Урок. Оптична система ока.

Про матеріал
Розробка уроку біології в 8 класі "Оптична система ока" з інтерактивними вправами.
Перегляд файлу

Урок 2. Оптична система ока.

Мета.Освітня. Продовжити знайомити учнів із особливостями будови зорової сенсорної системи; особливу увагу звернути на будову ока; розкрити значення акомодації як однієї із головних функцій.
Розвиваюча. Розвивати уміння визначати першочергове значення того чи іншого органу; розвивати увагу, уяву, пам’ять, логічне мислення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного зору та оточуючих людей.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:

  • сформувати уявлення про оптичну систему ока;
  • показати акомодаційні можливості ока та їх порушення;
  • свідомо використовувати терміни : роговиця, кришталик, скловидне тіло, фокус, фокусна відстань, акомодація;
  • сформувати свідоме ставлення учнів до власного здоров»я.

Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь та навичок.

Методи: словесний, наочний, практичний.

Міжпредметні зв ́язки: медицина, фізика

Обладнання: таблиці: «Будова ока», «Порушення зору», аркуш паперу з отвором і літерами різних розмірів навколо нього, модель ока.

Хід уроку.

І. Актуалізація опорних знань.

1. Інтерактивна гра - ланцюжок.

Учитель демонструє частини моделі ока, а учень називає цю частину, а інший учень визначає її функцію.

2. Інтерактивна вправа «Закінчи речення». Записати відповіді на питання :
А) переломлення світла відбувається в таких структурах ока ...

Б) головну роль в живленні ока відіграє ...

В) кількість світла, яке потрапляє на сітківку, регулює ...

Г) гладенькі м»язові волокна прикріплюються до ...

Д) смугасті м»язи прикріплюються до ...

Е) найбільш щільна оболонка ...

II. Мотивація навчальних досягнень учнів

«Мозковий штурм».

Ще стародавніх греків бентежило, що орган зору не схожий на орган смаку, нюху, слуху Всі ці органи мають отвір, який веде до внутрішньої порожнини органу. Око його не має. А Епіклід вважав, що самі предмети відправляють у простір копії.

Незважаючи на помилковість цієї думки, в ній є рація. Яка ?

Назвіть частини ока, через які проходить світло

Яким чином око керує світлом усередині себе?

Ш. Вивчення нового матеріалу.

1 .Поняття про оптичну систему ока ( бесіда).

  1. Поняття про оптичну силу, фокус, фокусну відстань (розповідь).
  2. Побудова зображення в оці. Характеристика зображення. Розповідь. glaz

 

  1. Акомодація.
    А) Розповідь:

Ви шукаєте гриби, оглядаєте незнайоме приміщення або роздивляєтесь цікаву фотографію і кришталик слухняно виконує свою невелику, але дуже відповідальну роботу. Кришталик — це лінза, але лінза незвичайна.

  • Що вміє кришталик ?
  • Що допомагає кришталику змінювати свою кривизну ?
  • Давайте перевіримо це.

 

 


Б) Дослід:

На аркуші паперу накресліть кілька концентричних кіл, піднесіть креслення до очей і подивіться на нього декілька хвилин. Ви побачите, що кола обертаються. Чому? ( Завдяки змінам форми кришталика ми бачимо краще різні сектори кіл).

5. Порушення акомодаційних властивостей ока:

  • короткозорість;
  • далекозорість;
  • астигматизм.

Розповідь, бесіда, робота з підручником.

IV. Узагальнення і систематизація знань

  1. Виконання  Лабораторної роботи

 

V. Рефлексія. Оцінювання результатів уроку.

  1. З якими труднощами ви зіткнулись на уроці?
  2. Чи досягли очікуваних результатів?
  3. Поясніть, в якому випадку око відпочиває: коли ми роздивляємось предмети поблизу, або далеко?
  4. До яких наслідків може привести помутніння кришталика або витікання з ока рідкого скловидного тіла?

 

VI. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
1461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку