Урок основ здоров'я, 1 клас

Про матеріал

Показати дітям унікальність кожного учня, усвідомлення неповторності себе й оточення; дати дітям можливість порівняти ознаки людей, відшукати схожі риси та відмінності; виховувати у дітей шанобливе ставлення до іншої людини не за те, що вона має певні видатні якості або так якості, які подобаються нам, а просто тому, що вона має право бути іншою.

Перегляд файлу

                                                       Урок з основ здоров’я у 1 класі                              

   Тема.  Унікальність людини.

Мета.  Показати дітям унікальність кожного учня, усвідомлення  неповторності себе й оточення; дати дітям можливість порівняти   ознаки людей, відшукати схожі риси та відмінності; пояснити,  що таке унікальність; виховувати у дітей шанобливе ставлення до іншої людини не за те, що вона має певні видатні якості або так  якості, які подобаються нам, а просто тому, що вона має право  бути іншою.

Обладнання: фотографії дітей, сюжетні  малюнки, правила роботи в групі, мікрофон, маски для інсценізації.

                                                                    Хід  уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання.                                             

 Сонечко сяє ( діти підносять руки вверх, пальчиками відтворюють  мерехтіння)    

  Сопілочка грає ( імітують гру на сопілці)

 Річка тече ( роблять хвилясті рухи руками)

 Веслами загрібаємо ( коло плечима)

  Радо всіх зустрічаємо( розводять руки в сторони).

Щастя, здоров’я всім людям бажаємо,

З радістю в школу до знань поспішаємо.

II. Актуалізація опорних знань.

  Загадка. Стоять вилка, на вилках – барилко,

                   На барилку – клубок, на клубку – лісок. ( Людина)

  _ Як батьки вчать вас ставитися до оточуючих?

 -- Які  люди вам подобаються?

III. Повідомлення теми і мети уроку.

ГРА «МИ БУДЕМО РАЗОМ»

4 зими               816 днів

4 весни              32 тисячі уроків

4 осені               50 тисяч годин

- Діти, що це за дивні слова і цифри на дошці? Хто може пояснити, що вони означають? (Діти висловлюють свої припущення)

- Правильно, діти, ви маєте рацію, саме стільки зим і весен, днів і уроків ми будемо з разом у цьому класі.

- Погляньте на плакат з фотографіями учнів нашого класу. Це – наш клас, у якому живуть 34 « Я», але кожен з вас по – своєму унікальний і неповторний. Наш урок присвячений унікальності, неповторності людини.

Вправа « Очікування.»

_ Діти, продовжіть  фразу: « Я хочу почути … . Я хочу дізнатися, чому … .»

Знайомство з планом уроку

1.Один за всіх та всі за одного.

2.Грай, унікальність визначай.

3. Цікаві факти

4.Ти знаєш, що ти людина?

5.Я унікальний…

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Робота в групах

 -Що таке унікальність? Пропонуємо знайти відповідь на це запитання, звернутися до матінки-природи.

Повторення правил роботи в групах.

 Говорити по черзі, а не всі водночас.

  Не перебивати того, хто говорить.

  Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.

 Дотримуватися правила  «піднятої» руки.

 Поважати всі висловленні думки.

 Заохочувати всіх однокласників до роботи.

Завдання для груп.

І група « Листочки». Розглянути кленові листочки. Чи однакові вони? Чому

             природа навіть на одному дереві не створила однакового листя?

ІІ група « Немовлятко». Розглянути фото немовлят (хлопчика і дівчинки ). На

               якій фотографії хлопчик? На якій – дівчинка? Що в них спільного і чим

               різняться?

ІІІ група « Людина». Розглянути фотографії дорослої людини( різного зросту,

                статури, віку). Що в них спільного, а що відмінного?

IV група «Тварини» Чи можна сказати, що морські свинки (хом’ячки, кошенята тощо) однакові? (Робота за фотографіями із зображенням домашніх улюбленців).

V група «Кімнатні рослини» Чим схожі кімнатні рослини? Чим відрізняються? Робота за фотографіями або малюнками із зображенням кімнатних рослин().

VI група «Хмарки» Порівняйте хмарки. На що вони схожі? Чи бачили ви коли-небудь однакові хмарки? Знайдіть відмінності однієї хмарки від іншої. Зробіть висновок.

Висновок: У природі однакові об’єкти зустрічаються вкрай рідко.

2. Презентація  груп.

3 Гра «Шикуйсь!»

  Учитель пропонує вишикуватися за зростом, за довжиною волосся, за віком, за кольором волосся (від світлого до темного тону).  Діти виходять до дошки, учитель допомагає їм правильно вишикуватися. Пропонує подумати про перевагу високого і маленького зросту в різних ситуаціях. (Діти наводять приклади.)

 Інформаційне повідомлення.

Людина відрізняється одна від одної  зростом, довжиною волосся, віком, типом обличчя, статурою, інтелектом  ( показую фотографії). Проте є люди – близнюки, які схожі зовні, проте, різняться характерами, інтелектом. Природа – матінка подбала, що немає абсолютно однакових людей. Це свідчить про унікальність людини. Її унікальність – це цінність.

Висновок.  Кожна людина, кожен учень неповторний. Неповторність людини – це поєднання її здібностей, зовнішності і рис характеру.

- Людина може розвинути в собі деякі якості в результаті систематичних занять. Наприклад, заняття спортом розвивають силу, витривалість і спритність. Одна людина має бути не такою, як інша,  суспільству дуже потрібні не лише такі люди, як, наприклад, ти, але і зовсім інші, не схожі на тебе. В одних професіях або в інших умовах будуть потрібні фізично сильні люди, а в інших фізична сила не має значення, а винахідливість, уява стануть у пригоді. Є професії, в яких цінується маленький зріст і невелика вага, - наприклад, важливою умовою при відборі перших космонавтів був невисокий зріст. Юрій Гагарін був невисокого зросту.

10 унікальних можливостей людей

*При швидкому читанні стомлюваність очей менша, ніж при повільному. 95% людей читають дуже повільно – 180-220 слів на хвилину (1 сторінку за 1,5-2 хвилини). Рівень розуміння при традиційному читанні становить 60%, при швидкому – 80%.

*Наполеон читав зі швидкістю дві тисячі слів на хвилину (близько 12000 знаків).

*Бальзак прочитував роман у двісті сторінок за півгодини.

*Російський книгознавець Микола Рубакін прочитав 250 тисяч книг.

*Полководець Олександр Македонський знав в обличчя 30 000 солдатів свого війська.

*Гаон дослівно пам’ятав 2500 прочитаних ним книг.

*Археолог Шліман шляхом завзятих тренувань досягнув того, що чергову іноземну мову вивчав за 6-8 тижнів.

*Високопрофесійний майстер - шліфувальник розрізняє отвір у 0,6 мікрона.

*Майстер-текстильник розрізняє до 100! відтінків чорного кольору.

*Моцарт, один раз прослухавши у Ватикані багатоголосий духовний твір Аллегри, за ніч записав точну, нота в ноту, копію твору.

*Унікальна людина – оркестр, яка грає на багатьох музичних інструментах, правда, на іграшкових.

4Фізкультхвилинка

5. Робота в парах.

Завдання: порівняти малюнки ліній на своїх долонях.

- У всіх абсолютно однакових візерунків на пальцях і долонях не буває. Це свідчить про унікальність кожного учня. Його  унікальність – це цінність. Тому діти мають бути уважними і дбайливими одне до одного, до своїх близьких, а також до себе.

- Що означає турбота про себе? У чому вона повинна виражатися? (правильне харчування, одягатися за погодою, дотримуватися режиму дня, загартовуватися, дотримуватися правил особистої гігієни, відмовитися від шкідливих звичок та ін.)

- На здоров’я також впливає настрій. Коли люди посміхаються, вони стають красивішими. Китайці говорять: «Людина, яка не вміє посміхатися, не повинна відкривати магазин».

    Кожна людина хоче жити довго та щасливо. Ви згодні зі мною? А для цього людині потрібне міцне здоров’я.

ВИСНОВОК. Кожна людина, кожен учень неповторний. Неповторність людини – це поєднання її здібностей, зовнішності і рис характеру.

6.Робота з підручником.(с.92)

Робота над віршем та за малюнком.

ТИ знаєш, що ти - людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – єдині.

7.Гра «Я в майбутньому»(резерв)

- Заплющіть очі, подумайте й уявіть себе, наприклад, за 20 років. Зверніть увагу на зовнішність (одяг, зачіску), професію, місце проживання тощо.

 VI. Підсумок уроку

1Вправа « Мікрофон».

Учні беруть до рук мікрофон з великою буквою  Я і розповідають про себе, передаючи букву іншому. Нагороджують оплесками кожного виступаючого.

Висновок: Ми всі різні, але у нас багато спільного.

2. Зворотний зв’язок.

Закінчи речення. Я унікальний тим, що … .

  • Позитивне ставлення до себе – важлива умова повноцінного розвитку особистості дитини. Для його формування дітям необхідно відчути власне « Я» в очах інших людей. Визначення цінності дитини виражається у батьківській любові, увазі, турботі, повазі. А це формує неповторність, унікальність себе і оточення.
  • Пропоную насамкінець казку про «Ворона та павича», яка , я гадаю, насамперед, впевнить вас ще раз в тому, що всі люди навколо унікальні.

Ворона і павич. (інсценізація)

На гілку апельсинового дерева у парку палацу сіла чорна ворона. По доглянутому газону гордо походжав павич.

Ворона покаркала:

"Хто допоміг такому безглуздому дивному птаху з'явитися в нашому парку? З якою самовпевненістю він іде, неначе це султан власною персоною! Погляньте тільки, які в нього бридкі ноги, а його пір'я, що за жахливий синій колір. Такий колір я б ніколи не носила. Свій хвіст він тягне за собою, неначе лисиця."

Ворона замовкла, очікуючи. Павич помовчав деякий час, а потім відповів, сумно посміхаючись:

"Думаю, твої слова не відповідають дійсності. Те погане, що ти в мене бачиш, ґрунтується на неправильному розумінні. Ти говориш, що я гидкий, бо ходжу з високо піднятою головою так, що пір'я на плечах у мене піднімається сторчма, а подвійне підборіддя псує мені шию. Насправді ж я не гордий. Я добре знаю свої недоліки, і я знаю, що мої ноги покриті зморщеною шкірою. Якраз це найбільше засмучує мене, тому я й піднімаю голову так високо, щоб не бачити своїх жахливих ніг. Ти бачиш тільки мої недоліки, а на мої позитивні якості й мою красу ти закриваєш очі. Ти не замислювався над цим? Те, що ти називаєш жахливим, людям подобається в мені."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://image.tsn.ua/media/images2/original/Sep2012/383673914.jpg

 

Унікальна людина оркестр

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
2319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку