Тема: Образи Івана та Марічки, овіяні чарами природи
Мета: проаналізувати образи Івана та Марічки, показати красу їх почуттів, визначити роль справжніх духовних цінностей в житті; розвивати вміння аналізу дійових осіб прозового твору;виховувати почуття взаємоповаги, пошану до загальнолюдських цінностей
План-конспект уроку з української літератури
по вивченню твору М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»
Клас: 10
Рівень успішності: середній
Час: 1 година
Тема: Образи Івана та Марічки, овіяні чарами природи
Мета: проаналізувати образи Івана та Марічки, показати красу їх почуттів, визначити роль справжніх духовних цінностей в житті;
розвивати вміння аналізу дійових осіб прозового твору;
виховувати почуття взаємоповаги, пошану до загальнолюдських цінностей
Тип: вивчення художнього твору
Форма проведення: урок-аналіз
Обладнання: опорна схема «Кохання Івана та Марічки у повісті «Тіні забутих предків»
Епіграф до уроку: (запис на дошці, учні в зошит)
“Любов, що рушить сонце і світила”
Данте Аліг’єрі
Хід уроку:
І. Організація учнів на навчальну діяльність
Вступне слово вчителя
Через темряву, відстані, глибину століть пробивається кохання, долаючи будь-які перешкоди, підіймаючи людину о зірок. Пісню кохання не може заглушити навіть смерть у кожного є своя історія кохання, є і в нашому житті чимало Ромео і Джульєтт, кохання яких долає родинну ворожнечу чи інші серйозні життєві проблеми.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і завдань уроку
Завдання уроку:
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Для того, щоб з’ясувати окреслені питання, звернемося до аналізу персонажів повісті «Тіні забутих предків».
Бесіда за питаннями:
(З дитячих років жив серед людей, виховувався на гуцульських повір’ях, легендах, казках, і світ його був для нього як казка, повна чудес; таємнича, цікава і страшна).
(За доброту, щирість, потяг до прекрасного й розуміння його, отже справжню душевну красу). Підвердіть цитатами із тексту.
Цьому поетичному життю, повному гармонії й музики, овіяному чарами природи М.Коцюбинський протиставляє життя Івана з Палагною після смерті Марічки.
Вчитель: з’ясуємо, чому постаті Івана й Марічки овіяні високою поезією, тоді як Палагна і Юра – приземлені, звичайні люди, хоча Юра і виступає у фантастично-символічному стилі.
“Мозкова атака”. Що таке кохання? (Учні висловлюють свої думки. Користуючись відомими віршами, чи власними словами).
КОХАННЯ ІВАНА ТА МАРІЧКИ
У ПОВІСТІ «ТІНІ ЗАБУТИХ ПРЕДКІВ»
Боротьба Значущість іншої людини Світло
Самопожертва Кохання Івана та Марічки Життя
Союз сердець Розуміння одне одного Творення
“Займи позицію”
Учні вибирають певну думку: “так” або “ні”. Згідно з цим вони групуються. Записують щонайменше три аргументи на захист своєї думки. У процесі обговорення можуть перейти в іншу групу, але обов’язково мотивувати свій перехід.
ІV. Закріплення вивченого
Скласти письмову асоціативну характеристику Івана та Марічки за таким планом:
V. Підбиття підсумків уроку
“Мікрофон”
VІ. Домашнє завдання
Підготуватися до уроку-семінару “Значення творчості Михайла Коцюбинського”