Урок "Особливості географічного положення Євразії. Складання ментальної карти.

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу. Материк Євразія.Особливості ГП. Практичне завдання "Складання ментальної карти"
Перегляд файлу

Відкрий урок у 7-А класі

Тема: Особливості  географічного положення Євразії. Складання ментальної карти.

Мета уроку: - сформувати  в учнів уявлення  про особливості  фізико-географічне положення Євразії, її розміри , берегової лінії;сприяти розумінню учнями  впливу географічного положення Євразії на природу материка;

-закріпити  навички самостійно характеризувати  ФГП  географічного об’єкта  за допомогою карт атласу, підручника, додаткових джерел інформації;

-розвивати  уміння складати ментальну карту

-виховувати почуття патріотизму, уміння спілкуватися в групі

Типи уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: комп’ютер, презентація, відео, карта світу, Євразії, плакати природи материка,ментальна карта.

                                                         ХІД   УРОКУ

I.Організаційний момент

Вчитель: В курсі географії материків і океанів  ми з вами здобули багато різних знань,використовуючи набуті знання , сьогодні ми з вами  візьмемо участь в ігровому марафоні. Ви знаєте, що марафон – біг на великі дистанції. Наш марафон буде тривати цілий урок і ми випробуємо себе на витривалість, а найголовніше – перевіримо,як ви вмієте володіти знаннями, набутими на уроках географії.

 

II.Актуалізація  опорних знань і умінь учнів

Гра «Пошта»  Прийом «Розселити  по материках»

Ми з вами вивчили 5 материків. А скільки ж географічних об’єктів стали нам відомі! До нас з різних куточків материків завітали острови, півострови, різні географічні об’єкти. Але всі вони переплуталися, перемішалися і не можуть зараз потрапити додому. Вони просять про допомогу. Тож уявіть себе в ролі поштарів і розішліть по скриньках всі географічні об’єкти. Ті ж об’єкти, які не належать до жодного з 5 вивчених материків,кидайте у скриньку без імені.

(учні працюють з вирізаними обрисами, об’єктами. А потім коментують , до якої скриньки який об’єкт відправляють).

1група

Архіпелаг Вогняна Земля, о.Ньюфаундленд, пінгвіни, кенгуру, жираф, Аппенінський півострів

2група

Півострів Аляска, о.Тасманія, нільський крокодил, колібрі, буревісник,Китай

3гупа

о.Нова Зеландія. о.Мадагаскар, піранья, альбатроси, бізони, Японські острови

4 група

Гудзонова затока, пустеля Сахара, лама, дика собака Динго,баклани,Камчатка

5група

Мексиканська затока, півострів Сомалі, качкодзьоб, анаконда,тюлені,о. Велика Британія

Перевірка роботи.

III.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

А зараз прийшов час зазирнути до 6 скриньки, адже вона у нас без адреси

Давайте спробуємо  пізнати , звідки ж ці гості?

 

Отже, материк, на якому ми живемо, благає нас з вами, щоб ми дали йому адресу.

А що ж таке адреса материка?(ГП)

 

IV.Вивчення  нового матеріалу

Учитель:  Сьогодні ми розпочинаємо вивчення останнього з  материків нашої планети. Отже, темою нашого уроку є «Євразія – найбільший материк. Особливості

ГП».

Нібито одна сім’я І Європа, й Азія. Поріднились, поріднились, В  материк перетворились . 

 

1.Прийом «Проблемне питання»

Чому ми, мешканці Євразії, не почали вивчення материків зі свого материка, а вивчаємо його останнім ,шостим?(Тому що Євразія - найбільший материк, його  природа відрізняється  найбільшим різноманіттям,для його вивчення знадобляться набуті знання та досвід). Крім того, уроки з цієї теми будуть відрізнятися ще й тим, що більшу частину ви будете працювати самостійно, виконуючи відповідні практичні роботи та завдання.

 

2.Прийом «Викликаю асоціацію» Прийом : «Що я знаю про Євразію?( рекорди материка)

Найбільші гори Європи (Альпи)

Найвищі гори світу (Гімалаї)

Найвище нагір’я – Тибет

Найглибше прісноводне озеро світу (Байкал)

Найбільша за площею країна світу (Росія)

Найменша за площею країна світу (Ватикан)

Найбільша країна за населенням у світі (Китай)

Наймілкіше у світі море (Азовське)

Найменшу за площею море Мармурове

Найнижче місце на суходолі планети (Мертве море)

Найвологіше місце планети (Черапунджі)

 

Відео  цікаві факти  про Євразію

 

Вчитель: Материк складається з 2 частин  Європи ( назва походить з фінікійського слова «ереб» - захід) та Азії (від ассірійського слова «асу» - схід)(показ по карті межі).

Тому для швидшої роботи , клас поділимо на частини : Європу і Азію, які в свою чергу на  підгрупи:

1група - Європа  сухопутна

2група - Європа  морська

3 група - Азія  північна сухопутна 

4група - Азія південна сухопутна 

5 група - Азія морська

МЕНТАЛЬНА КАРТА

 

3. Складання ментальної карти.

 

 (Записуємо спільні дані на ментальній  карті)

-1/3 площі суходолу

-S= 53,4  млн.км 

-SЄвразії= SАфрики + S Північної Америки

-протяжність: з пн..на пд.- 8500км;     із з. на сх.-  16000км

-2 частини світу

4.Прийом «Географічна лабораторія»

Учитель: уявіть себе науковцями перед якими стоїть дуже важливе завдання:розповісти всьому людству де знаходиться материк Євразія

2 завдання

1група - по відношенню до екватора

2група – по відношенню до  нульового меридіану,

3група – по відношенню до 180 меридіану,

4 група – по відношенню до Північного тропіку,

5 група – по відношенню до  північного полярного кола

МЕНТАЛЬНА КАРТА

(-чотири півкулі)

 

Учитель:За допомогою карти світу визначте океани, що омивають Євразію

МЕНТАЛЬНА КАРТА

 (-чотири океани)

 

Фізкультхвилинка .  Гра «Рівнини – гори»

Коли звучить назва рівнин (раніше вивчених материків), учні – присідають, а коли назва гір – встають.

 

Вчитель: Євразія – величезний  будинок, в якому мешкає понад 4 млрд. чоловік. Цей будинок має сусідів, давайте розпізнаємо їх.

 

Завдання 3 «Розпізнай сусідів»

1група:

Знаходиться на південний захід від Євразії. Там дуже жарко. Відокремлений Гібралтарською протокою, Середземним морем, Суецьким каналом, Червоним морем (Африка).

2група:

Цей материк знаходиться на схід від Євразії. Але в західній півкулі. Відокремленим Беринговою протокою, Беринговим морем (ПН,Америка)

3група:

Материк-малюк, знаходиться на південному сході від Євразії (Австралія).

4група:

Цей материк характеризується дуже низькими температурами. Він є найвіддаленішим  сусідом  Євразії (Антарктида).

5група:

Це найвологіший материк світу, материк-рекордсмен (Пд.Америка)

Вчитель: Як висновок: Євразію відділяє від Африки Суецький канал та Гібралтарська протока; від Північної Америки – Берінгова протока, , від Австралії – Малаккський архіпелаг . Від Південної Америки та Антарктиди – Євразія розташована далеко.

МЕНТАЛЬНА КАРТА

-3 материки сусіди (2 віддалені)

 

Вчитель:Берегова лінія Євразії сильно розчленована.

5.Країні точки:

на півночі – м Челюскін  ( на півострові Таймир).

на півдні – м.Піай (на Малаккському півострові),

на сході – м.Рока( на Піренейському півострові),

на заході – м Дежньова (на Чукотському півострові).

 

Перегдяд   футажів  про п-ів Таймир та Сінгарур

 

Протяжність Євразії  з півночі на південь 8500км, із заходу на схід – майже 16тисяч км.

 Щоб дослідити берегову лінію, пропоную вам міні-дослідження по карті, виписати всі півострови, острови, моря, затоки, протоки, показати на карті, записати в ментальну карту

 

Вправа для рук відеорозминка

 

6.Практична робота з картою    Прийом «Робота в групах»

Учні заповнюють ментальну карту (перевірка)

 

Завдання № 4. Назви країну за асоціативним рядом та контуром

Кожній групі дається аркуш паперу з контурами Євразії.

1група

 –Цю острівну державу називають «Туманним  альбіоном» , там є королева, Біг-Бен, джентльмени   . Ця країна дуже розвинена.(о.Велика Британія)

2група

 – Ця країна знаходиться на півострові, який по контуру нагадує чобіток. Жителів цієї країни називають макаронниками, дуже популярна піца(Італія)

3група

 Це острови, на яких розміщена країна Сходу Сонця. Символом її є вишневе дерево сакура й вулкан Фудзіяма. (Японські о-ви)

4 група- Ця країна знаходиться на півострові Індостан. Викликає у багатьох людей такі асоціації: слони, чай, прянощі, особливі танці, прикраси зі слонової кістки, сарі. (Індія)

5група

 - Це море є межею між Азією і Африкою. Солоне. Люди полюбляють  відпочивати та плавати під водою, любуючись кораловими рифами.(Червоне)

 

V.Закріплення знань

 

Прийом «Кубик Блума.

1.Назви

Назвіть материки- сусіди Євразії

2.Чому?

Чому материк Євразію вивчають останнім?

3.Поясни

Поясніть  як розмежовуються дві частини світу

4.Придумай

Придумайте  синоніми до назви материка

5.Запропонуй

Запропонуйте  шляхи вивчення материка в подальшому

6.Поділись

Поділіться, будь ласка, своїми враженнями від уроку

 

VI.Підсумок уроку.

 

Учитель: Мені дуже приємно, що жоден із вас не зійшов з дистанції марафону.

А в результаті ми збагатилися новими знаннями, які допоможуть нам іти далі у вивченні нашого рідного материка.

 

VII.Домашнє завдання:

Робота з підручником

Дома прочитати параграф  і дописати в ментальну карту географічні об’єкти

  • підготувати  цікаві факти про дослідників Євразії
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павлюк Ганна Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Удод Марія
Додано
14 березня 2021
Переглядів
622
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку