Урок "У світі цікавої літератури"

Про матеріал
Узагальнення та систематизація матеріалу, раніше вивченого. Перевірити рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу, розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці, розвивати творчі здібрості здобувачів освіти, навички виразного читання, зв'язного мовлення, логічного мислення. сприяти вихованню загальної культури учнів.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Ліцею «Прометей» ПМР

 

 

 

10 клас

Літературна вікторина:

«У світі цікавої літератури»

Узагальнення та систематизація матеріалу,

раніше вивченого.

 

 

 

 

Підготувала вчитель

зарубіжної літератури

Сербин Т. А.

 

 

 

 

 

 

П’ятихатки, 2021/2022 н.р.

 

УРОК No

Тема: Узагальнення та систематизація матеріалу, раніше вивченого.

Мета:

  • перевірити рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу, розвивати

вміння застосовувати набуті знания на практиці;

  •     розвивати творчі здібності школярів, навички виразного читання, зв'язного мовления, логічного мислення;
  • сприяти вихованню загальної культури учнів

Оснащення: підручник, словник літературознавчих термінів,

 

Література

  •  

Чередник Л. А. Світова література. 10 клас. Методичний посібник. – Х.:

ранок,2010.

  •  

Пронкевич О. В. Зарубіжна література XIX століття. 10 клас. - К.: Зодіак

- Еко,2004.

  •  

Шевченко Н. В. Зарубіжна література. – Х.: Весна, 2010.

  •  

Столій І. Л. Світова література. Розробки уроків. 10 клас.- Х.: Ранок, 2010.

  •         

Усі зарубіжні письменники та їхні твори. 10 клас. Довідкове видання. -

Х.: Ранок, 2008.

  •  

Паращич В. В. Світова література. 10 клас (академічний рівень). – Х.:

Основа,2011

 

 

ХІД УРОКУ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.

Привітання

2.

Перевірка присутності учнів

3.

Підготовка до уроку

 

 

 

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

  • Діти, на сьогоднішньому уроці ми перевіримо рівень засвоєння вивченого матеріалу;
  • розвиватимемо вміння застосовувати набуті знання на практиці;
  • розвиватимемо творчі здібності, навички виразного читання, зв'язного

мовлення, логічного мислення;

  • сприятимемо вихованню загальної культури.

 

 

Ш. ЗАСТОСУВАННЯ Учнями ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

 

  1. Літературна вікторина.

 

 

Психологічний роман — 

 

Соціально-психологічний роман —

 

Натуралізм —

 

Декаданс — ...

 

2. Гра «Екскурсія містами Європи».

 

Завдання: розкажіть, як назване місто пов'язане з літературним твором чи персонажем.

  •  

Париж («Червоне і чорне», «Гобсек».)

  •  

Петербург (Злочин і кара», «Анна Кареніна».)

  •  

Москва («Анна Кареніна».)

  •  

Лондон («Портрет Доріана Грея».)

 

 

3. Літературна вікторина.

 

Завдання: визначте, кому з письменників належать вислови.

 

  •  

«Не для того живе людина, щоб стати багатим, а щоб стати щасливим.»

(Стендаль.)

  •  

«Людина є таємниця. Її слід розгадувати..» (Ф. Достоєвський.)

 

  •  

«Краса врятує світ» (Ф. Достоєвський)

  •  

«Найперше — музика у слові!» (П. Верлен)

  •  

«Думка висловлена — тлін» (Ф. Тютчев)

  •  

«Як серцю висловить себе? Чи ж зрозуміє хто тебе?» (Ф. Тютчев.)

  •  

«Людина хоче все пройти й пізнати!» (В. Вітмен)

  •  

«Нехай критики розходяться у поглядах, — художник залишається вірним собі» (О. Уайльд)

«Художник — це той, хто творить прекрасне» (О. Уайльд)

 

4. Літературна гра «Вгадай, про кого йде мова?»

 

  •  

«Секретар суспільства» (О. де Бальзак);

  •  

«Король романістів» (О. де Бальзак);

  •  

«Принц Парадокс» (О. Уайльд);

 

«...Спадкоємець Гоголя, зовсім на нього не схожий, як воно й має бути.» (Л. Толстой);

  •  

«Співець страждань народних» (М. Некрасов);

  •  

«Це покоління, яке співає і плаче» (Декадети)

 

5. Літературна вікторина.

 

  •  

У якому творі присутній давній літературний мотив продажу людської

душі темним силам? («Портрет Доріана Грея» О. Уайльда.)

  •  

Назвіть письменників, які у своїх творах порушували проблему грошей.

(О. де Бальзак, Ф. Достоєвський.)

  •  

Хто з авторів порушував тему злочину і кари? (Ф. Достоєвський, «Злочин і кара».)

 

.

  •  

У творі якого письменника «думка сімейна» є головною? (Л. Толстой,

«Анна Кареніна».)

  •  

Хто з російських поетів є представником «чистого мистецтва»? (А. Фет.)

  •  

Кого з поетів називають попередником урбаністичної поезії? (В. Вітмена.)

  •  

Хто з письменників є майстром парадоксу? (О. Уайльд.)

  •  

Кого з письменників вважають зачинателем символізму? (ПI. Бодлера.)

  •  

Який поет найбільш широко використовував верлібр? (В. Вітмен.)

  •  

Який письменник шукав «зелену паличку», що зробить людей

щасливими? (Л. Толстой.)

  •  

У творах якого письменника розкривається «діалектика душі» героїв?

(Л. Толстого.)

  •  

Кого називають представником англійського раннього модернізму?

(О. Уайльда.)

 

6. Проблемне завдання. 

  •  

Подумайте, які теорії мали вплив на письменників і літературних героїв.

Якими є наслідки цих впливів.

 

1.

Теорія «надлюдини» (Раскольніков, «Злочин і кара» Ф. Достоєвського);

2.

Трансценденталізм (В. Вітмен);

3.

Естетизм (О. Уайльд).

 

 

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

 

 

V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

1

 

docx
Додано
11 лютого 2022
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку