Урок "Особливості побудови опису природи. Усний твір – опис природи в художньому стилі"

Про матеріал

Матеріал можна використати під час проведення уроків розвитку зв'язного мовлення, адже розвиток мовлення учнів - це вся робота, що проводиться словесником спеціально та у зв'язку із вивченням шкільного курсу для того, щоб учні оволоділи мовними нормами, а також уміли висловлювати свої думки в усній і письмовій формі,

Перегляд файлу

 

Учитель української мови та літератури

НВК №2 м. Немирова

Маринич Ірина Анатоліївна

 

 

Тема уроку.  Особливості побудови опису природи. Усний твір – опис природи в художньому стилі.       

Мета уроку.  Вчити учнів створювати висловлювання на задану тему, удосконалювати мовленнєво – мислительські вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, розвивати мислення, мовлення, творчі здібності, вміння висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас,розвивати вміння створювати твори – описи природи в художньому стилі на основі особистих вражень, виховувати  любов до природи, бажання словами змальовувати красу навколишнього світу.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок.

Обладнання: ілюстрації, картки, ілюстрації до  картин художників, запис композиції А.Вівальді «Зима», комп’ютер, інтерактивна дошка.

Хід уроку

І. Оргмомент.

ІІ. Актуалізація  знань учнів з теми.

  1. G:\відкритий урок\фото зима\493b8a853b5ca.jpgВступне слово учителя про зиму , про дива, які відбуваються у цю пору року.
  • Якою ви уявляєте зиму?
  • Якби ви були художниками, то які фарби використали б? Чому?
  1. Декламування учнями поезій про зиму, пояснення бачення поетом цієї пори року.
  2. Прослуховування музичної композиції «Зима» А. Вівальді.
  • G:\відкритий урок\картини художників\images ісаак ілліч левітан.jpgЯкий настрій створила музика?

Розгляд  ілюстрацій до картин художників про зиму. Порівняння настроїв.

ІІІ. Робота над темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Робота з підручником. (с.191, 192)

- Навіщо людині вміти будувати опис природи?

- Що очікуєте від уроку?

Учитель. Зима буває різною: то сонечко вигляне, то сніжок піде, то хурделиця завиє. Пропоную пофантазувати.

  1. Робота в парах. «Підберіть пару» (в таблиці записати «зимові» слова – прикметники до пропонованих іменників та дії, які ці предмети можуть виконувати, дотримуючись вимоги: має бути прикметник, який передає гарний піднесений настрій і такий, що передає сумний настрій.

Небо

 

Дерева

Хмари

Повітря

 

Сніг

Кущі

Сонце

 

Дуб

Настрій

 

 

Ліс

 

Сніжинки

Кольори

Будинки

 

Мороз

Пагорб

Повітря

 

Береза

 

Блакить

 

Які дії можуть виконувати? Що роблять?

Ліс

Сніжинки

Небо

Дерева

 

Мороз

Настрій

 

Повітря

 

Сонце

 

Хмари

Учень працює біля дошки та коментує виконану роботу.

  1. Робота з текстом. Виписати словосполучення  Іменник + прикметник

Пояснити роль цих словосполучень у будові опису природи.

Знайти у тексті словосполучення, вжиті в переносному значенні.

G:\відкритий урок\DSCN1312.jpgЯкі художні засоби використані в поезії? *(слайд)

Летить сніжок легесенький, кружляє,

Безшумно осідає він на все

І килими гладенькі простеляє,

Та  стільки щастя й радості  несе!

Бо ж поле стало чисте і звабливе,

На ліс пухнасту шаль вдягла зима.

У цілім світі раптом побіліло –

Ні сірого, ні чорного нема.

Зійшли хмарки, і небо засиніло,

А сонце ген з-за обрію пливе,

І всюди заіскрило, засвітило,

Напевно, диво – казка тут живе!

  1. Робота з підручником. Вправа 443. Спостереження над мовним матеріалом.

          Визначити його роль в тексті майбутнього твору.

 

  1. Робота з деформованим текстом.     Дібрати  потрібне слово.

Зима! Зима! Усякий знає –

Вона      буває,                                 

Летять,  … ,  як …

      сніжинки.

 

                                                              От випав сніг! Яка обнова!

                                                              Зима тоді така 

                                                             Міста чистенькі, білі села,

                                                             Зима і …,  й …  .

Вона тоді  усім хороша,

коли мете легка    .

Мороз у лід озера кута,

«Зима, - тоді всі кажуть,  …»              Діти пояснюють свій  настрій від поезії.

 

  1. Кольорова рефлексія. Перетворення  тексту.

Зимовий ранок. Сумні (казкові) дерева одягли білосніжні кожухи (шати) й перетворилися на дивних чаклунів (веселунів ). Змерзла земля накрилася холодною (пуховою)  ковдрою й поринула у голубі (чарівні) сни.

Діти пояснюють, як змінювався настрій твору .

  1. Написання ескізів майбутнього твору (учні використовують пам’ятку, що знаходиться на партах ). Звучить музика, створюючи ліричний настрій.
  2. Зачитування творів окремими учнями.

ІУ. Підсумок уроку. Вправа « Криголам»(дібрати прикметники, яким був урок). Оцінювання учнів.

У – успішний, улюблений, урочистий

Р – результативний, рідний

О – особливий, оптимістичний

К – корисний, красивий, казковий.

Д/з:    написати в зошиті твір – опис природи. Дати йому заголовок.

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коривчак Людмила
    Дякую: цікаво, емоційно, пізнавально.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
8935
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку