Урок "Одяг і взуття. І.Нікітченко "Теплі слова" "

Про матеріал
Конспект уроку української мови " Одяг і взуття. І.Нікітченко "Теплі слова""2 клас (до підручника Ольги Коваленко)
Перегляд файлу

Тема. Одяг і взуття. І. Нікітченко «Теплі слова»

Мета.

- Дидактична: Активізувати у мовленні слова - назви одягу, взуття; вчити використовувати їх в усному і писемному мовленні; розподіляти слова за групами; формувати комунікативну та соціальну компетентність; вміння аналізувати, характеризувати, класифікувати мовний матеріал; вчити працювати в групах; працювати із знаками; складати речення за малюнками;

- виховна: сприяти формуванню наукового світогляду моральних, естетичних якостей особистості кожного учня; виховувати почуття взаємодопомоги, взаємодії, партнерства; розвивати любов до природи, турботливе ставлення до тварин;

- розвивальна: розвивати мовлення, пам’ять, увагу, уяву, мислення, спостережливість, активність шляхом використання засобів пізнавальної діяльності, форм інтерактивного навчання.

Хід уроку

I Організація класу

  1.         Емоційне налаштування.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

До нас гості завітали.

 

- Повернемось обличчям до гостей і привітаємо їх усмішкою і поклоном голови.

 

Сядьте зручно, усміхніться

І на мене подивіться.

Зробим до науки крок –

Починаємо урок.

 

- Я вам бажаю показати свою кмітливість, розум, проявити активність та не втрачати гарний настрій.

- А зараз відкрийте зошити і запишіть число, класна робота.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення скоромовок (у кожного учня на парті листок)

 

Шиє Люба, вишиває,

Шубку ляльці дошиває,

Шапку, шарф і шаровари

Шити мама помагає.

  • Які слова з нашої теми зустрілися у скоромовці? (шубка, шапка, шарф, шаровари)
  • Як одним словом назвати всі ці предмети? (одяг)
  • Яку іншу групу слів ми вивчали? (взуття)
  1. Повідомлення теми

— Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про одяг та взуття, пограємо в ігри, перевіримо свою уважність.

Прочитаємо текст «Теплі слова», вчитимемося вимовляти й писати слова по темі.

ІІI. Узагальнення та систематизація знань

  1. Розповідь учителя

— Як перші матеріали для виготовлення одягу використовува­лося все, що буквально було під руками, — трава, листя рослин, навіть кора дерев.

Пізніше, коли людина стала мисливцем (охотником), вона почала виготов­ляти одяг зі шкур убитих тварин і з риб’ячої шкіри. Не менш «екзотичною» була також сировина (сырьё) для виробництва (изготовления) головних уборів: видовбаний (выдолбленный) гарбуз, шкаралупа кокосових горіхів, панцир черепахи і тому подібне.

Таким чином, доісторичні люди могли використовувати лише ті матеріали, що давала сама природа і які майже не вимагали (требовали) об­робки. У цей період людської цивілізації костюм виконував лише роль захисної обо­лонки тіла людини від впливу агресивного зовнішнього середо­вища.

Коли давній людині доводилося долати гострі камені, вона зро­зуміла, що їй треба щось надягати на ноги, щоб захистити їх. Тому перше взуття, яке винайшла людина (можливо, це були сандалі), було виготовлено з трави, смужок шкіри або плоских шматочків дерева. Людина прикріпляла їх до підошов ніг мотузкою, а кінці замотувала навколо кісточок.

А взуття, що нагадує сучасне, винайшли хрестоносці, що хо­дили у тривалі походи.

У дощ, коли на вулиці брудно, ми одягаємо гумові чоботи. Коли біжать струмки, з’являються проталини, ми взуваємо чо­боти, кросівки, черевики. Вдома ми ходимо у капцях. Щоразу зби­раючись гуляти або до школи, ми взуваємо підходящу пару взуття.

 

  1. Гра «Розділи на групи»
  •              Згрупувати, зображені на окремих картках, предмети одягу і взуття  за темами «Одяг», «Взуття» (вчитель дає малюнки, діти прикріплюють малюнки на дошці відповідно до групи)

КАПЦІ, ПІЖАМА, ВАЛЯНКИ, СВЕТР, ЧОБОТИ, ТУФЛІ, КУРТКА, ФУТБОЛКА, ПАЛЬТО, КРОСІВКИ, ШАРФ.

 

 

 

  1. Вправа «Зіставити графічне зображення з малюнком»
  •             Кожній дитині пропонується листок з графічним зображенням слова. Отримавши слово, учень визначає відповідний малюнок і прикріплює його до дошки.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Хвилинка чистопису
  •              Попрацюємо в зошитах. Хвилинка чистопису. Повторимо з`єднання букв.

од дя яг      вз зу ут тт тя

одяг, взуття

  1. Робота в зошитах. Гра «Слово розсипалось» (на листочках у дітей)
  •              Зберіть слова, які розсипались.

Ба-шу (шуба), жа-ма-пі (піжама), то-паль (пальто), ти-чо-бо (чоботи), флі-ту (туфлі).

 

  • ФІЗХВИЛИНКА

 

 

  1. Читання оповідання «Теплі слова» вголос. (с.73-74)

 

  1.  Бесіда за прочитанним.
  •              Назвіть героїв оповідання.
  •              Прочитайте слова, які назвав хлопчик мамі. (кожух, шуба, светр, шапка, валянки, рукавиці)
  •              Що вони означають? (назву одягу)
  •              Яких слів чекала від нього мама? (ласкавих)
  •              Уявіть себе на місці хлопчика. Які б слова мамі ви сказали?

 

  •              В українській мові слова вживаються в прямому і переносному значенні.

 

 

 

 

 

 

- Порівняйте значення виділених слів у кожному рядку.

- У яких сполученнях слів виділені слова вжито так, як буває наспрвді, тобто в прямому значенні, а в яких сполученнях слів значення переноситься на інший чимось схожий предмет?

          ПРЯМЕ                                               ПЕРЕНОСНЕ

 теплий одяг                                             теплі слова      

 золотий годинник                                   золоте колосся

 каштанове листя                                     каштанове волосся

 кришталева ваза                                      кришталева вода

  •             Вибиріть одне словосполучення і складіть з ним речення (усно).
  •             Одне запишемо в зошит.

                

  1. Гра за зразком. с.73 підручника.  (Починає вчитель)

Діти запитують у інших учнів.

Грай за зразком.

— Кептарик — це взуття?

 Ні. Кептарик — це одяг.

  Спідниця — це одяг?

— Так. Спідниця — це одяг.

 

  1.         Робота в парах с. 74 впр. 6

 Ранок. Федько прокинувся і почав  збиратися до школи.

— Мамо, де моя сорочка? Де шкарпетки?..

 

  1.   Гра «Чи уважний ти?»

 (таблиця) Знайди що зайве і чому?

  1.     Гра «Так. Ні.»

Спідницю носять на ногах?

Панчохи носять на руках?

Шкарпетки носять на шиї?

Шию обмотують шарфом?

  1.   Закріплення вивчених слів. Гра «М’яч - перекладач»

 

ПЛАТЬЕ, САПОГИ, НОСКИ, ЧУЛКИ, ЮБКА, РУБАШКА, БОТИНКИ, ГАЛСТУК .

 

IV. Підсумок уроку

  • Що вам сподобалось на уроці?
  • Назви яких предметів одягу вам запам`ятались?

Ось закінчено урок,

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі.

 

Шановні гості!

Спасибі, що знайшли час,

Прийшли до нас.

Якщо Ваша ласка,

То приходьте до нас ще, будь ласка.

 

 

docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
1483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку