Урок "Завдання зі скриньки поезій. Спроби учнів у віршуванні. Підсумок за темою"

Про матеріал
Активізувати знання учнів з теми «Скринька поезії»; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати творчі здібності учнів, вміння висловлювати оцінні судження; виховувати любов до рідного слова.
Перегляд файлу

ТЕМА:   Завдання зі скриньки поезії. Спроби учнів у віршуванні. Підсумок за темою.

МЕТА:

формування предметних компетентностей: активізувати знання учнів з теми «Скринька поезії»; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати творчі здібності учнів, вміння висловлювати оцінні судження; виховувати любов до рідного слово;

 формування ключових  компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати  свої висловлювання;

соціальної: розвивати  вміння працювати разом, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

громадянської: розширити знання учнів про поезію, виховувати дбайливе ставлення до природи, розвивати здатність мислити, фантазувати.

 Тип уроку : комбінований.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова.

Обладнання: ноутбук,  картки для індивідуальної роботи.

                                         Х І Д    У Р О К У

І. Вступна частина

 1. Організація класу

 - Наш урок – урок творчості, натхнення, радості за наші успіхи. А тому погляньте уважно на слова і скажіть, що означає кожна літера?                ( слайд 2)

 У – уважні

 Р- розумні

 О – організовані

 К – кмітливі

- Якщо ми будемо такими, то досягнемо гарних результатів. Тож уперед!

2. Актуалізація опорних знань                                               ( слайд 3)

1) Робота над скоромовкою

       Сидів горобець на сосні,

       Заснув – і упав уві сні.

       Якби не упав уві сні.

       Сидів би він ще на сосні.

- Прочитайте повільно, швидко, дуже швидко.

- Прочитайте радісно, сумно, сердито.

2) Звуконаслідувальна вправа . Гра «Що як звучить?»

      Так колесо свистить пробите: с –с – с.

      Сичить гусак старий сердитий: с - с – с.

      Вода тече, співає в кранику: с – с – с.

     Свистить завжди окріп у чайнику: с – с – с.

3) Робота над чистомовкою                                                              ( слайд 4)

Ічка – ічка – ічка – ось глибока річка.

Ачка – ачка – ачка – пливе по річці качка.

Єчки – єчки – єчки – знесла вона яєчки.

Чат – чат – чат – навиводить каченят.

Чить – чить – чить – плавать діточок навчить.

Ічці – ічці – ічці – попливуть разом по річці.

4) Гра «Гусениця»                                                                                   (слайд 5)

- Роз’днайте слова, прочитайте прислів’я. Поясніть їх значення.         

  • Хтонежаліє природу, тойшкодитьсамсобі.
  • Природаодномумати, другомумачуха.

 5. Гра «Блискавка»                                                                                 ( слайд 6)

Зірка   зірка  сірка  зірка  зірка

клітка квітка  клітка клітка  клітка

сніжок сніжок стіжок сніжок

6. Перевірка домашнього завдання. Гра «Кращий читач»                       ( слайд 7)

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми і мети уроку

 - Сьогодні ми повторимо твори зі скриньки поезії. Перевіримо свої знання і вміння.

Гра « Чарівні листочки» ( на парту до учня «падає» листочок з картинкою, учень повинен здогадатися назву вірша і прочитати його).                                 ( слайд 8)

2. Мотивація навчальної діяльності

1)Робота в групах.

 - Прочитайте початкові рядки поезії Анатолія Григорука ( про півника) і Грицька Бойка ( про кота). Додайте до них по два власних рядки, щоб утворилися веселі вірші.

               Теремок для курчаток                                 ( слайд 9)

   Взяв когутик молоток:

   - Цоки – цок! Цоки – цок!..

   (  Я будую теремок

   Для усіх своїх діток –

   Для усіх своїх діток –

   Для курчаточок.)

 

              Кіт – рибалка                                                          ( слайд 10)

  Кіт – рибалка у човні

  Мріє на світанні…

  ( От якби зловить мені

  Карася в сметані.)

                       Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А                                         ( слайд 11)

2) Добирання рими до слів                                                                            ( слайд 12)

Калина …( дівчина, малина, журавлина, Марина…)

Верба… ( журба, боротьба, стрільба…)

Зоря…(  моря, короля, буря…)

3) Складання віршованих рядків за поданими рядками. Робота в парах.

  • З небес летять сніжиночки

          Падають на зелені ялиночки,

         Легенькі, як пушиночки,

 

  • Сіли хлопці з вудками біля річки,

          Натягали окунів з води,

          Принесли їх сюди.

 

  • З гір на долину

          Біжить, вирує вода,

          Срібляста, прозора,

         Як світ молода.

4) Складання вірша                                                                                      ( слайд 13)

 - Який настрій може мати поезія, рядки якої закінчуються словами: усміхається, вінком, умивається, пеньку?

- Складіть вірш, додавши до цих слів такі: а сонце, он зайчик, в зеленому, на теплому.

      Он зайчик усміхається                                                                            ( слайд 14)

      На теплому пеньку.

     А сонечко вмивається

     В зеленому вінку.

5.  Гра «Скільки рядків?»( Робота за підручником с.54)

-  Визначте, скільки рядків у вірші, записаному як звичайний текст. Доведіть свою думку.

   Дощик, дощик, ти вже злива!

   Плаче груша, плаче слива.

   Ти періщить заходився.

   Соловейко застудився.

   А тепер лежить під пледом,

  П’є гарячий чай із медом.

 Прочитайте вірш, роблячи паузи наприкінці кожного рядка.

6. Самостійна робота.  ( робота на картках). Підсумок за темою.

ІІІ. Заключна частина.

1. Домашнє завдання.                                                             ( слайд 15)

Спробуйте скласти власний вірш.

Рефлексія.

- Чого навчились на уроці?

-  Чи досягли успіху під час роботи в парах?

- Що особливо сподобалося на уроці?

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку