Урок "Нумерація чисел 11-20.Додавання і віднімання в межах 20 на основі нумерації. Розв’язування задач"

Про матеріал

Інтегрований урок (математика, народознавство, трудове начання, музика), з використанням народних символів, для вдосконалення обислювальних навичків учнів, розвитку логічного мислення та пам'яті.

Перегляд файлу

 

Математика

1 клас

Тема: «Нумерація чисел 11-20.Додавання і віднімання в межах 20 на основі нумерації. Розвязування задач»

 C:\Users\Stas\Desktop\49270586_cifry_rs.gifПідготувала вчитель         початкових класів

Ласа Л.М

Математика

Тема: Нумерація чисел 11-20. Додавання і віднімання у межах 20 на основі нумерації. Розв’язування задач .

Мета: вдосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 20 без переходу через десяток, закріплювати знання нумерації, вміння розв’язувати задачі; вправляти у побудові відрізків, порівнянні виразів. Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять. Ознайомити з квітами, як символами українського віночка. Виховувати любов та пошану до своєї Батьківщини.

Обладнання:Малюнки квітів українського віночка, віночок, квіти з прикладами, метелики з цифрами, картки- таблиці, задачі- таблиці, квіткові пелюстки з кольорового паперу, диференційовані завдання, клей папір, музичні записи.

Тип уроку:Інтегрований (математика,  народознавство, трудове навчання, музика.)

Хід уроку

  I/ Організація класу.

 Я всміхаюсь сонечку:

Здрастуй, золоте.

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся:

Зичу їм добра.

II. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні у нас буде незвичайний урок. На уроці ми будемо вдосконалювати свої навички в обчисленні виразів в межах 20, повторимо нумерацію чисел. Виконуючи математичні завдання, ви познайомитесь з рослинами символами України, з яких ми сплетемо віночок. За правильно виконані завдання ви бедете отримувати пелюстки, за допомогою яких ви створите власну квіточку «Квітку успіху». А допомагати мені будуть дівчатка. Отже, розпочнемо.

1. Є багато країн на Землі,

В них озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди- Батьківщина.

2. Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має,

Та гарніші завжди поміж них,

Ті, що квітнуть у рідному краї.

3.Сплетемо вінок український сьогодні

Із мальв, чорнобривців, калини,

З барвінку та жита, із м’яти, нагідок,

З жоржин, чебрецю та вербини.

4. У віночку нашім

 Різнобарвні квіти

Символ України

І дарунок літа

-Послухайте історію віночка. Плести вінок – то ціла наука і дійство. Наші прабабусі знали різні секрети, Треба знати символи квітів, символи стрічок.. А починали дівчата носити віночок з трьох років.Його плела мати.Потім плели віночок на великдень. На Івана Купала, на кінець жнив, на весілля і, навіть , на похорон.

-Найпочесніше місце у вінку здавна займає деревій.

(Вчитель кріпить малюнок на дошку)

-Про його лікувальні властивості ми дізнаємось, коли виконаємо усні обчислення.

III. Усні обчислення.

1.Гра «Естафета» На дошці квіти з прикладами й метелики з відповідями.

-Посадіть метелики на квіти. (З’єднати за допомогою крейди)

(Перевірка, оцінювання- за кожну правильну відповідь діти отримують паперові пелюстки).

2. Гра «Сусіди»

Один учень виходить і показує якусь цифру. До нього повинні прибігти його «сусіди» і стати з обох боків.

( За правильну відповідь діти отримують паперову пелюстку.)

3.Гра «Лабіринт»  Допоможіть зайчику дібратися до морквинки, сполучивши послідовно числа від 11 до 20.

(Цифри прикріплені на дошці.Сполучати за допомогою крейди.)( Оцінювання-паперові пелюстки.)

4. Які арифметичні заки потрібно поставити між цифрами, аби приклад був правильним.

3*1*2*3=5

2*1*4*1=6

8*2*3*2=7

9*3*2*2=10

5. Щоб метелик полетів, розклади числа на дві частини.

11= 10+*

12= 10+*

13= 10+*

14= 10+*

-Деревій є символом нескореності, тому що він є дуже невибагливим до природних умов. У природі дедевій називають кривавником, бо він зупиняє кров, Чай з деревію п’ють при розладах шлунка.

 -Відгадайте загадку

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає.

Сині очі розкриває.(Барвінок.)

-Про барвінок ми дізнаємось коли виконаємо наступне завдання

IV. Математичний диктант.

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь

Дороботи враз візьмусь.

.До 10 додати 2

.Знайти суму чисел 7 і 3

.Знайти різницю чисел 9 і 5

.17 зменшити на 7

.15 збільшити на 3

.Яке число йде за числом 19

.10 мінус 8

.Я задумала число, додала до нього 6 й одержала 10. Яке число я задумала?

(Відповіді: 12 10 4 10 18 20 2 4)

-Як називаються всі ці числа?( Парні)

(Перевірка- один учень читає вголос відповіді, всі інші перевіряють. Хто не допустив жодної помилки- отримує паперову пелюстку.)

-Барвінок до людської оселі тягнеться. Взимку з нього відвар п’ють від простуди, а влітку прикрашають ним хліб святий, плетуть весільні  вінки. Бо вважають його символом життя і безсмертя людської душі.

БАРВІНОК

Барвінок — символ вічного життя,

З добра утворений — росту усюди.

Я кличу в небо, в світле майбуття,

І хочу, щоб летіли в небо люди.

Я символ стійкості і в холоди цвіту,

Під снігом навіть квітка не вгасає.

Я хочу, щоб земля була в цвіту,

Цей оберіг від зла застерігає

( Вчитель прикріплює квітку на дошку).

Відгадайте загадку

-Відгадайте, яку наступну квітку ми вплетемо у віночок?

Стоять у лузі сестрички, золотенькі очі, біленькі вії.(Ромашка.)

Про неї дізнаємось, коли виконаємо наступне завдання.

V.Розв’язання виразів.

Робота з підручником.

Завдання №4 ст.104. Коментоване письмо

(За правильні відповіді діти отримують пелюстки.)

-Ромашка наймолодша у вінку. Її вплели тоді, коли переконалися, що вона приносить не лише здоров’я, але й доброту та ніжність. Ромашку вважають символом дівочої чистоти.

РОМАШКА

Я — символ ніжності і доброти,

А ще я лікувальну силу маю.

Наприклад, дуже застудився ти,

Хворобу я від тебе проганяю.

Цвіту з весни до самих холодів,

І радую серця я очком ніжним.

По Україні де б ти не ходив,

Я — за тобою цвітом білосніжним...

(Вчитель прикріплює квітку на дошку.)

Відгадайте наступну квітку?

Яскраві диво-вогники

У травах мерехтять.

Цвіте червоним полум’ям

У полі квітка…(Мак.)

-А зараз попрацюємо над задачами

VI. Робота над задачами.

  1.               Чотири квітки я зірвав

На галявині у лісі

Чотири братик мені дав.

Скільки всіх аж..(8)

  1.               Рано-вранці Віра встала

Квіти в вазочку поклала:

5 волошок, 2 ромашки.

Відгадайте, хто із діток

Скільки в вазі стало квіток?(7)

  1.               8 яблунь он ростуть.

З них 4 вже цвітуть.

 Скільки ще не розцвіли?

Що б на це відповіли?(4)

4.Я аж 6 троянд зірвала

Дві троянди Лілі дала

Підрахуйте швидше, діти,

Скільки їх у мене стало?(4)

Складіть та розв’яжіть задачі за коротким записом.

Робота з таблицями.

(За вірні відповіді діти отримують пелюстки.)

-У полі можна зустріти червоні квіти маку. Немов крапрлини крові, пролитої в боях, яскравіють вони серед золотого колосся. Мак дає дитині сон. А у віночку є символом пам’яті, вірності, молодості.

 

МАК

Красуня-квітка — маківочка я,

Гаряча, ніжна — поле прикрашаю.

Моє насіння — макова сім’я

Та тим насінням вас не пригощаю,

В нім маю силу дику й грізну я,

Звести зі світу можу й отруїти.

Та квітка очі радує моя.

          Я вам усім бажаю довго жити.

-Добре всі попрацювали, втомилися,тож давайте трішки відпочинемо

VII.Фізкультхвилинка

Продовжуємо виплітати вінок. Послухайте наступну загадку.

Сині зірочки пухнасті виглядають з жита

Мов веселі оченята. Як їх не любити? (Волошки)

(Вчитель прикріплює малюнок квітки на дошку)

-Після виконання наступного завдання ми дізнаємось про цю квітку.

VIII.Самостійна робота

-Перш ніж виконувати наступне завдання, давайте пригадаємо назви компонентів при додаванні.

-У вас на партах лежать картки. Запевніть таблиці.

(Перевірка , оцінювання.)

Ніжні квітки волошки теж цвітуть у полі. Вони сором’язливо виглядають із жита чи пшениці. А в українському віночку є символом простоти, ніжності і відданості.

ВОЛОШКА.

Чарівна сила в простоті моїй.

Кохання символ, що в серцях буяє.

І колір в мене чистий, голубий.

           Про мене і легенди дехто знає.

Загадка

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Заглядається у воду

На свою чудову вроду.(Калина)

Про калину ми дізнаємось після виконання наступного завдання

IX.Порівняння числових виразів (Диференційоване завдання)

8-3*4+2

10-6*9-6

 

3+5*7

7-2*5

10*4

5*9

-Порівняйте числові вирази. Виберіть собі посильне завдання.

(Перевірка. Оцінювання.)

-Калина являється символом України.Це лікарська рослина. Цілющі властивості мають квіти, кора, ягоди. Кажуть, що червона калина від ста хвороб лікує. А у віночку вона є символом дівочої вроди, кохання. Щастя.

КАЛИНА

Я символ краю отчого — калина!

Рослина ніжна — гарна і проста.

В мені любов і рідна Україна,

Її краса і щедрість, й доброта.

Я і сама взірець краси ще й ліки,

Допомагаю людям довго жить.

Я в Україні прижилась навіки,

           І прагну людям душу звеселить

Загадка

Біля хати, біля тину свічкою росту на волі

Володію ніжним цвітом, маю гарну долю.(Ружа)

X.Геометричний матеріал.

-Один метелик перелетів з квітки на квітку і подолав відстань 6 см. Накресліть цю відстань. А другий метелик пролетів на 3 см більше. Яка відстань другого метелика? Накресліть цей відрізок.

(Перевірка, оцінювання.)

У народі кажуть, що Ружа була гарною дівчиноюі, і як її сестри Мальва та  Півонія, лікувала людей від серцевих хвороб. Та одного разу Вітер розлютився на них і перетворив їх на квіти. Так і ростуть сестри, людей своєю красою милують. А у віночку – це символ Віри, Надії, Любові.

-Ось і сплели ми наш віночок. Але він не закінчений.Чому? Вірно, у ньому немає стрічок. Але про стрічки ми дізнаємось наступним разом.

Ми ж будемо традиції вивчати,

Щоб прихилитись до землі душею.

Свою історію повинні діти знати

          І гордо йти по світу разом з нею.

 

Традиції і звичаї народні

Ми вивчимо, щоб більше в світі знати.

Дізналися багато ми сьогодні,

          Бо хочемо знання хороші мати.

XI. Підсумок.Створення «квітки успіху»

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 лютого
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку