Урок."Однорідні члени речення. Розділові знаки з однорідними членами"

Про матеріал
Урок повторення, засвоєння та застосування знань при вивченні однорідних членів речення із застосуванням інтерактивних методів навчання
Перегляд файлу

Тема : Однорідні члени речення.  Розділові знаки з однорідними членами

Мета:  повторювати, закріпити й систематизувати знання про однорідні члени речення, їх види, розділові знаки в реченнях при однорідних членах речення, розвивати вміння вільно оперувати лінгвістичними знаннями, у власному мовленні; розвивати вміння робити висновки на основі спостережень за мовним матеріалом; виховувати культуру мовлення, повагу до народних традицій, любов до української пісні, до рідної матері.

Тип уроку: урок засвоєння та застосування умінь

Обладнання: підручник, схеми, картки, мультимедійні засоби навчання

    Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Рада вас вітати на уроці мови. Сьогодні ми зробимо ще один крок у світ краси, у світ нашої мови. А щоб урок був успішнішим, звичайно, беремо з собою хороший настрій. Запишіть на хмаринках побажання і передайте сусідові по парті. ( Учитель пропонує взяти з собою, крім настрою, старанність, бажання працювати , кмітливість.

ІІ. Забезпечення емоційної готовності.

Слово вчителя .

Сьогодні у нас незвичайний урок, ми завітаємо у прекрасне володінн народної пісні. Вона завжди з людиною : і в горі, і в радості .

Пісня – жива вода, що зміцнює пошматоване тіло, підносить дух, несе віру й надію.

   Може, тим без пісні я не можу

   Працювати, жити навіть дня,

   Що навкруг – земля моя хороша,

   А на ній – моя родина. (М. Стельмах)

( Звучить пісня В. Крищенка «Родина» у виконанні Назарія  Яремчука)

  •                   Про що ця пісня ?
  •                   Яка вона ? Підберіть означення до слова  пісня.

 

                           Мелодійна

                                                           ніжна 

    Пісня                                  задушевна

            Родинна

  •                   В якому розділі вивчається означення ? ( синтаксис )
  •                   А  на  які питання  відповідає?
  •                   Як називаються слова, що відповідаєють на одне і те ж питанн?                              ( однорідними )

ІІІ.  Тема, мета уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

На хмаринках учні записують очікування від уроку, а в зошитах тему, епіграф.

« Асоціативний кущ» до слова «  родина»

Результат пошуку зображень за запитом родина асоціативний кущ

Сімя  - склад букв і звуків?

  •                   До якої частини мови належать слова ( Іменники)
  •                   Синтаксична роль іменника? ( Підмет, додаток)
  •                   Чи можуть бути вони однорідними ?

ІV. Актуалызація опорних знань

  1.               «Мікрофон» ( повторення відомостей про однорідні члени речення)
  2.               Робота з епіграфом. Знайти однорідні члени речення, підкреслити  зміст епіграфа.

V.  Сприйняття та засвоэння матеріалу

1. Робота з підручником. ( Самостійне опрацювання)

2. Виконання вправи ( усно)

3. Розділові знаки при однорідних членах речення

4. Синтаксичний розбір речення.

Мамину пісню знають і співають у рідному краї і на чужині.

  •                   Чому не потрібно кома перед сполучниками, хоч повторюютьс двічі ?

Метод «Прес»

  •                   Я вважаю, що ….
  •                   Тому, що….
  •                   Отже,…..

5.  Диктант « Тиша» 

(Записати речення, поставити розділові знаки , побудувати схему речень.)

Без  рідної мови без пісні без мами збідніє земля назавжди.

Пісня і праця великі дві сили

V.  Фізкультхвилинка  

Без названия.png

VI. Закріплення вивченого

« Дослідження –аналіз»

  1.               Робота з текстом. Дайте заголовок. Колискові пісні…. Без них немає дитинства. Це вони  вчать нас добра та любові. Їз тих перших маминих пісень беруть початок наші тривоги і сподівання, турбота і радощі.

Кожна колискова – то надія на завтрашній день. Мати піснею дає дитині свої перші уроки життя.

Поки й світу – буде ненька бажати своїй дитині доброї долі.

Хай же лине материна пісня над землею!

( Виписати речення з однорідними членами реченняя)

  •                   А які колискові ви пам’ятаєте ? ( Л. Українка « Колискова», А. Малишко    « Колискова» , народна колискова «Ходить сонце коло вікон»)
  1.               Гра «Скажи швидко» ( Зі скриньки дістати  сердечко із дієсловос співати.  До дієслова називають прислівники способу)

Співати  - голосно, задушливо, чудово, тихо , щиро, журливо, лірично, весело .     ( У реченнні це обставини)

Скласти речення з одгорідними обставинами.

  1.               Побудова речень за схемами ( одне речення за  бажанням)

Зясувати , якими членами речення виступають однорідні члени речення та узагальнювальне слово

Результат пошуку зображень за запитом узагальнювальні слова

  1.               Стилістичний експеримент. Відредагувати речення

Українськи письменники і поети люблять задушевну народну пісню.

У  нашому саду ростуть яблуні, грущі плодові дерева, сливи.

  Запам’ятаймо!

УВАГА! Кома не ставиться між компонентами усталених сполук (фразеологізмів) :

Ні кінця ні краю; ні вдень ні вночі; ні в сих ні в тих; ні роду ні племені; і сміх і гріх; дивиться не надивиться.

  1.               Робота в парах
  •                   «Незакінчення речення»

Материнську любов оспівали багато поетів, а саме: …

Усі квіти : маки , ромашки, волошки, чорнобривці –

Слухаючи пісню,  відчув ( ла)…..

  •                   Запишіть зашифроване прислів’я, підкресліть однорідні члени речення

Нематакогокрамущобкупититатаймаму

  1.               Гра « Естафета». Виписати однорідні члени речення у 3 колонки залежно від того, якими сполучниками вони з’єднані: одиничними, повторювальними, парними.

Попіл або жар; або цукор, або сіль; не тільки радість, а й смуток; читати та писати; і гречка, і рис;  як дорослі,  та і діти; кінь і віл;  то виє , то свистить; не лише чужий, свій.

Ключ. З останніх букв слів прочитаєте прізвище автора вірша «Пісні»

  1.               Учениця читає слова М. Рильського «Пісні»

В піснях і труд, і даль походу,

У жаль, і усиіх, і любов,

І гнів великого народу,

І за народ пролита кров.

  •                   Назвіть однорідні члени речення

VII.  Рефлексія. Оцінування і самооцінювання

  •                   Чи досягли ми поставленої мети?
  •                   Чи справдилися ваші очікування?
  •                   Про що ви дізналися на уроці?

Успіх приходить до того,  хто  не зупиняється на досягнутому. А що таке успіх?

   Вчимося  культуру мови

Вибачте мене

Дякую вас

Думав за матір

Дякую за урок. Усім бажаю успіхів, удачі. Шануйте , любіть , поважайте своїх рідних  ( звучить « Пісня про рушник» )

« Шануй батька й неньку, буде скрізь гарненько,» -говорить народна мудрість.

Не завдавайте прикрощів батькам, бережіть їх.

VIII. Домашнє  завдання.

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
16 березня 2020
Переглядів
2476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку