Урок "« Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив на людську особистість»

Про матеріал
Урок із зарубіжної літератури, створений для дистанційного навчання з теми «Тема кохання в трагедії В.Шекспіра "Ромео та Джульєтта. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив на людську особистість»
Перегляд файлу

       Дистанційний урок із зарубіжної літератури для учнів 8 класу з теми « Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив на людську особистість»

 

 

 

 

 

 

 

 

Блок  1. Шановні восьмикласники, сьогодні ми  зануримося у світ в якому панує кохання. Спробуємо з’ясувати , чи здатне це світле почуття змінювати людей, впливати на їх вчинки. Тож, з’ясуємо значення слова «кохання».

Любо́в (коха́ння) — почуття глибокої сердечної прихильності до особи іншої статі, що охоплює низку сильних і позитивних емоційних станів.

Кохання – найсвітліше почуття, яке осяює життєвий шлях людини яскравим світлом, дає сили, живить розум, дарує крила. Вічною темою, наскрізною ниткою проходить воно крізь літературу і мистецтво всіх епох, митці яких намагалися розгадати його дивну таємницю. І кожного разу воно неповторне, єдине, чаруюче, але завжди чисте, прекрасне. Для героїв трагедії В. Шекспіра кохання – це спалах, який зайнявшись   вогнем, спопелив життя юних закоханих, але дав крила їхнім душам, возвеличив їх над світом.

Прочитайте вислови відомих людей про кохання.

  • У закоханих зазвичай години біжать вперед.
  • Щастя цілком без домішки страждань не буває.
  • Любов – маяк, який допомагає здолати бурю.
  • Кохання може все і все здолає…

В. Шекспір

 

  • Любов не залежить від нашої волі, приходить без

 нашої заслуги, щезає без нашої вини.

                                                            Іван Франко

  • Любов виникає з любові; коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю.

                            Г. Сковорода

  • Бути коханим — більше, ніж бути багатим, бо бути коханим означає бути щасливим.

                                         К. Тільє

Пропоную вам переглянути мультфільм «Любов на балконі»

      https://www.youtube.com/watch?v=OaOmOi3EOcA&ab_channel=CGMeetup

Як ви сприйняли вчинок головного героя? Чому він вчинив саме так?

      (Як воно, опинитися між двома закоханими? Навіть якщо сам цього зовсім не хотів, а просто сидів собі на балконі? Ох же ж це кохання, яким інколи недоречним воно буває! Саме так думав чоловік, чий балкон знаходився між балконами двох закоханих. Постійні знаки уваги, перехресний вогонь поцілунків та квіти так набридли нашому герою, що одного разу він просто вкрав подарунок, призначений дівчині. І цим мало не зруйнував майбутнє закоханих! Утім, чоловік так звик до почуттів, які так і вилися навколо нього, що дуже швидко засумував і зрозумів, що вчинив погано. Йому вдалося не тільки виправити заподіяну шкоду, а й знайти своє кохання!).

 https://youtu.be/OaOmOi3EOcA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

.

Блок 2. Пригадаємо зміст твору надавши коротку відповідь на запитання.

Літературний диктант

  1. Жанр твору “Ромео і Джульєтта”. (Трагедія)
  2. Де відбуваються основні події в творі? (Верона)
  3. Наречений Джульєтти? (Паріс)
  4. Кого кохав Ромео до зустрічі з Джульєттою? (Розалін)
  5. Хто допомагає закоханим? (Брат Лоренцо)
  6. Прізвище Ромео? (Монтеккі)
  7. Прізвище Джульєтти? (Капулетті)
  8. Де познайомилися Ромео і Джульєтта? (На балу)
  9. Хто був смертельно поранений у поєдинку на вулиці? (Меркуціо)
  10. Що стало причиною смерті Ромео і Джульєтти? (Ворожнеча родин)
  11. Чи є сенс загибелі героїв? (Так, ворогуючі сім'ї помирилися)
  12. Про що йде мова:

Безмежне, вічне

Возвеличує, облагороджує, перемагає

Це найпрекрасніша мелодія серця. (Кохання)

 

Блок 3.  Простежимо динаміку розвитку головних героїв.

Доведемо, що не тільки почуття головних героїв, а й самі образи закоханих постають у динаміці.

  • Джульєтта на початку твору?

    Безтурботна, молодесенька дівчина, яка

тільки ввійшла у пору свого 14-ліття,

яка звикла в усьому спиратись на точку зору свого

 оточення; оточена турботою батьків, двоюрідного

брата Тибальта та годувальниці.

 

Мамка
От пара, панно! Буде в тебе муж
на цілий світ. Та що: неначе з воску!
Синьйора Капулетті
В Вероні квітів кращих не буває.
Мамка
Та він же справжня квітка, присягаюсь.
Синьйора Капулетті
Що скажеш? Чи полюбиш ти його?

Джульєтта
Я спробую, коли поможуть спроби,
вподобати. Та глибше я не гляну,
аніж на те від вас наказ дістану.

 

Після зустрічі з Ромео?

Пробуджується почуття кохання, оживає розум

 Вчинки: виступає ініціатором таємного

 шлюбу, погоджується на пропозицію монаха

 Лоренцо випити зілля,

яке занурює в сон, схожий на смерть.

 

Джульєтта
Ромео мій! О, чом же ти Ромео?
Зречися батька і відмовся ймення.
Коли ж не хочеш — поклянись кохати —
і я не буду більше Капулетті.


Клянусь і церквою Петра й Петром,
щасливого він шлюбу там не візьме.
Цей поспіх дивний. Той, хто мужем буде,
ще й не лицявсь, а я вже вийти маю.

Благаю, батькові скажіть, синьйоро,
що я не хочу заміж. А як схочу —
скоріш за ненависного Ромео,
ніж за Париса, вийду.

О, не цурайся ж ти мене, мамусю!
На місяць, тиждень відклади цей шлюб.
А ні, то шлюбну постіль постели
в тім темнім склепі, де лежить Тібальдо.

О, краще з башти кинутись тієї
звели мені, ніж за Париса вийти!

 

 

Джульєтта

До знайомства з Ромео

Після знайомства з Ромео

не закохана

 

молоденька дівчина

 

наївна

 

безтурботна

 

 

  • Ромео на початку твору?

Меланхолійний, непостійний у своїх

почуттях, мрійник, гульвіса, наївний юнак.

 

Ромео

Що ж, це любови власть проклята,
з грудей важкого суму ніде діти.

Любов — це дим, що в'ється з уст зітханців,
очищена ж — огонь в очах коханців.

А ще любов — обачне божевілля,
гірка отрута й животворне зілля.

 

Ромео після зустрічі з Джульєттою?

Пізнавши справжні почуття, готовий на все заради кохання і коханої. Переживаючи велич любові до Джульєтти й муки провини за те, що не вберіг її, він, не вагаючись, приймає смерть.

 

Ромео

Над мур злетів я на любовних крилах,
бо каменю любови не спинити.

Яке ж солодке ти кохання!

О, скільки ж то в любові справжній

щастя, що й тінь її так радістю багата!

 

 

 

Ромео

До знайомства з Джульєттою

Після знайомства з Джульєттою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок. Кохання стає найважливішим і наймудрішим учителем для Ромео і Джульєтти. Завдяки йому вони за неповний тиждень проходять шлях від юності до зрілості, від абсолютної залежності від волі батьків до абсолютної свободи вибору і вчинку.

 

Блок 4. Складання сенкану.

Хлопці – про Джульєтту, дівчата  - про Ромео.

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

          Джульєтта                                                               Ромео

1.___________________                              1._____________________

2.___________________                              2._____________________

3.___________________                               3_____________________

4.___________________                               4.____________________

5.___________________                               5.____________________

 

Блок 5. Домашнє завдання:

напишіть листа одному з героїв трагедії

(за вибором).

        Лист герою/героїні художнього твору

                         Добрий день, _____________!

      Пише тобі учень/учениця____класу.

Я проживаю в ___________. Мені ____ років. Понад усе я люблю__________.

      На уроці зарубіжної літератури ми прочитали твір__________, який називається «__________________». Саме так я познайомився/лася з тобою.

     Мені сподобалася/не сподобалася історія розказана письменником про тебе. Знаєш чому? Тому що____________.

    У зв’язку з цим у мене з’явилося до тебе запитання:_______________.     Відверто скажу, мені в тобі сподобалося/не сподобалося, що ти____________.

Я хочу тобі порадити/побажати___________.

   На завершення свого листа зізнаюся, що твір «________________» навчив мене__________________.

   Дякую за знайомство!

    (дата)                                                                                               (ім’я)

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку