ТЕМА: Завдання зі скриньки поезії. Спроби учнів у віршуванні. Підсумок за темою.
МЕТА:
формування предметних компетентностей: активізувати знання учнів з теми «Скринька поезії»; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати творчі здібності учнів, вміння висловлювати оцінні судження; виховувати любов до рідного слово;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати свої висловлювання;
соціальної: розвивати вміння працювати разом, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
громадянської: розширити знання учнів про поезію, виховувати дбайливе ставлення до природи, розвивати здатність мислити, фантазувати.
Тип уроку : комбінований.
Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова.
Обладнання: ноутбук, картки для індивідуальної роботи.
Х І Д У Р О К У
І. Вступна частина
1. Організація класу
- Наш урок – урок творчості, натхнення, радості за наші успіхи. А тому погляньте уважно на слова і скажіть, що означає кожна літера? ( слайд 2)
У – уважні
Р- розумні
О – організовані
К – кмітливі
- Якщо ми будемо такими, то досягнемо гарних результатів. Тож уперед!
2. Актуалізація опорних знань ( слайд 3)
1) Робота над скоромовкою
Сидів горобець на сосні,
Заснув – і упав уві сні.
Якби не упав уві сні.
Сидів би він ще на сосні.
- Прочитайте повільно, швидко, дуже швидко.
- Прочитайте радісно, сумно, сердито.
2) Звуконаслідувальна вправа . Гра «Що як звучить?»
Так колесо свистить пробите: с –с – с.
Сичить гусак старий сердитий: с - с – с.
Вода тече, співає в кранику: с – с – с.
Свистить завжди окріп у чайнику: с – с – с.
3) Робота над чистомовкою ( слайд 4)
Ічка – ічка – ічка – ось глибока річка.
Ачка – ачка – ачка – пливе по річці качка.
Єчки – єчки – єчки – знесла вона яєчки.
Чат – чат – чат – навиводить каченят.
Чить – чить – чить – плавать діточок навчить.
Ічці – ічці – ічці – попливуть разом по річці.
4) Гра «Гусениця» (слайд 5)
- Роз’днайте слова, прочитайте прислів’я. Поясніть їх значення.
5. Гра «Блискавка» ( слайд 6)
Зірка зірка сірка зірка зірка
клітка квітка клітка клітка клітка
сніжок сніжок стіжок сніжок
6. Перевірка домашнього завдання. Гра «Кращий читач» ( слайд 7)
ІІ. Основна частина
1. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні ми повторимо твори зі скриньки поезії. Перевіримо свої знання і вміння.
Гра « Чарівні листочки» ( на парту до учня «падає» листочок з картинкою, учень повинен здогадатися назву вірша і прочитати його). ( слайд 8)
2. Мотивація навчальної діяльності
1)Робота в групах.
- Прочитайте початкові рядки поезії Анатолія Григорука ( про півника) і Грицька Бойка ( про кота). Додайте до них по два власних рядки, щоб утворилися веселі вірші.
Теремок для курчаток ( слайд 9)
Взяв когутик молоток:
- Цоки – цок! Цоки – цок!..
( Я будую теремок
Для усіх своїх діток –
Для усіх своїх діток –
Для курчаточок.)
Кіт – рибалка ( слайд 10)
Кіт – рибалка у човні
Мріє на світанні…
( От якби зловить мені
Карася в сметані.)
Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А ( слайд 11)
2) Добирання рими до слів ( слайд 12)
Калина …( дівчина, малина, журавлина, Марина…)
Верба… ( журба, боротьба, стрільба…)
Зоря…( моря, короля, буря…)
3) Складання віршованих рядків за поданими рядками. Робота в парах.
Падають на зелені ялиночки,
Легенькі, як пушиночки,
Натягали окунів з води,
Принесли їх сюди.
Біжить, вирує вода,
Срібляста, прозора,
Як світ молода.
4) Складання вірша ( слайд 13)
- Який настрій може мати поезія, рядки якої закінчуються словами: усміхається, вінком, умивається, пеньку?
- Складіть вірш, додавши до цих слів такі: а сонце, он зайчик, в зеленому, на теплому.
Он зайчик усміхається ( слайд 14)
На теплому пеньку.
А сонечко вмивається
В зеленому вінку.
5. Гра «Скільки рядків?»( Робота за підручником с.54)
- Визначте, скільки рядків у вірші, записаному як звичайний текст. Доведіть свою думку.
Дощик, дощик, ти вже злива!
Плаче груша, плаче слива.
Ти періщить заходився.
Соловейко застудився.
А тепер лежить під пледом,
П’є гарячий чай із медом.
Прочитайте вірш, роблячи паузи наприкінці кожного рядка.
6. Самостійна робота. ( робота на картках). Підсумок за темою.
ІІІ. Заключна частина.
1. Домашнє завдання. ( слайд 15)
Спробуйте скласти власний вірш.
Рефлексія.
- Чого навчились на уроці?
- Чи досягли успіху під час роботи в парах?
- Що особливо сподобалося на уроці?