Урок." Оспівування чистого пристрастного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість."

Про матеріал
Урок допомогає розкрити сенс авторського задуму трагедії В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта» як втілення ренесансної ідеї права людини на кохання і земне щастя; з’ясувати особливості вирішення сюжету трагічного кохання В.Шекспіром; дослідити композиційно-смислові особливості трагедії «Ромео і Джульєтта», з’ясувавши специфіку конфліктів; простежити за художнім відлунням трагедії в різних видах мистецтва; розвивати вміння аналітичної та критичної оцінки художніх образів та художньої моделі світу, представленої у творі, в цілому; сприяти формуванню особистої гідності, розуміння цінності людських почуттів і життя загалом.
Перегляд файлу

Тема: Оспівування чистого пристрастного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість.

 

 

Мета: розкрити сенс авторського задуму трагедії В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта» як втілення ренесансної ідеї права людини на кохання і земне щастя; з’ясувати особливості вирішення сюжету трагічного кохання В.Шекспіром; дослідити композиційно-смислові особливості трагедії «Ромео і Джульєтта», з’ясувавши специфіку конфліктів; простежити за художнім відлунням трагедії в різних видах мистецтва; розвивати вміння аналітичної та критичної оцінки художніх образів та художньої моделі світу, представленої у творі, в цілому; сприяти формуванню особистої гідності, розуміння цінності людських почуттів і життя загалом.

Обладнання: виставка видань трагедії В.Шекспіра  «Ромео і Джульєтта», фінал увертюри-фантазії П.Чайковського «Ромео і Джульєтта», фрагменти з художніх кінофільмів; буктрейлери учнів за твором, емодзі-історії за творм.

 

        Любов – маяк, який допомогає здолати бурю.

В.Шекспір

Кохання може все і все здолає…

В.Шекспір

Хід уроку

І. Організаційний момент

   Сьогодні урок-зустріч з коханням.

- Яким воно буває? (учні висловлюють свої думки).

           Звучить музика фінал увертюри-фантазії П.Чайковського «Ромео і Джульєтта»

ІІ. Оголошення теми уроку, мотивація навчальної діяльності учнів

    Ця велична і лірично-трагічна мелодія ніби підноситься над землею і йде у вічність, туди, де назавжди оселились образи юних шекспірівських героїв – Ромео і Джульєтти, чия сумна і водночас велична історія кохання ось вже понад чотириста років бентежить серця людей в усьому світі.

    Спробуємо з’ясувати в чому полягає сенс авторського задуму та секрет невмирущості й популярності цього твору. Тема  уроку …

ІІІ. Аналітичне дослідження у просторі означеної теми

     1. Вступне слово.

Сюжет є запозиченим, новела і поема попередників Шекспіра є предметом дослідження лише спеціалістів, натомість трагедія Шекспіра переживає віки. Чому?

Вдалим є варіант вирішення сюжету, оскільки глядач є співпричетним до розвитку дії і співпереживає усьому що відбувається.

     2. Бесіда

  • Чи існує зв’язок між фіналом і початком трагедії? (так, останні рядки перегукуються з прологом твору)
  • Читання прологу мовою оригіналу і в перекладі підготовленим учнем.
  • Про що дізнаємось у пролозі?

У пролозі визначається основний конфлікт. Перевіряються роботи учнів.

Конфлікт трагедії

Монтеккі

Капулетті

Батьки

Діти

смерть

кохання

 

  • Який конфлікт основний?  ( батьки – діти)
  • Як конфліктна ситуація позначена на початку твору? (суперечка між слугами Капулетті і Монтеккі)
  • Яким бачимо Ромео на початку? ( страждає від відсутності взаємного кохання, зосереджений на власних почуттях, прагне любити, але справжнім коханням не можна назвати)
  • Кому він розкриває причину свого суму батькові? (ні, другу Бенволіо)
  • Чому? (немає порозуміння)
  • Що ми дізнаємося про Джульєтту? Яке її становище? (Ій обрали нареченого)
  • Що ви можете сказати про стосунки Джульєтти і матері? Чи близькі? (ні, підкоряється волі матері, а близька з мамкою нянею)
  • Визначте головну подію, що відбулась на балу у Капулетті? (зустріч)
  • Звернемо увагу до сцени зізнання Ромео. Виділимо ключові слова  та даємо їм оцінку.

3.  Виразне читання монологів героїв підготовленими учнями Дія 2 сцена 1

-    Як розвиваються почуття героїв, які риси розкриваються у    випробуваннях?

П’ять днів: але герої проходять шлях від відчаю – до надії – до усвідомлення неможливості жити одне без одного. Шекспір зображує героїв у динаміці. Вони проходять шлях від юності до зрілості за 5 днів. Це почуття змінює героїв.

РОМЕО

ДЖУЛЬЄТТА

Мрійник  --- мужній, рішучий

Незакохана  ---  закохана

Меланхолік --- відданий,

Наївна   ---   мудра

  Гульвіса --- відповідальний

Безтурботна  ---  активна в боротьбі

 

Юна   ---   енергійна жінка

 

  • Чому герої обирають смерть?  Чи тільки трагічний збіг обставин цьому виною? На кому провина?
  • Як гинуть герої?

4. Вправа «Встанови відповідність»

Ромео

Від хвороби

Джульєтта

Від отрути

Меркуціо

Від власного удару кінжалом

Тібальт

У поєдинку з кузеном Джульєтти

 

У поєдинку з Ромео

 

Смерть головних героїв у трагедії стає розв’язкою. Конфлікти доведено до останнього етапу, вони залишаються невирішеними. Їхню смерть супроводжує ще низка смертей.

5. Пропонується переглянути сцену загибелі Ромео і Джульєтти за кіноверсією База Лурмана та Франко Дзеффіреллі і поміркувати, яка з них є більш вражаючою, або в чому учні вбачають силу акторської гри відповідно до авторського задуму.

IV. Підсумки і узагальнення

     В епілозі бачимо сцену примирення двох родин над тілами мертвих закоханих: Капулетті: О брате мій, Монтеккі, дай же руку! Вдовиний спадок це дочки моєї, а більшого не можу я просити.

Запеклі вороги миряться і це породжує надію, що світ може стати ліпшим, життя – розумнішим, прихильнішим до людини.

У вужчому знааченні епілогом трагедії можна вважати репліку князя, що ніби підбиває підсумок історії, про яку йшлося в творі.

Не визирає сонце з-поза хмар…

Похмурий мир приніс світанок вам.

Ходім звідсіль. Все треба з’ясувати.

Ще доведеться вирішити нам,

Кого помилувать, кого скарати…

Сумніших оповідей не знайдете,

Ніж про любов Ромео і Джульєтти.

  • Які одвічні людські проблеми та істини порушено Шекспіром у трагедії «Ромео і Джульєтта»?

 

Незважаючи на те, що юні закохані загинули, трагедія звучить як гімн коханню, стає ствердженням його непереможеності. Кохання сильніше за смерть, щоправда, воно її не долає, але й не скоряється ій. Образи Ромео і Джульєтти стали символами любові та вірності

    У трагедії кохання – зірка «що освітила надзвичайно яскравим світлом двох молодих людей і яка продовжує світити і нам.

  •  Епіграфом уроку стали слова самого автора. Робота з епіграфом.

Давайте перегорнем сторінку цікавими висловлюваннями відомих людей про це велике почуття.

  • Учні зачитують вислови про кохання на власних листівках-валентинках.

V. Домашнє завдання

Написати листа до Ромео або Джульєтти

 

 

 

 

               

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку