Інтегрований урок (математика, народознавство, трудове начання, музика), з використанням народних символів, для вдосконалення обислювальних навичків учнів, розвитку логічного мислення та пам'яті.
Математика
1 клас
Тема: «Нумерація чисел 11-20.Додавання і віднімання в межах 20 на основі нумерації. Розв’язування задач»
Підготувала вчитель початкових класів
Ласа Л.М
Математика
Тема: Нумерація чисел 11-20. Додавання і віднімання у межах 20 на основі нумерації. Розв’язування задач .
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 20 без переходу через десяток, закріплювати знання нумерації, вміння розв’язувати задачі; вправляти у побудові відрізків, порівнянні виразів. Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять. Ознайомити з квітами, як символами українського віночка. Виховувати любов та пошану до своєї Батьківщини.
Обладнання:Малюнки квітів українського віночка, віночок, квіти з прикладами, метелики з цифрами, картки- таблиці, задачі- таблиці, квіткові пелюстки з кольорового паперу, диференційовані завдання, клей папір, музичні записи.
Тип уроку:Інтегрований (математика, народознавство, трудове навчання, музика.)
Хід уроку
I/ Організація класу.
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні у нас буде незвичайний урок. На уроці ми будемо вдосконалювати свої навички в обчисленні виразів в межах 20, повторимо нумерацію чисел. Виконуючи математичні завдання, ви познайомитесь з рослинами символами України, з яких ми сплетемо віночок. За правильно виконані завдання ви бедете отримувати пелюстки, за допомогою яких ви створите власну квіточку «Квітку успіху». А допомагати мені будуть дівчатка. Отже, розпочнемо.
1. Є багато країн на Землі,
В них озера, річки і долини.
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди- Батьківщина.
2. Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має,
Та гарніші завжди поміж них,
Ті, що квітнуть у рідному краї.
3.Сплетемо вінок український сьогодні
Із мальв, чорнобривців, калини,
З барвінку та жита, із м’яти, нагідок,
З жоржин, чебрецю та вербини.
4. У віночку нашім
Різнобарвні квіти
Символ України
І дарунок літа
-Послухайте історію віночка. Плести вінок – то ціла наука і дійство. Наші прабабусі знали різні секрети, Треба знати символи квітів, символи стрічок.. А починали дівчата носити віночок з трьох років.Його плела мати.Потім плели віночок на великдень. На Івана Купала, на кінець жнив, на весілля і, навіть , на похорон.
-Найпочесніше місце у вінку здавна займає деревій.
(Вчитель кріпить малюнок на дошку)
-Про його лікувальні властивості ми дізнаємось, коли виконаємо усні обчислення.
III. Усні обчислення.
1.Гра «Естафета» На дошці квіти з прикладами й метелики з відповідями.
-Посадіть метелики на квіти. (З’єднати за допомогою крейди)
(Перевірка, оцінювання- за кожну правильну відповідь діти отримують паперові пелюстки).
2. Гра «Сусіди»
Один учень виходить і показує якусь цифру. До нього повинні прибігти його «сусіди» і стати з обох боків.
( За правильну відповідь діти отримують паперову пелюстку.)
3.Гра «Лабіринт» Допоможіть зайчику дібратися до морквинки, сполучивши послідовно числа від 11 до 20.
(Цифри прикріплені на дошці.Сполучати за допомогою крейди.)( Оцінювання-паперові пелюстки.)
4. Які арифметичні заки потрібно поставити між цифрами, аби приклад був правильним.
3*1*2*3=5
2*1*4*1=6
8*2*3*2=7
9*3*2*2=10
5. Щоб метелик полетів, розклади числа на дві частини.
11= 10+*
12= 10+*
13= 10+*
14= 10+*
-Деревій є символом нескореності, тому що він є дуже невибагливим до природних умов. У природі дедевій називають кривавником, бо він зупиняє кров, Чай з деревію п’ють при розладах шлунка.
-Відгадайте загадку
Лист зелений і міцний,
Сніг для нього не страшний,
А коли весну стрічає.
Сині очі розкриває.(Барвінок.)
-Про барвінок ми дізнаємось коли виконаємо наступне завдання
IV. Математичний диктант.
Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу
Ручку я ось так тримаю
Сяду рівно, не зігнусь
Дороботи враз візьмусь.
.До 10 додати 2
.Знайти суму чисел 7 і 3
.Знайти різницю чисел 9 і 5
.17 зменшити на 7
.15 збільшити на 3
.Яке число йде за числом 19
.10 мінус 8
.Я задумала число, додала до нього 6 й одержала 10. Яке число я задумала?
(Відповіді: 12 10 4 10 18 20 2 4)
-Як називаються всі ці числа?( Парні)
(Перевірка- один учень читає вголос відповіді, всі інші перевіряють. Хто не допустив жодної помилки- отримує паперову пелюстку.)
-Барвінок до людської оселі тягнеться. Взимку з нього відвар п’ють від простуди, а влітку прикрашають ним хліб святий, плетуть весільні вінки. Бо вважають його символом життя і безсмертя людської душі.
БАРВІНОК
Барвінок — символ вічного життя,
З добра утворений — росту усюди.
Я кличу в небо, в світле майбуття,
І хочу, щоб летіли в небо люди.
Я символ стійкості і в холоди цвіту,
Під снігом навіть квітка не вгасає.
Я хочу, щоб земля була в цвіту,
Цей оберіг від зла застерігає
( Вчитель прикріплює квітку на дошку).
Відгадайте загадку
-Відгадайте, яку наступну квітку ми вплетемо у віночок?
Стоять у лузі сестрички, золотенькі очі, біленькі вії.(Ромашка.)
Про неї дізнаємось, коли виконаємо наступне завдання.
V.Розв’язання виразів.
Робота з підручником.
Завдання №4 ст.104. Коментоване письмо
(За правильні відповіді діти отримують пелюстки.)
-Ромашка наймолодша у вінку. Її вплели тоді, коли переконалися, що вона приносить не лише здоров’я, але й доброту та ніжність. Ромашку вважають символом дівочої чистоти.
РОМАШКА
Я — символ ніжності і доброти,
А ще я лікувальну силу маю.
Наприклад, дуже застудився ти,
Хворобу я від тебе проганяю.
Цвіту з весни до самих холодів,
І радую серця я очком ніжним.
По Україні де б ти не ходив,
Я — за тобою цвітом білосніжним...
(Вчитель прикріплює квітку на дошку.)
Відгадайте наступну квітку?
Яскраві диво-вогники
У травах мерехтять.
Цвіте червоним полум’ям
У полі квітка…(Мак.)
-А зараз попрацюємо над задачами
VI. Робота над задачами.
На галявині у лісі
Чотири братик мені дав.
Скільки всіх аж..(8)
Квіти в вазочку поклала:
5 волошок, 2 ромашки.
Відгадайте, хто із діток
Скільки в вазі стало квіток?(7)
З них 4 вже цвітуть.
Скільки ще не розцвіли?
Що б на це відповіли?(4)
4.Я аж 6 троянд зірвала
Дві троянди Лілі дала
Підрахуйте швидше, діти,
Скільки їх у мене стало?(4)
Складіть та розв’яжіть задачі за коротким записом.
Робота з таблицями.
(За вірні відповіді діти отримують пелюстки.)
-У полі можна зустріти червоні квіти маку. Немов крапрлини крові, пролитої в боях, яскравіють вони серед золотого колосся. Мак дає дитині сон. А у віночку є символом пам’яті, вірності, молодості.
МАК
Красуня-квітка — маківочка я,
Гаряча, ніжна — поле прикрашаю.
Моє насіння — макова сім’я
Та тим насінням вас не пригощаю,
В нім маю силу дику й грізну я,
Звести зі світу можу й отруїти.
Та квітка очі радує моя.
Я вам усім бажаю довго жити.
-Добре всі попрацювали, втомилися,тож давайте трішки відпочинемо
VII.Фізкультхвилинка
Продовжуємо виплітати вінок. Послухайте наступну загадку.
Сині зірочки пухнасті виглядають з жита
Мов веселі оченята. Як їх не любити? (Волошки)
(Вчитель прикріплює малюнок квітки на дошку)
-Після виконання наступного завдання ми дізнаємось про цю квітку.
VIII.Самостійна робота
-Перш ніж виконувати наступне завдання, давайте пригадаємо назви компонентів при додаванні.
-У вас на партах лежать картки. Запевніть таблиці.
(Перевірка , оцінювання.)
Ніжні квітки волошки теж цвітуть у полі. Вони сором’язливо виглядають із жита чи пшениці. А в українському віночку є символом простоти, ніжності і відданості.
ВОЛОШКА.
Чарівна сила в простоті моїй.
Кохання символ, що в серцях буяє.
І колір в мене чистий, голубий.
Про мене і легенди дехто знає.
Загадка
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Заглядається у воду
На свою чудову вроду.(Калина)
Про калину ми дізнаємось після виконання наступного завдання
IX.Порівняння числових виразів (Диференційоване завдання)
8-3*4+2
10-6*9-6
3+5*7
7-2*5
10*4
5*9
-Порівняйте числові вирази. Виберіть собі посильне завдання.
(Перевірка. Оцінювання.)
-Калина являється символом України.Це лікарська рослина. Цілющі властивості мають квіти, кора, ягоди. Кажуть, що червона калина від ста хвороб лікує. А у віночку вона є символом дівочої вроди, кохання. Щастя.
КАЛИНА
Я символ краю отчого — калина!
Рослина ніжна — гарна і проста.
В мені любов і рідна Україна,
Її краса і щедрість, й доброта.
Я і сама взірець краси ще й ліки,
Допомагаю людям довго жить.
Я в Україні прижилась навіки,
І прагну людям душу звеселить
Загадка
Біля хати, біля тину свічкою росту на волі
Володію ніжним цвітом, маю гарну долю.(Ружа)
X.Геометричний матеріал.
-Один метелик перелетів з квітки на квітку і подолав відстань 6 см. Накресліть цю відстань. А другий метелик пролетів на 3 см більше. Яка відстань другого метелика? Накресліть цей відрізок.
(Перевірка, оцінювання.)
У народі кажуть, що Ружа була гарною дівчиноюі, і як її сестри Мальва та Півонія, лікувала людей від серцевих хвороб. Та одного разу Вітер розлютився на них і перетворив їх на квіти. Так і ростуть сестри, людей своєю красою милують. А у віночку – це символ Віри, Надії, Любові.
-Ось і сплели ми наш віночок. Але він не закінчений.Чому? Вірно, у ньому немає стрічок. Але про стрічки ми дізнаємось наступним разом.
Ми ж будемо традиції вивчати,
Щоб прихилитись до землі душею.
Свою історію повинні діти знати
І гордо йти по світу разом з нею.
Традиції і звичаї народні
Ми вивчимо, щоб більше в світі знати.
Дізналися багато ми сьогодні,
Бо хочемо знання хороші мати.
XI. Підсумок.Створення «квітки успіху»