Урок математики в 4 класі, складений за новою програмою. За підручником М. В. Богдановича, Г. П. Лишенка. До уроку додатково складаються інтелект карти.
Тема: Одиниці вимірювання площі. Задачі, які містять дії над величинами, вираженими в одиницях площі
Предмет: математика
Клас: 4
Тип уроку: урок відкриття нового знання за технологією діяльнісного методу
Мета: ознайомити учнів з одиницями вимірювання площі – дм2, м2, км2, аром, гектаром.
Навчити дітей користуватися одиницями площі, записувати та читати числові значення площі фігур. Добиватися того, щоб учні засвоїли співвідношення між одиницями площі.
Розвивати вміння розв’язувати практичні завдання; продовжити формування комунікативних компетенцій, пізнавальних умінь дітей, розвивати пізнавальні процеси у їх взаємозв’язку .
Формувати активну життєву позицію, впевненість у своїх силах, бажання перетворювати свою країну, щоб вона була комфортною для життя людей. Вчити дітей ощадливо використовувати природні ресурси, оцінювати свої можливості з використання знань у житті
Обладнання: метри на тканинній основі, моделі см2, дм2, м2, інтелект-карти, діаграми Венна, кубик Блума, пінопласт, кахлі, плитка для оздоблення стелі.
Хід уроку
І. Організація класу
Привітання
Вчитель: Любі діти, у наш клас завітали гості щирі. Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром.
Діти: Добрий день нам!
Добрий день Вам!
Добрий день всім.
Хлопчики: Ми Вам раді, люди добрі
Ми вітаєм щиро Вас!
Дівчатка: І запрошуєм ласкаво на урок в четвертий клас
Вчитель: Кого запрошуємо сісти першими?
Хлопчики: Дівчаток!
Вчитель: Правильно, спочатку краса, а потім сила.
ІІ. Мотивація до навчальної діяльності
ІІІ. Актуалізація та фіксація індивідуального утруднення
Лінійні одиниці вимірювання довжини
1км_______ 1м________ 1дм________1см ________ 1мм
1000 10 10 10
Діаграма Венна
Прямокутник Квадрат
Сторони Плоскі Всі
фігури
попарно 4 сторони сторони
кути
рівні вершини рівні
Sпр = a · b
P= (a · b) 2 Sкв a · a P = a ·4
ІV. Виявлення причин утруднення й поставлення навчального завдання
Я вам пропоную обчислити площу кришки учнівської парти за допомогою відомої нам одиниці вимірювання площі квадратного сантиметра.
Проведіть рукою по поверхні, площу якої треба обчислити, візьміть в руки модель квадратного сантиметра.
Чи зручно буде обчислювати площу такої поверхні в квадратних сантиметрах?
Що робити? (Шукати більшу одиницю вимірювання площі)
Побудова проекту виходу з утруднення
Квадратні одиниці вимірювання площі
1км2______ 1м2_______ 1дм2_______1см2_______1мм2
Це тема нашого уроку
VI. Реалізація побудованого проекту
Читається так:
один квадратний дециметр;
один квадратний метр;
один квадратний кілометр.
№602 Працюємо над інформацією
(в інших одиницях вимірювання площі за довжину сторони квадрата взято одиниці вимірювання довжини: 1мм, 1см, 1дм, 1м, 1км)
Робота в парах
1см2 – це площа квадрата зі стороною 10 мм, тому, щоб знайти площу цього квадрата, треба
10мм · 10мм=100мм2, отже
1см2=100мм2
Аналогічно
1дм2=10см 10см=100см2
1м2=10дм 10дм=100дм2
1км2=1000м 1000м=1 000 000м2
VII. Первинне закріплення з проговорюванням у зовнішній мові
Аналогічно аналізується друга задача.
VIII. Включення в систему знань
В нашій школі поміняли всі вікна.
Через 1 квадратний метр вікна втрачається більше теплової енергії, ніж через стіни. Тепло втікало з кімнати.
Робота в групах
Завдання для І групи.
Скільки одиниць теплової енергії втрачалось за добу через три старих вікна нашого класу, якщо з 1м2 втрати становили 100 одиниць теплової енергії за добу (за кресленням розв’язують задачу)
Щоб тепло не «втікало» через стіни, треба зробити термодернізацію стін за допомогою пінопласту.
Завдання для ІІ групи
Скільки плиток пінопласту потрібно, щоб покрити прямокутну ділянку стіни площею 20м2 (діти виміряють довжину і ширину плитки пінопласту).
Завдання для ІІІ групи
Площа стелі класної кімнати 50м2. Скільки плиток, що мають форму квадрата, потрібно для оздоблення стелі цієї кімнати?
Завдання для VІ групи
Площа кухні 18м2. Скільки кахлів, що мають форму квадрата, потрібно для покриття підлоги цієї кухні? (діти вимірюють сторони квадратної плитки)
Утворюємо ланцюжок
Нові ----- тепло не «втікає» ----- економія газу,
склопакети невідновлюваного джерела енергії
Висновок: ощадливо використовуємо природні ресурси
В нашому класі діти-дослідники. Вони шукали і продовжують цю роботу, як люди використовують набуті знання в різних галузях життя. Встановили багато цікавих зв’язків на інтелект-картах. Поділіться результатами своїх відкриттів.
Броунівський рух
Знайди пару і поспілкуйся з другом за вивченою темою.
ІХ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.