10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок "Оздоблення швейного виробу"

Про матеріал
Сьогодні наше завдання оволодіти мистецтвом створювати декоративні прикраси для оздоблення одягу. Оздоблення швейних виробів - це прикрашання виробів з метою надання їм неповторного вигляду. На уроці учні виготовляють штучні квіти за інструкційною картою.
Перегляд файлу

 ТЕМА. Оздоблення швейного виробу.

Практична робота. Виготовлення оздоблення.

МЕТА. Забезпечити засвоєння знань учнів про види та призначення оздоблення швейних виробів; формувати вміння добирати матеріали для оздоблювальних елементів та виготовляти оздоблення.

Розвивати творчі здібності.

Виховувати зацікавленість, уважність, відповідальне ставлення до роботи.

Обладнання та інструменти: проектор, презентація, інструкційні карти «Технологія виготовлення штучних квітів з тканини», зразки оздоблення, робочий зошит, інструменти та матеріали для ручних робіт. Комп’ютерна презентація.

Тип уроку: комбінований

Структура уроку

Організаційний момент

Мотивація навчальної діяльності

Актуалізація опорних знань

  1. Інженер - конструктор
  2. Термінологія ручних робіт

Повідомлення теми, завдань для учнів

Вивчення нового матеріалу

  1. Види оздоблення
  2. Технологія виготовлення штучних квітів

Осмислення нового матеріалу.

Фізхвилинка

Формування вмінь та навичок. Практична робота «Виготовлення оздобленняв»

          Правила охорони праці

          Вибір технології виготовлення

          Самостійна робота 

Підсумки уроку

Презнтація та оцінювання робіт

Рефлексія

Оцінювання. Виставлення оцінок у журнал, щоденники учнів

Домашнє завдання

Прибирання робочого місця

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Перевірка наявності учнів, готовність до уроку. Привітання.

Психологічна налаштованість учнів на продуктивну роботу. Взаємне вітання – організація уваги.

- Усім добрий день! Будь ласка привітайте наших гостей.

-  Сьогодні у нас незвичайний урок, урок майстер – клас.

 - Який він буде? Це залежить саме від вашої активності, уважності, творчості.

Тому зараз необхідно зібрати увагу та натхнення для досягнення успіху.      

  1. Мотивація навчальної діяльності

- А починаємо наш урок з прислів’я: «Зустрічають по одягу – проводжають по розуму»

Як ви його розумієте? (Красивий зовнішній вигляд допомагає людині справити позитивне перше враження про себе).

Так, і сьогодні наше завдання оволодіти мистецтвом створювати декоративні прикраси для оздоблення одягу.

  1. Повідомлення теми, завдань для учнів.

Завдання на урок: знати види та призначення оздоблення для швейних виробів

                                уміти виготовляти декоративні елементи, презентувати та оцінювати

                                           свою роботу

Оздоблення швейних виробів  - це прикрашання виробів з метою надання їм неповторного вигляду

  1. Актуалізація опорних знань

         1) Бесіда. Інженер – конструктор

- Назвіть професії, пов’язані з виготовленням оздоблення одягу. (Закрійник, конструктор, модельєр, технолог, швея).

- Сьогодні ми будемо конструювати та виготовляти елементи оздоблення.

- Хто виконує цю роботу на виробництві? (Інженер – конструктор).

     Спеціальність інженера-конструктора потрібна в усіх сферах виробництва. Не обійтися без неї і у швейній промисловості. Моделі одягу, створені художником-модельєром, втілює в життя інженер-конструктор. Він розробляє конструкції нових моделей, виготовляє зразки, здійснює їх випробування, розробляє креслення швейних виробів, контролює якість посадки виробів на фігурі, підбирає відповідну тканину.

  Здобути професію інженера-конструктора швейного виробництва можна у технологічному інституті легкої промисловості.

             2) Повторення. Термінологія ручних робіт

-  Для того, щоб виконувати технологічні операції, виготовляти швейні вироби, необхідно розуміти професійну термінологію, яку зараз ми з вами перевіримо. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 0, 5 бала, загальна сума додається до вашої оцінки за урок.

Завдання. За призначенням операції, вам необхідно записати потрібний термін:

  1. Тимчасове з’єднання двох деталей, приблизно однакових за розміром.( зметування )
  2. Тимчасове прикріплення малої деталі до великої (приметування)
  3. Тимчасове з’єднання двох деталей накладанням (наметування)
  4. Зєднання різних за розміром деталей (пришивання)
  5. Зменшення товщини шва (припрасування)
  6. Розкладання в різні боки припусків швів або складок (розпрасування)      
  7. Видалення згинів і заминів на тканині або виробі (пропрасування)
  • Всі ви добре знаєте термінологію. Пререходимо до ваших повідомлень
  •  
  1. Вивчення нового матеріалу.. Презентація.

Види оздоблення

Оздоблення може бути постійним і знімним (тимчасовим).

Постійним оздобленням вважають ґудзики, вишивки, канти, бейки, рюші, аплікації, складки.

Тимчасове оздоблення – пояси, декоративні квіти, шарфи. Знімне оздоблення роблять одяг багатофункціональним (у будь – який час можна зняти, замінити на інше).

   Крім естетичного призначення оздоблення може бути утилітарним. Так, гарні ґудзики одночасно є застібкою й оздобленням. Мережки на літньому одязі є не лише прикрасою, але й створюють повітропроникність, сприятливий мікроклімат для тіла. Хутро не лише оздоблює, але й захищає від холоду.

  Для проектування оздоблення, необхідно ознайомитись з видами та способами оздоблення, основами технології виготовлення.

 Повідомлення учнів

1) Бейка — смужка тканини різної ширини, що нашивається зверху і вшивається в зовнішній шов для оздоблення.

         2) Тасьма – це смужки різної ширини, волокнистого складу, забарвлення та будови, які виготовляють в’язанням або плетінням.

    Дуже часто для оздоблення використовують тасьму різної ширини і з різними малюнками .

3) Вишивкою називають техніку прикрашання текстильного чи іншого виробу за допомогою різного виду стібків, а також перлами, бісером, коштовним камінням тощо. Це можуть бути декоративні шви («козлик», «петельний» тощо), розташовані на краях виробу, або великий узор на кишенях.

4) Аплікацію виконують із клаптів тканини одного або декіль­кох кольорів і розміщують у різних місцях - на кишенях, ниж­ній частині виробу. Вона може бути розташована й асиметрично. Сьогодні часто використовують готову термоаплікацію.

5) Дуже вишуканою прикрасою є оборки, волани

  Оборки і волани виконують з основної або оздоблювальної тка­нини, їх настрочують уздовж низу, випускають з-під кишень, або настрочують в один або кілька рядів у будь-якому місці і напрямку.

Оборкаце коса чи поперечна смужка тканини, з однієй сторони зібрана на нитку, а з другої оброблена вузьким швом. Ширина оборки може бути від 2 до 25 см.

Волани викроюються у формі напівкола. Нижній зріз обробляють на швейній машині,  чи вручну або обкантувальним швом

Рюша смужка тканини з обробленими краями, зібрана по середині

6) Банти – стрічка чи тасьма, складена петлями чи зібрана та перетягнута по середині

          7) Штучні квіти - На сучасному етапі штучні квіти на одязі надають  виробу особистого шарму, виразності і неповторності

      Квіти – найбільш скромна і красива прикраса нашого життя. Навіть маленький букетик квітів  надасть  святкової атмосфери й створить гарний настрій. Дуже прикро, але живі квіти недовговічні, тому люди творять дива.  Вони навчились  виготовляти штучні квіти.

  Це велике мистецтво зі своїми вимогами, правилами та законами, котрі дозволяють досягати  максимальної  подібності, розкривають природну красу кожної квітки, підкреслюють її характерні  деталі та особливості.

Володіючи уважністю, смаком, добре засвоюючи  методику обробки, із пелюстків, тичинок, листя, можна зробити неповторну квітку, яку буде неможливо відрізнити від живої.

     Вибираючи оздоблення для виробу, необхідно пам'ятати, що воно має гармонійно поєднуватися з деталями виробу і відповідати його функціональ­ному призначенню. Не слід перевантажувати виріб великою кількістю оздоб­люваних елементів.

 

  1. Осмислення нового матеріалу. Завдання: визначити вид оздоблення за зображенням
  2.  

Формування вмінь та навичок. Практична робота «Виготовлення декоративного оздоблення»

  1. Аналіз завдань практичної роботи:
  • Розробка ескізу
  • Вибір технології виготовлення
  • Підготовка деталей до обробки
  • Обробка деталей
  • З'єднання деталей
  • Оформлення оздоблення
  • Презентація, оцінювання
  1.  Матеріали та інструменти для шиття
  2.  Правила охорони праці

Правила роботи з голками та шпильками. Правила роботи з ножицями. Організація робочого місця

  1. Аналіз зразків за інструкційною картою «Технологія виготовлення штучних квітів з тканини»

Варіант №1 Виготовлення квітки з круглими пелюстками

варіант №2 Виготовлення квітки з гострими пелюстками

Варіант №3 Виготовлення суцільної квітки

- Чим відрізняються способи виготовлення декоративних квітів? (вибір способу виготовлення залежить від властивостей матеріалів – товщина, обсипальність).

 

Фізхвилинка

 

5) Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційною картою «Технологія виготовлення штучних квітів з тканини» (диференційовані завдання за вибором учнів).

6) Поточний інструктаж учителя (індивідуальний, груповий). Контроль:

  • організації робочого місця, правил охорони праці
  • виконання трудових дій учнями
  • проведення самоконтролю за вимогами
  • дотримання технологічних умов виготовлення квітів.

7) Підведення підсумків практичної роботи:

  • презентація готових робіт учнями, самооцінювання за критеріями
  • відзначення кращих робіт
  • аналіз помилок та способи їх усунення.

 

План захисту:

1) Назва виробу

2) Естетичність

3) Функціональність

4) Економічність

5) Технологічність 

(обгрунтувати вибір технології,

оцінити якість швів)

 

  1. Підсумки уроку

Аналіз навчальної діяльності учнів на уроці. Визначення рівня навчальних досягнень учнів.

Обговорення видів оздоблення обґрунтування вибраних моделей і способів виготовлення , їх відповідність тенденціям сучасної моди.

Рефлексія

  1. Що сьогодні виготовляли на уроці?
  2. Що нового дізналися?
  3. Які завдання були визначені на урок?
  4. Які результати отримали?
  5. Що потрібно зробити, щоб мати кращі результати?
  6. Що найбільше сподобалося на уроці?
  7. Де можна використати набуті знання та вміння?

- Ви всі добре працювали на уроці, виявили гарні знання з машинознавства, видів швів, термінологій. Тому за урок отримали гарні бали.

 

  1. Виставлення оцінок у журнал, щоденники учнів
  2. Домашнє завдання

Прибирання робочого місця

 

Інструкційна карта     

«Технологія виготовлення штучних квітів з тканини»

Технологічна операція

Графічне зображення

1

Вирізати деталі квітки з тканини

        

2

Кожну деталь:

Варіант №1 – зігнути навпіл і прошити

 

 Варіант № 2 – скласти в четверо і прошити

 

Варіант №3 – прошити по краю

 

3

Стягнути, щоб отримати деталі:

 

                             

      Варіант №1               Варіант №2        Варіант №3

4

З’єднати деталі

    

 

5

Оформити квітку

         

  Варіант №1         Варіант №2        Варіант №3

 

docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку