Розробка конспекуту уроку з інтегрованого курсу «Мистецтво» (образотворче мистецтво)
Тема: Зустріч із театром. 1 клас
План-конспект уроку з теми «Зустріч із театром»
Тип уроку: комбінований
Цілі уроку: ознайомити дітей з театром як видом мистецтва, атрибутами, пов’язаними з ним; вчити свідомо користуватися матеріалами для виконання творчих робіт; вдосконалювати навички роботи фарбою; відтворити персонажів казки «Котиік та Піник»; збагатити активне мовлення учнів новими словами; закріпити навички правильної поведінки у громадських місцях; формувати загальнокультурну, міжпредметну естетичну, предметну компетентності; розвивати уяву, фантазію, художній смак, творчі здібності; виховувати любов до мистецтва.
Обладнання:
для вчителя: конверт із листом, аркуші для складання асоціативного куща з теми «Театр», білети до театру, відеофрагмент вистави «Котик і Півник» Київського академічного театру ляльок, конверти із завданням для групової роботи, мультимедійна презентація;
для учнів: олівець, пензлик, фарби, стаканчик із водою, альбом (папір).
Очікувані результати:
учні використовують в мовленні театральну термінологію (сцена, актор, костюм, декорація);
володіють знаннями про ляльковий театр;
дотримуються правил поведінки в театрі;
імпровізують засобами пантоміми (міміка, жести);
організовують робоче місце;
дотримуються охайності та правил техніки безпеки.
Хід уроку:
І. Організація класу. Перевірка готовності до уроку.
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.
-
Бесіда:
-
Яку тему ми почали вивчати? (Мандри країною мистецтв)
-
Що ми відвідали на минулому уроці? (цирк)
-
Кого ми бачили у цирку? (клоуна)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
-
Повідомлення вчителя:
-
Сьогодні вранці біля нашого кабінету я побачила конверт, на ньому написано, що він для учнів 1-А класу. Вам цікаво, що там? Відкриваємо… Читаємо… (додаток 1)
-
«Шановні діти! Запрошуємо вас відвідати виставу «Котик і півник». Будемо раді зустрічі!
Котик, Півник та Лисичка»
-
Як вам така пропозиція?
-
Скажіть, а на чому написаний лист? (на афіші)
-
Про що можна дізнатися з афіші? (де та коли відбуватиметься вистава, хто головні герої)
-
Коли відбудеться вистава, на яку нас запросили Котик, Півник та Лисичка? (14 січня о 14.00 у Київському академічному театрі ляльок)
-
А чи знаєте ви, що таке театр?
-
Складання асоціативного куща «Театр» (додаток 2)
-
Об’єднання учнів у групи.
-
Робота в групах.
(Слова для довідок: білет, сцена, актор, гример, афіша, костюмер, оркестр, декоратор, ляльковий театр, касир, маска, глядач, зал тощо)
-
Презентація роботи груп.
-
Отже, сьогодні ми познайомимося з театром як видом мистецтва, повторимо правила поведінки в театрі, переглянемо частину вистави та намалюємо головних героїв вистави «Котик і півник».
-
Гра «Ввічливі слова»
-
Але двері театру відкриються за умови …
Театр відкривається!
До початку все готово!
Квитки пропонуються
За ввічливе слово.
(учні називають ввічливі слова, усі отримують білет до театру)
-
Молодці, ми маємо білети (додаток 3).
-
Можемо вирушати!
ІV. Засвоєння нового матеріалу. Навчально-пізнавальна робота.
-
Вправа «Незакінчене речення».
-
Продовжте речення: «Люди ходять до театру, бо...» (учні висловлюють власні думки).
-
Стратегія «Входження в картину» (додаток 4).
-
Кого ви бачите на картині?
-
Де відбувається подія? Чому ви так вважаєте? Обґрунтуйте думку.
-
Вистава вже триває чи діти лише чекають на неї? Обґрунтуйте думку.
-
Хто знаходиться поруч з дітьми?
-
Чи подобається дітям вистава? Чому ви так вважаєте?
-
Ця картина сучасна? Чому?
-
Яку назву ви б дали цій картині?
-
Цю картину в 20-му столітті написала художниці Олена Леонва. Вона називається «Діти в театрі».
-
Обговорення правил поведінки в театрі.
-
Чи знаєте ви, як необхідно поводитись у театрі?
Причепуріться
До театру вбратись стильно Чи костюм вдягнуть спортивний? Ні секунди не вагайтесь: Як на свято одягайтесь! А дублянки, куртки, пальта В гардеробі залишайте!
|
|
Приходьте вчасно
Почалася вже вистава,
І на сцені так цікаво…
Та спізнивсь якийсь дивак
І товчеться по ногах!
Так затямте, театрали:
Третій дзвоник - всі до зали!
|
|
Вимкніть телефони
Подих всі затамували…
Раптом звуки залунали:
«Дзень-дзелень» і «тра-ля-ля»!
От халепа! Звідкіля?
Хтось не вимкнув телефон!
Ой, здається мій рингтон…
|
|
Не базікайте
У принцеси сукня гарна!
Це ж актриса легендарна!
Є про що поговорити,
Але просять поруч діти:
Тсс! Помовч, не розмовляй,
До антракту почекай!
|
|
Аплодуйте
От і все. Кінець вистави,
Оплески і крики «Браво».
Та нечемно поспішати,
Слід акторів привітати.
|
|
-
Робота за підручником (с. 70):
-
Роздивіться малюнок. Що на ньому не так? Чи всі діти правильно ведуть себе у глядацькій залі? Обґрунтуй власну думку.
-
Повідомлення вчителя (або заздалегідь підготувати учня).
-
У кожному великому місті є театри: музичної комедії, драматичний, театр опери і балету тощо. Для дітей існують ляльковий театр і театр юного глядача. Приміщення театру завжди красиве, у ньому дуже зручно і можна переглядати різні вистави, отримуючи естетичне задоволення. На с.72 ви можете побачити будівлю лялькового театру у м. Києві. Розгляньте її. На що вона схожа? (на казковий палац)
-
Чи знаєте ви казкових персонажів, які зображені нижче? Назвіть їх.
5. Фізхвилинка
Ми по вулиці ідем,
Гарно всі себе ведем.
Ось і «зебра», зупинись.
Вліво, вправо подивись.
Вільно скрізь, машин нема.
Йду по «зебрі» прямо я.
До театру ми прийшли,
Тихо в зал усі зайшли,
Зайняли свої місця.
Почалась вистава ця.
-
Перегляд фрагменту вистави «Котик і Півник» Київського академічного театру ляльок (посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=sL2BcoM9FA8)
Затихнув гомін.
В залі згасло світло,
і, враз заполонивши всі чуття,
розсунулась завіса…
-
Увага на екран… (перегляд фрагменту вистави)
-
Бесіда:
-
Назвіть головних героїв вистави?
-
Чи знайома вам казка, за мотивами якої створено виставу? (українська народна казка «Котик і Півник»)
-
Чим закінчиться казка? (Півник завжди і в усьому слухався Котика та ніколи більше не потрапляв у халепу)
-
Робота в групах за картками (додаток 4).
Завдання:
-
Об’єднання в 3 команди (групи).
-
За методом «Сліпий капітан» лідери команд обирають конверт із завданням («Котик», «Півник», «Лисичка»)
-
Команди (групи) обирають якості, притаманні тому персонажу, який зображено на картці (підкреслити або з’єднати малюнок із відповідним словом).
-
Презентація роботи команди (групи).
V. Закріплення нового матеріалу. Творча практична робота
1. Бесіда:
-
Хто грав головних героїв казки? (ляльки)
-
Подивіться на фотографію, яку розміщено на с. 73 вашого підручника.
-
Що ви бачите на ньому?
-
Це спеціальні вітрини, в яких зберігаються театральні ляльки. Щоб її створити художник спочатку робить ескіз, потім виготовляє, одягає. Сьогодні ми теж перетворимося на справжніх художників та спробуємо намалювати ляльку до казки «Котик і Півник».
-
Самостійна робота учнів під керівництвом учителя. Малювання ляльки до казки «Котик і півник» (на вибір за зразками виконання роботи).
-
Інструктаж вчителя щодо виконання роботи.
-
Практична діяльність дітей.
-
Пальчикова гімнастика
Акварель
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Рука — це пензлик, пальці — волосинки. Плавними рухами «розфарбовуйте» знизу догори, справа вліво. Пальці мають бути м'якими й пружними. Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які говориться у віршику.
VІ. Підсумок уроку
-
Організація виставки творчих робіт учнів.
-
Бесіда:
-
Подивіться, яких чудових персонажів вистави ви намалювали! Молодці!
-
Рефлексія.
Гра-пантоміма “Театральна маски настрою”. Діти повинні показати свій настрій за допомогою пантоміми.
- Дякую за роботу.
Список використаних джерел:
-
Забіла Н. У дитячому театрі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://rozvyvajko.com.ua/virshi/virshi-natali-zabiloji/u-dytyachomu-teatri/ - Назва з екрана. – (Дата звернення 01.12.2018).
-
Пальчикова гімнастика [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://dorobok.edu.vn.ua/article/view/320 - Назва з екрана. – (Дата звернення 01.12.2018).
3. Правила для театралів [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
https://jmil.com.ua/2018-1/shkola - Назва з екрана. – (Дата звернення 28.10.2018).
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Леонва О.Л. «Діти в театрі»
Додаток 5
Картки до роботи в групах