Урок образотворчого мистецтва " Театр. Герої, декорації."

Про матеріал
Урок познайомить дітей з видами театрів, поняттям декорації, костюми, розміщенням глядачів у залі. Учні самі зможуть побувати в ролі костюмера, гримувальника, актора.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка конспекуту уроку з інтегрованого курсу  «Мистецтво» (образотворче мистецтво)

C:\Users\IraOni\Desktop\quadrados-azuis-vetoriais-resumo-de-fundo_2065-442.jpg 

Тема: Зустріч із театром. 1 клас

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "клипарт кисти краски" 

 

 

 

 

 

 

 

 


План-конспект уроку з теми «Зустріч із театром»

 

 

Тип уроку: комбінований

Цілі уроку: ознайомити дітей з театром як видом мистецтва, атрибутами, пов’язаними з ним; вчити свідомо користуватися матеріалами для виконання творчих робіт; вдосконалювати навички роботи фарбою; відтворити персонажів казки «Котиік та Піник»; збагатити активне мовлення учнів новими словами; закріпити навички правильної поведінки у громадських місцях; формувати загальнокультурну, міжпредметну естетичну, предметну компетентності; розвивати уяву, фантазію, художній смак, творчі здібності; виховувати любов до мистецтва.

Обладнання:

для вчителя: конверт із листом,  аркуші для складання  асоціативного куща з теми «Театр», білети до театру, відеофрагмент вистави «Котик і Півник» Київського академічного театру ляльок, конверти із завданням для групової роботи, мультимедійна презентація;

для учнів: олівець, пензлик, фарби, стаканчик із водою, альбом (папір).

Очікувані результати:

учні використовують в мовленні театральну термінологію (сцена, актор, костюм, декорація);

володіють знаннями про ляльковий театр;

дотримуються правил поведінки в театрі;

імпровізують засобами пантоміми (міміка, жести);

організовують робоче місце;

дотримуються охайності та правил техніки безпеки.

 

Хід уроку:

І. Організація класу. Перевірка готовності до уроку.

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Бесіда:
  • Яку тему ми почали вивчати? (Мандри країною мистецтв)
  • Що ми відвідали на минулому уроці? (цирк)
  • Кого ми бачили у цирку? (клоуна)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Повідомлення вчителя:
  •         Сьогодні вранці біля нашого кабінету я побачила конверт, на ньому написано, що він для учнів 1-А класу. Вам цікаво, що там? Відкриваємо… Читаємо… (додаток 1)
  •         «Шановні діти! Запрошуємо вас відвідати виставу «Котик і півник». Будемо раді зустрічі!

Котик, Півник та Лисичка»

  • Як вам така пропозиція?
  • Скажіть, а на чому написаний лист? (на афіші)
  •         Про що можна дізнатися з афіші? (де та коли відбуватиметься вистава, хто головні герої)
  •         Коли відбудеться вистава, на яку нас запросили  Котик, Півник та Лисичка? (14 січня о 14.00 у  Київському академічному театрі ляльок)
  • C:\Users\IraOni\Desktop\33.gifА чи знаєте ви, що таке театр? 
  1. Складання асоціативного куща «Театр» (додаток 2)
  1. Об’єднання учнів у групи.
  2. Робота в групах.

(Слова для довідок: білет, сцена, актор, гример, афіша, костюмер, оркестр, декоратор, ляльковий театр, касир, маска, глядач, зал тощо)

  1. Презентація роботи груп.
  •    Отже, сьогодні ми познайомимося з театром як видом мистецтва, повторимо правила поведінки в театрі, переглянемо частину вистави та  намалюємо головних героїв вистави «Котик і півник».
  1. Гра «Ввічливі слова»
  • Але двері театру відкриються за умови …

Театр відкривається!

До початку все готово!

Квитки пропонуються

За ввічливе слово.

(учні називають ввічливі слова, усі отримують білет до театру)

  • Молодці, ми маємо білети (додаток 3).
  • Можемо вирушати!

ІV. Засвоєння нового матеріалу. Навчально-пізнавальна робота.

  1. Вправа «Незакінчене речення».
  •         Продовжте речення: «Люди ходять до театру, бо...» (учні висловлюють власні думки).
  1. Стратегія «Входження в картину» (додаток 4).
  • Кого ви бачите на картині?
  • Де відбувається подія? Чому ви так вважаєте? Обґрунтуйте думку.
  • Вистава вже триває чи діти лише чекають на неї? Обґрунтуйте думку.
  • Хто знаходиться поруч з дітьми?
  • Чи подобається дітям вистава? Чому ви так вважаєте?
  • Ця картина сучасна? Чому?
  • Яку назву ви б дали цій картині?
  • Цю картину в 20-му столітті написала художниці Олена Леонва. Вона називається «Діти в театрі».
  1. Обговорення  правил поведінки в театрі.
  • Чи знаєте ви, як необхідно поводитись у театрі?

Причепуріться

До театру вбратись стильно
Чи костюм вдягнуть спортивний?
Ні секунди не вагайтесь:
Як на свято одягайтесь!
А дублянки, куртки, пальта
В гардеробі залишайте!

Приходьте вчасно

Почалася вже вистава,

І на сцені так цікаво…

Та спізнивсь якийсь дивак

І товчеться по ногах!

Так затямте, театрали:

Третій дзвоник  - всі до зали!

 

Вимкніть телефони

Подих всі затамували…

Раптом звуки залунали:

«Дзень-дзелень» і «тра-ля-ля»!

От халепа! Звідкіля?

Хтось не вимкнув телефон!

Ой, здається мій рингтон…

 

Не базікайте

У принцеси сукня гарна!

Це ж актриса легендарна!

Є про що поговорити,

Але просять поруч діти:

Тсс! Помовч, не розмовляй,

До антракту почекай!

Аплодуйте

От і все. Кінець вистави,

Оплески і крики «Браво».

Та нечемно поспішати,

Слід акторів привітати.

 

  1. Робота за підручником (с. 70):
  •         Роздивіться малюнок. Що на ньому не так? Чи всі діти правильно ведуть себе у глядацькій залі? Обґрунтуй власну думку.
  1.  Повідомлення вчителя (або заздалегідь підготувати учня).
  •    У кожному великому місті є театри: музичної комедії, драматичний, театр опери і балету тощо. Для дітей існують ляльковий театр і театр юного глядача. Приміщення театру завжди красиве, у ньому дуже зручно і можна переглядати різні вистави, отримуючи естетичне задоволення. На с.72 ви можете побачити будівлю лялькового театру у м. Києві. Розгляньте її. На що вона схожа? (на казковий палац)
  • Чи знаєте ви казкових персонажів, які зображені нижче? Назвіть їх.

 5. Фізхвилинка

Ми по вулиці ідем,

Гарно всі себе ведем.

Ось і «зебра», зупинись.

Вліво, вправо подивись.

Вільно скрізь, машин нема.

Йду по «зебрі» прямо я.

До театру ми прийшли,

Тихо в зал усі зайшли,

Зайняли свої місця.

Почалась вистава ця.

  1.     Перегляд фрагменту вистави «Котик і Півник» Київського академічного театру ляльок (посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=sL2BcoM9FA8)
  •         Ми з вами у театрі.

Затихнув гомін.
В залі згасло світло,
і, враз заполонивши всі чуття,
розсунулась завіса…

  • Увага на екран… (перегляд фрагменту вистави)
  1. Бесіда:
  • Назвіть головних героїв вистави?
  •         Чи знайома вам казка, за мотивами якої створено виставу? (українська народна казка «Котик і Півник»)
  •         Чим закінчиться казка? (Півник завжди і в усьому слухався Котика та  ніколи більше не потрапляв у халепу)
  1. Робота в групах за картками (додаток 4).

Завдання:

  1. Об’єднання в 3 команди (групи).
  2. За методом «Сліпий капітан» лідери команд обирають конверт із завданням («Котик», «Півник», «Лисичка»)
  3. Команди (групи) обирають якості, притаманні тому персонажу, який зображено на картці (підкреслити або з’єднати малюнок із відповідним словом).
  4. Презентація роботи команди (групи).

V. Закріплення нового матеріалу. Творча практична робота

1. Бесіда:

  • Хто грав головних героїв казки? (ляльки)
  • Подивіться на фотографію, яку розміщено на с. 73 вашого підручника.
  • Що ви бачите на ньому?
  •         Це спеціальні вітрини, в яких зберігаються театральні ляльки. Щоб її створити художник спочатку робить ескіз, потім виготовляє, одягає. Сьогодні ми теж перетворимося на справжніх художників та спробуємо намалювати ляльку до казки «Котик і Півник».   
  1. Самостійна робота учнів під керівництвом учителя. Малювання ляльки до казки «Котик і півник» (на вибір за зразками виконання роботи).
  1. Інструктаж вчителя щодо виконання роботи.
  2. https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image020.pngПрактична діяльність дітей.
  3. Пальчикова гімнастика

Акварель 

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля.

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

Рука — це пензлик, пальці — волосин­ки. Плавними рухами «розфарбовуйте» зни­зу догори, справа вліво. Пальці мають бути м'якими й пружними. Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які гово­риться у віршику.

VІ. Підсумок уроку

  1. Організація виставки творчих робіт учнів.
  2. Бесіда:
  •    Подивіться, яких чудових персонажів вистави ви намалювали! Молодці!
  1. Рефлексія.

    Гра-пантоміма “Театральна маски настрою”. Діти  повинні показати свій настрій за допомогою пантоміми.

- Дякую за роботу.

 

 

 


Список використаних джерел:

  1.               Забіла Н. У дитячому театрі [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://rozvyvajko.com.ua/virshi/virshi-natali-zabiloji/u-dytyachomu-teatri/ -  Назва з екрана. – (Дата звернення 01.12.2018).
  2.               Пальчикова гімнастика [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://dorobok.edu.vn.ua/article/view/320 -  Назва з екрана. – (Дата звернення 01.12.2018).

3.     Правила для театралів [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://jmil.com.ua/2018-1/shkola - Назва з екрана. – (Дата звернення 28.10.2018).

 


Додаток 1

 

C:\Users\IraOni\Desktop\2.gif

 

 

 

 

 

 

C:\Users\IraOni\Desktop\33.gifДодаток 2

 

Додаток  3

 

C:\Users\IraOni\Desktop\2.gif

 

 

 

Додаток 4

C:\Users\IraOni\Desktop\images.jpg

Леонва О.Л. «Діти в театрі»

 

Додаток 5

Картки до роботи в групах

C:\Users\IraOni\Desktop\2.gif

 

C:\Users\IraOni\Desktop\2.gif

C:\Users\IraOni\Desktop\2.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Галепа Наталя
Додано
15 січня 2023
Переглядів
2395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку