Урок "Обчислення виразів на сумісні дії"

Про матеріал

Закріплювати знання і навички обчислювати виразів на сумісні дії, вправляти у виконанні дій над іменованими числами, поянити правило знаходження швидкості, відстані, часу руху; розвивати логічне мислення; виховувати бажання вивчати математику.

Перегляд файлу

Тема. Обчислення прикладів на сумісні дії. Задачі на рух.

Мета. Закріплювати знання і навички обчислювати виразів на сумісні дії, вправляти у виконанні дій над іменованими числами, поянити правило знаходження швидкості, відстані, часу руху; розвивати логічне мислення; виховувати бажання вивчати математику.

 

Хід уроку

1. Контроль, корекція і закріплення знань.

1.1 Повідомлення теми уроку.

«Розсипанка»

Девіз уроку: мислити, діяти, сперечатися, сміятися, активно, доказово. бігати, гратися,   оперативно.

 

-Чого ви чекаєте від уроку?

- Чи виконали домашнє завдання?

- Записати  до задачі вираз на дошці.

                                  (  Додаткове завдання учневі біля дошки)-.

- Результати 1 і 2 виразів зменшити на 640.

- Всі вирази перевірити від найменшого до найбільшого.

Математична розминка

1. Знак чи символ для позначення числа. (Цифра)

2. На 3-х дубах по 6 яблук. Скільки всього росло яблук? (0)

3. В якому місяці є 28 число? ( У кожному)

4.

Каліграфічна хвилинка (по варіантах)

Чарівна таблиця ( на дошці)

92      79        90      59

71      67

53      85

32      73

47      75

37      25

Утворити із перших 3 двоцифрових чисел одне шестицифрове  число.

 

В – 1   929071

 

В – 2   795967

 

  • Скільки всього десятків містить ваше число?
  • Запишіть ваше число у вигляді суми розрядних доданків.
    ( Взаємоперевірка ) 
  •  

Математична стежинка

 

45+6*7                       - Назвіть вираз,де дія +виконується другою. 45+6*7                       

82*(28:4-7)+7           - Назвіть вираз,де дія - виконується другою.   100-36:9                            

9*7-45:9                   - Назвіть вираз,де дія +виконується останньою. 82*(28:4-7)+7           

100-36:9                   - У якому виразі перша і остання дія -? 34-2*(16-6)                        

34-2*(16-6)                        - Який вираз не назвали жодного разу?запишіть у зошити і 

                                          обчисліть самостійно. 9*7-45:9     

 

2. Розвиток математичних знань.

2.1  Робота з підручником

       № 611

- Прочитайте самостійно задачу.

- Скільки є виразів? (2).  Записати вирази по варіантах.

 

2.2 – Час приступити до наступного завдання. Тобто  час рухатися.

      № 622

На дошці малюнок

  • Чи можна зразу відповісти на запитання?
  •  

3. Геометрична розминка

 (Різні кольори ниток 3).

Що ви побачили?

4. Робота в групах.

 (Геометричний матеріал).

 

5. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.  Стан природи і настрій людини в поезії Лесі Українки. Л. Українка «Вечірня  година», «Давня весна», « Вже сонечко в море сіда…»

 

Мета. Розширити знання учнів про життя і творчість Лесі Українки; формувати навички виразного читання, вміння відчувати емоційний зміст поезії, зв*язно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас учнів; викликати захоплення великою силою поетеси.

 

Хід уроку

1. Розминка «Дихальні вправи»

   1, 2, 3 – набрати повітря

   4, 5, 6 – здуваємо повітря

 

   «Зорові вправи»  - «Прямокутник»

   (Водимо указкою по дошці, звужуємо поле зору).

    « Катаємоссь з гірки»

 

2. « Буквенний лабіринт»

                                                                                               Н           

          Л                           У               Р                  Ї                                   А 

Е                С                                           А                              К 

         Я                                      К

 

3. Розповідь дітей про Л. Українку

    (Дитинство, життєвий і творчий шлях).

 

     Робота в групах

 

4. Читання текстів дітьми у групах  на картках про Л. Українку

5. Робота над віршем « Вечірня година»

  а) Читання вірша вчителем

- Які асоціації виникли при читанні?

6. Робота з картками –блискавками. Словникова робота.

Місяць, горе, місяченько, тихо, тих, лихо, тихенько.

  • Яке із запам*ятовуваних слів означає «найближче до Землі небесне тіло, її супутник»?
  • Яке було спільнокореневе до нього слово? (прикріплюється на дошці)

      -    Які були слова -  синоніми  у вірші? Доберіть ще синоніми.

-    Яке слово римується з «лихо»? Яке спільнокореневе слово до нього запам*ятали?

-    Яке слово залишилося? Чому воно не є спільнокореневим до «тихо»?

   7. Мовчазне читання учнями вірша

- Яку частину землі описує поетеса? Чому?

- Які картини природи описано  у вірші?

- Якими словами Л. Українка передає свій настрій?

 

      Робота в групах

1 група (виписати слова у зменшувано – пестливій формі).

2 група (виписати порівняння).

3 група (слова, вжиті в переносному значенні).

 

8. Фізкультхвилинка

          Щоб продовжити урок

           Із –за партмерщій на крок

          Стали рівно як дуби

          Потім мизнайшли гриби

          Стали струнко як смереки

          Потягнулися далеко

          Як берези захитались

          Радо всім заусміхались.

         А тепер присіли – встали

         Втому нашу геть прогнали!

9. Складання партитури

а) Читання по два рядки

- Яке найголовніше слово? (Сонце, місяць, зорі, усе, горе)

 

б) Друга строфа (коментовано)

в) Третя – четверта (самостійно)

г) Читання вірша за партитурою ( хором)

 

10. Заучування вірша за асоціацією  (За допомогою чернеток)

                      (колективно)

11. Читання «буксиром» - друга строфа;

           1дитина – всі учні

  • Яка головна думка вірша? ( Передати красу Волині)

12. Декламування віршів Л. Українки

    « Мамо, іде вже зима!», « Лісова пісня...», «До мого фортепіано»

13. Інсценізація казки про метеликів

      Пісня « Літо краснеє минуло»

«Давня весна»

1. Читання мовчки-

- Хто головний герой- вірша?

Знайдіть у перших дв-ох строфах рядки, в яких про весну говориться як про живу істоту. Які із синонімі-в можна вжити у вірші?

- Яким спочатку був настрій у дівчинки?

 - Чому вона була дуже сумна?

-  Який дарунок принесла весна поетесі?

- Як потім змінився настрій у дівчинки? Чим це було викликано?

- З яких рядків видно, що незважаючи на хворобу, героїня сильна, мужня. З любов*ю ставиться до природи?

- Поясніть, як ви розум-ієте  вислови: «промінням грала,сипала квітки», «співало все,сміялося, бриніло».

« Вже сонечко в море сіда…»

1. Читання напівголосно.

- Що описує поетеса у вірші? Як у тексті сказано про воду? Хвилі? Що це за «червонії іскри» миготіли на воді?

- Якими словами змальовано барви заходу сонця на морі?

- Які слова  в переносно-му значенні вжито у вірші?

Знайдіть порівняння. З якою метою їх вжито?

- З яким почуттям треба читати вірш?

2. Виразне читання вірша

 

14. Підсумок уроку

 

                      Видатні поети ніколи не залишають нас.

                                                  Вони відходять у безсмертя.

                                                  Не стерлась райдужна сторінка,

                                                  Не вмерла пісня лісова,

                                                  Безсмертна . Л. Українка

                                                  Була і є повік жива. (Олена Журлива)

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.  З історії міста Києва Н. Забіли « Старовинне місто».

Мета. Ознайомити з історією виникнення і розвитку Києва, розширити уявлення про історичне минуле; удосконалювати читацькі навички; розвивати пізнавальні інтереси учнів  розвивати зв*язне мовлення; виховувати інтерес до історії рідного краю, бажання її вивчати.

 

Хід уроку

На дошці :        План

1. Київ –мати міст руських;

2. Легенди про заснування міста;

3. Знахідки старовинні;

4. Історія Хрещатика;

5. Як жили люди у стародавні часи;

6. Вороги киян – степові кочівники;

7. Роль князів у розбудові міста;

8. Назви зминулого у сучасному Києві;

 

1. Повідомлення теми і мети уроку

На дошці : вірш Р. Купчинського « Серце України»

... серце України

і найстарше місто в світі.

Хоч пройшов усякі зміни,

Гарний і взимі, і вліті.

Там церкви золотобанні,

А в них дзвони сріблом куті,

Як задзвенять на світанні ,

То на всю Вкраїну чути.                 ( Р. Купчинський)

  • Про яке місто писав поет?
  • Чому ви думаєте, що це Київ?
  • Як можна назвати по –іншому це місто?  
  • Чому Київ називають древнім?  

 

2. Довідкове бюро

(читання синонімів)

 

3. Перевірка  домашнього завдання ( прес – конференція)

Журналіст:  - Як засноване місто Київ?

Відповідь: Легенда про Київ

 

Журналіст: - Які були найвизначніші князі? Чим вони прославилися?

Відповідь:

 

Журналіст: - Яким Київ є сьогодні?

Відповідь:

 

4. Розповідь – доповнення вчителя про що будуть вивчати на уроці.

- Перегляньте мовчки план на дошці. І в підручнику відмітьте олівцем місця, які відповідають кожному пункту плану.

5. Виразне читання 1-ї частини

-Чому Київ називають « Мати міст руських»?

- Хто був засновником Києва?

6. Підхоплююче читання 2-ї частини

- Що колись було на місці, де зараз знаходиться місто?

- Як потрапили сюди троє братів?

- Які дані доводять, що на місці Києва жили люди ще до Кия, Щека і Хорива?

 

7. Словникова робота ( З*єднати стрілками)

На дошці :       

УЗВІЗ

1.Частина моря чи річки, зручна для стояння судон;  

 

                    ГАВАНЬ      2. Вулиця, дорога, що мають крутий підйом;

                                           3. Головна чи велика церква міста;

                                           4. Зовсім, остаточно, без залишку.

СОБОР

УЩЕНТ

8. Мовчазне читання і підготовка до переказування

-

9. Підготовка до вибіркового читання

- Де знаходиться головна частина міста?

- Як спускалися люди з цієї гори?

                        (фонікулер – демонстрація)

10. Читання 5-ї частини за лідером

      Переказування від 1-ї особи – «Я» (підготовка 30 сек. до переказу)

 

1-1. Читання скоромовкою напівголосно.

      Діти ставлять запитання один одному

 

12. Конкуірс на найкраще читання 6-ї частини

      Читає декілька учнів

 

13. Переглянути очима до кінця 7-му частину, де з*являться нові слова

      СОБОР    УЩЕНТ

-    Які  назви з минулого зберіг сучасний Київ? (Гончарна, Хрещатик)

  • Яка головна думка цього тексту?
  • Зак-інчіть речення: «Я вивчаю історію для того, щоб...»

14. Гра «Хто читає швидше?»

      - Скільки вулиць згадується у тексті? (4)А річок? (3)

      - Знайдіть і прочитайте абзаци, у яких є речення: «Багато чого можна дізнатися з розкопок»,  «Це головна вулиця нашого міста»,  «Чий град?»,  «Вони теж жили на Подолі».

 

15. Підсумок уроку

Відеоролик про Київ

 

16. Домашнє завдання

    Описати своє місто, яке б ви побудували.

 

doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку