Цей урок було розроблено для участі у конкурсі "Учитель року". Обсяг завдань можливо зменшити, адже цей урок було розроблено для дітей, які працюють за науково-педагогічним проектом "Інтелект України". Але тема і матеріали уроку готувалися за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти.
Комунальний заклад освіти
«Середня загальноосвітня школа № 74»
Дніпровської міської ради
Розробка конкурсного уроку математики в 4-А класі спеціалізованої школи № 129
Розробку склала:
вчитель початкових класів
Панфілова Неля Владиславівна
Урок –подорож «Великі перегони»
Тема: Багатоцифрові числа. Письмове множення багатоцифрових чисел. Розв’язування задач.
Мета: закріпити знання учнів з теми письмове множення багатоцифрових чисел, уміння записувати та читати багатозначні числа, удосконалити вміння розв’язувати задачі вивчених видів;
Обладнання: картки для групової та парної роботи роботи; схеми та таблиці, презентація до уроку.
Використано прийоми: бесіда, ілюстрація, демонстрація, створення ситуацій успіху,заохочення учнів, опитування.
Методи навчання: демонстрація, бесіда, мозковий штурм, частково-пошукові.
Засоби навчання: словесні, аудіовізуальні, аудіальні.
Форми навчання: індивідуальна робота, фронтальна, парна, колективна.
Зміст уроку
І. Організаційний момент.
Учитель. Ранок! Сонце в небі прокидається...
Учні. Наш клас із гостями вітається.
Учитель.Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу.
Учні.Чому?
Учитель.Бо я люблю людей і Ваш клас!
Діти.Чому?
Учитель.Бо чекаю любові і плідної праці від Вас!
Діти.Ми любимо працю і будемо старатися!
Учитель.То ж сідайте тихенько.Починаймо працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Девіз нашого уроку: (слайд 1 )
Не просто слухати,а чути.
Не просто дивитись,а бачити.
Не просто відповідати,а міркувати.
Вірно і правильно все рахувати.
Дружно й плідно працювати.
Найдавніша на планеті між наук цариця,
Математика ти наша, вірна помічниця.
Математику вчити – розум точити.
(Запис на дошці)
На уроці перед вами буде низка завдань. А для того, щоб упоратися з ними, працюватимемо старанно. Слухати уважно і писати охайно.
А плоди вашої старанної праці ми зможемо побачити в кінці уроку. У вас на партах є вирізані з паперу гілочки калини, грона – тільки обведені. За кожну правильну відповідь, за кожне виконане завдання ви будете розмальовувати грона. В кого буде дорідніше гроно, той отримає високий бал.
1. Усні обчислення . Хвилинка каліграфії (слайд 2)
Коли людина усміхається , у неї працюють 17 м’язів, а якщо сердиться, похнюпилась, для цього потрібна робота 43 м’язів.
- Запишіть число, що вказує на кількість працюючих м’язів під час усмішки.
- Скільки м’язів буде працювати коли будуть посміхатися 20 людей?(340)
- Хто бажає показати нам зразок каліграфічного письма?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-Згадайте, будь ласка, над якою темою Ви працювали на попередньому уроці? А хто зможе нам прочитати тему сьогоднішнього уроку?(Слайд 3)
-Чого ви очікуєте від цього уроку? (Вправа «Незакінчене речення»)(Слайд 4)
2.Завдання для опитування.
Вчитель: Урок, діти, сьогодні буде незвичайний. Чому, ви зрозумієте, почувши, хто є нашими гостями (Слайд 5) . Тож, звідки наші гості?
Хто може прокласти шлях з Лондона в Україну на мапі? (Діти працюють біля мапи).
За скільки днів вони здійснили свою подорож? (80). А нам вони пропонують дістатися острова “Математики” за 35 хвилин? А хто хоче порахувати скільки годин і скільки хвилин вони були у подорожі?
Учень (працює біля дошки) 24 год = 1 доба, 1 год = 60 хв,
24×80 = 1920 год
1920×60 = 115200 хв
– Молодчинка! Вони мандрували 115200 хв, а нам потрібно вже за 30 хв дістатися Острова “Математики”.
Парна робота(слайд 5)
- Наші друзі щиро хочуть познайомитись із найкращою країною на Землі – з нашою Батьківщиною. Отож, у дорогу.
- У нас в гостях „ Чарівний птах”. Він хоче подарувати свої красиві пір’їнки із „секретом”.
1 пір’їна:Яку територію займає наша держава? 301850 х 2 = 603 700(слайд6)
2 пір’їна:Скільки в Україні міст ? 151 х 3 = 453(слайд7)
3 пір’їна: Скільки в Україні селищ? 223 х 4 = 892(слайд8)
4 пір’їна:Скільки в Україні сіл ? 7153 х 4= 28612(слайд9)
5 пір’їна: Чому дорівнює площа Карпатських гір? 8000 х 3 = 24 000(слайд10)
„ Задача з усмішкою” (Слайд 11)
Якщо полічити всі зойки, крики та вигуки які лунають у шкільному коридорі протягом однієї перерви, то нарахуємо їх 3 605. Скільки криків та вигуків пролунає в школі за 5 перерв?
Який зробимо висновок? Що тут повчальне?
Групова робота. Брейн-ринг (технологія „ Мозковий штурм»)
Перш ніж рушити далі, потрібно перетнути кордон «Козацього острова». Треба швидко заповнити усі необхідні для цього папери. Обєднайтесь, будь ласка, у групи, адже разом – ми сила.
І група:Яка властивість прямокутника? (Слайд 12)
Що ви знаєте про числа?
Як знайти площу?
ІІ група:Який трикутник називається рівнобедреним? (Слайд 13)
Які числа ми називаємо одноцифровими?
Що таке периметр?
ІІІ група:Як називаються числа при множенні? (Слайд 14)
Які числа ми називаємо багатоцифровими?
Які властивості (закони) множення ви знаєте?
Підсумки перевірки
Перш ніж рухатись далі, нам слід відновити сили. Ми на острові «Відпочинковому». Музична фізкультхвилинка (про Україну)
ІV. Розвиток математичних знань.
-Відпочили, час не гаймо. Знов у подорож рушаймо. Попереду «Острів скарбів». Шукати скарби важко, а отже і завдання в нас будуть нелегкі.
1. У пошуках скарбів. Розв’язування задач на зведення до одиниці.
Кожна група уважно читає задачу. На дошці є карта-підказка: алгоритм розв’язання задач. Виберіть той, який підходить саме для вашої задачі. Розв’яжить задачу на отриманому «маршрутному листі».
2. Капітани на місток! Капітани повинні довести, що команда правильно розв’язала задачу.
2. Острів Творчості. Робота з геометричним матеріалом
- Погляньте. На нашому класному небосхилі зявилось сонечко. Але воно незвичайне.
- Діти, а які ще геометричні фігури ви знаєте?
- А чи зможете їх утворити ?
- Встаньте. Утворіть коло, прямокутник, квадрат, трикутник, ламану, пряму,криву.
Геометрична задача.Довжина прямокутника 8 м, ширина – 4 м. Знайти ширину другого прямокутника з такою площею, довжина якої 16 м. ( 2 м )
Ось ми і досягли «Острова Математики». Вітаю Вас з прибуттям.
V. Підсумок уроку.
1.Чи здійснилися ваші очікування?
2. Найбільші труднощі я відчув…
3. Я не вмів, а тепер умію…
4. Я дізнався…
5. Я навчився…
6. Мені допомогли…