Урок "Нумерація шестицифрових чисел у межах 200000"

Про матеріал
Ознайомити учнів з утворенням, читанням і записом шестицифрових чисел у межах 200000; формувати уміння розкладати їх на розрядні доданки; повторити письмове ділення на одноцифрове число; закріплювати уміння розв’язувати задачі, які включають знаходження частин числа; розвивати мислення, зв’язне математичне мовлення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Тема: Нумерація шестицифрових чисел у межах 200000. Повторення   письмового ділення на одноцифрове число. Розв’язування задач.

 

Мета: ознайомити учнів з утворенням, читанням і записом шестицифрових   чисел у межах 200000; формувати уміння розкладати їх на розрядні доданки; повторити письмове ділення на одноцифрове число; закріплювати уміння розв’язувати задачі, які включають знаходження частин числа; розвивати мислення, зв’язне математичне мовлення; виховувати інтерес до вивчення математики.

 

Обладнання: нумераційна таблиця, підручник.

 

Хід уроку:     I. Організаційний момент:

 

                          Не гаймо часу, поспішаймо,

                          урок скоріш розпочинаймо!

 

II. Актуалізація опорних знань:

 

  1. Перевірка домашнього завдання: № 241:            I - 355

                                                                                874      II - ?, на 89 <

      III - ?

 

  1. 355 – 89 = 266 – II число;
  2. 355+266=621 – I і II число разом;
  3. 874-621=253 – III число

Відповідь: III число дорівнює 253

 

  1. Робота в зошитах:

а)  Записуємо число, класна робота.

б) Каліграфічна хвилинка: - назвіть число, в якому:

             8 тисяч 7 сотень 3 десятки 5 одиниць;

- пропишіть красиво цифри 8 7 3 5          (аналіз числа);

- скільки всього одиниць? десятків? сотень? тисяч?

- назвіть «сусідів» цього числа;

- розкладіть це число на розрядні доданки:     8.735=8.000+700+30+5

 

в) Математичний диктант:      запишіть числа цифрами:

 

       85.472                 40.210                 35.020                 90.009                 99.999

                                                                                                      (взаємоперевірка)

 

  • Розташуйте ці числа від найменшого до найбільшого.
  • Скільки всього одиниць в числі 85.472?
  • Скільки всього десятків?
  • Скільки всього сотень?
  • Скільки всього тисяч?

 

 

 

III. Вивчення нового матеріалу:

 

1. Пояснення нового матеріалу:

 

    Із чисел математичного диктанту назвіть найбільше п’ятицифрове число. (99.999). Додамо до нього 1.

- Яке число утворилося? (100.000).  Це перше найменше шестицифрове число.

 

Сьогодні ми почнемо вивчати шестицифрові числа.

 

У нумераційній таблиці це число записується так:

 

сотні тисяч

десятки тисяч

одиниці тисяч

сотні

десятки

одиниці

1

0

0

0

0

0

 

  • Що означає цифра 1 у числі 100.000?      (1 сотню тисяч)

 

Якщо до 100.000 + 1 дістанемо 100.001, за ним іде число 100.002, 100.003 і т.д.

Спробуйте порахувати від     100.003 до 100.012

                                                  100.189 до 100.200.

 

2. Робота з підручником:  с.39 № 249:

  • Прочитайте числа в таблиці.
  • Що нового бачите в цій таблиці?

    (з’явився ще один, шостий розряд – сотні тисяч)

 

• №250:   розкладіть на розрядні доданки числа:

 

128.345 = 100.000+20.000+8.000+300+40+5

144.500 = 100.000+40.000+4.000+500

105.307 = 100.000+5.000+300+7

100.008 = 100.000+8

 

• №251(1): Запишіть числа цифрами:

 

  125.753          130.072          13.072         100.020          199.990

 

* Фізкультхвилинка:       Раз, два, три, чотири

                                          Три, чотири, раз, два

 Розболілась голова!

 Треба трішки відпочити, щоб

 нового ще навчитись.

 Підтягнулися, присіли,

 Пострибали, знову сіли!

 Вийшла пауза мала -

 До роботи нам пора!

 

 

Сьогодні ми повторимо письмове ділення трицифрових чисел на одноцифрове число:   № 252(2) -  з коментуванням біля дошки.

 

 

 

 

• Робота над задачею №253:      Було – 864 дерева

                                                      Груші – 1/4 від

                                                      Яблука – 1/3 від

                                                      Сливи - ?, решта

  • Скільки груш у саду?
  • Скільки яблунь у саду?
  • Скільки груш і яблунь разом?
  • Скільки слив у саду?

 

  1. 864 : 4  1=216(дерев) – груш;
  2. 864 : 3  1=288(дерев) – яблунь;
  3. 216 + 288=504(дерев) – разом груш і яблунь;
  4. 864 – 504=360(дерев) – слив

     Відповідь: 360 слив було у саду.

 

IV. Домашнє завдання: с. 40 №254, №256, повторити таблиці.

 

V. Підсумок уроку:  - Що нового дізналися на уроці?

                                   - прочитайте числа, записані на дошці:  113.046       20.504

                                   - які це числа?

                                   - скількома цифрами записуються шестизначні числа?

                                   - що вам найбільше сподобалося на уроці?

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку