 11-20.Додавання і віднімання в межах 20 на основі нумерації. Розвязування задач»

 C:\Users\Stas\Desktop\49270586_cifry_rs.gifПідготувала вчитель         початкових класів

Ласа Л.М

Математика

Тема: Нумерація чисел 11-20. Додавання і віднімання у межах 20 на основі нумерації. Розв’язування задач .

Мета: вдосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 20 без переходу через десяток, закріплювати знання нумерації, вміння розв’язувати задачі; вправляти у побудові відрізків, порівнянні виразів. Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять. Ознайомити з квітами, як символами українського віночка. Виховувати любов та пошану до своєї Батьківщини.

Обладнання:Малюнки квітів українського віночка, віночок, квіти з прикладами, метелики з цифрами, картки- таблиці, задачі- таблиці, квіткові пелюстки з кольорового паперу, диференційовані завдання, клей папір, музичні записи.

Тип уроку:Інтегрований (математика,  народознавство, трудове навчання, музика.)

Хід уроку

  I/ Організація класу.

 Я всміхаюсь сонечку:

Здрастуй, золоте.

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся:

Зичу їм добра.

II. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні у нас буде незвичайний урок. На уроці ми будемо вдосконалювати свої навички в обчисленні виразів в межах 20, повторимо нумерацію чисел. Виконуючи математичні завдання, ви познайомитесь з рослинами символами України, з яких ми сплетемо віночок. За правильно виконані завдання ви бедете отримувати пелюстки, за допомогою яких ви створите власну квіточку «Квітку успіху». А допомагати мені будуть дівчатка. Отже, розпочнемо.

1. Є багато країн на Землі,

В них озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди- Батьківщина.

2. Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має,

Та гарніші завжди поміж них,

Ті, що квітнуть у рідному краї.

3.Сплетемо вінок український сьогодні

Із мальв, чорнобривців, калини,

З барвінку та жита, із м’яти, нагідок,

З жоржин, чебрецю та вербини.

4. У віночку нашім

 Різнобарвні квіти

Символ України

І дарунок літа

-Послухайте історію віночка. Плести вінок – то ціла наука і дійство. Наші прабабусі знали різні секрети, Треба знати символи квітів, символи стрічок.. А починали дівчата носити віночок з трьох років.Його плела мати.Потім плели віночок на великдень. На Івана Купала, на кінець жнив, на весілля і, навіть , на похорон.

-Найпочесніше місце у вінку здавна займає деревій.

(Вчитель кріпить малюнок на дошку)

-Про його лікувальні властивості ми дізнаємось, коли виконаємо усні обчислення.

III. Усні обчислення.

1.Гра «Естафета» На дошці квіти з прикладами й метелики з відповідями.

-Посадіть метелики на квіти. (З’єднати за допомогою крейди)

(Перевірка, оцінювання- за кожну правильну відповідь діти отримують паперові пелюстки).

2. Гра «Сусіди»

Один учень виходить і показує якусь цифру. До нього повинні прибігти його «сусіди» і стати з обох боків.

( За правильну відповідь діти отримують паперову пелюстку.)

3.Гра «Лабіринт»  Допоможіть зайчику дібратися до морквинки, сполучивши послідовно числа від 11 до 20.

(Цифри прикріплені на дошці.Сполучати за допомогою крейди.)( Оцінювання-паперові пелюстки.)

4. Які арифметичні заки потрібно поставити між цифрами, аби приклад був правильним.

3*1*2*3=5

2*1*4*1=6

8*2*3*2=7

9*3*2*2=10

5. Щоб метелик полетів, розклади числа на дві частини.

11= 10+*

12= 10+*

13= 10+*

14= 10+*

-Деревій є символом нескореності, тому що він є дуже невибагливим до природних умов. У природі дедевій називають кривавником, бо він зупиняє кров, Чай з деревію п’ють при розладах шлунка.

 -Відгадайте загадку

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає.

Сині очі розкриває.(Барвінок.)

-Про барвінок ми дізнаємось коли виконаємо наступне завдання

IV. Математичний диктант.

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь

Дороботи враз візьмусь.

.До 10 додати 2

.Знайти суму чисел 7 і 3

.Знайти різницю чисел 9 і 5

.17 зменшити на 7

.15 збільшити на 3

.Яке число йде за числом 19

.10 мінус 8

.Я задумала число, додала до нього 6 й одержала 10. Яке число я задумала?

(Відповіді: 12 10 4 10 18 20 2 4)

-Як називаються всі ці числа?( Парні)

(Перевірка- один учень читає вголос відповіді, всі інші перевіряють. Хто не допустив жодної помилки- отримує паперову пелюстку.)

-Барвінок до людської оселі тягнеться. Взимку з нього відвар п’ють від простуди, а влітку прикрашають ним хліб святий, плетуть весільні  вінки. Бо вважають його символом життя і безсмертя людської душі.

БАРВІНОК

Барвінок — символ вічного життя,

З добра утворений — росту усюди.

Я кличу в небо, в світле майбуття,

І хочу, щоб летіли в небо люди.

Я символ стійкості і в холоди цвіту,

Під снігом навіть квітка не вгасає.

Я хочу, щоб земля була в цвіту,

Цей оберіг від зла застерігає

( Вчитель прикріплює квітку на дошку).

Відгадайте загадку

-Відгадайте, яку наступну квітку ми вплетемо у віночок?

Стоять у лузі сестрички, золотенькі очі, біленькі вії.(Ромашка.)

Про неї дізнаємось, коли виконаємо наступне завдання.

V.Розв’язання виразів.

Робота з підручником.

Завдання №4 ст.104. Коментоване письмо

(За правильні відповіді діти отримують пелюстки.)

-Ромашка наймолодша у вінку. Її вплели тоді, коли переконалися, що вона приносить не лише здоров’я, але й доброту та ніжність. Ромашку вважають символом дівочої чистоти.

РОМАШКА

Я — символ ніжності і доброти,

А ще я лікувальну силу маю.

Наприклад, дуже застудився ти,

Хворобу я від тебе проганяю.

Цвіту з весни до самих холодів,

І радую серця я очком ніжним.

По Україні де б ти не ходив,

Я — за тобою цвітом білосніжним...

(Вчитель прикріплює квітку на дошку.)

Відгадайте наступну квітку?

Яскраві диво-вогники

У травах мерехтять.

Цвіте червоним полум’ям

У полі квітка…(Мак.)

-А зараз попрацюємо над задачами

VI. Робота над задачами.

  1.               Чотири квітки я зірвав

На галявині у лісі

Чотири братик мені дав.

Скільки всіх аж..(8)

  1.               Рано-вранці Віра встала

Квіти в вазочку поклала:

5 волошок, 2 ромашки.

Відгадайте, хто із діток

Скільки в вазі стало квіток?(7)

  1.               8 яблунь он ростуть.

З них 4 вже цвітуть.

 Скільки ще не розцвіли?

Що б на це відповіли?(4)

4.Я аж 6 троянд зірвала

Дві троянди Лілі дала

Підрахуйте швидше, діти,

Скільки їх у мене стало?(4)

Складіть та розв’яжіть задачі за коротким записом.

Робота з таблицями.

(За вірні відповіді діти отримують пелюстки.)

-У полі можна зустріти червоні квіти маку. Немов крапрлини крові, пролитої в боях, яскравіють вони серед золотого колосся. Мак дає дитині сон. А у віночку є символом пам’яті, вірності, молодості.

 

МАК

Красуня-квітка — маківочка я,

Гаряча, ніжна — поле прикрашаю.

Моє насіння — макова сім’я

Та тим насінням вас не пригощаю,

В нім маю силу дику й грізну я,

Звести зі світу можу й отруїти.

Та квітка очі радує моя.

          Я вам усім бажаю довго жити.

-Добре всі попрацювали, втомилися,тож давайте трішки відпочинемо

VII.Фізкультхвилинка

Продовжуємо виплітати вінок. Послухайте наступну загадку.

Сині зірочки пухнасті виглядають з жита

Мов веселі оченята. Як їх не любити? (Волошки)

(Вчитель прикріплює малюнок квітки на дошку)

-Після виконання наступного завдання ми дізнаємось про цю квітку.

VIII.Самостійна робота

-Перш ніж виконувати наступне завдання, давайте пригадаємо назви компонентів при додаванні.

-У вас на партах лежать картки. Запевніть таблиці.

(Перевірка , оцінювання.)

Ніжні квітки волошки теж цвітуть у полі. Вони сором’язливо виглядають із жита чи пшениці. А в українському віночку є символом простоти, ніжності і відданості.

ВОЛОШКА.

Чарівна сила в простоті моїй.

Кохання символ, що в серцях буяє.

І колір в мене чистий, голубий.

           Про мене і легенди дехто знає.

Загадка

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Заглядається у воду

На свою чудову вроду.(Калина)

Про калину ми дізнаємось після виконання наступного завдання

IX.Порівняння числових виразів (Диференційоване завдання)

8-3*4+2

10-6*9-6

 

3+5*7

7-2*5

10*4

5*9

-Порівняйте числові вирази. Виберіть собі посильне завдання.

(Перевірка. Оцінювання.)

-Калина являється символом України.Це лікарська рослина. Цілющі властивості мають квіти, кора, ягоди. Кажуть, що червона калина від ста хвороб лікує. А у віночку вона є символом дівочої вроди, кохання. Щастя.

КАЛИНА

Я символ краю отчого — калина!

Рослина ніжна — гарна і проста.

В мені любов і рідна Україна,

Її краса і щедрість, й доброта.

Я і сама взірець краси ще й ліки,

Допомагаю людям довго жить.

Я в Україні прижилась навіки,

           І прагну людям душу звеселить

Загадка

Біля хати, біля тину свічкою росту на волі

Володію ніжним цвітом, маю гарну долю.(Ружа)

X.Геометричний матеріал.

-Один метелик перелетів з квітки на квітку і подолав відстань 6 см. Накресліть цю відстань. А другий метелик пролетів на 3 см більше. Яка відстань другого метелика? Накресліть цей відрізок.

(Перевірка, оцінювання.)

У народі кажуть, що Ружа була гарною дівчиноюі, і як її сестри Мальва та  Півонія, лікувала людей від серцевих хвороб. Та одного разу Вітер розлютився на них і перетворив їх на квіти. Так і ростуть сестри, людей своєю красою милують. А у віночку – це символ Віри, Надії, Любові.

-Ось і сплели ми наш віночок. Але він не закінчений.Чому? Вірно, у ньому немає стрічок. Але про стрічки ми дізнаємось наступним разом.

Ми ж будемо традиції вивчати,

Щоб прихилитись до землі душею.

Свою історію повинні діти знати

          І гордо йти по світу разом з нею.

 

Традиції і звичаї народні

Ми вивчимо, щоб більше в світі знати.

Дізналися багато ми сьогодні,

          Бо хочемо знання хороші мати.

XI. Підсумок.Створення «квітки успіху»

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
5797
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку