Урок "Органи рослин"

Про матеріал
Ознайомлення з поняттям «орган» рослини; формування уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; формування вміння розрізняти органи рослини, називати їх; вміння логічно міркувати, правильно висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль; виховання естетичного сприймання рослин, моральної відповідальності за збереження рослинного світу.
Перегляд файлу

ТЕМА.  ОРГАНИ РОСЛИН.2 клас

Мета: ознайомити з поняттям «орган» рослини; сформувати уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; формувати вміння розрізняти органи рослини, називати їх; вміння логічно міркувати, правильно висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль; виховувати естетичне сприймання рослин, моральну відповідальність за збереження рослинного світу.

Обладнання  та наочність: презентація «Органи рослин», опорний конспект уроку, роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал (макет органів дерева) , картки, таблиці, кольорові олівці

Очікувані результати: учні називають  органи рослин (корінь, стебло (стовбур), листок, квітка, плід) ; визначають  функції  та значення органів;

Тип уроку: інтегрований, комбінований.

Міжпредметні зв ́язки: природознавство, літературне читання, образотворче мистецтво.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент (привітання, налаштування учнів на гарний настрій)

Ось дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

Урок природознавства розпочинаймо.

Я кажу вам «Добрий день».

Привітайтесь до гостей: «Добрий день».

ДЕВІЗ: Не просто слухати, а чути. 
Не просто дивитися, а бачити. 
Не просто відповідати, а міркувати. 
Дружно й плідно працювати.

Коло побажань ( Буду старанним, активним, уважним, працьовитим, хочу дізнаватися нове)

Працюватимем старанно, 
Щоб почути у кінці, 
Що у нашім 2 класі 
учні просто молодці. 

 

II. Актуалізація опорних знань

1.Самостійна робота   Робота з індивідуальними картки

 

1.Яка зараз пора року?_________________

2. Як називаються перші квіти навесні?_______________________

3.Яка перша квітка з'являється навесні  після зими?_____________

4.  Запишіть назви  квітів –первоцвітів?  ________________________

5. Які нові слова  записали в словничок з теми  «Весна»?

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

.Робота за картками «Дерева, кущі, трави» (Робота в парах. Взаємоперевірка)

— Сьогодні на уроці ми дізнаємось, що спільного між цими рослинами, а також поговоримо про їх значення для життя на Землі.

 

ІУ. Вивчення нового матеріалу  Розповідь вчителя з елементами бесіди.

— Всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами. Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням.

1.Презентація «Органи рослин»

D:\ШКОЛА\УРОКИ 1\природа\ОРГАНИ РОСЛИН\Clip2net_180323180541.png    D:\ШКОЛА\УРОКИ 1\природа\ОРГАНИ РОСЛИН\Clip2net_180323180458.png

1) Корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина живиться поживними речовинами.

2) Стебло. На ньому є листки, квіти, плоди. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів і плодів. Ці речовини підтримують життя рослин. Стебло може бути зеленого або коричневого кольору.

3) Листки, які найчастіше бувають зеленого кольору. Вони можуть бути гладенькі, шорсткі, округлі чи зазубрені.

4) Квітка. У кожної рослини вона різна за величиною, формою і кольором. За допомогою кольору квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх.

5) Плід.  Квітка перетворюється на плід.

— Плоди також бувають різні за кольором і виглядом. Горіхи, яблука, сливи — це плоди. За допомогою насіння з плодів рослин розмножуються.

 

. 2.Практична робота..Робота за індивідуальними картками

-з'єднати назви з органами рослин;

-домалювати орган, якого не вистачає

 

3.Робота біля дошки Складання дітьми макету дерева з окремих органів (дид. матеріал на магнітиках)

Розмова органів дерева (Діти в масках)

Корінь. Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я напуваю її водою і годую мінеральними солями. Та що рослини – я і людей, і тварин годую! Та ще й лікую іноді.

Стовбур-а я –опора для дерева. а також «трубопровід», по якому від кореня переміщаються вода та мінеральні солі Ні кореню без мене не жити, ні листочкам

Гілки (обурюються). Ой, які ж ви важливі! А щоб ви без нас робили?. Це ж наші тоненькі трубочки –пересилають поживні речовини і воду по всій рослині. З ранньої весни до самої зими працюємо, не покладаючи рук. Трохи перепочинемо взимку, а з настанням тепла знов беремося до роботи. Піднімаємо вгору   листочки та розташовуємо так, щоб усі сонечко бачили.

Листя (заперечує). Подумаєш! Ти, корене, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використовуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин, і людей. Та й дихається поряд зі мною легко.

Квітка (здивовано). Які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший. Усе, що ви робите, - це все для мене! Не буде мене, - не буде й насіння, а не буде насіння - не буде й рослини!

Насіння (Плід ). Ваші сперечання пусті. Я – найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, вода, світло - все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. Із мене розвинеться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння!

4. Гра зі словами-перевертнями (Скласти слова, які вказують на назви органів рослин) –

рінько-  корінь               бустовр   -стовбур

тясли –листя                  каквіт  -квітка

кигіл -гілки діпл  -плід

 

5.  «Рослини вдень і вночі»  -як поводяться рослини вдень там вночі?(макет сонця та місяця)

 

ВДЕНЬ

ВНОЧІ

   Дихають

Дихають (в основному киснем, що   накопичився за день)

Утворюються органічні речовини, які йдуть на харчування рослин (фотосинтез)

 

Виділяють найбільше кисню

 

Вбирають вуглекислий газ

 

 

V  Узагальнення й систематизація знань

1. Вправа «Голосування» (сигнальні картки)

— Корінь вбирає із ґрунту воду? --так

— У  трави  стовбур? -- ні

— Стебло проводить воду від кореня до всіх органів?--так

— З листя утворюється плід?---ні

  • З квітки утворюється плід?  - так

-    Найважливіший для рослини стовбур? --ні

2.Вікторина «Що я знаю про дерева?»

  •  Чим дерево кріпиться до землі?    (Корінь)
  • Що дарує нам фруктове дерево восени?  (Плоди)
  •  Що знаходиться в середині плода?  (Насіння)
  •  Орган дерева, що утримує гілки. (Стовбур)
  • Орган дерева, з якого виростає плід.  (Квітка)
  • Як називається рідина, що тече по стовбуру? (Сік)
  • Яке дерево прикрашає домівки на Новий рік? (Ялина)
  • Дерево – символ України. (Верба, тополя)
  •  З якого дерева навесні збирають сік? (Береза)
  • Яке дерево є найкращий медонос для бджіл?  (Липа)
  • Найміцніше дерево. (Дуб)
  • На якому дереві і взимку червоні ягідки?  (Горобина)
  • На яких деревах ростуть шишки? (Ялина, сосна, кедр)

3.Операція «Слідопити»

1. Доведіть, що рослини — частина живої природи.

2. Чому рослини не можуть жити без сонячного світла?

3. Доведіть, що рослини — джерело поживних речовин і кисню на Землі.

4.Як ви розумієте вислів «Берегти рослини — зберігати життя на Землі?»

 

4.Робота в парах  за картками  «Так можна, так не можна»

- Що неправильно (правильно) зробили діти?                                                                        (Сюжетні малюнки, на яких зображена поведінка дітей серед природи – садять дерева, ламають гілку, топчуть квіти, садять квіти, поливають дерева, рубають деревце, розпалюють вогнище поблизу дерев, обкопане вогнище поблизу дерев тощо)

5..Творче завдання. Читання віршів про дерева та бережливе ставлення до них

(Діти читають вірші, які підготували для  дома)

VI. Підсумок уроку.

1.Казка  «Хто найголовніший?»  Слайди

D:\ШКОЛА\УРОКИ 1\природа\ОРГАНИ РОСЛИН\Clip2net_180323182121.png        D:\ШКОЛА\УРОКИ 1\природа\ОРГАНИ РОСЛИН\Clip2net_180323182143.png D:\ШКОЛА\УРОКИ 1\природа\ОРГАНИ РОСЛИН\Clip2net_180323182224.png

D:\ШКОЛА\УРОКИ 1\природа\ОРГАНИ РОСЛИН\Clip2net_180323182203.png    D:\ШКОЛА\УРОКИ 1\природа\ОРГАНИ РОСЛИН\Clip2net_180323182331.png

-Який же орган рослини найважливіший? Чому ви так вважаєте?

2.Домашнє завдання

Намалювати рослинку Підписати органи

***Робота з ребусами  «Рослини».

 

 

 

 

docx
Додано
20 серпня 2019
Переглядів
1723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку