Урок "Обробка рукавів"

Про матеріал
Урок швейної справи для дітей з ООП 10 клас. Тема уроку: Обробка рукавів. Мета уроку: навчальна : формування первинних умінь та навичок з обробки застібки по низу рукава та з’єднання пришивної манжети з рукавом; узагальнення та систематизація знань та умінь при обробці одношовних рукавів; вдосконалення практичних навичок і трудових прийомів з об-робки манжети та з’єднання рукава з проймою; навчити учнів інноваційним технологічним прийомам та передовим методам виготовлення одягу; розвиваюча : активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати естетичний смак, професійне мислення, самостійне прийняття рішень, творчий підхід до поставленого завдання; виховна : виховувати повагу до своєї професії, почуття відпо-відальності за якість виконаних робіт, ініціативності Тип уроку: вдосконалення умінь та формування навичок
Перегляд файлу

                                   Відкритий урок з швейної справи.

 

 

 

Тема  уроку:              Обробка рукавів.

  

Мета уроку:        навчальна - формування первинних умінь та навичок

                             з  обробки застібки по низу рукава та з’єднання 

                             пришивної манжети з рукавом; 

 узагальнення та систематизація знань та умінь при обробці одношовних рукавів;

вдосконалення практичних навичок і трудових прийомів з обробки  манжети та з’єднання рукава з проймою;

навчити учнів інноваційним технологічним прийомам та передовим методам виготовлення одягу;

                               розвиваюча - активізувати пізнавальну діяльність учнів,  розвивати  естетичний смак, професійне мислення,  самостійне прийняття  рішень, творчий підхід до поставленого завдання;

                виховна - виховувати повагу до своєї професії, почуття відповідальності за якість виконаних робіт, ініціативності             

 

Тип уроку:            вдосконалення умінь та формування навичок

 

                                                Хід   уроку.

                            

 І. Організаційна частина:

    а) перевірка присутності учнів;

    б) перевірка робочої форми;

    в) допуск з техніки безпеки

 

ІІ. Вступний інструктаж:

   1) повідомлення теми та мети уроку:

        Тема нашого  уроку: «Обробка рукава» в  процесі підготовки виробу  до  другої примірки. 

          Сьогодні ви навчитеся  обробляти застібку на лінії ліктьового перегину та з’єднувати манжету з рукавом.  Вдосконалите практичні навички і трудові прийоми з обробки манжети та з’єднання рукава з проймою.

 

 2) актуалізація знань, умінь, навичок:

     

       Наш урок ми проведемо у вигляді рольової гри. Для роботи на уроці ви попередньо розділили групу на дві  бригади і визначили бригадирів.

В  обох бригадах  є  технологи, модельєри, конструктори та кравці.    

      Щоб працювати було швидко і цікаво,  на протязі всього уроку  між бригадами   буде проходити змагання. В кожній бригаді має бути  арбітр. На  цю роль ви мали обрати учнів, які мають високі професійні знання  та знання з  охорони праці. Адже саме вони слідкуватимуть за роботою бригад – конкурентів, будуть оцінювати відповіді, виставлятимуть бали, рецензуватимуть роботу,  слідкуватимуть за дотриманням правил з охорони праці  в процесі роботи.  Всі результати будуть заноситись в таблицю, яку мають арбітри

       Виграє команда, гравці якої отримають більше балів.

Будьте активні та уважні, тому, що на заключному інструктажі кожній учениці буде виставлена оцінка. 

      Команди мають продемонструвати злагоджену співпрацю, проявити  кращі ділові  якості на загальний результат.

    

1 конкурс – «Домашнє завдання».

 Надаємо слово бригадирам.

1 команда отримала завдання створити презентацію  

«Факти з історії рукава»

2 команда –  отримала завдання створити презентацію

«Акцент сучасної моди  -  рукава»

 

2 конкурс – « Робота в парах».

 

Умови конкурсу: на повторення вивченого матеріалу  кожен член бригади, згідно своєї ролі, мав  підготувати запитання  своєму супернику ( бригадир -  бригадиру, технолог – технологу, модельєр – модельєру, конструктор – конструктору, кравці – кравцям…) Зберіться з думками, на обдумування дається одна хвилина, якщо хтось не знатиме відповідь, відповідатиме той, хто поставив запитання. Можливо хтось з членів бригади вважатиме відповідь неповною, можна підняти руку і доповнити, заробивши додатковий бал.

 

3) пояснення нового матеріалу:

      На манекені одягнута блуза підготовлена до другої примірки, учениця розповідає технологічну послідовність підготовки виробу до примірки.    

Пояснення нової теми відбувається у декілька етапів.

І етап.

Теоретичне пояснення з застосуванням мультимедійного проектора.

Способи обробки низу рукава.

  • Що таке «манжета»?

( манжети - це деталі, для оформлення низу рукава)

  • Як поділяють манжети за способом обробки?

( поділяються  на одинарні, обшивні, з обробленими кінцями та

замкнуті)

  • Які манжети бувають за формою?

( прямі і фігурні)

  • А  за способом з’єднання? ( пришивні, відкладні, суцільновикроєні)

 

ІІ етап. Самостійне опрацювання обробки пришивної манжети за інструкційно – технологічною  карткою №1. Технологічна послідовність виготовлення пришивної манжети – відповідь учениці біля мультимедійної дошки

 

ІІІ етап. Теоретичне пояснення з застосуванням мультимедійного проектора.

Пояснення з показом трудових прийомів обробки застібки по низу рукава косою бейкою.

 

  • Чи зрозуміли ви, як обробляється застібка  косою бейкою по низу

рукава?

У вас на столах є інструкційна картка №2 та зразки  поетапної обробки

застібки косою бейкою, якими ви зможете користуватись в процесі роботи.

 

  • Як підготувати низ рукава до з’єднання з манжетою?

(призібрати низ рукава строчкою для створення зборок або закласти  складки відповідно до моделі; зборки чи складки розташовують переважно в центральній і ліктьовій частинах рукава)

 

ІV етап. Теоретичне пояснення з застосуванням мультимедійного проектора.

Пояснення з показом трудових прийомів з’єднання пришивної манжети з

Рукавом. 

  • Які у вас виникли запитання по з’єднанні низу рукава пришивною

манжетою?

У вас на столах є інструкційна картка №3 та зразки поетапної обробки з’єднання пришивної манжети з рукавом, якими ви зможете користуватись в процесі роботи. Інструкційно – технологічні картки №4 та №5 допоможуть вам провести  аналіз причин виникнення дефектів при обробці низу рукавів манжетами та при з’єднанні рукава з проймою.

 

4) Закріплення нового матеріалу:

 

3 конкурс «Вікторина»

Умови конкурсу: я задаю  запитання, хто швидше підніме руку – той дає відповідь і отримує бал.

Після відповідей на запитання обом бригадам потрібно буде скласти алгоритм  обробки манжети та алгоритм з’єднання манжети з рукавом.

Арбітри, будьте уважні, рахуйте бали за відповіді!

 

  • Чому дорівнює товщина крейдяної лінії? (0,1 – 0,2см)
  • Яких вимог ОП потрібно дотримуватись при волого – теплових

роботах?

  • Що означає термін «дублювання»?

( волого-теплова обробка деталей клейовими прокладними матеріалами, для надання деталям форми та цупкості)

  • Чому прокладка в манжеті   не повинна заходити на припуски?

(прокладка не повинна заходити на припуски, щоб не було потовщення під час вивертання)

  • Чому дорівнює  ширина низу рукава?

(ширина низу рукава має відповідати довжині манжети)

  • Яких вимог ОП потрібно дотримуватись при роботі на швейному

обладнанні?

  • Які технічні умови на виконання обшивного шва?

 (частота стібків у строчці 4 – 5 в 1см)

  • Яких вимог ОП потрібно дотримуватись при ручних роботах?
  • Які правила висікання кутиків?

(не дорізаючи до строчки 0,2 – 0,3см)

  • В яких випадках можна не виметувати  відлітний край манжети?

(в тканинах, які добре піддаються ВТО )

  • Які вимоги до виконання закріпки?

 (кінці строчок закріпляють зворотною строчкою 0,7 – 1см)

  • Як визначити ліктьовий перегин?

(скласти рукав вдвоє, ліктьову частину розділити  навпіл )

  • Які засоби малої механізації ви знаєте?

(спеціальна лапка для окантовки зрізів: лапка – рубильник)

  • Що таке «бейка»? чому дорівнює її довжина і ширина при обробці

застібки по низу рукава?

(смужка тканини, розкроєна під кутом 45*,  довжина – подвійна довжина розрізу плюс 2см, ширина – 2,5 - 3см)

 

 

 Ще декілька хвилин на закріплення:

1 бригада складає алгоритм обробки манжети;

2 бригада – алгоритм з’єднання манжети з рукавом.

На це завдання вам дається 3хв (учням роздаються пусті графи алгоритмів)

Перевіряємо правильність складених алгоритмів – на мультимедійній дошці.

 

    У нас залишився ще один момент у підготовці виробу до другої примірки.

 Вметування рукава у пройму. 

 Давайте  повторимо послідовність обробки рукава та вметування його в пройму.

 

4 конкурс «Фахова майстерність»

Перевіримо майстерність наших кравців. Вам потрібно швидко і якісно

вметати  1 рукав у пройму. Візьміть вироби, які ви готуєте до примірки і виконайте це завдання. Вам 5 хв. Пам’ятайте про правила ОП при ручних роботах.

( кравці вметують рукава у пройми, арбітри підбивають підсумки конкурсів)

 

5 конкурс «Розв’язати кросворд»

Обидві бригади отримують кросворди. Кросворд розв’язують всі крім арбітрів та кравців, які приймають участь у конкурсі «Фахова майстерність».

На мультимедійній дошці кросворд  для перевірки.

 

 Кравці  здають на перевірку арбітрам свою роботу. Арбітри перевіряють правильність та якість виконаної роботи.                 

 Для підведення підсумку  змагання надамо слово  арбітрам, які оголосять та підсумують  результати  кожної бригади. Персональні  результати учнів будуть розглянуті на заключному інструктажі, коли ми будемо підбивати підсумки роботи за день.

 

 ІІІ. Поточний інструктаж:

1.Видання завдань для самостійної роботи учнів по обробці рукавів, в процесі підготовки блузи до другої примірки ( згідно моделі );

 2.Обхід з метою перевірки правильної організації робочих місць,

 правильності виконання робочих прийомів,

правильності здійснення самоконтролю.

 3.Обхід з метою перевірки дотримання правил безпеки праці при роботі у швейній майстерні.

 4.Обхід з метою надання допомоги учням, у яких виникли труднощі під час  обробки рукавів.

 

ІV. Заключний інструктаж:

- підведення підсумків роботи за день;

- аналіз допущених помилок, причини їх виникнення та методи усунення;

- оголошення оцінок, їх об’єктивне обґрунтування;

- відмітити та продемонструвати кращі роботи учнів;

- оголошення домашнього завдання.

                              

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 грудня 2021
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку