На уроці учні знайомляться з групами продуктів харчування, з речовинами, з яких вони складаються, з вітамінами, які входять до їх складу, формують дослідницькі уміння у процесі розв'язування завдань практичного спрямування, розвивають навички правильного харчування, догляду за зубами.
Тема. Харчування. Дослідницький практикум «Раціон здорового харчування».
Мета. Ознайомити учнів з групами продуктів харчування, з речовинами, з яких вони складаються, з вітамінами, які входять до їх складу, формувати дослідницькі уміння у процесі розв’язування завдань практичного спрямування, розвивати навички правильного харчування, догляду за зубами, виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров’я.
Обладнання. Підручник, зошит, таблиці, малюнки із зображенням продуктів харчування, упаковки від продуктів, схема раціонального харчування, меню школяра.
Хід уроку:
І. Організація класу.
Вже дзвінок сигнал подав –
Працювати час настав.
II. Актуалізація опорних знань.
1. Підсумок фенологічних спостережень – інтерактивна вправа «Продовж речення»:
Зараз пора року… (весна).
Місяць - … (квітень).
Небо - … (чисте, блакитне).
Сонце - … (яскраво світить).
Протягом тижня … (було сонячно).
Сьогодні – 21 квітня, небо чисте, безхмарне, світить сонце, дощу немає, температура повітря - +13. Протягом тижня погода була тепла, дні ясні.
– Дослідимо, як ви засвоїли знання про травну систему?
2. Перевірка домашнього завдання (учні усно складають розповідь за опорною схемою на дошці, решта – працюють самостійно у зошитах).
– Який висновок ми зробили, вивчивши тему «Травна система»?
(Їжа подрібнюється і перетравлюється в організмі в травній системі. Під час травлення їжа перетворюється на поживні речовини)
III. Повідомлення теми і мети уроку.
– Сьогодні поговоримо про їжу. Тема уроку – «Харчування. Дослідницький практикум « Раціон здорового харчування». На кінець уроку очікувані результати такі: групи продуктів харчування, у яких продуктах вони містяться, правила харчування, гігієну харчування, раціон здорового харчування.
IV. Вивчення нового матеріалу
Людині потрібно їсти,
Щоб встати і щоб сісти,
Щоб рости і розвиватися,
Потрібно правильно харчуватися.
– Люди вживають різні продукти. Всі вони поділяються на продукти рослинного і тваринного походження. Харчування людини вважається повноцінним, коли в організм з їжею регулярно надходять усі необхідні поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни. Що ж це за речовини дізнаєтесь, самостійно опрацювавши наукову статтю підручника?
–А зараз ми дізнаємось, в яких продуктах містяться дані речовини у найбільшій кількості. Об’єднайтесь у групи, розгляньте упаковки від продуктів. Якої групи продукти ви досліджували і чому?
(сир, риба, м’ясо, яйця) білки
(олія, масло, сметана) жири
(хліб, каша, макарони, цукор) вуглеводи
(соки) вітаміни
–Як бачимо не існує таких продуктів, які б містили весь повний набір необхідних речовин для повноцінного розвитку людини, тому харчування має бути різноманітним та збалансованим.
–Як ви розумієте вислів раціональне харчування? (Правильне, грамотне, розумне, корисне, доцільне, збалансоване – дуже корисно вміти добирати синоніми не лише на уроках української мови.)
–Яких продуктів має бути найбільше у раціоні харчування? (Круп, хлібобулочних, овочів та фруктів.) До якої групи вони належать, чому їх потрібно найбільше? (Вуглеводи треба вживати найбільше, бо вони легко засвоюються і дають нам енергію. Вітаміни потрібні для здоров’я.)
–Яких продуктів потрібно вживати майже стільки ж, як овочів і фруктів? (М’ясо, ковбаса, сир, яйця-білки, риба, молоко, бо вони містять білки – будівельний матеріал організму.)
–Яких продуктів потрібно вживати найменше і чому? (Жирів, солодощів, бо вони дають найбільше енергії і можуть відкладатися «про запас».)
ФІЗХВИЛИНКА
– Харчування потрібне людям, щоб повноцінно жити, розвиватися, працювати, виконувати роботу. А ще важливим аспектом є різноманітність харчування. Проаналізуємо денне меню школяра.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Самостійне складання меню обіду школяра.
– Пропоную вам побувати у ролі кухарів і спробувати скласти денне меню школяра.
2. Робота в парах – правила догляду за зубами.
VІ. Підсумок уроку.
Він і чорний, він і білий,
І завжди він загорілий.
Як до столу ми йдемо,
То без нього не їмо.
(Хліб)
Рідке, а не вода,
не сіють, не печуть,
варять, всі їдять і хвалять.
(Молоко)
Червоненькі кругляшки
Почіплялись на гілки.
Позбираю всі підряд,
Буде добрий з них салат.
(Помідори)
Щоб омлету вам зробити,
Спершу треба нас розбити.
(Яйця)