Урок 2. Оптична система ока.
Мета.Освітня. Продовжити знайомити учнів із особливостями будови зорової сенсорної системи; особливу увагу звернути на будову ока; розкрити значення акомодації як однієї із головних функцій.
Розвиваюча. Розвивати уміння визначати першочергове значення того чи іншого органу; розвивати увагу, уяву, пам’ять, логічне мислення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного зору та оточуючих людей.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:
Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь та навичок.
Методи: словесний, наочний, практичний.
Міжпредметні зв ́язки: медицина, фізика
Обладнання: таблиці: «Будова ока», «Порушення зору», аркуш паперу з отвором і літерами різних розмірів навколо нього, модель ока.
Хід уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
1. Інтерактивна гра - ланцюжок.
Учитель демонструє частини моделі ока, а учень називає цю частину, а інший учень визначає її функцію.
2. Інтерактивна вправа «Закінчи речення». Записати відповіді на питання :
А) переломлення світла відбувається в таких структурах ока ...
Б) головну роль в живленні ока відіграє ...
В) кількість світла, яке потрапляє на сітківку, регулює ...
Г) гладенькі м»язові волокна прикріплюються до ...
Д) смугасті м»язи прикріплюються до ...
Е) найбільш щільна оболонка ...
II. Мотивація навчальних досягнень учнів
«Мозковий штурм».
Ще стародавніх греків бентежило, що орган зору не схожий на орган смаку, нюху, слуху Всі ці органи мають отвір, який веде до внутрішньої порожнини органу. Око його не має. А Епіклід вважав, що самі предмети відправляють у простір копії.
Незважаючи на помилковість цієї думки, в ній є рація. Яка ?
Назвіть частини ока, через які проходить світло
Яким чином око керує світлом усередині себе?
Ш. Вивчення нового матеріалу.
1 .Поняття про оптичну систему ока ( бесіда).
Ви шукаєте гриби, оглядаєте незнайоме приміщення або роздивляєтесь цікаву фотографію і кришталик слухняно виконує свою невелику, але дуже відповідальну роботу. Кришталик — це лінза, але лінза незвичайна.
Б) Дослід:
На аркуші паперу накресліть кілька концентричних кіл, піднесіть креслення до очей і подивіться на нього декілька хвилин. Ви побачите, що кола обертаються. Чому? ( Завдяки змінам форми кришталика ми бачимо краще різні сектори кіл).
5. Порушення акомодаційних властивостей ока:
Розповідь, бесіда, робота з підручником.
IV. Узагальнення і систематизація знань
V. Рефлексія. Оцінювання результатів уроку.
VI. Домашнє завдання.