Урок образотворчого мистецтва 4 клас "Кольорознавство"

Про матеріал
Розробка уроку що дає основи образотворчої грамоти та має елементи бінарного уроку з англійською мовою.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку

4 клас.

 

Кольорознавство. Основні та похідні кольори.

Композиційне вирішення малюнка. Досліди з кольором.

 

Вчитель образотворчого мистецтва Мартинович Оксана Ярославівна

Цілі уроку:

1

Навчальні

Розширити знання учнів прокольорознавство.

Вдосконалити навички роботи з аквареллю.

Повторити назви кольорів англійською мовою, вивчити нові ЛО з теми «Досліди».

2

Розвиваючі

Розвивати чуттєво-емоційну сферу за допомогою сприймання та створення творів мистецтва.

Формувати креативні навички учнів засобами мистецтва.

Викликати інтерес до взаємозв’язку образотворчого та музичного мистецтва в поєднанні з англійською мовою.

3

Виховні

Вдосконалювати художньо-естетичну, духовно-моральну культуру учнів.

Очікувані результати: розширити знання учнів прокольорознавство,зацікавлення учнів результатами змішування кольорів, розвинути бажання та сміливість творити художні образи, сприймати на слух лексику та виконувати дії за темою «Досліди з кольором».

Тип уроку: урок-відкриття, STEM-урок, бінарний (англійська мова, образотворче мистецтво)

Методи навчальної взаємодії: індивідуальні, групові

Навчально-методичний супровід: Набір для експериментів. Домашня лабораторія школяра. Зоровий ряд віртуальних репродукцій, відео-проектор.

Епіграф:«Живопис - це поезія, яку бачать, а поезія- це живопис, який чують», - Леонардо да Вінчі

 

Етапи уроку їх зміст

Форми і методи навчальної взаємодії  уроку, їх зміст                                                      

Навчально-методичний супровід               

Цільове призначення 

Тривалість

1

Організація початку уроку  

Емоційна настанова  

Віртуальна мандрівка  в музичному супроводі(на вибір вчителя)

Створення позитивного емоційного настрою

 1 хв

2

Повідомлення теми, мети уроку

Вступне слово вчителя.

Епіграф до уроку:

«Живопис - це поезія, яку бачать, а поезія- це живопис, який чують», - Леонардо Да Вінчі 

Цілепокладання

2 хв

3

Мотивація навчальної діяльності

Створення проблемної ситуації: «Як змінюються кольори?»

Демонстрація дослідів по кольорознавству

 

Зацікавлення дослідами пошуку кольорів

3 хв

4

Актуалізація навчальної діяльності

Гра-театралізація: «Створюємо калейдоскоп»

 

Створення калейдоскопу та дослідження. 

Повторення лексичного значення іменників, що означають конкретні і абстрактні назви

5 хв

5

Створення ситуацій емоційно-моральних переживань

Перегляд  відео

Відео  “Mixing colours”

Повторення основних кольорів та вивчення і дослідження процесу утворення похідних. Обговорення почуттів від музики             

4 хв

6

Створення ситуації пізнавальної новизни

Перегляд  творчих робіт

Звернення до  епіграфу уроку у контексті переглянутих репродукцій. Малюнки, інтерактивна дошка, підручник             

 

Усвідомити засоби впливу мистецтва на людину 

3 хв

7

Підготовка до самостійної творчої  роботи 

Колективне складання динамічної схеми (метод «Мозковий штурм»)

Вибір тем для творчих робіт учнів. Вибір технік для виконання ескізів  творчих робіт конкретних видів живопису

Усвідомлення емоційного стану художника під час виконання творчої роботи

2 хв

8

Створення власної або колективної (на вибір учнів та вчителя )творчої роботи

Робота в групах або індивідуально.(на вибір вчителя та учнів)

Створення творчої роботи використовуючи три основні кольори з допомогою змішування фарб

Матеріали для роботи, музичний супровід на вибір вчителя

Завершена творча робота 

20 хв

9

Рефлексія. Перегляд робіт

Взаємо - та самоаналіз робіт

Виставка готових творчих робіт. Усвідомлення учнями важливості своєї діяльності. 

Створення ситуації успіху

2 хв

10

Звертання до очікуваних результатів

Інтерактивна вправа «Мікрофон». Поточне коментоване оцінювання

На уроці я…

- дізнався…

- зрозумів…

- навчився…

- найбільші труднощі я відчув…

- найбільший мій успіх…

 

Зацікавлення учнів живописом як видом мистецтва, розвиток бажання та сміливість творити в різноманітних видах та техніках живопису

2 хв

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

Тема. «Райдуга Всесвіту»

Епіграф: «Живопис - це поезія, яку бачать, а поезія - це живопис, який чують», - Леонардо Да Вінчі

Цілі уроку:

        формувати креативні навички учнів засобами монументального живопису як виду образотворчого мистецтва;

        вдосконалювати художньо-естетичну, духовно-моральну культуру учнів;

        розвивати чуттєво-емоційну сферу за допомогою сприймання та створення творів мистецтва;

        розширювати уявлення школярів про живопис; вивчити нову лексику з теми «Досліди» та закріпити попередньо здобуті знання про кольори;

        викликати інтерес до взаємозв’язку образотворчого та музичного мистецтва в поєднанні з англійською мовою.

 

Міжпредметні зв’язки:

  1. Англійська мова

Лексика з теми «Досліди з кольором», дії, сприйняття на слух.

Словник:

Experiment – дослід, landscape - пейзаж.

2.     Музичне мистецтво

Паралелі термінології: композиція, імпровізація, симфонія, емоції.

Словник:

Композиція (лат. compositio — складання, зв'язування, створення, з'єднання), може означати:

         Процес творчості

         Завершений твір

Обладнання: «Домашня лабораторія школяра», малюнки учнів, зоровий ряд репродукцій,проектор, інтерактивна  дошка,зразки вітражів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

        Приваблива мета

o   Які кольори можна отримати при змішуванні основних?

        Проблемна ситуація

Здивуй творчістю!

  1. Створення калейдоскопу. Враження від результату.
  2. Демонстрація хроматичної дзиги.

 

ІІІ.. Актуалізація опорних знань

Які кольори ви знаєте? – What colors do you know?

Які кольори основні? – What are the basic colors?

Які кольори отримуємо при змішуванні основних? – What colors do we get when we mix the basic ones?

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Кольорознавство - це система знань про колір і його властивості. Подано колірний спектр та структура кольору. Групи кольорів поділені на ахроматичні та хроматичні. Дається поняття, що таке колірний тон, насиченість, світлота. Описано  психофізіологічний вплив кольору. Кольорові гармонії. ігри спрямовані на довільне запам'ятовування кольорів і колірних відтінків.Початок досліджень, які стали основою сучасної науки про кольори, поклав Ісак Ньютон. Він визначив, що білий колір-це результат змішення всіх кольорів, першим виділив спектральні кольори - червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий.
  2. Вивчення нової лексики.

V. Практична діяльність:

1.Засвоєння провідних ідей теми на основі систематизації набутих знань

—  Складання динамічної схеми методом «мозкової атаки»

«Живописний твір»…це фантазія, свобода, поєднання кольорів, форм, плям, ліній, новаторство, сміливість, особливість, музикальність, ритмічність, імпровізація, спонтанність, енергійність, зухвалість..

2. Конкретизація і закріплення вже набутих знань

—  Зобразити власні почуття та емоції отримані від перегляду відео

—  Назвати власний твір, використовуючи абстрактні іменники (наприклад: симфонія, співзвуччя, ода, радість, єдність, тріумф та ін.)

3. Робота індивідуально

Здобуття нових знань у процесі роботи:

Створення композиції шляхом змішування основних кольорів. Пошук «нових кольорів».

VI. Рефлексія. Перегляд робіт

1. Усвідомлення учнями своєї діяльності. Створення ситуації успіху.

        Самоаналіз робіт  та їхніх назв учнями

        Взаємний аналіз

o   Яка робота вражає найбільше?

o   Яка найнезвичайніша?

2. Звертання до очікуваних результатів

—  Інтерактивна вправа «Мікрофон». Поточне коментоване оцінювання

На уроці я…

- дізнався….      - зрозумів…- навчився…  - найбільші труднощі я відчув…  

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку