Урок "Орієнтовний проект «Моя професійна кар’єра». "

Про матеріал

Тема уроку: Орієнтовний проект «Моя професійна кар'єра».

Мета уроку: засвоєння знань про сутність поняття «професійна кар'єра», знань про методику планування майбутньої професійної діяльності та кар'єрного росту. Формування вмінь здійснювати планування власної професійної діяльності та кар'єрного росту. Виховувати відповідальність, трудову дисципліну, допитливість. Розвивати логічне та образне мислення, пам'ять.

Перегляд файлу

Учитель________________________         Методист ______________________

Підпис_________________________         Підпис_________________________

Оцінка_________________________         Оцінка_________________________

Клас___________________________         Дата___________________________

 

План – конспект уроку

з технології

 

Тема уроку: Орієнтовний проект «Моя професійна кар’єра». 

Мета уроку: засвоєння знань про сутність поняття «професійна карєра», знань про методику планування майбутньої професійної діяльності та кар’єрного росту. Формування вмінь здійснювати планування власної професійної діяльності та кар’єрного росту. Виховувати відповідальність, трудову дисципліну, допитливість. Розвивати логічне та образне мислення, пам'ять.

Обладнання: навчальний посібник, зошит, додатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Орієнтований план проведення уроку

І. Організаційна частина (2 хв.)

ІІ. Повторення вивченого матеріалу й набутих знань і умінь (5 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)

IV. Оголошення теми й мети уроку (2 хв.)

V. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

VI. Практична робота учнів (16 хв.)

VII. Підведення підсумків роботи (3 хв.)

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

  • Перевірка присутніх;
  • Перевірка спец. одягу;
  • Призначення чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

Вчитель проводить письмове опитування учнів у вигляді тестів. (Додаток 1)

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.

Для забезпечення власної життєдіяльності, створення належних умов життя, відпочинку людина повинна бути забезпечена цілим рядом матеріальних та духовних цінностей. Для цього людині необхідно мати фінансові ресурс, тобто гроші. Основним джерелом надходження грошових ресурсів є професійна діяльність. Від того, наскільки успішно молода людина обере професію, настільки вона зможе забезпечити реалізацію власних задумів.

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:

- засвоїти знання про методику планування майбутньої професійної діяльності та кар’єрного росту;

- навчитися здійснювати планування власної професійної діяльності та кар’єрного росту.

V. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення:

  1. Успіх – мотивація до створення кар’єри.
  2. Постановка цілей – запорука професійного успіху.

1.Успіх – мотивація до створення кар’єри.

Кожен із нас мріє бути успішним у житті – мати фінансовий достаток, благополуччя в особистих стосунках з близькими і рідними, досягнення у професійній кар’єрі. Натомість людина не завжди досягає успіху, навіть тоді, коли вона обирає ту справу, яка їй подобається. Навіть якщо скласти план дій і дотримуватися його пунктів, треба бути готовим до викликів, якими переповнене наше життя і які можуть істотно змінити або й зруйнувати будь-який план дій. Стосунки між людьми є складними і не завжди однозначними, що також суттєво впливає на долю та успішність людини.

Психологи доводять, що успіх передусім пов'язаний з нашими життєвими планами. Наприклад, природним бажанням молодої людини є одержати престижну роботу, забезпечити матеріальний добробут чи знайти нових друзів. Досягнення цих цілей викликає позитивні почуття, емоції, які свідчать про те, що рівень життя хоча б візуально покращується. Згодом, коли людина досягає певного статусу у своєму житті, вона здійснює перегляд власних досягнень і відповідає приблизно на такі запитання: «Чи досяг я бажаного успіху в житті?», «Чи подобається мені моя робота?», «Що я можу змінити, щоб рухатися далі чи досягти більшого успіху?».

Досліджуючи психологію успіху, вчені поділяють людей на дві умовні групи: представники першої виконують роботу, яка їм не подобається; представники другої групи – це, як правило, успішні люди – залишають роботу, яка їм не подобається, за будь-яких умов, прагнуть віднайти місце, якому вони відповідають і яке надає можливість постійного професійного зростання. Для таких людей кар’єра є надто важливою в житті.

Кар’єра – швидке й успішне просування в службовій, суспільній, навчальній, науковій та іншій діяльності. Під професійною кар’єрою розуміють успішне просування або зростання в професійній діяльності людини.

Нескладно помітити, що кар’єра людини починається з успішного оволодіння обраною професією. Навіть якщо людина працює у сфері, яка не відповідає її природним здібностям, вона неодмінно прагнутиме до професійного успіху, причому шляхи його досягнення часто бувають досить різними – від зміни місця роботи до зміни самої професії.

2.Постановка цілей – запорука професійного успіху.

Досягають успіху люди, які ставлять перед собою мету. Щоб визначити цілі і конкретні завдання, необхідно бути уважним. До власних здібностей і постійно ставити запитання, відповіді на які можна одержати у найближчий час  - від трьох місяців до п’яти років. Наприклад, якою роботою ви будете зайняті впродовж трьох років, починаючи з цього моменту? Де саме ви будете працювати чи навчатися? Що вам необхідно для досягнення цілей вашої кар’єри: чи потрібно вам вивчати стратегію бізнесу, психологію людини. І нарешті, чому ви хочете досягти у своєму житті?

Якщо людина вміє формулювати завдання, то й неодмінно прагнутиме до їх розв’язання. Психологи стверджують, що у такому випадку досягнення поставлених цілей відбувається  ніби автоматично: якщо нас справді цікавить певна проблема, ми обов’язково вивчатимемо її, і згодом алгоритм її розв’язку з’явиться сам по собі.

Отже, розмірковуючи над власними життєвими планами, зокрема щодо професійної кар’єри, варто в першу чергу визначитися з постановкою цілей. Це буде перший крок до створення проекту «Моя професійна кар’єра».

Вибір професії і, зокрема, планування кар’єри – важлива ланка у життєвому та професійному становленні людини. Саме вона надає можливість реалізувати себе як особистість. Кар’єрою вважають як успішне просування у певному виді діяльності, так і досягнення визнання та слави. Психологи використовують поняття кар’єри в третьому значенні, згідно з яким кар’єра трактується як діяльність, за допомогою якої людина реалізує свої здібності. У цьому визначенні ключове поняття «продає» для однієї людини має безпосереднє відношення до кар’єри, тоді як для іншої це може бути хобі. Якщо ви, наприклад, займаєтеся бісероплетінням виключно заради задоволення, то це ваше хобі, а не кар’єра. Однак якщо ви організовуєте продаж своїх виробів, то ви близькі до того, щоб зробити своє улюблене заняття кар’єрою.

VI. Практична робота.

Розробка проекту «Моя професійна кар’єра».

Завдання: Розробити систему власної професійної кар’єри.

 

6.1. Вступний інструктаж.

1. Визначте професійні інтереси, здібності за «Картою інтересів».

2. Відповідно до ваших інтересів здійснюють пошук інформації, яка стосується професійних видів діяльності. Збирайте буть-яку інформацію, що стосується тієї галузі, яка вас цікавила і є провідною відповідно до проведених тестів. Основною метою пошуку та впорядкування інформації, є збір цікавих відомостей щодо тих професій, які вас зацікавили. Якщо тест дав результат за двома напрямами, здійснюйте пошук у цих напрямах. Спробуйте визначити той, який вас зацікавить більше.

3. На основі проведеної роботи визначте завдання проекту. Завдання формулюйте чітко і зрозуміло їх виконання має починатися негайно.

4. Перелік завдань має містити питання не лише працевлаштування, а й освіти. Визначте заклад, у якому мрієте навчатись. З’ясуйте, які вам для цього потрібні предмети, тестування, курси підготовки тощо.

5. Розгляньте альтернативні варіанти у разі, якщо не вступите до бажаного вузу.

6.2. Поточний інструктаж. 

- слідкувати за дотриманням вимог, що ставляться перед учнями;

- допомагати учням у разі потреби;

- звернути увагу учнів на типові помилки та хиби під час виконання практичної роботи;

- відзначити правильність навчальних дій учнів.

6.3. Заключний інструктаж.

- зробити підсумок практичної роботи, мотивувати його.

VII. Підсумок уроку.

7.1. Рефлексія.

Підведення підсумків уроку доцільніше провести за допомогою інтерактивного методу «Мікрофон», що надасть можливість кожному учневі сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.

1) Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті?

2) Чи справилися ви із своїми завданнями?

7.2. Заключна частина:

  • Виставлення оцінок за роботу на уроці;
  • Виконати завдання практичної роботи.

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку