Урок "Образ Василька в оповіданні «Вітрогон». Внутрішній світ хлопчика, спрямованість його інтересів, формування характеру."

Про матеріал
Матеріал підготували Чифурко І.Є., Маслюк Г.І. Це другий урок з вивчення творчості І.Нечуя-Левицького. Урок містить вправи на розвиток аналітичного і критичного мислення. Візуалізація матеріалу щодо характеристики головного героя допоможе учням краще засвоїти матеріал.
Перегляд файлу

Урок розроблено

Чифурко Іриною Євгенівною, вчителькою української мови і літератури Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №4

Маслюк Галиною Іванівною, вчителькою української мови і літератури Чернівецької гімназії №3

 

Тема: Образ Василька в оповіданні «Вітрогон». Внутрішній світ хлопчика, спрямованість його інтересів, формування характеру.

Очікувані результати: учень/учениця

  •              читає художні твори про дивовижний світ дитинства;
  •              відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення;
  •              унаочнює та візуалізує почуте повідомлення, використовуючи різні засоби для відтворення змісту, структурування інформації;
  •              виявляє взаємозв’язок змісту твору із власними потребами для особистісного розвитку;
  •              характеризує порушені в оповіданні проблеми формування характеру і світогляду героїв, старшими людьми та навколишнім світом;
  •              формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу характеру героя;
  •              характеризує емоційний стан персонажа, його поведінку та вчинки, виявляючи толерантність;
  •              проводить паралелі між образами, ситуаціями і власним життєвим досвідом для формування базових морально-етичних норм;
  •              висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених людей, подій, ситуацій, явищ;
  •              ефективно використовує інформаційні ресурси;
  •              представляє текст прочитаних художніх творів, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; створює власний медійний продукт.

Види навчальної діяльності: рольова гра «Я - вітер», тести в Google-form, вправа «Очікування», гра «По хмарках за Вітрогоном», вправа «Дерево рішень», руханка, акровірш, цитатний батл, вправа «Діаманта», реклама твору, «Таблиця де Боно».

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна дошка, листочки і хмарки, вирізані з паперу, схема до вправи «Дерево рішень», електронні покликання на рольову гру та руханку, пам’ятка «Діаманта», «Таблиця де Боно».

Урок формує такі компетентності:

  •              вільне володіння державною мовою;
  •              математична;
  •              компетентності в галузі природничих наук, технологій;
  •              інноваційність;
  •              інформаційно-комунікаційна компетентність;
  •              навчання впродовж життя;
  •              громадянські та соціальні компетентності;
  •              культурна;
  •              підприємливість і фінансова грамотність.

Наскрізні вміння:

  •              читання з розумінням;
  •              уміння висловлювати власну думку;
  •              критично та системно мислити;
  •              здатність логічно обґрунтовувати позицію;
  •              діяти творчо, ініціативно;
  •              вміння конструктивно керувати емоціями;
  •              вміння оцінювати ризики та приймати рішення;
  •              вміти розв'язувати проблеми;
  •              здатність співпрацювати з іншими людьми.

 

Мені здається, що одна з найбільших удач

у житті людини – щасливе дитинство.

Агата Крісті

Дитинство — це коли ти можеш здійснювати непростимі помилки і сподіватися, що будеш прощений.

Роберт Дауні-молодший

 

Перебіг уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

1. Рольова гра «Я вітер».

Діти уявляють себе вітром, легким, приємним, спокійним, мрійливим. Таким чином учні налаштовуються на роботу. Звучить музика. Електронне покликання: https://www.youtube.com/watch?v=-Q1x4FxDcPo&t=23s.

II. Актуалізація суб’єктивного досвіду учнів.

1. Вправа «Карта сюжету».

Діти презентують свої візуалізовані сюжети оповідання «Вітрогон».

2. Тести в Google-form.

За електронним доступом:

https://docs.google.com/forms/d/1olnzHD1tR3RsePjhLotRW6RsYbDELJZ5l24giq8VMfk/edit

 

ІІІ. Оголошення теми уроку. Цілевизначення і планування.

1. Оголошення теми уроку.

2. Учитель звертає увагу на епіграф уроку.

3. Цілевизначення і планування.

Вправа «Очікування».

Наш вітерець позбирав листочки, і діти-вітерці на листочках записують свої очікування від уроку.

Сказка о листочке

IV. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Слово вчителя про письменника.

2. Пригодницька гра «По хмарках за Вітрогоном».

У хмарки записати пригоди, які траплялися з Васильком, і розкласти по порядку за змістом твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Бесіда за грою.

  •              Які пригоди Василька сформували його характер?
  •              Що впливало на внутрішній світ хлопчика?
  •              Які вчинки говорять про життєві інтереси героя?
  •              Що говорить про допитливість хлопчика?

4. Робота в парах. «Дерево рішень».

На окремих аркушах паперу подана схема до вправи «Дерево рішень».

Заповнити схему, аргументуючи свою відповідь однокласнику.

 

5. Руханка

Діти знову уявляють себе вітром, але вже сильним, рвучким, руйнівним. Таким чином учні виконують певні вправи під музику https://www.youtube.com/watch?v=RutSCi91rOY

6. Акровірш.

Діти підбирають прикметники, які характеризують Василька, підбираючи слова на певну букву імені.

В –

А –

С –

И –

Л –

Ь –

К –

О –

7. Цитатний батл.

Клас ділиться на дві команди. Бій відбувається за таким принципом: команди по порядку зачитують цитати; яка команда прочитає більше цитат, та й виграє; за неуважність (наприклад, повторення цитати) бали відмінусовуються.  Команді, яка виграє, можна не задавати домашнього завдання.

8. Творча вправа «Діаманта».

Скласти діаманту до образу Василька за поданими словами.

Діаманта – це віршована форма з семи рядків, перший і останній з яких – поняття з протилежним значенням.

Пам’ятка «Діаманта»

1 і 7 рядки – іменники,

2 і 6 рядки – два прикметники,

3 і 5 рядки – три дієслова,

4 рядок – два словосполучення або речення з чотирьох слів.

                                          Василько

иллюстрация диаманта иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей  отпразднуйте - 4389599
 

                              Вітрогон

9. Робота в групах. «Реклама твору».

Учні об’єднуються у групи створюють рекламу оповідання «Вітрогон». Презентують її на уроці (учитель з попереднього уроку дає завдання учням зробити заготовки до цієї вправи).

V. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1. «Таблиця де Боно».

Учні оцінюють враження від заняття й підсумовують за допомогою таблиці де Боно, в якій є такі позначки:

«+» – все, що сподобалося на уроці

«-» – все, що здалося марним, нудним і не цікавим

«Цікаво» – те, що привернуло, змусило задуматися і викликало нові питання.

+

-

Цікаво

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Оголошення та коментар домашнього завдання.

Завдання для всього класу.

Створити Facebook-сторінку Василька.

Індивідуальні завдання.

Написати листа крізь століття головному герою.

Джерела

1.https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti 2.https://osvita.ua/doc/files/news/830/83087/Ukr_lit_5-6-kl_Yatsenko_ta_in_14_07.pdf

3.https://osvita.ua/school/method/1007

4.https://pidruchnyk.com.ua/1681-5_ukrlit_kalynych.html

5.https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2634

 

docx
Додано
29 червня 2022
Переглядів
6622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку