Урок розроблено
Чифурко Іриною Євгенівною, вчителькою української мови і літератури Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №4
Маслюк Галиною Іванівною, вчителькою української мови і літератури Чернівецької гімназії №3
Тема: Образ Василька в оповіданні «Вітрогон». Внутрішній світ хлопчика, спрямованість його інтересів, формування характеру.
Очікувані результати: учень/учениця
Види навчальної діяльності: рольова гра «Я - вітер», тести в Google-form, вправа «Очікування», гра «По хмарках за Вітрогоном», вправа «Дерево рішень», руханка, акровірш, цитатний батл, вправа «Діаманта», реклама твору, «Таблиця де Боно».
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: мультимедійна дошка, листочки і хмарки, вирізані з паперу, схема до вправи «Дерево рішень», електронні покликання на рольову гру та руханку, пам’ятка «Діаманта», «Таблиця де Боно».
Урок формує такі компетентності:
Наскрізні вміння:
Мені здається, що одна з найбільших удач
у житті людини – щасливе дитинство.
Агата Крісті
Дитинство — це коли ти можеш здійснювати непростимі помилки і сподіватися, що будеш прощений.
Роберт Дауні-молодший
Перебіг уроку
І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
1. Рольова гра «Я– вітер».
Діти уявляють себе вітром, легким, приємним, спокійним, мрійливим. Таким чином учні налаштовуються на роботу. Звучить музика. Електронне покликання: https://www.youtube.com/watch?v=-Q1x4FxDcPo&t=23s.
II. Актуалізація суб’єктивного досвіду учнів.
1. Вправа «Карта сюжету».
Діти презентують свої візуалізовані сюжети оповідання «Вітрогон».
2. Тести в Google-form.
За електронним доступом:
https://docs.google.com/forms/d/1olnzHD1tR3RsePjhLotRW6RsYbDELJZ5l24giq8VMfk/edit
ІІІ. Оголошення теми уроку. Цілевизначення і планування.
1. Оголошення теми уроку.
2. Учитель звертає увагу на епіграф уроку.
3. Цілевизначення і планування.
Вправа «Очікування».
Наш вітерець позбирав листочки, і діти-вітерці на листочках записують свої очікування від уроку.
IV. Опрацювання навчального матеріалу.
1. Слово вчителя про письменника.
2. Пригодницька гра «По хмарках за Вітрогоном».
У хмарки записати пригоди, які траплялися з Васильком, і розкласти по порядку за змістом твору.
3. Бесіда за грою.
4. Робота в парах. «Дерево рішень».
На окремих аркушах паперу подана схема до вправи «Дерево рішень».
Заповнити схему, аргументуючи свою відповідь однокласнику.
5. Руханка
Діти знову уявляють себе вітром, але вже сильним, рвучким, руйнівним. Таким чином учні виконують певні вправи під музикуhttps://www.youtube.com/watch?v=RutSCi91rOY
6. Акровірш.
Діти підбирають прикметники, які характеризують Василька, підбираючи слова на певну букву імені.
В –
А –
С –
И –
Л –
Ь –
К –
О –
7. Цитатний батл.
Клас ділиться на дві команди. Бій відбувається за таким принципом: команди по порядку зачитують цитати; яка команда прочитає більше цитат, та й виграє; за неуважність (наприклад, повторення цитати) бали відмінусовуються. Команді, яка виграє, можна не задавати домашнього завдання.
8. Творча вправа «Діаманта».
Скласти діаманту до образу Василька за поданими словами.
Діаманта – це віршована форма з семи рядків, перший і останній з яких – поняття з протилежним значенням.
Пам’ятка «Діаманта»
1 і 7 рядки – іменники,
2 і 6 рядки – два прикметники,
3 і 5 рядки – три дієслова,
4 рядок – два словосполучення або речення з чотирьох слів.
Василько
Вітрогон
9. Робота в групах. «Реклама твору».
Учні об’єднуються у групи створюють рекламу оповідання «Вітрогон». Презентують її на уроці (учитель з попереднього уроку дає завдання учням зробити заготовки до цієї вправи).
V. Рефлексивно-оцінювальний етап.
1. «Таблиця де Боно».
Учні оцінюють враження від заняття й підсумовують за допомогою таблиці де Боно, в якій є такі позначки:
«+» – все, що сподобалося на уроці
«-» – все, що здалося марним, нудним і не цікавим
«Цікаво» – те, що привернуло, змусило задуматися і викликало нові питання.
+ |
- |
Цікаво |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VІ. Оголошення та коментар домашнього завдання.
Завдання для всього класу.
Створити Facebook-сторінку Василька.
Написати листа крізь століття головному герою.
Джерела
1.https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti 2.https://osvita.ua/doc/files/news/830/83087/Ukr_lit_5-6-kl_Yatsenko_ta_in_14_07.pdf
4.https://pidruchnyk.com.ua/1681-5_ukrlit_kalynych.html
5.https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2634