Урок "Одиниці вимірювання площі. Задачі, які містять дії над величинами, виражених в одиницях площі"

Про матеріал

Урок математики в 4 класі, складений за новою програмою. За підручником М. В. Богдановича, Г. П. Лишенка. До уроку додатково складаються інтелект карти.

Перегляд файлу

Тема: Одиниці вимірювання площі. Задачі, які містять дії над величинами, вираженими в одиницях площі

Предмет:  математика

Клас: 4

Тип уроку: урок відкриття нового знання за технологією діяльнісного методу

Мета: ознайомити учнів з одиницями вимірювання площі – дм2, м2, км2, аром, гектаром.

Навчити дітей користуватися одиницями площі, записувати та читати числові значення площі фігур. Добиватися того, щоб учні засвоїли співвідношення між одиницями площі.

Розвивати вміння розв’язувати практичні завдання; продовжити формування комунікативних компетенцій, пізнавальних умінь дітей, розвивати пізнавальні процеси у їх взаємозв’язку .

Формувати активну життєву позицію, впевненість у своїх силах, бажання перетворювати  свою країну, щоб вона була комфортною для життя людей. Вчити дітей ощадливо використовувати природні ресурси, оцінювати свої можливості з використання знань у житті

Обладнання: метри на тканинній основі, моделі см2, дм2, м2, інтелект-карти, діаграми Венна, кубик Блума, пінопласт, кахлі, плитка для оздоблення стелі.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

Привітання

Вчитель: Любі діти, у наш клас завітали гості щирі. Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром.

Діти:      Добрий день нам!

               Добрий день Вам!

               Добрий день всім.

Хлопчики: Ми Вам раді, люди добрі

                   Ми вітаєм щиро Вас!

Дівчатка: І запрошуєм ласкаво на урок  в четвертий клас

Вчитель: Кого запрошуємо сісти першими?

Хлопчики: Дівчаток!

Вчитель: Правильно, спочатку краса, а потім сила.

ІІ. Мотивація до навчальної діяльності

  • Діти, що ви очікуєте від цього уроку?
  • Кубик Блума підказує нам дуже важливе запитання. Яке?
  • Як застосувати свої знання, щоб бути успішними людьми, щоб створювати комфортні умови для нашого життя. Я думаю, вам буде цікаво застосувати свої математичні знання, виконуючи завдання про те, що відбувається в нашій школі. А в школі – капітальний ремонт!
  • З чого будемо відкривати нове? Чарівний кубик знов нам допоможе. Як нове пов’язано з тим, що ми вже знаємо?

ІІІ. Актуалізація та фіксація індивідуального утруднення

  • Яку тему вивчаємо?
  • Щоб обчислити площу прямокутника, що нам необхідно визначити? (довжину і ширину)
  • Треба пригадати лінійні одиниці вимірювання довжини і співвідношення між ними.
  •  Розгадайте ланцюжок (Робота в парах) На партах листок із завданням

Лінійні одиниці вимірювання довжини

 

1км_______ 1м________ 1дм________1см ________ 1мм

         1000                10                   10                   10

 

  • Яку одиницю вимірювання площі ви вже знаєте?
  • Що таке квадратний сантиметр?                                                                    (1см2 – площа квадрата, сторона якого 1 см)
  • Площу яких поверхонь ми вимірюємо в квадратних см, квадратних мм?
  • Ми будемо на уроці обчислювати площі геометричних  фігур: квадратів і прямокутників, а дослідити ці фігури нам допоможе кругова діаграма. Ми вже почали її будувати. Нам залишилось на спільному просторі записати спільні ознаки (Відмінні ознаки вже розгадали)

 

                                               Діаграма Венна

 

                     Прямокутник                               Квадрат

 

 

               Сторони                        Плоскі                      Всі

                                                      фігури

              попарно                        4 сторони                 сторони

                                                        кути               

               рівні                                 вершини                рівні

                                                     Sпр = a · b     

              P= (a ·  b)  2                   Sкв   a  · a               P =  a ·4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Виявлення причин утруднення й поставлення навчального завдання

 

Я вам пропоную обчислити площу кришки учнівської парти за допомогою відомої нам одиниці вимірювання площі квадратного сантиметра.

Проведіть рукою по поверхні, площу якої треба обчислити, візьміть в руки модель квадратного сантиметра.

Чи зручно буде обчислювати площу такої поверхні в квадратних сантиметрах?

Що робити? (Шукати більшу одиницю вимірювання площі)

 

Побудова проекту виходу з утруднення

  • Яка наступна одиниця вимірювання довжини?
  • Чи розгадаєте ви, що таке квадратний дециметр?
  • Знайдіть в конверті модель квадратного дециметра, в підручнику
  • Який новий ланцюжок ми з вами спробуємо відкрити?

 

                         Квадратні одиниці вимірювання площі

 

              1км2______ 1м2_______  1дм2_______1см2_______1мм2

 

Це тема нашого уроку

 

VI. Реалізація побудованого проекту

 

  • Чи зручно у квадратних дециметрах обчислювати площу стелі чи підлоги в класі?
  • Яка нова одиниця вимірювання площі нам необхідна? (демонструю модель м2.
  • На якому уроці ми користувались такою одиницею (км2)? (площі великих територій).

Читається так:

один квадратний дециметр;

один квадратний метр;

один квадратний кілометр.

  • Ми з вами самостійно «відкрили» нове, а де ми можемо знайти інформацію? (Інтернет, підручник, учитель, батьки)

№602 Працюємо над інформацією

  • Яких одиниць вимірювання площі немає в ланцюжку?
  • Як ви розумієте 1а, 1га?
  • Чим вони відрізняються від інших одиниць вимірювання площі?

(в інших одиницях вимірювання площі за довжину сторони квадрата взято одиниці вимірювання довжини: 1мм, 1см, 1дм, 1м, 1км)

 

 

 

Робота в парах

  • Спробуйте розгадати в другому ланцюжку співвідношення між одиницями вимірювання площі?
  • (вам допоможуть моделі дм2, м2)

1см2 – це площа квадрата зі стороною 10 мм, тому, щоб знайти площу цього квадрата, треба

 10мм · 10мм=100мм2, отже

1см2=100мм2

Аналогічно

1дм2=10см  10см=100см2

2=10дм  10дм=100дм2

1км2=1000м  1000м=1 000 000м2

 

VII. Первинне закріплення з проговорюванням у зовнішній мові

 

  • Щоб закріпити наші знання розвяжемо задачу 605
  1. Читання задачі мовчки
  2. Аналіз задачі
  • Треба дізнатись на скільки арів площа присадибної ділянки більша від площі саду.
  • Мені відомі площа присадибної ділянки 25а, площа саду 6а
  • Я можу відповісти на запитання задачі.

Аналогічно аналізується друга задача.

 

VIII. Включення в систему знань

 

  • Повертаємось до практичного застосування знань у житті.

В нашій школі поміняли всі вікна.

Через 1 квадратний метр вікна втрачається більше теплової енергії, ніж через стіни. Тепло втікало з кімнати.

 

Робота в групах

 

Завдання для І групи.

Скільки одиниць теплової енергії втрачалось за добу через три старих вікна нашого класу, якщо з 1м2 втрати становили 100 одиниць теплової енергії за добу (за кресленням розвязують задачу)

Щоб тепло не «втікало» через стіни, треба зробити термодернізацію стін за допомогою пінопласту.

 

Завдання для ІІ групи

Скільки плиток пінопласту потрібно, щоб покрити прямокутну ділянку стіни площею 20м2 (діти виміряють довжину і ширину плитки пінопласту).

 

Завдання для ІІІ групи

Площа стелі класної кімнати 50м2. Скільки плиток, що мають форму квадрата, потрібно для оздоблення стелі цієї кімнати?

 

Завдання для VІ групи

Площа кухні 18м2. Скільки кахлів, що мають форму квадрата, потрібно для покриття підлоги цієї кухні? (діти вимірюють сторони квадратної плитки)

Утворюємо ланцюжок

 

Нові              -----    тепло не «втікає»   -----    економія газу, 

склопакети                                                       невідновлюваного джерела енергії

 

Висновок: ощадливо використовуємо природні ресурси

 

В нашому класі діти-дослідники. Вони шукали і продовжують цю роботу, як люди використовують набуті знання в різних галузях життя. Встановили багато цікавих звязків на інтелект-картах. Поділіться результатами своїх відкриттів.

 

Броунівський рух

Знайди пару і поспілкуйся з другом за вивченою темою.

 

ІХ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

 

  • Що цікавого було на уроці?
  • У кого все вийшло?
  • Що в роботі, на вашу думку, було найкориснішим?
  • Оцініть свої можливості з використання  цих знань у житті.
  • Якими знаннями ви могли б  поділитися зі своїми батьками, дідусями чи бабусями?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Ирина
    Супер Дуже вдячна. Супер! Дуже вдячна!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2018
Переглядів
8715
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку