Тема. Клімат Австралії.
Навчальна: ознайомити учнів з особливостями формування клімату Австралії, сформувати загальне уявлення про розподіл внутрішніх вод; поглибити і систематизувати знання учнів про кліматотворні чинники, закріпити вміння визначати за допомогою кліматичних карт, діаграм основні риси клімату на різних територіях материка;
Розвивальна: розвивати навички логічного мислення, вміння висловлювати власну думку, уміння відбирати необхідну інформацію з різних джерел географічних знань, формуючи самоосвітню, інформаційну, комунікативну компетентності;
Виховна: виховувати толерантне ставлення до думок інших учнів, виховувати інтерес до екологічних проблем збереження та використання водних ресурсів Австралії.
Учні повинні вміти: пояснювати основні типи клімату Австралії, їх вплив на формування вод суходолу, показувати на карті водні об’єкти материка, знаходити порозуміння з людьми, співпрацювати в колективі.
Обладнання: фізична карта півкуль, кліматична карта світу, Австралії, атласи, контурні карти , підручники.
Тип уроку: урок-дослідження, заочна експедиція на материк.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учні
1.Тренінг на взаємодію. Асоціації.
Всі в коло «Це все Австралія ...» Кидаючи один одному м'яч, діти називають особливості материка »
2.ФГП Австралії. Монологічне мовлення. Картографія.
3.«Так - Ні».
1. Австралія цілком і повністю розташована в Південній півкулі.
2. У західній частині Австралії перетинає початковий меридіан.
3. В цілому берегова лінія Австралії дуже сильно порізана.
4. В Австралії низовини займають майже третину материка в його центрі і на узбережжях.
5. У порівнянні з Африкою, в Австралії набагато менше плоскогір'їв і розташовані вони в основному на заході.
6. Австралія розташована на євразійської літосферній плиті.
7. У центрі материка розташована Австралійська платформа.
4. Встановити відповідність
А. Великий Бар'єрний риф |
1. Найвища точка материка |
Б.Костюшко |
2.Найнижча точка від рівня моря |
В.Ейр |
3.Протока між Австралією і островом Тасманія |
Г.Карпентарія |
4. Острів на півдні Австралії |
Д. Бассова |
5.Древній материк |
Е.Тасманія |
6.Літосферна плита |
Є.Гондвана |
7.Найбільша в світі смуга коралових рифів |
Ж.Індо-Австралійська |
8.Острів на півночі материка |
З.Нова Гвінея. |
9.Затока на півночі Австралії |
Прийом «Розминка»
Рух повітряних мас над поверхнею Землі…
Волога, що випадає з хмар…
Дуже швидкий, руйнівної сили вітер…
Горизонтальний рух повітря…
Що таке клімат?
Що впливає, на формування клімату? (Кліматотвірні чинники.)
Робота в групі
Із запропонованого списку виберіть кліматотвірні чинники
1.Географічна широта
2.Середня температура січня і липня
3.Кут падіння сонячних променів
4.Рельєф
5.Річна кількість опадів
6.Повітряні маси
7.Океанічні течії
8.Режим опадів по сезонах
9.Постійні і змінні вітри.
Відповідь 1, 3, 4, 6, 7, 9.
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Прийом віршовані рядки
«Країна - навпаки».
Вона розташовується під нами.
Там, очевидно, ходять догори ногами,
Там розквітають в жовтні сади,
Там протікають річки без води
Десь в пустелі пропадають вони.
Вчитель. Уважно подивіться кліматичну карту Австралії, особливу увагу зверніть на кількість опадів.
Який висновок напрошується?
Чи не здається вам цей висновок дивним? Адже Австралія дуже маленький материк з усіх боків оточений водами океанів, тому має бути відносно волого.
Спробуємо вирішити цю «наукову проблему».
Повідомлення теми та мети уроку
Запишіть тему уроку: «Клімат. Внутрішні води.»
Мета уроку. Довести, що Австралія найсухіший материк.
Знайти і позначити на карті великі річки та озера Австралії.
Встановити залежність внутрішнього стоку від клімату.
IV.Вивчення нового матеріалу
Учні діляться на групи і протягом 10 хвилин виконують завдання у групах, після чого доповідають про результати своєї роботи
Картка завдання 1.Визначте середні температури літа і зими в тропічному поясі. 2.Чому в тропічному поясі температури вище ніж в екваторіальному? 3. Чому в межах однієї широти змінюються температурні показники? 4. Які кліматоутворюючі фактори впливають на розподіл температур?
|
Картка – завдання 2.Розподіл опадів по території Австралії 1. Використовуючи кліматичну карту, скажіть, чи рівномірно розподілені опади по території материка? 2. В якій частині материка опадів випадає багато і чому? 3. Де ще на материку випадає багато опадів? 4. В яких кліматичних поясах розташовується східна околиця материка? 5. Які кліматотвірні фактори впливають на розподіл опадів по території материка та як?
|
Картка – завдання «Гідрологія»: 1. Що таке «кріки»? 2. Охарактеризуйте річкову систему Муррей - Дарлінг. 3. Показати на карті річки та озера Австралії. |
Картка – завдання
«Гідрологія»:
1. Що таке «кріки»?
2. Охарактеризуйте річкову систему Муррей - Дарлінг.
3. Показати на карті річки та озера Австралії.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
А) (тестове завдання у вигляді «Мозкового штурму»)
Учням необхідно визначити вірність тверджень. Якщо твердження вірне, то навпроти цього номера ставлять знак «+», якщо з твердженням не згодні, ставлять знак «-».
• Річна кількість опадів - це елемент клімату (+).
• Східна частина материка отримує велику кількість опадів (+).
• В Австралії переважають екваторіальний, субекваторіальний і тропічний кліматичні пояси (-).
• У тропічному поясі взимку панують екваторіальні повітряні маси (-).
• На розподіл опадів по території материка впливають пояса атмосферного тиску, рельєф, океанічні течії, постійні вітри (+).
• У субекваторіальному кліматичному поясі опади випадають рівномірно протягом року (-).
• Австралія - це найсухіший материк (+).
VI. Підсумок уроку
Клімат Австралії відзначається надзвичайною сухістю. Чим це пояснюється?
• Географічним положенням (велика частина Австралії лежить у тропічному кліматичному поясі).
• Велика протяжність із заходу на схід.
• Закритість центральних і західних районів Австралії Великим Вододільним хребтом на сході від впливу Тихого океану.
VII.Домашнє завдання.
§ , Підготувати п'ять питань по темі, що починаються зі слова «Чому ...».
.