Урок "Основні методи розв’язування рівнянь"

Про матеріал

Тема уроку:Основні методи розв'язування рівнянь.

Мета уроку: закріпити отримані знання про основні методи розв'язування рівнянь під час розв'язання рівнянь різних типів;

виховувати культуру математичних записів, володіння технікою обчислень алгебраїчних рівнянь, здійснення алгоритмічної діяльності на прикладі розв'язування рівнянь, правильного оформлення розв'язку рівнянь;

розвивати логічне мислення та пам'ять.

Тип уроку: розвитку компетентностей.

Перегляд файлу

Тема уроку:       Основні методи розвязування рівнянь.

Мета уроку: закріпити отримані знання про основні методи розв’язування рівнянь під час розв’язання рівнянь різних типів;

виховувати культуру математичних записів, володіння технікою обчислень алгебраїчних рівнянь, здійснення алгоритмічної діяльності на прикладі розв’язування рівнянь, правильного оформлення розв’язку рівнянь;

розвивати логічне мислення та память.

Тип уроку:         розвитку компетентностей.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

Вчитель перевіряє рівень засвоєння теоретичного матеріалу (основні означення, формули, властивості та характеристики математичних величин і законів) шляхом усного опитування учнів за попередні теми.

Четверо учнів на дошці розв’язують домашнє завдання

(Розв’язати рівняння:

а) ; б) ;

в) ; г) ),

що було задане на попередньому уроці і пояснюють основні ідеї при розв’язуванні прикладів, після чого відповідають на запитання вчителя.

III. Розв’язування задач.

Учні виконують на дошці завдання, запропоновані вчителем.

 

Завдання 1.

Розв’язати рівняння: .

Розв’язання.

Знайдемо ОДЗ даного рівняння: .

Звідки випливає, що .

Нехай

,

тоді

,  

,

,  

,

,

,

, ,  

,

звідси , .

Переходячи до змінної , одержимо , , розв’язуючи які, отримаємо , .

 

Завдання 2.

Розв’язати рівняння: .

Розв’язання.

Знайдемо ОДЗ даного рівняння: .

Звідки випливає, що .

Згрупуємо члени рівняння:

,    

.

Оскільки

,

тоді

,

тобто

,

.

Виконаємо заміну , тоді , звідси , .

Переходячи до змінної , одержимо , , розв’язуючи які, отримаємо , .

 

Завдання 3.

Розв’язати рівняння: .

Розв’язання.

Згрупуємо члени рівняння:

.

Маємо:

.

Нехай

,

тоді

,

,

, .

Переходячи до змінної , одержимо

, ,

розв’язуючи які, отримаємо , .

 

Завдання 4.

Розв’язати рівняння: .

Розв’язання.

Піднесемо до квадрату обидві частини рівняння, отримаємо:

, ,

,  

,

,  

,

звідси знаходимо, що .

 

Завдання 5.

Розв’язати рівняння: .

Розв’язання.

Маємо:

.

Виконаємо заміну

,

тоді

,  

, ,

,

,

,

звідки .

Переходячи до змінної , одержимо , .

 

Завдання 6.

Розв’язати рівняння: .

Розв’язання.

Дане рівняння розв’язується наступним чином:

при

,

звідки ;

при

,

звідки .

IV. Підбиття підсумків уроку.

V. Домашнє завдання. Опрацювати § 5 (п. 33), № 33.2 (2), 33.4 (2), 33.6 (4)* („Алгебра. 11 клас”: підруч. для загальноосвіт. навчальн. закладів: академ. рівень, проф. рівень / А. Г. Мерзляк, Д. А. Номіровський, В. Б. Полянський, М. С. Якір. – Х.: Гімназія, 2011. – 431 с.: іл.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Красавіна Вікторія Вячеславівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Алгебра (академічний, профільний рівень) 11 клас (Нелін Є.П., Долгова О.Є.)
До уроку
27.1. Рівняння і нерівності
Додано
2 листопада 2018
Переглядів
3438
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку