Тема. Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду письменниці. Проза О.Кобилянської – зразок раннього модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї.
Мета:
Обладнання: мультимедійний комплекс, ноутбуки для груп, пам’ятки-алгоритми для учасників вебквесту, картки для ролей із завданнями, картки оцінювання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма проведення: короткотривалий вебквест.
Ключові компетентності, що формуються: спілкування державною мовою, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, обізнаність та самовираження у сфері культури, уміння вчитися впродовж життя.
Ольга Кобилянська –
пишна троянда в саду української літератури.
М.Старицький
Кобилянській з усіх наших нових
письменників належить будучність.
М.Євшан
Усі мої думки тобі, народе вільний,
і пісня серця, музика душі тобі!
О.Кобилянська
Хід уроку
1. Створення робочого настрою.
Один із можливих прийомів – показ відеопритчі «Усе в твоїх руках».
Електронний доступ: https://www.youtube.com/watch?v=BKscxOw9uFA
1. Слово вчителя.
Сьогодні говоритимемо про О.Кобилянську. Це ім’я знакове для української літератури. Злетівши тендітною буковинською горлицею, ця жінка – «пишна троянда в саду української літератури» – стала відомою Гірською Орлицею на теренах Чернівеччини. На зламі ХІХ і ХХ століть, на перехресті двох мов (німецької та української) зародилося нове імя, котрому «найбільше із усіх наших письменників належить будучність» (М.Євшан).
Наш урок буде особливим. Ми проведемо його як вебквест.
Методична ремарка.
Вебквест (webquest) – це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Учасники вебквесту об’єднуються у групи в залежності від того, який колір оберуть: червоний (дизайнери настрою), зелений (кейс-технологи), жовтий (конструктори світогляду), синій (музеєзнавці-екскурсоводи), білий (цифрові мемуаристи), рожевий (медійні бренд-менеджери), оранжевий (ІТ-фахівці). Усі члени групи повинні допомагати один одному. У кожної ролі є свої завдання, які необхідно виконати. Потім підготувати звіт про виконану роботу так, як вказано в завданнях.
Завдання вебквесту є окремими блоками питань, в яких перераховано інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Основні критерії звіту: розуміння завдання, достовірність використаної інформації, творчий підхід.
2. Пам’ятка-алгоритм для учасників вебквесту.
(Кожна група отримує пам’ятку-алгоритм роботи у вебквесті, яка допоможе організувати роботу)
Вебквест
1. Проблемні запитання.
2. Ролі
3.Мета вебквесту:
Шановні дизайнери настрою! Ваше завдання не просте: вам потрібно упродовж уроку на різних етапах допомагати підтримувати оптимістичний настрій.
Інтернет-джерела
http://didaktor.ru/my-storybook-servis-dlya-sozdaniya-interaktivnoj-knigi/
http://ua.telekritika.ua/profesija/2015-06-17/108306
http://timso.koippo.kr.ua/hmura13/dubok-tetyana-vasylivna-vykorystannya-tehnolohiji-storitelinh-na-urokah-ukrajinskoji-movy-ta-literatury
Ви – дипломовані спеціалісти. Перед вами постають нові перспективи дослідження. Не підведіть!
Інтернет-джерела
https://ukrclassic.com.ua/katalog/k/kobilyanska-olga/266-olga-kobilyanska-biografiya
https://uk.wikipedia.org/wiki/Кобилянська_Ольга_Юліанівна
https://zno.if.ua/?p=1542
https://dovidka.biz.ua/olga-kobilyanska-biografiya-korotko/
https://mala.storinka.org/життєвий-та-творчий-шлях-ольги-кобилянської.html
У вас надзвичайна професія. Ви розповідаєте про світогляд та хобі відомих людей, тим самим даючи орієнтири для формування світорозуміння інших.
Інтернет-джерела
https://ukrclassic.com.ua/katalog/k/kobilyanska-olga/266-olga-kobilyanska-biografiya
https://uk.wikipedia.org/wiki/Кобилянська_Ольга_Юліанівна
https://zno.if.ua/?p=1542
https://dovidka.biz.ua/olga-kobilyanska-biografiya-korotko/
https://mala.storinka.org/життєвий-та-творчий-шлях-ольги-кобилянської.html
Дорогі мої, ви свідомі та активні, зацікавлені у висвітленні важливих матеріалів про життя О.Кобилянської. Я впевнена, що ви, як завжди, творчо підійдете до вирішення цього завдання.
Інтернет-джерела
https://www.karpaty.info/ua/uk/ch/co/chernivtsi/museums/literary/
https://ua.igotoworld.com/ua/poi_object/68944_literaturno-memorialnyy-muzey-olgi-kobylyanskoy.htm
https://www.google.com/search?картинки.музейО.Кобилянської
https://shpalta.media/2018/11/22/6-faktiv-pro-pamyatnik-olzi-kobilyanskij/
http://heritage-ua-ro.org/objects_view.php?id=CV81
Ваша професія дуже важлива. Ви повинні зберегти пам’ять про людей після їх смерті. Вам – спецзавдання. Я вірю у ваше неординарне мислення, творчий потенціал і неабиякий хист.
Інтернет-джерела
https://gig.kosiv.biz/87/
https://ukrclassic.com.ua/katalog/k/kobilyanska-olga/3389-vislovlyuvannya-vidomikh-lyudej-pro-tvorchist-olgi-kobilyanskoji
http://vuam.org.ua/uk/704
https://zbruc.eu/node/44398
http://incognita.day.kyiv.ua/olga-kobilyanska-vidoma-i-neznajoma.html
Ви, друзі, – не просто професіонали своєї справи. Ви справжні майстри, тому на вашу креативність ми покладаємо особливі надії.
Інтернет-джерела
https://zarobitok.info/biznes-akaunt-fejsbuk/
http:// watcher.com.ua/2011/03/31/yak-peretvoryty-facebook-profil-na-storinku/
https://ukrclassic.com.ua/katalog/k/kobilyanska-olga/266-olga-kobilyanska-biografiya
https://uk.wikipedia.org/wiki/Кобилянська_Ольга_Юліанівна
https://zno.if.ua/?p=1542
https://dovidka.biz.ua/olga-kobilyanska-biografiya-korotko/
https://mala.storinka.org/життєвий-та-творчий-шлях-ольги-кобилянської.html
Шановні спеціалісти, вашим завданням буде розмістити дослідження однокласників на веб-сторінці сайта своєї школи, щоб інформація про життя і творчість О.Кобилянської була «під руками» у наших учнів.
Звіт груп. Афішування робіт.
(Звіт групи «Дизайнери настрою» у підсумку уроку)
1.Рефлексія.
Картка оцінювання (самооцінювання, взаємооцінювання, оцінювання вчителем) учнів у групі.
Оцінювання відбувається за 12-бальною системою. Бал учня виводиться як середнє арифметичне і заокруглюється на користь учня. Карту оцінювання потрібно змінювати щодо кількості учнів у групі.
ПІП учня – прізвище, ім’я, по батькові учня з групи
|
ПІП учня |
ПІП учня |
ПІП учня |
ПІП учня |
Учитель |
Середній бал |
ПІП учня |
|
|
|
|
|
|
ПІП учня |
|
|
|
|
|
|
ПІП учня |
|
|
|
|
|
|
ПІП учня |
|
|
|
|
|
|
1