Урок з образотворчого мистецтва 1 клас.

Про матеріал

Пізнання навколишнього світу дитиною починається ще до першої зустрічі з учителем та вихователями. З моменту свого народження, в родині малюк починає вчитися. Якщо для маленької особистості від самого початку створюються умови свободи вибору дій для знайомства із навколишнім світом, якщо ці відкриття будуть постійно підтримуватися, діти бажатимуть продовжувати вчитися, пізнавати, досліджувати, творити протягом усього життя.

Результатами таких досліджень стали розробки нових освітніх концепцій. Саме у цей час виникла ідея проектно-тематичного (інтегрованого) навчання для дітей раннього віку, в ній відображені погляди багатьох прогресивних педагогів і психологів світу, наприклад ідеї Дж. Дьюї, Ж. Піаже, Л. Виготського, Дж. Брудера, Г. Уеллса, Д. Колба та інших зарубіжних та вітчизняних учених. У сучасних умовах ефективність початкової освіти пов'язується з реалізацією компетентнісного підходу. Компетентнісні результати навчання визначено у Державному стандарті початкової загальної освіти (2011р.), вимогах до засвоєння програмового змісту з кожного навчального предмета (2012р.), до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів (2014р.).


Перегляд файлу

                                                           Березанської ЗОШ І-ІІІ ступенів

                                                       Бережанської районної ради

                                              Миколаївської області

                                                           Конончук Юлія Олександрівна,

                                                   учитель початкових класів

 

1 клас. Урок образотворчого мистецтва.

Тема. Поняття про лінію горизонту. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування ( біля, над, під, зліва, справа, вгорі, внизу). Малювання композиції « Хатинка під горою»( гуаш).

Мета: надавати початкові знання про лінію горизонту, правила розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, ліворуч, праворуч, угорі, унизу); закріплювати вміння заповнювати площину аркуша за допомогою великого зображення; сприяти нестереотипності сприйняття учнями звичних об’єктів; активізувати фантазію, пошуки нестандартних рішень; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття дітьми навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості й уяви; виховувати екологічну культуру.

Обладнання: репродукції картин відомого поета, Кобзаря, художника, перегляд відеоролика Наталії Жирафської « Шевченко – жудожник» альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку:

Перебіг уроку

D:\Рабочий стол\А.А\Новая папка\47191112.jpgІ. Організація класу до уроку.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

 

 

 

ІІІ. Т.Г.Шевченко – поет і художник.

  1. Бесіда з елементами розповіді про життя і творчість Кобзаря.

 

  •              У 2017 році  виповнилося 203 роки з дня народження Шевченка. На уроці читання ви дізнались про Тараса Григоровича, як про відомого поета, а зараз на уроці ви дізнаєтесь що він ще й один з найвидатніших майстрів українського образотворчого мистецтва. Змалку в обдарованій дитині прокинувся талант художника. Чим малював маленький Тарасик і де?
  •              Так, вугіллям малював скрізь: на стінах, дверях, папері.
  •                           Тарас Григорович здобув освіту в Петербурзькій Академії мистецтв і став відомим художником. Він є автором понад тисячі мистецьких творів, з яких, на жаль, втрачено більше 160. Малював акварельними фарбами. За свої малюнки нагороджений трьома срібними медалями. Малював портрети, автопортрети, пейзажі, картини про життя народу. («Батько Тараса», «Хата батьків», «Катерина», «Селянська родина»)

 

  1. Розгляд виставки картин.

Національний музей Т.Г.Шевченка

 

 

Картинна галерея.

 

 

 

 

 

  1. Перегляд відеоролика Наталії  Жирафської  « Шевченко – художник».
  2.               Бесіда
  • Діти, подивіться на цей малюнок. Якими словами з поезії Шевченка можна розповісти про зображене на малюнку? 

Вчитель . Дуже гарні, чудові, ніжні. Сповнені любові до рідного краю.

На основі віршів можна створити прекрасні композиції.

- Що зображено на картині, крім хатинки?

- Чи видно нам , де закінчується небо?

- А що ж зображено на картині далі, за хатинкою?

- Що ви бачите зліва, справа від хатинки?

- Як ви гадаєте, ліс і небо з’єднані між собою?

- Ні, їх з’єднує уявна лінія. Лінія якої насправді не існує. Так бачить наше око.

-Чи доводилося вам  спостерігати подібну картину?

( Діти діляться своїм враженням).

  1. Словникова робота.

Отже, ми з вами з’ясували: умовна лінія, що розташована на рівні наших очей, є межею, де збігаються море і небо, ліс і небо, земля і небо.

І називається ця межа лінією горизонту.

  1. Хвилинка – цікавинка.

– У нашій українській мові лінію горизонту називають ще поіншому: небокрай, небозвід, небосхил, а ще таким красивим словом –обрій. І сонечко ввечері заходить за обрій, за лінію горизонту.

7. Продовження бесіди.

- Уважно придивіться, де розміщена на картині лінія горизонту?

(Посередині, вгорі, внизу.)

- Яке це має значення?

- Що можна зобразити над лінією горизонту? Під лінією горизонту?

ІV. Фізхвилинка.

 

V. Практична робота учнів.

1. Поетапність виконання малюнка вчителем.

2. Самостійна робота учнів (альбом ст.22-23)

- А тепер, діти, давайте разом із нашими помічниками Пензликом та Олівчиком виконаємо роботу: намалюємо композицію «Хатинка під горою».

3. Створення чіткого логарифму послідовності роботи над малюнком.

а) проведіть посередині аркуша паперу лінію горизонту;

б) над нею намалюйте гори, хмаринку, сонце;

в) намалюйте під горою хатинку;

г) подумайте, що можна намалювати біля хатинки( що зліва, що справа).

Пам’ятайте, що аркуш повинен бути рівномірно заповнений;

д) розмалюй гуашевими фарбами.

4. Правила роботи з гуашевими фарбами.

5.Фізхвилинка.

6.Продовження роботи над композицією.

VI. Підсумок уроку.

Рефлексія.

Презентація учнівських робіт.

Прибирання робочих місць.

Додатки

docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
4353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку