Тема: Застосування основної властивості дробу. Скорочення дробів
Цілі:
Тип уроку формування вмінь та навичок
План урока
Хід уроку
Учні виконують завдання на дошці.
Конкурс “Ти - мені, я - тобі”
а) ; б) .
2) Скільки дванадцятих часток:
а) в ; б) в ; в) у ; г) у ; д) у ?
3) Скільки сотих часток:
а) в ; б) у ; в) у ; г) у ; д) у ?
4) Яку частину року становить :
а) 1 місяць; б) 2 місяці; в) 6 місяців ?
5) Яким числам кратне найбільше двоцифрове число?
5. Інтерактивний тест
1) Розклади число 585 на прості множники:
а) 5 ∙ 117;
б) 5 ∙ 9 ∙ 13;
в) 5 ∙ 3 ∙ 3 ∙ 13;
г) 5 ∙ 3 ∙ 39 .
2) Знайдіть найбільший спільний дільник чисел 100 і 56 :
а) 8;
б) 4;
в) 10;
г) 6 .
3) Знайдіть найменше спільне кратне чисел 21, 35 та 63:
а) 315;
б) 21;
в) 915;
г) 105 .
4) Взаємно прості числа мають …
а) два дільника;
б) один дільник;
в) більше ніж два дільника;
г) не мають дільників .
5) Чи зміниться дріб. Якщо чисельник і знаменник помножити на 15, а потім поділити на 3 :
а) буде рівний даному;
б) дріб збільшиться на 5;
в) не знаю;
г) дріб зменшиться в 5 разів .
Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний дільник, відмінний від одиниці, називають скороченням дробу .
.
Але чи завжди можна скоротити дріб?
- скоротити не можна. У нього чисельник і знаменник – взаємно прості числа. Цей дріб називають нескоротний дріб.
Спробуйте сформулювати означення нескоротного дробу.
Дріб, чисельник і знаменник якого – взаємно прості числа, називають нескоротним.
Як можна скоротити дріб
Якщо скоротити дріб на найбільший спільний дільник чисельника і знаменника, то отримаємо нескоротний дріб.
.
Завдання. Виписати з даних дробів нескоротні:
Чисельник і знаменник
Чисельник і знаменник
Можемо ми з вами
Поділити на число,
Одне й те саме.
Дріб простішим ми зробили,
А точніше -… .
Щоб узнати швидко й стисло,
Чи ділитись будуть числа,
Правила такі є в нас –
Відповідь знаходиш враз.
Заслуговують подяки,
Це – подільності … .
Робота з підручником
№№ 216, 221, 223
Перевірка