5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок " Остап Вишня . Трагічна доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки."

Про матеріал

Мета :ознайомити учнів із нелегким життєвим шляхом письменника;сформувати розуміння значення доробку О.Вишні у 1920-ті роки;розвивати логічне мислення,мовлення учнів; прищепити любов до творчості гумориста.

Перегляд файлу

Урок 9

Тема . Остап Вишня . Трагічна  доля  українського  гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті  роки.

Мета :ознайомити учнів із нелегким життєвим шляхом письменника;сформувати розуміння значення доробку О.Вишні у 1920-ті роки;розвивати логічне мислення,мовлення учнів; прищепити любов до творчості гумориста.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання :портрет письменника,виставка творів,листи,щоденникові записи.

                                                                Хід  уроку

 

І.Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Як  називалася перша збірка Б.-І.Антонича?

--Як  називалася  друга  збірка Б.-І.Антонича?

-У якій збірці присутні язичницькі мотиви?

-Коли помер  Б.-І. Антонич?

Підсумок

ІІІ. Установчо  – мотиваційний  блок

Аутотренінг

Я учень

Я особистість творча

Я читаю,думаю,обираю

Я хочу більше знати.

ІV. Оголошення теми і мети   уроку.

Презентація 1.

   Завдання :

Дитячі роки П.Губенка

Юнацькі роки . Розкрити  значення усмішок у 1920-ті роки .

Висвітлити період заслання.

Розглянути другий період в житті і творчості гумориста (з 1943 р.)

Останні роки життя.

V. Вивчення нового матеріалу.

1.Робота з поезією М.Рильського.

1. Робота з поезією М.Рильського.

М.Рильський товаришував з О.Вишнею і написав про нього не один вірш. Прослухайте поезію і на її основі і власної уяви створіть словесний портрет О.Вишні. Потім порівняємо з художнім портретом.

2.Усне  малювання(розгляд портрета)

       По полях ми з Вишнею бродили

Восени ,шукаючи зайців,

І бур”ян  пожовклий,посивілий

Під ногами срібно хрускотів,

Скільки доброти було в обличчі,

Скільки мудрості в очах було,

Як дивився приятелю в вічі

Любий наш Михайлович Павло!

Без гучних прожив він декларацій ,

А в душі поезія цвіла!

Друг людини,друг природи й праці,

Грізний ворог нечисті і зла.(Презентація 2)

3.Дослідження «Таємниця імені».  Ми вже досліджували  вплив імені на долю людини. Перед тим,як ми розглянемо біографію письменника,послухаємо ,яку долю віщувало йому його ім”я    і порівняємо .чи збулися ці віщування . Справжнє  ім”я  Павло.

Виступ народознавця.

  Павло - добра і чуйна дитина. Він з великим бажанням буде допомагати матері доглядати за молодшим братом або сестричкою. З віком у Павла ще більше виявиться здатність  до співпереживання ,співчуття. Колеги по роботі будуть цінувати в ньому працьовитість,надійність,здатність у будь який момент прийти на виручку товаришеві.

   Відносини з жінкою в нього, як правило,рівні,теплі.

Ми дізналися про вплив імені на долю людини, а тепер порівняємо ці відомості з біографічними даними.

   О.Вишня створив гумореску «Моя автобіографія». Перегляньте уривок із фільму ,знятого на основі цієї гуморески ,ознайомтеся із  початком життєвого шляху О.Вишні.

4. Перегляд фільму!

5. Розповідь викладача з використанням презентації.

1.Дитячі роки Остапа Вишні .

- Павло Михайлович Губенко народився 13 листопада на хуторі Чечва поблизу містечка Грунь  Зіньківського повіту на Полтавщині(нині Охтирський район Смуської області). фільм.

- Павло закінчив початкову школу ,потім –Зіньківську двокласну. Потім вступив до військово-фельдшерської школи у Києві,де він,як син колишнього солдата мав право навчатися безкоштовно.(презентація 3)

   Підсумок .

Де і коли народився О.Вишня?

Яку освіту здобув?

    2. Розповідь про юнацькі роки та значення усмішок у 20-ті роки.

   З 1907 р. фельдшерував у  лікарні  Південно-Західної залізниці в Києві. Склав екстерном іспити за гімназію і в 1917 р. став студентом історико-філологічного факультету Київського університету . 1919р.-залишив навчання.

  Під час громадянської війни (с.102) з «Автобіографії був у Ц.Р.».

  У літературу П.Губенко ввійшов під псевдонімом Павло Грунський ,який підписав свій сатиричний твір «Демократичні реформи Денікіна»,опублікований 1919р.,в газеті «Народна воля».

    В 1920р. заарештовують за «контрреволюційну діяльність». Визволитися з камери допоміг Василь Еллан – Блакитний.

  Стає працівником газети «Вісті ВУЦВК»(Всеукраїнського Центрального  Виконавчого  Комітету),а згодом редагує журнал «Червоний перець» і секретарює в газеті  «Селянська правда».

22.07.1921р. з”являється усмішка «Чудака,їй – Богу !» в газеті «Селянська правда» ,підписана  псевдонімом Остап Вишня.

   Створює новий журнал гумористичної прози – усмішки. Відзначався винятковою працездатністю,протягом 20-х рр..-23 книги.

За 2-3 роки  праці гумориста став найбільш знаним після Шевченкка. На 1928р. було видано чотири томові вибрані «Усмішки». До початку 1930р. тираж книжок доходив до 2 млн .- нечуваної для тих часів цифри. Неписьменні селяни навчалися грамоти,щоб мати змогу прочитати усмішки О.Вишні про своє життя.

     Підсумок.

У якому університеті навчався О.Вишня?(Київський університет,істор-філософськ.)

Під яким псевдонімом увійшов у літературу?(Павло Грунський «Демократичні реформи Денікіна»)

Під яким твором вперше з”явився  підпис Остапа Вишні?(«Чудака,їй-Богу»,газета «Селянська правда» 1921р.)

Яке значення усмішок?(підвищували грамотність)

3. Період заслання.

Критика після літературної дискусії звинуватила О.Вишню в націоналізмі,оспівувані куркульства.

26 грудня 1933р. заарештували О.В.

   Звинувачення і належність до  контрреволюційної групи УВО(Українська військова організація)та підготовка замаху на державного діяча П.Постишева.(презентація,історія про свіже пов.)

22 лютого 1934 р. –засудили до розстрілу. A 3 березня 1934р. змінили вищу міру на 10 років заслання.(аренд.)

П.М. відправили до Ухтинсьокого  табору в селищі Чиб”ю (республіка Комі) О.В. веде табірний щоденник під назвою «Чиб”ю,1934р.» виданий в 1989р.

  Дружині митця – відомій актрисі Варварі Маслюченко-Губенко із сином В”ячеславом  та дочкою Марією запропонували виїхати в 5-денний термін з України. Вона перебралася до Архангельська. Сучасники називали її декабрист кою 20 ст. під час  заслання Павло із дружиною зрідка бачилися ,листувалися. Про теплі почуттями зможемо судити ,коли побуваємо в театрі. Наші актори із листами  О.Вишні до дружини та спогадами Варвари. Протягом 10  років заслання було близько 30 листів О.В.

Театр (виступ учня у ролі Остапа Вишні)

  13 листопада 1936 р.

   47 весна мені сьогодні! Я вже дорослий! Дорослий ,а жити без твого спілкування не можу . і я тисячу разів благословляю тебе в цей радісний і святковий для мене день. Вітаю воднораз і тебе з твоєю «весною»,що стукне з місяць од сьогодні. Бажаю я тобі сили,мудрості , здоров”я    ,радості й любові краще за все..до мене. А тебе щоб усі любили! Тільки щоб любов моя була дужча за всіх ,щоб вона гріла тебе так, як я хочу тебе теплити,обгортати та ласкавити,дорога ти моя і дружина ,і матір,і друг,і охоронець,і ангел  мій найдорожчий!

Багато настраждався і О.Вишня ,і його родина протягом довгих 10 років.

Підсумок.

Коли було заарештовано О.Вишню?(26 грудня 1933 р.)

Який вирок виніс суд?(розстріл,замінили на 10 років )

Де відбував покарання?( Ухтинський табір )зустріч із сином і донькою.

4. Другий період в житті і творчості гумориста(з 1943р.). Останні роки життя.

 3 грудня 1943р. О.В. вийшов на волю.

26 лютого 1944р.-зявилася усмішка «Зенітка»,- це другий період у житті і творчості гумориста.

У 1946р. після фейлетону «Дозвольте помилитись!» над О.В. нависла небезпека арешту.

Виходять книги «Молоді будьмо», «Діла наші і діла не наші», «Мисливські усмішки», «Отак і пишу», «Письменник працює в житті», «Перець». Стає членом Спілки письменників. Перебуває під наглядом спецслужб.

 Дуже любив тварин. У нього був дог Цяцька,якого навчив сміятися. А згодом спанієль .

 Думка ,який здох відразу по смерті господаря. Біолог Спанієль користується великим попитом у мисливців і не тільки. Спанієлі веселі і добрі,їх життєрадісні передається оточуючим і радує дорослих і дітей. Вони розумні і здатні чуйно реагувати на зміну  настрою господаря,можуть довго гратися з дітьми. Вони допитливі і не можуть довго залишатися в стані спокою,їх легко дресирувати.

 О.Вишня на зиму купував онукам щигликів і синячок,а весною їх урочисто випускав на волю. Був затятим мисливцем і рибалкою,щоправда на полювання збирався з гаслом «Хай живуть зайці!».

  Про це його захоплення продивіться, будь ласка, фільм.

Перегляд фільму.

5. Останні роки  життя .

25 жовтня 1955р.реабілітовано.

28 вересня 1956р. помер.

Просив щоб на похороні заспівали пісню «Козака несуть і коня ведуть».

Прослуховування пісні «Козака несуть».

Підсумок .

Чим займався О.Вишня у 2 період життя і творчості?

Узагальнення вивченого матеріалу.

Асоціативний кущ.

О.Вишня (добро-сміх-радість-страждання)

2) Творча  хвилинка.

    Складання сенкену

П.Губенко

Добрий,веселий,

Жив ,писав,страждав.

10 років в ув’язненні перебував.

О.Вишня

7. Підсумок уроку

1. Гра «Хто швидше?».

1.Де і коли народився?

2.Справжнє прізвище.(П.Губенко)

3.Як звали дружину?(Варвара)

4.Який жанр гумористичних творів він винайшов?(усмішка)

5.Скільки років провів у в’язниці ?(10 р.)

2.Гумор у житті О.Вишні.

8.Домашнє завдання .

Розповідати про життєпис письменника.

Тест

 

 

 

 

doc
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
1201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку