Урок "Обчислення площі прямокутника. Практичне виведення формули."

Про матеріал
Урок "Обчислення площі прямокутника. Практичне виведення формули", 9 клас. Для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (F70).
Перегляд файлу

Тема уроку. Обчислення площі прямокутника. Практичне виведення формули

Мета уроку:

  • формування предметних компетентностей: ознайомити з формулою для обчислення площі прямокутника; вчити практично обчислювати площу прямокутника; сформувати вміння розв’язувати задачі на обчислення площі прямокутника; закріпити знання мір площі та їх співвідношення;
  • формування ключових компетентностей: розвивати розумову і практичну діяльність учнів; формувати вміння самостійно використовувати формулу площі прямокутника, вміння працювати за зразком та аналогією;
  • розвивати елементи логічного мислення, коригувати мисленеві процеси, обчислення, вимірювання, відповіді; виховувати наполегливість у здобутті та застосуванні знань.

Тип уроку: формування нових знань.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, підручник, лінійка, олівець, картки із завданнями, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання.

2. Перевірка потрібних  приладів та матеріалів до уроку.

3. Побажання.

ІІ. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку

Девіз уроку: «Розум полягає не лише у знанні, а й в умінні застосовувати ці знання на ділі» / Аристотель/.

Поясніть цей вислів.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

с.101, №333. І в. – 1-3 ст.; ІІ в. – 1-2 ст.

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Запитання для перевірки знань
  •          Що називають площею?
  •          Якою буквою позначають площу?
  •          Які ви знаєте одиниці площі?
  •          Що означає 1 см2?
  •          Скільки в 1м2 мм2, см2, дм2?
  •          Якими одиницями вимірюють міри земельних площ?
  •          Скільки ар у 1га?
  1. Завдання для перевірки знань

І варіант – тестові завдання  (індивідуальна робота)

  1.     500 см2 =

а) 5 м2,                  б) 5000мм2,                  в) 5дм2;

   2)  250 мм2 =

        а) 25 см2,              б) 2см250мм2,               в) 2дм2 5см2;

   3)  3 000 дм2 =

        а) 30 а,                 б) 3 га,                           в) 30 м2;

     4) 2 700 м2 =

        а) 27 а,                б) 2 га 7 а,                    в) 270 а;

   5) 648 а =

       а) 6 480 м2,         б) 6 га 48 а,                   в) 64 га 8 а.

ІІ варіант – «математичне доміно» ( робота в парах)

0 / 200 мм2           2 см2/450 см2             4 дм2 50 см2 / 340 дм2

3 м2 40 дм2 / 600 м2          6 а / 280 а          2 га 80 а / 0.

V. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Створення проблемної ситуації.

  •          Скажіть, будь ласка, а чи вистачить великої банки фарби, розрахованої для фарбування 30 м2 поверхні, щоб пофарбувати підлогу в класі?
  •          А чи знаєте ви як обчислити площу класу?
  •          Форму якої геометричної фігури має підлога?
  •          Навіщо потрібні вміння обчислювати площу?

Отже, сьогодні на уроці ви ознайомитеся з формулою для обчислення площі прямокутника, вчитиметеся практично обчислювати площу прямокутника. (пригадати девіз уроку)

 

VІ. Формування нових знань

 

  1. Практичне виведення формули площі прямокутника.

 

Накресліть у зошиті прямокутник довжиною 8 см, шириною 4 см. Розділіть його на квадратні сантиметри. Порахуйте, скільки квадратних сантиметрів має прямокутник?

Отже, прямокутник має площу 32 см2.

Поясніть, хто як рахував квадратні сантиметри?

Потрібно було порахувати кількість квадратів у рядку (8) і помножити на кількість рядків (4). І отримаємо 32 см2.

 

  1. Ознайомлення з формулою площі прямокутника.

 

Існує формула для обчислення площі прямокутника: S = a х b ( де а – довжина прямокутника, b – ширина, S – площа прямокутника).

Знаючи формулу можна  швидко обчислити  площу даного прямокутника:

S = 8 см2 х 4 = 32 см2.

 

  1. Робота з підручником. (с.102)

 

Тепер, знаючи формулу для обчислення площі прямокутника, можемо дізнатися площу класу. Але що спочатку потрібно зробити? (виміряти довжину і ширину класу).

 

  1. Робота над задачею. (фронтальна робота)

 

Дано:

а = 5 м

b = 5 м 8 дм

S - ?

Розв’язання

( Щоб виконати множення, потрібно більші міри роздробити у менші.)

а = 5 м = 50дм 

b = 5 м 8 дм = 58 дм

S = а х b = 50 дм2 х 58 = 2900 дм2 = 29 м2

   х 58

       50      

   2900

Відповідь: площа класу 29 квадратних метрів.

 

Чи ж вистачить банки фарби, щоб пофарбувати підлогу? (так)

 

Фізкультхвилинка

 

VІІ. Застосування знань

 

Практична робота ( пригадати девіз уроку)

Робота у групах

1-ша група – обчислити площу екрану.

2-га група – обчислити площу кришки стола.

(звернути увагу на одиниці вимірювання)

 

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

 

  •          Яка тема уроку?
  •          Назвіть формулу для обчислення площі прямокутника.
  •          Назвіть одиниці вимірювання площі та їх співвідношення.

Вправа «Мікрофон»

  •          Що нового ви дізналися на уроці?
  •          Які види робіт вам сподобалися?
  •          У чому виникли труднощі?

 

ІХ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

 

С. 102, №336.

І в. – 1-3); ІІ в. – 1-2). (знайти площу прямокутників за формулою)

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 листопада
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку