Збережем ялинку - шумітимуть ліси.
Творчий проект. 1-й клас
Мета проекту: ознайомити учнів з історією традиції прикрашати новорічну ялинку, навчити виготовляти ялинку, новорічні іграшки з кольорового паперу за шаблоном; стимулювати розвиток ініціативності, самостійності; сприяти розвитку творчої активності, формуванню ключових компетентностей учнів; виховувати бережливе ставлення до природи.
Проблема:як виготовити самому ялинку з паперу, щоб зберегти зелену красуню в лісі.
Змістові питання: значення ялинки в природі, в житті людини; історія традиції прикрашати новорічну красуню іграшками; виготовлення ялинки з паперу, прикрашення її саморобними іграшками.
Навчальні предмети: образотворче мистецтво.
Вид проекту: індивідуально – груповий.
Тип проекту: середньої тривалості (тиждень ).
Учасники проекту: учні, бібліотекар, учитель, батьки.
Обладнання. Кольоровий папір, картон, шаблони, прості олівці, ножиці, клей, зразок готового виробу, мультимедійний посібник «Образотворче мистецтво. 1 клас», комп’ютер.
Хід реалізації проекту
1. Планування діяльності.
2. Початок роботи над проектом.
3. Постановка конкретних завдань.
Створення груп «Історикознавці», «Літературознавці», «Народознавці», «Природознавці».
Завдання групам
«Історикознавці» - дізнатися історію традиції прикрашати новорічну ялинку
«Літературознавці» - вивчити вірші про ялинку.
«Народознавці» - підготувати загадки про зиму, ялинку.
«Природознавці» - дізнатися про значення ялинки в природі, в житті людини.
4. Презентація проекту.
Хід уроку
І. Організація класу.
2. Вступна частина.
Вчитель.
Презентація групи «Народознавці».
Загадка. Що за гостя в нас така:
І зелена, і струнка?
Сяє зірка угорі,
На гіллі скрізь - ліхтарі.
І ростуть на ній не шишки,
А цукерки і горішки. (Новорічна ялинка)
Презентація групи « Історикознавці»
Колись Новий рік зустрічали не з ялинкою, а з вишнею. Восени, перед першими приморозками деревце пересаджували в діжку і заносили в хату. Під Новий рік вишня зацвітала. Пізніше, цар Петро I видав указ зустрічати Новорічне свято з вічнозеленою ялинкою.
-А де беруть люди на свято ялинку?
Презентація групи «Літературознавці».
Вірш О. Олеся «Ялинка».
Раз я взувся в чобітки,
одягнувся в кожушинку,
сам запрягся в саночки
і поїхав по ялинку.
Ледве я зрубати встиг,
ледве став ялинку брати,
а на мене зайчик – плиг!
Став ялинку відбирати.
Я сюди, а він туди…
- Не віддам, - кричить,- нізащо!
Ти ялинку посади,
а тоді рубай, ледащо!
Не пущу, і не проси!
І цяцьками можна гратись,
порубаєте ліси – ніде буде і сховатись.
А у лісі скрізь вовки
і сороки, і куниці,
і ворони, і круки,
і розбійниці лисиці.
Страшно стало.
- Ой пусти, не держи мене за поли,
любий зайчику, прости,
я не буду більш ніколи.
Низько – низько я нагнувся,
і ще нижче скинув шапку.
Зайчик весело всміхнувся
і подав сіреньку лапку.
-А чи можна ялинку рубати? Чому?
Презентація групи «Природознавці».
Не будем ялинку рубати.
Залишим ялинку для птахів.
Шишкар пташеняток зимою виводить,
У шишках ялинки їм їжу знаходить.
Зелені хвоїнки – це корм для звіряток:
Для лосів, косуль і малих поросяток.
Ялинка зайчатко в негоду сховає.
Вгорі на ялинці дупло білка має.
Зелена красуня хай в лісі зростає.
Нехай вітерець гілочки їй гойдає.
Створення проблемної ситуації.
Вчитель. -Та яке ж свято без ялинки? Де ж нам її взяти?
-А ви хочете навчитись виготовляти ялинку з паперу?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Тема. Ялинкові іграшки та прикраси.
Вчитель. Наші знайомі сніговики виготовили ось таку ялинку з картону.
ІV. Показ зразка виробу.
Сьогодні на уроці ми навчимося виготовляти іграшки для новорічної ялинки за шаблоном.
Повторення правил техніки безпеки під час роботи з ножицями, клеєм.(На комп’ютері ).
V. Практична робота.
1. Вчитель. На аркуші зеленого кольору з білої сторони прикладаємо долоню з розтуленими пальчиками і обводимо її на папері.Вирізаємо.
2. На кольоровому аркуші паперу прикладаємо шаблон новорічної іграшки і обводимо його із зворотного боку. (Не забуваючи про економність). Вирізаємо.
VІ. Фізкультхвилинка.
VІІ. Самостійна робота.
Під час виконання завдання вчитель слідкує за роботою, надає допомогу, поради окремим учням.
Колективне створення ялинки і прикрашення її новорічними іграшками.
VІІІ. Підсумок уроку.
- Сподобалося вам виготовляти ялинку?
ІХ. Прибирання робочих місць.