Урок "Нумерація шестицифрових чисел: читання і записування, визначення числа тисяч у межах 200000"

Про матеріал
Діти ознайомляться з шестицифровими числами, навчаться правильно читати і записувати числа у межах 200 000, навчаться розкладати шестицифрові числа на розрядні доданки, закріплять обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі, розвиватимуть логічне мислення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                               

                        Урок математики в zoom

                           в 4 класі

 

"Нумерація шестицифрових чисел: читання і записування, визначення числа тисяч у  межах 200000. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Задачі, які включають знаходження частини числа."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Підготувала вчитель: Атрасевич

                                                                                                       Ольга Андріївна

                                                                                     Радивилівського ліцею №1

                                                                                   Радивилівської міської ради

                                                                                       Дубенського району

                                                                                       Рівненської області  

                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

                                                        2021 рік

Тема. "Нумерація шестицифрових чисел: читання і записування, визначення числа тисяч у  межах 200 000. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Задачі, які включають знаходження частини числа."

Мета:  Ознайомити учнів з шестицифровими числами, вчити правильно читати і записувати числа у межах 200 000, учити розкладати  шестицифрові числа на розрядні доданки, закріплювати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, сприяти вихованню  почуття товариства та бажання допомагати.

Цілі для учня: - я зможу читати і записувати шестицифрові числа та розкладати їх на розрядні доданки;  

зможу розв`язати задачі на знаходження частини від числа.

Цілі для вчителя: - діти закріплять уміння письмового ділення на одноцифрове число;

навчаться  читати і записувати шестицифрові числа, зможуть розкласти їх на розрядні доданки.   

Матеріали до уроку: презентація  до уроку.                                                                              

                                                       Хід уроку

І. Організаційний момент. (слайд 1 )                                                                                  Починається  урок,  працювати час настав.                                                              Тож і ми часу не гаймо, швидко в подорож рушаймо!                                         -- - Сьогодні урок математики буде незвичним.   Це  урок – подорож.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Ми здійснимо мандрівку Математичним океаном.                                                 Як ви гадаєте, чи є такий океан насправді?                                                               А які океани є на земній кулі? ( Тихий океан, Атлантичний океан, Індійський океан, Північний – льодовитий океан)

- Математичний океан знаходиться в країні Математики.                                                           Щоб водити кораблі, у космос літати.

           Треба добре в школі  Математику вивчати .
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.   

     Сьогодні я запрошую вас у подорож по океану, якого немає на карті.                      Ми з вами побуваємо на островах, розташованих  у математичному океані. Дві стихії господарюють у математиці: числа і фігури  з їх необмеженою кількістю. Задача – це завжди пошук, а прийоми розв’язання – це ерудиція, володіння знаннями. Саме вони нам будуть потрібні.

  • Завдання нас чекають незвичайні, і виконати їх зможуть тільки дуже уважні,  старанні й дисципліновані учні. Спробуємо.
      Я думаю, що у нас все вийде. (слайд2 )                                                                                        - Під час подорожі ми  познайомимось з шестицифровими числами, навчимось читати і записувати шестицифрові числа, розкладати їх на розрядні доданки, ознайомимось із новою лічильною одиницею – мільйоном, будемо удосконалювати вміння розв’язувати задачі, які включають знаходження частини від числа.

 

  • У подорожі будь уважним, добре думай, не спіши!
    Знай, що вчитись завжди важко, легше буде у житті!
  • ІІІ. Перевірка і корекція раніше засвоєних знань.                                                                  1. Перевірка домашнього завдання

- Чи готові ви до великого плавання?.

- Щоб отримати дозвіл на подорож,  перевіримо, чи правильно ви виконали домашнє завдання.

№ 244 Прочитайте вираз складений до задачі  (126 . 4 – а)

Зачитайте відповідь до задачі.(54 т піску залишилося).

№245  Прочитайте найбільше число.(60 780), найменше (1850)                                        - Молодці, всі готові до подорожі.

2. Усний рахунок                                                                                                                   -Отже, у подорож               рушаймо!                                                                                                     - Ось і наш корабель. (Слайд,  чути шум моря)                                                                                                          

- Але що ми бачимо? Хмари згустилися на небі, море штормить. Ми не можемо в таку погоду вирушити в дорогу. Це дуже небезпечно.                               Давайте допоможемо сонечку розігнати хмари.                                                                     Для цього  проведемо усний рахунок, який пропонують мешканці океану.

а) Гра " Вірю – не  вірю"                                                                                                                           
1. Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні.
2. Щоб знайти половину, треба помножити на 2.
3. Клас одиниць містить розряди: одиниці, десятки, сотні.
4. Числа при діленні називаються ділене, дільник, частка.
5. Найбільшеше  п’ятицифрове число 99 999.
6. Доба має 23 години.
7. 5 помножити на 10 буде 50.
8. Попереднє до числа 10 000 – 9 999.
9. Ділити на 0 не можна..
10. В 1км - 100м.
11. Щоб збільшити число у 3 рази, треба додати 3.

б) Порівняйте числа:   (слайд 3)     

                                                                                                            

10 100 *  10 001            11 500 * 11 050         18 006 * 18 600

в) Гра "Назви сусідів" (слайд 4)

 

             

 

 * 62 099 *  * 2 660 *  * 51 009 *

                          

- Молодці!  Гарно із  завданням впоралися! Сонечко яскраво світить, море заспокоїлося. Можна вирушати в дорогу. 

          -Ми відпливаємо .

Щоб наші очі добре працювали і не втомилися під час подорожі потренуємо їх.

Зарядка для очей.  


- Подивіться, яка гарна рибка вітає нас. Давайте поспостерігаємо за її рухом.

- Щоб не забути дату подорожі, ми запишемо її в зошит.                                        Відкрийте зошити і запишіть число, класна робота.

 

3. Хвилинка каліграфії. (слайд 5 )

- Ми  знаходимось у водних просторах математичної каліграфії.                                                                     - Сьогодні пропишемо цифру 9.                                                                                      - - Запишіть її один раз.                                                                                                                 - Яке число отримаємо, якщо цифру 9 записати два рази?  (99) Запишіть.               - Яке число отримаємо, якщо цифру 9 записати тричі? (999) Запишіть.               – Якщо цифру 9 записати 4 рази? (9999) Запишіть.                                                         - Якщо цифру 9 записати 5 разів, яке число отримаємо? (99 999)                                                     - Що можете сказати про нього? ( найбільше п’ятицифрове)                                                                     

- Перед вами карта нашої подорожі (слайд 6 )   

 Ми побуваємо на острові Мавп, відвідаємо володіння Русалоньки, відпочинемо на острові Розваг,  завітаємо до бухти Восьминога, пропливемо протокою дельфінів.                                                                                                                           На нашому шляху  буде чимало несподіванок та труднощів.                                         Отже вирушаємо до першого пункту нашої подорожі.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

- На курсі руху човна  лежить невідомий острів. Це острів Мавп.(слайд 7 )      На ньому нас чекає вивчення нового матеріалу.  

  У мавпочок нині горе. Задали урок їм у школі,
  Але кмітливості замало, а завдання важкуваті.                                                                                           

  1. Підготовча робота.( слайд 8)   

 

                                                         

Щоб допомогти мавпочкам потрібно прочитати числа:                                            85 472,    40 210,      35 020,      90 909,       99 999

Що можете сказати про ці числа? ( вони п’ятицифрові)  

 

Додайте до числа 99 999 одиницю. Яке число дістали? (100 000) (слайд 9)

 

  1. Пояснення нового матеріалу (слайд 10)

Це – шестицифрове число. У нумераційній таблиці це число записується так:

 

Сотні тисяч

Десятки тисяч

Одиниці

Тисяч

Сотні

 

Десятки

Одиниці

1

0

0

0

0

0

 

- це найменше шестицифрове число.

Якщо до числа 100 000 + 1 дістанемо 100 001

За цим числом йде число 100 002

Назвіть наступне число? ( 100 003)

Полічіть від 100 003 до 100 012

А яке буде найбільше шестицифрове число? (999 999)

Молодці! Допомогли мавпочкам утворити шестицифрове число, записати його в нумераційну таблицю. Подорожуємо далі.

Бухта Восьминога

Ми наближаємося  до бухти Восьминога.( слайд 11 )                                          Увага!  Попереду коралові рифи, наткнувшись на які, корабель може затонути. Щоб цього не сталося,  кинемо якір і на човнах попрямуємо в бухту. По дорозі виконаємо завдання підручника.

3.Первинне закріплення. Робота з підручником с. 39

а) Робота з таблицею № 249 ( усно)

Учні читають «ланцюжком» утворені числа.

        б) Завдання 251 (фронтально) письмово в зошитах.

Прочитайте завдання.

 − Можливо, хтось із вас бажає опинитись на уявному капітанському містку біля              дошки              і              записати              подані              числа                            цифрами.                                                                 Всі інші виконують завдання самостійно в зошитах.

(Використання інтерактивної білої дошки в zoom)

  • Прочитайте записані числа.
  • Назвіть найбільше  (199 990), найменше (100 020)
  1. 753, 130 072,  13 072, 100 020, 199 990 ( учень пише на білій дошці).

 

Нарешті ми дістались берега. Вирушимо досліджувати острів.

На нашому шляху гори. Нам необхідно їх подолати. Для цього  виконаємо завдання № 250.

 

   в) Вправа  № 250 (з коментуванням) письмово в зошитах

            Розкласти на розрядні доданки:

128 345= 100 000 + 20 000 + 8 000 + 3000 + 40 + 5

144 500 = 100 000 + 40 000 + 4 000 + 500

105 307 + 100 000 + 5 000 + 300 + 7

100 008  = 100 000 + 8.

       г) Вправа 252 1) колективно, 2) самостійно

Прочитайте результати обчислень:  (342, 115, 205(ост.2).62(ост.7)

Добре впорались із завданнями, рушаємо далі!

- Хвилями наш корабель занесло на острів  Розваг, де ми трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка.

ІV. Розвиток математичних знань.                                                                                    1. Володіння Русалоньки.                                                                                   Складання і розв’язування задачі за поданою схемою.                                                                                

Наша подорож продовжується. Ми наближаємось до володінь Русалоньки. Вона  хоче перевірити вашу ерудицію  і пропонує вам скласти задачу за схемою і розв’язати її.   (слайд12 ) (фронтально)  

                                                    

- Погляньте, які тварини живуть на острові?                                                          - Складіть умову задачі за карткою.

Умова задачі.

На острові живуть 840 тварин. Слони становлять  1/7 всіх тварин, мавпи -  1/4 всіх тварин, а решта  - папуги. Скільки папуг живе на острові?
 

http://www.stihi.ru/pics/2010/12/24/4285.jpg – 1/7   

 

http://cs622926.vk.me/v622926991/2fb8e/JvKq7h3owj4.jpg – 1/4                                         840 тварин.

 

http://us.123rf.com/450wm/alexbannykh/alexbannykh0709/alexbannykh070900134/1613917-parrot.jpg -?, решта.

 

- аналіз задачі:

  • Яке питання в задачі? (скільки папуг живе на острові?)
  • Чи можемо відповісти на питання задачі одразу? (ні)
  • Чому ні? (невідома кількість слонів  і мавп )
  • Що говориться в задачі про кількість слонів? (1\7 всіх тварин )
  • Що говориться в задачі про кількість мавп? (1\4 всіх тварин)
  • Що означає число 840? (загальна кількість тварин)
  • Як знайти частину числа?(щоб знайти частину від числа, треба число поділити на його частину)
  • Знайдемо скільки слонів живе на острові: 1) 840: 7 =120 ( слонів)
  • Знайдемо скільки мавп на острові: 2) 840: 4 = 210 ( мавп)
  • Як знайти кількість папуг? (знайти решту від суми сонів і мавп)

3) 120 + 210 = 330 (тварин) слонів і мавп разом

4) 840 – 330 = 510 ( папуг)

Перевірте відповідь до задачі:  (слайд 13 )

Молодці!

2.У полоні піратів. Робота з геометричним матеріалом                                                                                                                                                                                          -І ось ми знову на водних просторах. Тримаємо курс до протоки дельфінів.

Але несподівано на нашому шляху з’явились пірати. (слайд 14 )

 

Щоб подолати цю перешкоду ми повинні виконати піратські вимоги, а саме – розв’язати геометричне завдання. 

  • Викупом є задача: Я хочу, щоб ви мені наклали повну коробку піастрів. Але для цього треба знайти розміри моєї коробки.
  •  Відомо, що її довжина 45 см, а ширина  - 30 см.   Знайди периметр коробки.     ( 45 + 30) х 2 =150 см                                                         Шлях вільний! Ура! ( слайд )

3. Протока Дельфінів   Логічні задачі.                                                                                               -  Нарешті ми дісталися протоки Дельфінів. (слайд 15 )                                                 - Наш корабель вітають ще одні мешканці океану.                                                           -Послухайте невеличке повідомлення нашого довідкового бюро.                         Дельфіни  можуть розвивати швидкість до 50 км / год і вистрибувати з води на висоту до 5 м. Дельфіни живуть в зграях. Між собою спілкуються за допомогою свистячих звуків. Нерідко мореплавці бачать, як дельфіни рятують потопаючих плавців, виштовхуючи їх на поверхню, щоб ті не захлинулися.                                                                                                                                                               Дельфіни приготували нам своє випробування – пропонують вам розв’язати логічні задачі.

Задача 1. Зграя з 7 дельфінів пропливла 14 км. Скільки кілометрів пропливкожен дельфін?      (по 14 км)

Задача 2. У порт пливли 3 судна, а назустріч їм 5 катерів. Скільки суден прибуло у порт?  (3 судна)

Задача 3. В один кінець ставка човен доплив за 80 хв, а назад - за 1 год 20 хв. В який кінець ставка човен плив довше? (однаково)                                           Молодці!                                                                                                                           V. Підсумок уроку     - Наш корабель наближається до  рідної землі.
- З якими числами ми сьогодні познайомились подорожуючи математичним океаном?   -Чого навчилися?                                                                                                                               (Слайд 16 )    

                                                                                                                                  

- Прочитай числа в такому порядку: чотирицифрове, п'ятицифрове, шестицифрове.          30 281            990 105             6840                                                         – Пригадайте, яке завдання було цікавим?                                                                                                                                                                                  - Що найбільше запам'яталося, сподобалося?         (слайд  17)                                           

                           Отже, зібратися разом – це початок.
                     Триматися разом – це прогрес.
                      Працювати разом – це успіх.                                                             Я вважаю, що ми  добре виконали всі завдання уроку і досягли успіху.                     Дуже ви були старанні, отже всі ви учні гарні, і за труд ваш на уроці вам подякувати хочу.     Оцінювання              дітей                                                                                       
VІ. Домашнє завдання  ( слайд 18)                                                                                                             Вдалині видніється рідний берег. Нас чекають вдома. Настав час для запису домашнього завдання. № 254, №256.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
16 лютого
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку