Урок математики в zoom
в 4 класі
"Нумерація шестицифрових чисел: читання і записування, визначення числа тисяч у межах 200000. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Задачі, які включають знаходження частини числа."
Підготувала вчитель: Атрасевич
Ольга Андріївна
Радивилівського ліцею №1
Радивилівської міської ради
Дубенського району
Рівненської області
2021 рік
Тема. "Нумерація шестицифрових чисел: читання і записування, визначення числа тисяч у межах 200 000. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Задачі, які включають знаходження частини числа."
Мета: Ознайомити учнів з шестицифровими числами, вчити правильно читати і записувати числа у межах 200 000, учити розкладати шестицифрові числа на розрядні доданки, закріплювати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, сприяти вихованню почуття товариства та бажання допомагати.
Цілі для учня: - я зможу читати і записувати шестицифрові числа та розкладати їх на розрядні доданки;
зможу розв`язати задачі на знаходження частини від числа.
Цілі для вчителя: - діти закріплять уміння письмового ділення на одноцифрове число;
навчаться читати і записувати шестицифрові числа, зможуть розкласти їх на розрядні доданки.
Матеріали до уроку: презентація до уроку.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (слайд 1 ) Починається урок, працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, швидко в подорож рушаймо! -- - Сьогодні урок математики буде незвичним. Це урок – подорож. Ми здійснимо мандрівку Математичним океаном. Як ви гадаєте, чи є такий океан насправді? А які океани є на земній кулі? ( Тихий океан, Атлантичний океан, Індійський океан, Північний – льодовитий океан)
- Математичний океан знаходиться в країні Математики. Щоб водити кораблі, у космос літати.
Треба добре в школі Математику вивчати .
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні я запрошую вас у подорож по океану, якого немає на карті. Ми з вами побуваємо на островах, розташованих у математичному океані. Дві стихії господарюють у математиці: числа і фігури з їх необмеженою кількістю. Задача – це завжди пошук, а прийоми розв’язання – це ерудиція, володіння знаннями. Саме вони нам будуть потрібні.
- Чи готові ви до великого плавання?.
- Щоб отримати дозвіл на подорож, перевіримо, чи правильно ви виконали домашнє завдання.
№ 244 Прочитайте вираз складений до задачі (126 . 4 – а)
Зачитайте відповідь до задачі.(54 т піску залишилося).
№245 Прочитайте найбільше число.(60 780), найменше (1850) - Молодці, всі готові до подорожі.
2. Усний рахунок -Отже, у подорож рушаймо! - Ось і наш корабель. (Слайд, чути шум моря)
- Але що ми бачимо? Хмари згустилися на небі, море штормить. Ми не можемо в таку погоду вирушити в дорогу. Це дуже небезпечно. Давайте допоможемо сонечку розігнати хмари. Для цього проведемо усний рахунок, який пропонують мешканці океану.
а) Гра " Вірю – не вірю"
1. Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні.
2. Щоб знайти половину, треба помножити на 2.
3. Клас одиниць містить розряди: одиниці, десятки, сотні.
4. Числа при діленні називаються ділене, дільник, частка.
5. Найбільшеше п’ятицифрове число 99 999.
6. Доба має 23 години.
7. 5 помножити на 10 буде 50.
8. Попереднє до числа 10 000 – 9 999.
9. Ділити на 0 не можна..
10. В 1км - 100м.
11. Щоб збільшити число у 3 рази, треба додати 3.
б) Порівняйте числа: (слайд 3)
10 100 * 10 001 11 500 * 11 050 18 006 * 18 600
в) Гра "Назви сусідів" (слайд 4)
* 62 099 * * 2 660 * * 51 009 *
- Молодці! Гарно із завданням впоралися! Сонечко яскраво світить, море заспокоїлося. Можна вирушати в дорогу.
-Ми відпливаємо .
Щоб наші очі добре працювали і не втомилися під час подорожі потренуємо їх.
Зарядка для очей.
- Подивіться, яка гарна рибка вітає нас. Давайте поспостерігаємо за її рухом.
- Щоб не забути дату подорожі, ми запишемо її в зошит. Відкрийте зошити і запишіть число, класна робота.
3. Хвилинка каліграфії. (слайд 5 )
- Ми знаходимось у водних просторах математичної каліграфії. - Сьогодні пропишемо цифру 9. - - Запишіть її один раз. - Яке число отримаємо, якщо цифру 9 записати два рази? (99) Запишіть. - Яке число отримаємо, якщо цифру 9 записати тричі? (999) Запишіть. – Якщо цифру 9 записати 4 рази? (9999) Запишіть. - Якщо цифру 9 записати 5 разів, яке число отримаємо? (99 999) - Що можете сказати про нього? ( найбільше п’ятицифрове)
- Перед вами карта нашої подорожі (слайд 6 )
Ми побуваємо на острові Мавп, відвідаємо володіння Русалоньки, відпочинемо на острові Розваг, завітаємо до бухти Восьминога, пропливемо протокою дельфінів. На нашому шляху буде чимало несподіванок та труднощів. Отже вирушаємо до першого пункту нашої подорожі.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- На курсі руху човна лежить невідомий острів. Це острів Мавп.(слайд 7 ) На ньому нас чекає вивчення нового матеріалу.
У мавпочок нині горе. Задали урок їм у школі,
Але кмітливості замало, а завдання важкуваті.
Щоб допомогти мавпочкам потрібно прочитати числа: 85 472, 40 210, 35 020, 90 909, 99 999
Що можете сказати про ці числа? ( вони п’ятицифрові)
Додайте до числа 99 999 одиницю. Яке число дістали? (100 000) (слайд 9)
Це – шестицифрове число. У нумераційній таблиці це число записується так:
Сотні тисяч |
Десятки тисяч |
Одиниці Тисяч |
Сотні
|
Десятки |
Одиниці |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
- це найменше шестицифрове число.
Якщо до числа 100 000 + 1 дістанемо 100 001
За цим числом йде число 100 002
Назвіть наступне число? ( 100 003)
Полічіть від 100 003 до 100 012
А яке буде найбільше шестицифрове число? (999 999)
Молодці! Допомогли мавпочкам утворити шестицифрове число, записати його в нумераційну таблицю. Подорожуємо далі.
Бухта Восьминога
Ми наближаємося до бухти Восьминога.( слайд 11 ) Увага! Попереду коралові рифи, наткнувшись на які, корабель може затонути. Щоб цього не сталося, кинемо якір і на човнах попрямуємо в бухту. По дорозі виконаємо завдання підручника.
3.Первинне закріплення. Робота з підручником с. 39
а) Робота з таблицею № 249 ( усно)
Учні читають «ланцюжком» утворені числа.
б) Завдання 251 (фронтально) письмово в зошитах.
Прочитайте завдання.
− Можливо, хтось із вас бажає опинитись на уявному капітанському містку біля дошки і записати подані числа цифрами. Всі інші виконують завдання самостійно в зошитах.
(Використання інтерактивної білої дошки в zoom)
Нарешті ми дістались берега. Вирушимо досліджувати острів.
На нашому шляху гори. Нам необхідно їх подолати. Для цього виконаємо завдання № 250.
в) Вправа № 250 (з коментуванням) письмово в зошитах
Розкласти на розрядні доданки:
128 345= 100 000 + 20 000 + 8 000 + 3000 + 40 + 5
144 500 = 100 000 + 40 000 + 4 000 + 500
105 307 + 100 000 + 5 000 + 300 + 7
100 008 = 100 000 + 8.
г) Вправа 252 1) колективно, 2) самостійно
Прочитайте результати обчислень: (342, 115, 205(ост.2).62(ост.7)
Добре впорались із завданнями, рушаємо далі!
- Хвилями наш корабель занесло на острів Розваг, де ми трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка.
ІV. Розвиток математичних знань. 1. Володіння Русалоньки. Складання і розв’язування задачі за поданою схемою.
Наша подорож продовжується. Ми наближаємось до володінь Русалоньки. Вона хоче перевірити вашу ерудицію і пропонує вам скласти задачу за схемою і розв’язати її. (слайд12 ) (фронтально)
- Погляньте, які тварини живуть на острові? - Складіть умову задачі за карткою.
Умова задачі.
На острові живуть 840 тварин. Слони становлять 1/7 всіх тварин, мавпи - 1/4 всіх тварин, а решта - папуги. Скільки папуг живе на острові?
– 1/7
– 1/4 840 тварин.
-?, решта.
- аналіз задачі:
3) 120 + 210 = 330 (тварин) слонів і мавп разом
4) 840 – 330 = 510 ( папуг)
Перевірте відповідь до задачі: (слайд 13 )
Молодці!
2.У полоні піратів. Робота з геометричним матеріалом -І ось ми знову на водних просторах. Тримаємо курс до протоки дельфінів.
Але несподівано на нашому шляху з’явились пірати. (слайд 14 )
Щоб подолати цю перешкоду ми повинні виконати піратські вимоги, а саме – розв’язати геометричне завдання.
3. Протока Дельфінів Логічні задачі. - Нарешті ми дісталися протоки Дельфінів. (слайд 15 ) - Наш корабель вітають ще одні мешканці океану. -Послухайте невеличке повідомлення нашого довідкового бюро. Дельфіни можуть розвивати швидкість до 50 км / год і вистрибувати з води на висоту до 5 м. Дельфіни живуть в зграях. Між собою спілкуються за допомогою свистячих звуків. Нерідко мореплавці бачать, як дельфіни рятують потопаючих плавців, виштовхуючи їх на поверхню, щоб ті не захлинулися. Дельфіни приготували нам своє випробування – пропонують вам розв’язати логічні задачі.
Задача 1. Зграя з 7 дельфінів пропливла 14 км. Скільки кілометрів пропливкожен дельфін? (по 14 км)
Задача 2. У порт пливли 3 судна, а назустріч їм 5 катерів. Скільки суден прибуло у порт? (3 судна)
Задача 3. В один кінець ставка човен доплив за 80 хв, а назад - за 1 год 20 хв. В який кінець ставка човен плив довше? (однаково) Молодці! V. Підсумок уроку - Наш корабель наближається до рідної землі.
- З якими числами ми сьогодні познайомились подорожуючи математичним океаном? -Чого навчилися? (Слайд 16 )
- Прочитай числа в такому порядку: чотирицифрове, п'ятицифрове, шестицифрове. 30 281 990 105 6840 – Пригадайте, яке завдання було цікавим? - Що найбільше запам'яталося, сподобалося? (слайд 17)
Отже, зібратися разом – це початок.
Триматися разом – це прогрес.
Працювати разом – це успіх. Я вважаю, що ми добре виконали всі завдання уроку і досягли успіху. Дуже ви були старанні, отже всі ви учні гарні, і за труд ваш на уроці вам подякувати хочу. Оцінювання дітей
VІ. Домашнє завдання ( слайд 18) Вдалині видніється рідний берег. Нас чекають вдома. Настав час для запису домашнього завдання. № 254, №256.